Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

0 km Motosiklette Elektrik Kaçağı mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Herkese İyi günler.

    Öncelikle nasıl bir konu açacağımız konusunda kafa karışıklığımız olduğu için böyle bir başlıkta derdimizi anlatmaya çalışacağız.

    Ocak 2018 de Sıfır 2015 model Hyosung GT250r Motorumuzu satın aldık. Çok şükür de kullanıyoruz fakat Akümüz 3 günde boşalıyor.

    Boş zaman bulamadığımızdan Daha servise götüremedik bu yüzden önce Sizlere danışmak istedik.

    Durumumuz şöyle.
    Akü Şarjlıyken;
    -Motorun çalışması marş alması gayet normal,
    -Farlarda ışıklarda herhangi bir kesiklik yok.
    -Kısacası herşey gayet güzel
    Fakat 3 gün sonra
    - Marş almama ve diğer akünün bitmiş olduğunu gösteren tüm ifadeler.

    Sistemimizi Marş kalpalıyken multimetre akım ölçmede ölçtüğümüzde 110Ma tüketim görünüyor.
    Motor kapalıyken Bu enerji tüketimi normal midir?

    ve akünün - eksi kutbunu söküp takarken elektrik atlamaları (çıt çıt) oluyor.
    Akünün eksi kablosundan eksi kutbuna doğru kablo ile kutup başını ayırıp voltaj ölçtüğümüzde de 12v ölçüyoruz(12v lamba bulamadığımız için böyle ölçtük)

    Kablolara baktığımızda gözle birşey göremedik (Belki gözden kaçırdığımız şeyler olabilir)

    Aküyü bağlarken rölelerden birindende tık sesi geliyor veya sökerken. (Bildiğimiz kadarıyla bu normal)

    Motorumuz ilk geldiğinde 5 gün civarı sonrasında akümüz bitmişti şimdi ise 3 güne düştü.

    Sorunumuz acaba aküde mi yoksa sistemimizde bir kaçağımız mı var?
    Bunları bilerek servise götürmenin daha iyi olacağını düşünüyorum.

    Bilgisi olan arkadaşlar fikir verebilirlerse çok seviniriz.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    2015 model olduğu için bana akü ölü gibi geliyor

  3. #3
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Elektrik aksami en sorunlu marka hyosung diye duymustum. Gecmis olsun.

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı sadraf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik aksami en sorunlu marka hyosung diye duymustum. Gecmis olsun.
    Teşekkürler.
    Aslında o bilgi çoğunlukla bakımsız motorlarda meydana geliyor. Ama şu da inkar edilemez sistemin kablo döşemeleri ve izolasyonu biraz zayıf. Özellikle sudan korumak gerekiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------

    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 model olduğu için bana akü ölü gibi geliyor
    Evet ilk düşüncemiz Akü
    fakat sistemin kontak kapalıyken enerji çekmesi kafamızı kurcalıyor.

  5. #5
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum forumda cok fazla bu dertten muzdarip insan var.

    aku standartta 12 volttan biraz daha fazla olmasi gerek. 12,8 civari bir voltaj normal olani.

    hyosung da cok bahsedilen problemlerden biri konjektor arizasi. konjektoru olcun bakalim 14,3V - 14,8V arasi deger geliyor mu sisteme.

    eger yoksa konjektordedir sorun. cok para vermeye gerek yok alin mondialden muadilini takin devam edin.

    konjektorde sorun yoksa arkadaslar da bahsetmis 3 sene de aku omrunu tamamlamış olabilir. akuyu degistirip devam edin.

    kolay gelsin.

  6. #6
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Kontak kapalıyken 110 ma akım çekiyorsa zaten 3 günde bu akünün yaklaşık %30 unu harcar, akünün tam dolu olmadığını da düşünürsek bu durum sorun oluşturabilir. Aküyü bağlar bağlamaz röle çalışıyorsa o 110 ma rölenin bobinin çektiği akımdır bu normal bir şeydir, önce aküyü tam şarj edin sonrada motoru arada 2-3 günde bir çalıştırın.

  7. #7
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontak kapalıyken 110 ma akım çekiyorsa zaten 3 günde bu akünün yaklaşık %30 unu harcar, akünün tam dolu olmadığını da düşünürsek bu durum sorun oluşturabilir. Aküyü bağlar bağlamaz röle çalışıyorsa o 110 ma rölenin bobinin çektiği akımdır bu normal bir şeydir, önce aküyü tam şarj edin sonrada motoru arada 2-3 günde bir çalıştırın.
    Teşekkürler.
    110ma akım değerini motor kapalıyken sürekli çekiyor.Yani sadece ilk röle devreye girdiğinde değil.

    Diğer motosikletlerde de boştayken bu şekilde akım çekiyor mu?

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Merhaba, sorununuz konjektör arızası gibi gözüküyor, elektrik tüketiminden ziyade ölçmeniz gerekirken motorun çalışır ve stop halindeki elektrik üretimi olmalıdır. Konjektör sağlam olup akünüz şarj tutmuyor olabilir.

    Stop halinde ; 12.5-13.0 Volt
    Çalışırken; 13.5-14.5 Volt ölçmelisiniz.

    Eksi kutubu sökerken elektrik atlamaları olmaması gerekiyor diye biliyorum.

    Konu ile ilgili detalı bilgi için; http://hyogv250.blogspot.com/2017/03...tor-arzas.html

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum forumda cok fazla bu dertten muzdarip insan var.

    aku standartta 12 volttan biraz daha fazla olmasi gerek. 12,8 civari bir voltaj normal olani.

    hyosung da cok bahsedilen problemlerden biri konjektor arizasi. konjektoru olcun bakalim 14,3V - 14,8V arasi deger geliyor mu sisteme.

    eger yoksa konjektordedir sorun. cok para vermeye gerek yok alin mondialden muadilini takin devam edin.

    konjektorde sorun yoksa arkadaslar da bahsetmis 3 sene de aku omrunu tamamlamış olabilir. akuyu degistirip devam edin.

    kolay gelsin.
    Teşekkürler.

    Yeni Motorda Konjektör arızası olabilir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:03 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, sorununuz konjektör arızası gibi gözüküyor, elektrik tüketiminden ziyade ölçmeniz gerekirken motorun çalışır ve stop halindeki elektrik üretimi olmalıdır. Konjektör sağlam olup akünüz şarj tutmuyor olabilir.

    Stop halinde ; 12.5-13.0 Volt
    Çalışırken; 13.5-14.5 Volt ölçmelisiniz.

    Eksi kutubu sökerken elektrik atlamaları olmaması gerekiyor diye biliyorum.

    Konu ile ilgili detalı bilgi için; http://hyogv250.blogspot.com/2017/03...tor-arzas.html
    Çok Sağolun gerçekten İlaç gibi bir bilgi.

  10. #10
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Zaten röle çalışmak için sürekli enerji ihtiyacı duyar, sizin motorun elektronik kontrolü bu şekilde sağlanıyor olabilir. Demek istediğim bu 110 ma akım sürekli olarak röle tarafından çekiliyor büyük ihtimalle. Bu da şu anlama geliyor motorunuz 10 gün yatarsa akünüz neredeyse tamamen bitecektir. Her motosiklet kontak kapalıyken bu kadar akım çekmez, ama elektronik donanımı çok olan motosikletlerde bu normaldir, bu nedenle motor yatacaksa bile 2-3 günde bir 10- 15 dk çalıştırılması hem motorun hem akünün sağlığı açısından iyi olacaktır.

  11. #11
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    110 mA akım kontak kapalı iken çok fazla. Tesisatta bir sorun var gibi görünüyor.
    Hesap basit, 0.11A. x 72 saat = 7.92 Amper tüketim yapar.
    Büyük ihtimalle akü kapasiteniz bu civarda, 7-8 Amper gibi.
    Bence kontak kapalıyken çeken o rölede problem. Kontak kapalıyken röle niye enerjilensin?
    Servis çözer bu işi.

  12. #12
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Akünüz 12 ampermiş şimdi kontrol ettim ve eğer tesisatı hyosung gt250 ile aynı ise boştayken hiç akım çekmemesi lazım. Ben yukarıda %30 u biter demişim ama 12 saatten hesapladım bir günü neyse, sabit 110 ma çekiyorsa 3 günde tam dolu akünün %70 e yakın kısmı biter zaten. Akünün %100 şarjlı olmadığını da düşünürsek sorun yaşamanız gayet normal. O bahsettiğiniz röle sesi var ya o aküyü takınca değilde kontağı açınca gelmeli bence.

  13. #13
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünüz 12 ampermiş şimdi kontrol ettim ve eğer tesisatı hyosung gt250 ile aynı ise boştayken hiç akım çekmemesi lazım. Ben yukarıda %30 u biter demişim ama 12 saatten hesapladım bir günü neyse, sabit 110 ma çekiyorsa 3 günde aküyü bitirir zaten. Akünün %100 şarjlı olmadığını da düşünürsek sorun yaşamanız gayet normal. O bahsettiğiniz röle sesi var ya o aküyü takınca değilde kontağı açınca gelmeli bence.
    Üç senelik akü, kapasite düşmüş olabilir. Zaten yazmış, ilk aldığımızda beş gün gidiyordu der.
    0.11 A. x 120 S.= 13.2 A.

  14. #14
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Yani kapasitesi bitmemiş olsa veya yeni akü alınsa bile kontak kapalıyken 110 ma akım geçmesi bir sorundur, ben bunu demek istedim kısaca.

  15. #15
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bazı kamyonlarda şartel olur. (Sonradan takılır ) Kamyon yatacağı zaman yada bi yere bırakılacağı zaman şartel kapatılır.

    Sende koy araya bi yere şartel. Hatta kimsenin tahmin etmeyeceği bi yere koy düğme gibi bişey. Hem güvenlik önlemi olur. Hemde bu soruna çözüm olur.

  16. #16
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani kapasitesi bitmemiş olsa bile yeni akü alınsa bile kontak kapalıyken 110 ma akım geçmesi bir sorundur ben bunu demek istedim kısaca.
    Evet, bence de sorun orada. Kontak açıldığında akım çekmesi lazım. Tesisatta yanlış bir bağlantı var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı kamyonlarda şartel olur. (Sonradan takılır ) Kamyon yatacağı zaman yada bi yere bırakılacağı zaman şartel kapatılır.

    Sende koy araya bi yere şartel. Hatta kimsenin tahmin etmeyeceği bi yere koy düğme gibi bişey. Hem güvenlik önlemi olur. Hemde bu soruna çözüm olur.
    Kontağı var zaten. Şaltere ne gerek var.
    Güvenlik için olabilir tabii.
    thepope bunu beğendi.

  17. #17
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, bence de sorun orada. Kontak açıldığında akım çekmesi lazım. Tesisatta yanlış bir bağlantı var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------



    Kontağı var zaten. Şaltere ne gerek var.
    Güvenlik için olabilir tabii.
    Kamyonda kontak kapalıyken bile elektirik çeken şeyler var. O yüzden koyulur. Arkadaşın motordada kontak kapalıyken bile elektirik çekiyormuş. Şalter olursa tüm elektiriği keser işte.

    Konuyu okudumda ben teknik şeyleri pek anlamadım. Ben olsam araya düğme koyup tüm elektiriği keserdim.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  18. #18
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Cevapları için herkese Teşekkürler.
    İnş. Yarın sabah temel yerleri bi kontrol edeceğiz Konjektör kontrolünü yapacağız. Kablolara Tekrar bakacağız.

    Kısaca kurcalamadan sistemi gözden geçireceğiz. Motosikletin Servis Manuelinide bulduk. Nerde hangi değer okumamız gerektiği de yazıyor.
    Birşey bulursak ne ala servise öyle gider hallederiz. Bulamassak da servisin eline düştük demektir.

    Yardımcı olan tüm Arkadaşlara gönülden Teşekkürler.
    thepope bunu beğendi.

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    motoru stop edince kutup başlarını sök öyle bırak, 3-4 gün sonra çalıştırmayı dene bakalım ne gösterecek, eğer hala sorun varsa akü şarz tutmuyor demektir, kontak kapalı iken eğer alarm gibi birşeyler yok ise eksi kutup başı kıvılcım üretmemesi gerekir, kıvılcım ciddi bir akım çekildiğine işaret..

  20. #20
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru stop edince kutup başlarını sök öyle bırak, 3-4 gün sonra çalıştırmayı dene bakalım ne gösterecek, eğer hala sorun varsa akü şarz tutmuyor demektir, kontak kapalı iken eğer alarm gibi birşeyler yok ise eksi kutup başı kıvılcım üretmemesi gerekir, kıvılcım ciddi bir akım çekildiğine işaret..
    Bize de öyle geliyor. Dediğinizi uygulayacağım en önce aküyü tam şarj etmem gerekecek.
    Teşekkürler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)