ELEKTRİK SORUNU LÜFEN YARDIM
Reklamlar
-
Slm arkadaşlar geçengün çin malı cg motorumun statörünü değiştirdim motor sorunsuz çalıştı ama bugün indim motoru çalıştırdım sonra stop etti bende kutupları ölçtüm akü bitmiş hiç elektrik gelmiyor motora aküyü sökünce stop ediyor normalde aküyü söksende çalışıyordu ama şu an çalışmıyor lütfen yardım edin statörü doğru bağladım ama elektrik gelmiyor akü bitince motor ateşleme yapmıyor hiç bişekilde çalışmıyor ayak marşıda işe yaramıyor statör arzalı olabilirmi? Bildiğim kadarı ile mengü kardeşim cg den iyi anlıyor bi yardım edebilirmisin kardeş rica etsem
Reklamlar
-
dostum statorunun saglam olduguna eminsen, sorun konjektorunde olabilir.
fakat aku olmasa da calismasi gerekiyor. ben de kendi cg mi (honda idi benimki) aku olmadan kullandim bir sure. hafif tekleme sorunu yasadim ama calisiyordu.
atesleme var mi yok mu buji piposunu cikarip motor kismina tutarak bir kontrol et bakalim kivilcim var mi.
kolay gelsin.
-
aküyü sökünce hiç ateşleme yok normalde çaılışıyordu zaten aküsüz şimdi çalışmıyor statörden sonra sıfır statör nasıl olurda arzalı çıkar anlamadım offf bide normalde statörden kaç volt gelir konjektöre bağlamadan
-
stator bozuk olsa motor hiç çalışmaz regulator sorununa benziyor senin sorunun.. gıldır gıcık birşeyler bağlı mı moora alarm felan lamba teyp vs ?
-
evet led sis lambası 1 mercek ampül bide müzik sistemi var regülatör nedir konjektörmü anlamadım ama led olduğu için çok yüklenmez diye düşündüm
-
evet konjektor diyor ustalar regulator o onu değiştirmen gerekebilir . lambalar kornalar vs az da olsa çalışıyor mu ? aküyü baglayınca marş basıyor mu ?
-
yok işte akü doluyken çalışıyordu şu an boşaldı hiçbiri çalışmıyor motorda çalışmıyor ayak marşıda almıyor ama aküyü şarj edince çalışıyor yani akü doluyken herşey çaılışıyor ama boşalınca motorda çalışmıyor
-
tamam onu ögrenmek istedim akuyu sars edince çalışıyorsa büyük ihtimal regulator yeni ustların deyimiyle konjektor bi değiştirip dene bakalım
-
tmm bi deneyelim zaten pahalı bişey değil parasında değilimde statör diye korktum çünkü söküp takmak biraz zaman alıyor onada zamanım yok inşallah regülatördendir teşeküür ederim kardeş
-
Bunca uğraşıp kablo kopugu nedeniyle olan bılıyorum elektırıkcılerım bızım dıagramlarımız var sıze basıt bır önerim var.
Bır multimetre alın ve dıot olcum kademesine alın ses cıkaran kademe. Ilgılı parcalar arasında baglantı varmı bakın varsa ılgılı yoldakı elemanları ölçün fabrıka degerlerı ıle fark varsa hemen bellı eder kucuk sapmalar önemli degıldır.
Not:sistemde enerjı yokken bu testlerı yapın
-
dediğinin yöntemle stator regulator hatası çözülemez . o şekile bir hata olsa dahi akü ile yine çalışmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------
şimdi baktım cg statorunun resmine 2 kablo pulserden (okuyucu)
geliyor bunlarda normal olarak ses çıkacaktır ölçüm kademesinde
ve diğer 3 telden de aynı şekilde ses çıkması lazım gelir. okuyucu kabloları hasarlı olsa akü ile çalışmazdı yine regülator gibi sorun bakalım olmazsa mesaj atara arkadaş yardımcı olmaya çalışırız elimizden geldiğince
-
allegromod adlı üyeden alıntı
dediğinin yöntemle stator regulator hatası çözülemez . o şekile bir hata olsa dahi akü ile yine çalışmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------
şimdi baktım cg statorunun resmine 2 kablo pulserden (okuyucu)
geliyor bunlarda normal olarak ses çıkacaktır ölçüm kademesinde
ve diğer 3 telden de aynı şekilde ses çıkması lazım gelir. okuyucu kabloları hasarlı olsa akü ile çalışmazdı yine regülator gibi sorun bakalım olmazsa mesaj atara arkadaş yardımcı olmaya çalışırız elimizden geldiğince
Motor çalışmazken akü yokken bu yontemle hatalar bulunabilir önemli olan mantığı bilmek
-
motor çalışmazken kısa devre varsa bulunabilir fakat sorun stator regulator cdi
arasında ise muhtemelen öyledir zaten kablolar birbirine değmesi gerektiğinden bu ölçümle bulunamaz.
-
hepinize çok teşekkür edirim arkadaşlar bugün gittim motorcuya 1 statör aldım oldu sorun benim eski statör sargısı 4lü idi yeni taktığım 8li ondanmış 8li statör takınca volat değişmesi lazımmış bende tek statörü değiştim yerine 4lü aldım oldu bide aklınızda bulunsun 8li statör takarsanız volantında 8 mıknatıslı olması lazımmış ikisini takım olarak satıyorlarmış zaten
-
mehmet1. adlı üyeden alıntı
hepinize çok teşekkür edirim arkadaşlar bugün gittim motorcuya 1 statör aldım oldu sorun benim eski statör sargısı 4lü idi yeni taktığım 8li ondanmış 8li statör takınca volat değişmesi lazımmış bende tek statörü değiştim yerine 4lü aldım oldu bide aklınızda bulunsun 8li statör takarsanız volantında 8 mıknatıslı olması lazımmış ikisini takım olarak satıyorlarmış zaten
Bravo , sorunu olup konu açıp tüyenlere kapak olsun , duyarlılık örneği , aynı sorunu yaşayan/larada örnek olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)