Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Piaggio-Vespa-Peugeot Yağ Sızdırma Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Haziran 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Peugeot Satelis 250
    Uzun zamandır forumu takip etsem de başıma gelen yüzünden üye olup konu açmak zorunda kaldığım için beni affedin.

    Öncelikle başlığı aynı motoru kullandıkları için bu şekilde açtım. Benim kullandığım Peugeot Satelis 250.








    Fotoğraflarda bir örneğini göreceğiniz üzere, yağ karterinin tam üzerinde, contadan kaynaklı bir yağ kaçırma söz konusu. Lâkin contayı iki defa yenilememize rağmen sorunu çözemedik. En azından benim ustamın söylediği öyle. İsim vermeyeyim şimdi, ayıp olmasın. Ustanın söylediği; o noktayı biri tornavida ile zorlamış ve orada bir oyuk oluşmuş. Zımparaladı, çelik macunu sürdü vs. ama daha 5 kilometre gitmeden yağ tekrar atmaya başladı. İşin kötüsü, varyatörün içine atıyor yağı ve kayış yağlanıyor, debriyaj kaçırıyor vs. sorunlara neden oluyor...

    Yabancı bir forum sitesinde yukarıdaki fotoğraflara rastladım. Her ne kadar çözümü yazmamış olsalar da sorun aynı. Baga ve kayış değişimiyle birlikte baş göstermiş bu sorun. Söylendiğine göre, orjinaliyle tamamen aynı olmayan baga ve kayış nedeniyle ön varyatör normalden daha fazla açılıyor ve tam da contanın o tepe noktasına sürtme yapıp, aşırı ısınmasına ve contayı yakmasına neden oluyormuş.

    Benim sorunumu çözemeyeceğini söyleyen ustam sayesinde motorum bir süredir yatıyor. Ve şimdi o bölge zımparalandığı için orjinal kayış ve baga benim problemimi çözecek mi emin değilim... Ve henüz ne doğru dürüst bir usta bulabilmişliğim var Ankara'da şu motora bakacak, ne de bir fikrim var çözüme dair! Bir fikri olan varsa lütfen bilgilendirsin...

    Buraya yazıyorum ki başınıza böyle bir şey gelirse öncelikle yeni contayla birlikte eski kayış ve bagalarınızı deneyin.

    Hepinize güvenli sürüşler dilerim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Bende Vespa ET4 150 var. Bildim bileli yağ sızdırıyor. Aynı şekilde conta vs değişti çözülemiyor. Bende sadece sızıntı şeklinde olduğu için problem duymuyorum, görüntü olarak arka taraf sürekli pis.

    Ülkemizde tutulmayan markaların ustasını bulmak zor. Umarım yardımcı olabilecek biri çıkar.
    diderot bunu beğendi.

  3. #3
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum sivi conta nasil kesmez? normal contasi + sivi conta ile cozulmesi lazim.

    sivi conta kurumadan yagi doldurup gonderdiyse seni belki ondan mus olabilir.

    sahsi tavsiyem kendin al bir conta, bir de kaliteli sivi conta, bosalt yagi, iyice icini temizle, kurula. sonra contanin iki tarafina da sivi contayi sur (ic kisma gelmesin dikkat et, distan tasmasi sorun degil iceri tasirma yeter. distan tasmasi hatta daha iyi sonunda da o tasan sivi contayi elinle yada bir plastikle conta gibi dagitirsin)

    bir saat kadar beklesin yagi sonra koy. umarim sorunun duzelir bu sekilde.

    kolay gelsin.

  4. #4

    Üyelik
    03 Mayıs 2017
    Şehir
    Ankara
    Kirmizi sivi conta isin icindeyse o isten hayir gelmez

  5. #5
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Aramıza hoşgeldiniz, ustayı söyleseydiniz keşke eli çekiç tutan kimmiş bizde öğrenirdik.. Kayış madem ısınıyormuş sürtüyormuş, kayışa baktınız mı deformasyon var mıydı? Ayrıca sıvı conta nasıl sızdırır? O kapağa vida nasıl atılır? Bunlar merak unsuru.. Sıvı conta diye bali falan sürdürmesin küçük çırağına :D olur olur çünkü

  6. #6

    Üyelik
    04 Haziran 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Peugeot Satelis 250
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sivi conta nasil kesmez? normal contasi + sivi conta ile cozulmesi lazim.

    sivi conta kurumadan yagi doldurup gonderdiyse seni belki ondan mus olabilir.

    sahsi tavsiyem kendin al bir conta, bir de kaliteli sivi conta, bosalt yagi, iyice icini temizle, kurula. sonra contanin iki tarafina da sivi contayi sur (ic kisma gelmesin dikkat et, distan tasmasi sorun degil iceri tasirma yeter. distan tasmasi hatta daha iyi sonunda da o tasan sivi contayi elinle yada bir plastikle conta gibi dagitirsin)

    bir saat kadar beklesin yagi sonra koy. umarim sorunun duzelir bu sekilde.

    kolay gelsin.
    Valla usta da yüzde doksan bu işlem sorunu çözer diye girişti bahsettiğim işleme ve hatta bir gece ekstra yattı motor iyice kurusun diye ama neden oldu bilmiyorum... Kendim denemedim ama bu gidişle deneyeceğim sanırım.


    Alıntı Kavuklu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kirmizi sivi conta isin icindeyse o isten hayir gelmez
    Fotoğraftaki motor bana ait değil. Örnek olsun diye koydum...

    Alıntı Ekrem_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aramıza hoşgeldiniz, ustayı söyleseydiniz keşke eli çekiç tutan kimmiş bizde öğrenirdik.. Kayış madem ısınıyormuş sürtüyormuş, kayışa baktınız mı deformasyon var mıydı? Ayrıca sıvı conta nasıl sızdırır? O kapağa vida nasıl atılır? Bunlar merak unsuru.. Sıvı conta diye bali falan sürdürmesin küçük çırağına :D olur olur çünkü
    Teşekkür ederim, hoş buldum.
    Kayıştan kaynaklanıyor olabileceğini yeni öğrendim. Dolayısıyla son yapıldığında başında durup bakmadım. Yarın bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine bir ustaya götürmeyi düşünüyorum motoru, orada söküldükten sonra inceleyeceğim detaylı olarak. Sıvı conta konusuna hakim değilim ama onu da araştırıp, en iyisini bulmaya çalışacağım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler