Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cbx eksantrik

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Warfare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Ataköy
    Motosikleti
    1991 HONDA CBX 750 Police
    Arkadaşlar merhaba. Sahibi olduğum ve ikinci el aldığım Honda cbx750 hakkında birkaç soru sormak istiyorum.
    Motoru aldığımda ufak tefek aksaklıkları dışında çok önemli bir sorunu yoktu. Yanlız birkaç gün öncesine kadar özellikle rolantide enteresan (klik klik gibi) bir ses algılamaya başladım. Belki bu ses önceden de vardı ama farketmemiştim. Bunun üzerine ustaya götürdüm bizimkini (usta tanıdık ve elinden çok cbx geçmiş bu arada), adam sesi dinledi ve eksantrik zinciri veya tutunduğu dişlilerde bir problem olabileceğini yanlız motorun içini açmadan tam olarak ne gibi bir sorun olduğunu söyleyemiyeceğini dile getirdi. Bende sordum ne kadara açıyosun motoru diye. Usta 1000YTL ye hallederiz dedi. Biraz muhabbetten sonra tamir masraflarını da dahil ettirdim o paranın içine (zannedersem içerdeki tamir işinin masrafı az) ama maddi durumum şimdilik müsait olmadığından en azından birkaç ay götüremiyicem ustaya. Şimdi geliyorum sorularıma;
    Bu 1000YTL normal bir fiyat mı? Bir motoru söküp dağıtmak bu kadar masraflı ve zahmetli bir iş mi? Ayrıca usta sözkonusu zincirin zorlanırsa ya da artık zamanı gelmişse yerinden çıkabileceğini hatta kopabileceğini söyledi. Ne kadar kullanımdan sonra böyle bir olayın gerçekleşebileceğini tahmin etmenin zor olacağını da sözlerine ekledi. Bu arada motorun gerçek km sini sayaç bozuk olduğundan ne yazık ki bilmiyorum. Şimdi korka korka kullanıyorum bizim güzeli. Acaba kullanırken eksantrik zincirini zorlamamak için nelere dikkat etmeliyim ya da bir kenara koyup dukunmiyim mi hiç motora?
    Düşünce, bilgi ve tavsiyelerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Eğer 0 parçayı poşetinden çıkarıp takacaksa tamam. Ama çıkma parçayı takıcak veya zinciri değiştirecekse büyük kazık. Gerçi motorun iç durumuna bakmak gerek. Eğer dişliler sağlam sadece zincir uzadıysa (ki genelde öyle oluyor) çok daha ucuza halletmeniz gerek. Gerçi motorun tamir kitapçığını okumadım ama motorun komple yuvasından sökülmesi gerekecek. Bence tamir ettir ama başında bulunmaya çalış. Eğer başında duramıyorsan değişen parçaları görmek istediğini söyle ve orjinal kutularının içine çıkan parçaları koyup sana vermelerini iste. Honda'nın parçaları ucuz değil malesef.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  3. #3
    Warfare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Ataköy
    Motosikleti
    1991 HONDA CBX 750 Police
    Teşekkür ederim "makine" önerilerin için umarım hallederim şu işi doğru dürüst..

  4. #4
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    1 milyar mı dedi .valla ben nissan servisinde çalışıyorum.bizim araçların triger sistemleri zincirli.değişimi için koca motor inip dağıtılıyo.nerden baksan 1,5 günlük iş.orjinal parça+yetkili servis işçiliği toplamı anca 1 milyar ediyo.senin usta biraz abartmış gibi geldi bana


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler