Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cbf 150 yağ tapası

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    slm arkadaşlar.motorum cbf 150 2009 model.yağ tapası yalama oldu.ustamın da tavsiyesiyle en uygun olan, motoru yarıp helicoil yaptırcam.motoru kendim yarıcam gerekli alet erdavat var.motoru yardıktan sonra.karteri elime alıp tornacıda helicoil çektircem.motoru sökmeden helicoil yapmak biraz sakıncalı geldi bana.içine talaş vs kaçabilir diye.en sağlıklısı budur heralde.bununla ilgili tavsiyeleriniz varsa bana çok yardımcı olmuş olursunuz.teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Bence önce bu konu hakkında bu işi yapanlarla konuşun, motor yarmak gerekmeyebilir. Helicoil bu tür durumlarda zaten işi kolaylaştıran bir aparat, motor yarmak gerekseydi zaten delik genişletilip yeni diş açılırdı.

  3. #3
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum isini gereksiz yere uzatirsin.

    cikar motoru al git tornaciya. orda helicoil atsinlar bitsin gitsin.

    olmadi yuksek bir yere koyar tersten yeni dis acilir bir buyuk boy civata ile kurtarirsin.

    motoru bence gereksiz yere yarma isine girisme. yani sadece bu yüzden cok gereksiz olur.

    kolay gelsin.

  4. #4
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Merhaba,
    Aynı sorunu bende yaşadım, iki sene oldu sanırım ama halletmiştik.
    Sıkıntılı bir durum.
    Yeni diş açtırdim oldu, motoru hiç indirmedik yan yatırıp diş açıldı, basit bir işlem.
    Başka bir ustaya sorduğumda motoru indirmek lazım demişti ve biraz abartılı fiyat çıkarmıştı.
    Siz motoru indirmeden bi araştırin bence.
    Kolay gelsin.

  5. #5

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    eksantrik kepine helicoil yaptırmıştım.tekrar aynı tornacıya gidip bi danışayım o zaman.yorumlarınız için teşekkürler.

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Motoru yarmaya gerek yok ki bunun için.

    Yeni diş açtırabilirsiniz.

  7. #7
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    MOTORU KOPMLE İNDİR GÖTÜR YAGINI FALAN BOŞALT YADA EL KLAVUZUN VAR İSE İNÇLİK BİR DİŞ OLACAK EL İLE AÇARSIN AMA BU ALET BİRAZ TUZLUDUR YAKLAŞIK SETİ 200 TL E GELİR SANA DİREK DİŞ ACAR O DİSEDE CİVATA YAPTIRICAKSIN
    YADA MOTORU SÖK GİT
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )

  8. #8

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    bugun yaptırdım motoru.tornacıya gıttım. saglıklı olsun dıye motorun kaportasını ve benzın deposunu soktum.motoru yan yatırdık.debrıyaj kapagının oldugu yone yatırdık.oylelikle yeni dis açtık.sonra yay koyduk yani helicoil.tabii helicoil in parçasını bizim usta büyük bir ustalıkla ince bir kargaburunla tutup kırıp dısarıya almayı basardı.biliyorsunuz helicoil takıldıktan sonra alttaki parcası kırılıyor.motorun içine kaçmasın diye cok ugrastık ama sonunda basardık.yeni bir somun taktık.yanımda orjınal yedek pul da vardı onuda taktım.oldu on numara.sonra eve geldım motoru kontrol ettım herhangi bir yag kacagı falan yoktu.talas falan da kacırmadık motorun ıcıne.usta cok itinalı calıstı.bahsettigim usta tekırdag çorlu yeni sanayi sitesinde bir tornacı.hani baskalarına lazım olur diye soyluyorum.hepinize yorumlarınız için ayrıca tesekkurler.

  9. #9
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Yağ tapası nasıl yalama oldu ? Sebebini bilelim biz de dikkat edelim

  10. #10

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ tapası nasıl yalama oldu ? Sebebini bilelim biz de dikkat edelim
    tapayı çok fazla kuvvet uygulayarak sıkarsan 2-3 yağ değişiminden sonra yalama yaparsın.çok fazla sıkma.bir iki tur at baktın yağ kaçırıyo biraz daha sıkarsın tamamdır.ben ilk başlarda biraz fazla sıktım o yüzden diş kaptırdım.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  11. #11
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Evet diş kaçırmamaya ve fazla sıkmaya dikkat etmek gerekiyor.. Bu arada ben yağ değiştireceğim gün tapanın altına neodmiyum mıknatıs yapıştırıyorum, yağ degisimine kadar geçen sürede motoru kullandığım için yağa karışan kılcal küçük capaklar vs varsa tapaya yapışıp yağla beraber atılıyor böylece..

  12. #12
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ tapası nasıl yalama oldu ? Sebebini bilelim biz de dikkat edelim
    Motor bloğu sıcak ise kesinlikle tapayı açma. Çünkü motor bloğu alüminyum dökümden yapıldığı için sıcakta malzeme çok yumuşak oluyor ve tapayı söktüğünde yuvadaki dişler dökülüyor. Birde sıkarken çok kuvvet uygulamamak gerekir. Diş kaptırırsan çok sıkıntı çekersin. Yağı mümkün olduğunda motor soğuk iken birkaç dakika motoru çalıştırıp yağı öyle değiştirmek daha iyi
    yamtareroglu bunu beğendi.
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)