Arkadaşlar merhabalar cbf 150 motorum var ve daha önce piston kırmıştı söktük ve krank kolunun yanık olduğunu gördüm sorun yaratır mı piston piminde Vs boşluk yok.
Arkadaşlar merhabalar cbf 150 motorum var ve daha önce piston kırmıştı söktük ve krank kolunun yanık olduğunu gördüm sorun yaratır mı piston piminde Vs boşluk yok.
görmeden kimse birşey diyemez metal yorgunluğu vardır olmaz deriz krank kırar olan sana olur
Krank kolunu göremiyorum ki yanık yada değil diyeyim.
Herhangi bir sıkıntı boşluk Vs göremedim ben nasıl kontrol edebiliriz
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
krank kolu pistonun içindeki renk gibi simsiyah pim takılan yeri yani yarıya kadar
Pis yağ karartmış olabilir,masura rulman için ısıl işlem sonrası meneviş rengi olabilir,gerçekten yanık olabilir ki bu durumda pimde de hasar olur boşluksuz kalamazdı,yada hiçbirşey olmayabilir. Sanırım motoru yarmadın sacede silindiri aldın. Dolayısıyla krankı tam göremiyorsun,göremiyoruz.
Resim çeksen bir nebze,en iyisi yakından görmek.
O kol yüzde 97.32 ( inandırıcı olsun ) ihtimalle dağılmıştır. Motor yağsız kalır kol bilyalarını dağıtır akabinde pistonu kırar. Sen daha bloğu bölmemişsin. piston silindir değiştirip kurtulmaya çalışıyosun ama üst kapak da da sorun olduğuna eminim.
Kısacası o motor pert. Kelle motor bulsan daha ucuza gelir.
Piston kolunu ortadan sol elinle birine çiçek veriyormuş uzatıyormuş gibi tut, sol elinle yukarı kaldırmaya çalış bu esnada sağ elinin alt iç ayasıyla içiyle yani piston kolunun tepesine vur, lik lik sesle birlikte boşluk hissedilirse ki tecrübesi olan birisi yaparsa daha iyi anlaşılır kol değişmesi gerekir.Eğer sökmeden önce çalışırken kol sesi gelmiyorsa boşlukta yoksa değiştirimez fakat motora birşey olmuşki komple indirmişsiniz, garanti olsun soru işareti olmasın kafanız acabalarda kalmayıp yeni pistonada tekrar zarar vermeden durumunuz maddi yönden müsaitse yeni kol veya krankla kol alınmasını tavsiye ederim.Geçmiş olsun Allah kolaylık versin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------
Ayrıca o yanık durum her zaman boşuktan vs. olmaz yağ yanmasından ve imal edilirken ısıl işleme tabii tutulmasından ve krank pimini takarkende ısıtıldığı için renk değişimi olabiliyor bazı alt kısmı sabit kollarda.
[/COLOR]
Teşekkür ederim yanıtınız için kolda sanırım problem yok bir kaç kişiye gösterdim fakat kafamıza takılan soru pistonun altını bu motor nasıl kırdı hiç yanıt bulamadık üsten sübap vurur Vs hani anlarım ama öyle birşeyde yok bildiğiniz pistonun altı segman kadar kırılmış enteresan bir durum
Parclabehcet diye bir arkadaş vardı. Youtube’da da kanalı var. Bir bak istersen. Direkt soru sorabilirsen belki yardımcı olur. Videolarına bak, bilgisi olacağını düşünüyorum.
Güzel anlaşılır foto ekleseydiniz yorumlar yapılabilirdi.Yanlış görmüyorsam piston eteğinin bir tarafaki olanı sekmana kadar kopmuş.Sekman kayması oluncada piminden çıkmışta olabilir, ama şu durumda yağsız kullanım, eksik yağ, piston etek vurması (olması gereken ölçüden dahada küçülmesi) gibi nedenlerden olabilir.Yanma odasına yabancı bir cisim ve parçada girmiş olabilir.Buji erimesi kırılması ve içeri düşmesi olabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)