Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Mondial arka fren sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #21
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @ariftoteles
    peki o ön freni nasıl çözdün neden kilitleniyormuş???
    Valla yanlış hatırlamıyorsam fren balatasını daha yeni değiştirmiştim. Servise götürüp kilitlendiğini ve beni çok rahatsız ettiğini söyledim. Açıp baktılar birşey yok, zamanla düzelir, alışması lazım dediler. Zamanla düzeldi. Arka frende birşey yoktu, sadece çok uzun süredir balatayı değiştirmediğim için nerdeyse tekerlek göbeğini sıyırmaya başlamıştı. Gerçekten rahatsız edici bir durum. O nedenle disk freni her zaman tercih ederim.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    19 Mart 2005
    benim arka fren olayı halen çözülmedi haberiniz olsun dün aradım teknik servis müdürünü durumu söyledim burdaki teknik servisi arayacaktı aramamış...

  3. #23

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    ilk başta şu motor neymiş bi görelim.motor şu:


    özellikleri şu:

    Motor Tek Silindir, 4 Zamanlı
    Silindir Hacmi 124
    Silindir Çapı ve Strok 52.4 x 57.8
    Sıkıştırma Oranı 9.2:1
    Maksimum Güç 7,5 PS / 7500
    Maksimum Tork 7,5 NM / 4000
    Soğutma Fan Soğutma
    Çalıştırma Elden ve Ayaktan Marşlı
    Ön fren Disk
    Arka fren Kampana
    Yağlama Tipi Yağ Pompası
    Ateşleme Elektronik CDI
    Akü 12 V – 7 AH
    Ön Süspansiyon Hidrolik Ön Maşa
    Arka Süspansiyon Hidrolik Çift Amortisör
    Yakıt Tankı Kapasitesi 6 L
    Yakıt sarfiyatı 2,6 L / 100 km
    Ön Lastik 3,50 – 10 – 4
    Arka Lastik 3,50 – 10 –
    Ağırlık 115 kg
    Boyutlar U-G-Y mm 1830 x 730 x 1050
    Şanzıman Otomatik


    motor otomatik şanzıman.bu sebeple özellikle yapılmış bir özellik olabilirmi acaba?yani tekerleğin sürüş sırasında kitlenmesi motoru stop ettiriyor olabilir mi?hiç scooter kullanmadım, teknik detaylarınıda bilmiyorum o yüzden saçma soru olabilir kusura bakmayın, sadece fikir üretmeye çalışıyorum.

  4. #24

    Üyelik
    19 Mart 2005
    çözdüm arka fren problemini arkadaşlar baya baya tutmuyodu işte şimdi canavar oldu maşallah. servis mervis hikaye....

  5. #25

    Üyelik
    19 Mart 2005
    bizim burda ismail ustaya yaptırdım sağolsun usta adam. anında bildi sorunu.
    arka frenin problemi şu
    1. tekerin yanındaki fren mandalı yağsız dolayısıyla iyi hareket etmiyor takılma yapıyor aynı şekilde balataların hareket ettiği yerde. oralar greslenecek

    2. mandalı oraya bağlayan bir civata var o civata uzun geliyor frene bastağınız zaman civata motor bloğuna değiyor motor dolayısıyla siz nekadar frene basarsanız basın fren tam sıkılmamış oluyor. o civatayı ayarlıyolar.

    şimdide şık şık diye bir ses geliyor kasisli yolda aragaz yada ilk gaz verdiğinizde yapıyor bu şık şık sesini. hala çözemedim

    3. yeni bişey daha keşfettim yani bir sorun onun frenle alakası yok
    arkaya binen kişinin bastığı sol ayaklık şase demirini dayanması gerekiyor. fakat o şase dimirine dayanması gereken plastik bi uç var. o uç şase demirinden 2 santim kadar yukarıda. dolayısıyla birisi arkaya oturup sol ayaklığa bastığında yada oraya basıp bindiğinde 2 santim esneyince sol alt kaporta aşşağıya doğru esniyor ve sol alt kaportanın tırnakları kırılıyor ÇAT diye VE şu anda mondila kullanıp arkasına insan bitirmiş kişilerin yüzde 80 in nin kırık yada çatlak o sol kaporta

  6. #26

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    demek ki bu mondial süper motormuş!?

  7. #27

    Üyelik
    19 Mart 2005
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı
    demek ki bu mondial süper motormuş!?
    hangi bakımdan süper

  8. #28
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    ilginç
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  9. #29

    Üyelik
    19 Mart 2005
    Alıntı Kingston adlı üyeden alıntı
    ilginç
    hangi bakımdan ilginç?

  10. #30

    Üyelik
    19 Mart 2005
    delirecem : :

  11. #31

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    delirme arkadaşım sakin ol nasıl iş bu böyle, motor daha yeni. problem çıkarması bir yana aynı problemin bu modeli alan başkalarında olduğunu yazmıştın.
    yani bu mondial modeli süpermiş(arıza bakımından) ve ilginç tabi ki.

  12. #32

    Üyelik
    19 Mart 2005
    delirdim nokta o değil bundan önceki garip ifadeler şık şık sesi eksozdan geliyor galiba onun dışında bi problem yok. zaten var olan şikayetleri http://www.sikayetvar.com/index.php?...d=415&fno=3716 buraya yazdım biri daha yazmış . bu arada burada diğer motorlarla ilgili şikayetlerde var

  13. #33
    ddh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Arkadaşım ben bu motorların sorunlarını motosiklet uzmanlarına danıştım..
    Bana dedikleri şu "en basit mantıkla teker küçük ve geniş o yüzden balatalar çabuk gevşiyor ve laşkalaşıyor" tabi ne kadarı doğru bilemem ama ben de bu görüşe katılıyorum....
    Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin

  14. #34
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Duruşuma Kızlar Gidişime Yollar Hortlaklarına da ben hastayım
    GKN MOTORS

  15. #35

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    mondial motorların sol tarafı neden kırık diyordum ii oldu öğrendik bak konu hortlamış ama iki santimlik boşluğa bir tahta parçası sıkıştırıverselermiş ya
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler