thepope adlı üyeden alıntı
Bu durumda eski konjektör sağlam ama yenisinde de hiç değer görmemen normal değil, içerisinde 4 tane diyot var hepsinin aynı anda bozulması düşük bir ihtimal. 15.5 V biraz fazla bu uzun süreli şarjda aküye zarar verebilir ama şöyle bir durum var eğer akün bozulduysa alternatör istediği kadar enerji üretsin, akü şarj olmaz veya çok düşük akımla şarj olur bu durumda 15.5 volt görmen normal çünkü akü şarj olmadığı için alternatöre yük binmiyor ve bu nedenle gerilim yükselebilir.
Senin şimdi yapman gereken sağlam konjektörü taktıktan sonra gaz verip farlar açık kapalı ayrı ayrı akü gerilimi ve akımını ölçmek. Eğer 15.5 Volt olmasına rağmen akü 3-4 amper gibi bir akım çekmiyorsa büyük ihtimalle bozulmuştur. Bu arada yukarıda test yapmışsın o esnada yeni konjektör mü takılıydı eskisi(kaldırıp kenara attım dediğin) mi takılıydı? Rölantide farlar kapalıyken akünün %100 şarj olması lazım ama senin yazdığın değerlere göre farlar açıkken hiçbir şekilde(gaz versende) akü şarj olmuyor.
Sağlam olan konjektör ile
Farlar açıkken aküden geçen akımı(amperi) ve gerilimi
Farlar kapalıyken aküden geçen akımı ve gerilimini paylaşırsan net cevap verebiliriz.
Ayrıca evinde şarj cihazı varsa akünün şarj olurken çektiği akımı o şekilde de ölçmek sana akünün sağlamlığı konusunda fikir verebilir. Akü hiç bir yere bağlı değilken yaklaşık 12.4 Volt altındaysa şarja ihtiyacı vardır, 12 nin altındaysa akü ya tamamen boştur ya da arızalıdır, boş akü şarj edildiğinde şarj aletine de bağlı olarak çok yüksek akım çeker(motosiklet aküsü için yaklaşık en az 4-5 amper diyebiliriz) dolmaya başladıkça bu değer gittikçe azalır.