Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Boya isleri icin kompresor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Ufak tefek boya isleri icin nasil bir kompresor almaliyim, en fazla camurluk, motor kapagi, sasi gibi yerleri boyamak icin kullanilacak.
    Ayrica belki yapabilirsem, bir de toz boyama(powder coating) denemesi yapmak istiyorum. Fazla buyuk olmamasi iyi olur, yer kaplamamasi icin.
    Hangi marka ve modeli onerirsiniz?

    Mesela su kucuk mu gelir?



    Black&Decker BD195/6 1,5Hp 6Litre Yağsız Hava Kompresörü
    Motor gücü 1,5Hp
    Voltaj 230Volt/50Hz
    Çalışma basıncı 8 Bar
    Hava girişi kapasitesi 180 Litre/dk.
    Tan kapasitesi 6lt
    Gürültü düzeyi 97 db.(A)4m
    Güçlü motor sayesinde hızlı hava üretme imkânı
    Alüminyum döküm piston yatağı sayesinde ısıya dayanıklı güçlü yapı,
    Basınç ayarı ve basınç göstergesi sayesinde geniş kullanım alanı,
    Düşük sesli ve titreşimsiz çalışma
    Sağlam ve güçlü tank yapısı ile güvenli kullanım,
    6 Litre tank ile yüksek hava kapasitesi
    Dayanıklı ve uzun süre kullanım için pirinç hava jakı
    Yüksek basınç koruması için hava tahliye mekanizması
    Ağırlık 10Kg


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Haziran 2014
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Aprilia RSV 1000
    Konuyu takipteyim aynı ihtiyaç bendede var tüm atölye malzemelerim tamam bir kompresörüm kaldı.

    sanırım sessiz olması da kriterler arasında

  3. #3
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Yapacağın boya işçiliği ile alakalı bir durum bu.

    Yani tabanca ne kadar süre boya püskürtmek zorunda kalacak? Kısa kısa püskürtme ve küçük parçaları boyamak için yetebilir, ama geniş ve büyük yüzeyler için uzun süreli püskürtmeler gerekli. Yani tabanca uzun süre açık kalacak, bu da basınç düşmesine ve komp. yetiştirememesi yüzünden işçiliğin uzaması ve bilek yorgunluğu olaak geri döner.

    Hatta bazen boya kalitesine bile etki eder, bir malzemeyi güzel güzel boyarken havanın azalmasıı ve komp. yetiştirememesinin ne acı verici bir şey olduğunu olduğunu bilen bilir.
    rm125 bunu beğendi.

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum,

    sadece 2 3 parca boyamak icin kompressor biraz maliyetli olmaz mi? oto sanayilerde boyacilarda istedigin boyayi spreye koyup veriyorlar. kutusu 20-25 lira bisey.

    ha ben bu isi surekli yaparim diyorsan o ayri. ama bir kerelik is icin maliyetli bir yatirim diye dusunuyorum.

    kolay gelsin.

  5. #5
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    8 bar makina işini görür benim fikrimce.

  6. #6
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Sesi az olsa iyi olur tabi, kumlama (sand blasting) de yapabilse, hic yapmadim ama denemek istiyorum.
    Boya islerini seviyorum, sprey boyalardan sıkıldım, kendi spreyim kendim yapmak istiyorum.
    Yapacagim is de, virago 250 motorumu boyamak olacak, sasi, depo, camurluklar, jantlar, ufak tefek parcalar vs.

    Bu 6lt'lik kompak bir makine oldugu icin kullanisli gorunuyor ama basinci o islere yeterli olur mu bilmiyorum.
    Bir de bu aralar statik toz boya (powder coating) isiyle iligileniyorum. Onda da kullanabilirsem, sahane olur.

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum,

    sadece 2 3 parca boyamak icin kompressor biraz maliyetli olmaz mi? oto sanayilerde boyacilarda istedigin boyayi spreye koyup veriyorlar. kutusu 20-25 lira bisey.

    ha ben bu isi surekli yaparim diyorsan o ayri. ama bir kerelik is icin maliyetli bir yatirim diye dusunuyorum.

    kolay gelsin.
    10 kutu sprey fiyatına kompresör ve tabanca alır, hobi olarak seviyorsa mantıklı.

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8 bar makina işini görür benim fikrimce.
    Belirtilen basınç değeri tüpte depolanacak havanın toplam basıncıdır. Boya yaparken ortlama 3 bar basınç yetiyor, zaten bu yüzden kompresörlere şartlandırıcı takılıyor. Yani basıncı kısmaz 8 bar ile boya yapmaya çalışırsna olmaz.

    Önemli olan sürekli olarak kaç bar alabileceğindir, bu da tüpün ve motorun büyüklüğü ile ilgilidir.

    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sesi az olsa iyi olur tabi, kumlama (sand blasting) de yapabilse, hic yapmadim ama denemek istiyorum.
    Boya islerini seviyorum, sprey boyalardan sıkıldım, kendi spreyim kendim yapmak istiyorum.
    Yapacagim is de, virago 250 motorumu boyamak olacak, sasi, depo, camurluklar, jantlar, ufak tefek parcalar vs.

    Bu 6lt'lik kompak bir makine oldugu icin kullanisli gorunuyor ama basinci o islere yeterli olur mu bilmiyorum.
    Bir de bu aralar statik toz boya (powder coating) isiyle iligileniyorum. Onda da kullanabilirsem, sahane olur.
    Basınç yeterli gibi görünse de havayı yetiştiremeyecektir. Özetle anlatayım; mesela şaseyi söktün boyuyorsun, daha yarısını boyamadan komp. devreye giriyor (tüpteki basınç azaldı) komp. üzerindeki motor sana anlık yetecek kadar hava üretemediği için git gide tüpün içindeki hava bitecek.

    Mecburen tabancana daha az hava gelecek, çoğu zaman tabancayı durdurup havanın dolmasını bekleyeceksin. Boya yaparken ara vermek hiç uygun bir hareket değil, ayrıca bileğin belli bir hafızaya kavuştuğunda hava azalacak ve kas hafızan tırtılayacak

    Sen özetle en az 25 litre al, küçük parçalarda sıkıntı olmaz ama cant şase vb gibi büyük parçalarda sıkıntı olur.

    Not : bende 25 litre var o bile yetmiyor bazen.
    fazil bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #8
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bu nasil peki o zaman, biraz buyuk ve agir ama napalim...

    https://www.yukko.com/attlas-zj2025-...4-l-v-50091092

  9. #9

    Üyelik
    04 Mart 2014
    Hocam ilk yolladığın kompresörle uzun süre boya yapamazsın. Ikincisi daha makul ama çok gürültülü olacaktır.

  10. #10
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Kompresörün gücünü kullanacağın tabancaya göre seçmelisin. Tabancanın sitesinden hava gereksinimine bak ona uygun güçte al. Eskiden deneyimlerimiz paylaşmıştım. http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-bilgiler.html
    fazil bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    27 Mayıs 2019
    konuyu hortlatıyorum fakat 7-8lt ile depo grenaj boyanmaz mı yavaş yavaş.
    24lt ler 1000 lira civarlarında çünkü

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı knuis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyu hortlatıyorum fakat 7-8lt ile depo grenaj boyanmaz mı yavaş yavaş.

    24lt ler 1000 lira civarlarında çünkü
    Boya yapmak için maksimum 4 bar basınç gerekir. Bu bahsi geçen kompresörler hava tabancasi ile civata somun sıkacak kuvvette. Kompresörün hacmi küçük bile olsa en kötü ihtimalle sürekli calisir ama size süreklide boya yaptırır. Zaten kullanacaginiz boya tabancasi 0.8 mm olacaktır motosiklet için bu büyüklük yeterli.

    Bu arada sprey boyalarlada iyi kalitede boya yapilabilir biraz tecrube ister tabi. Sürekli boya yapmiyorsaniz spreyler ile kendinizi geliştirmenizide öneririm.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)