Sürekli Debriyaj Sıyırması
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. SOn 6 aydır sürekli debriyaj sıyırıyorum. Motorum Yamaha XT 125 R. Aşama aşama yaptıklarımı anlatayım öncelikle. İlk sıyırdığında balata değiştirdim 3 hafta sonra yine patladı. Sonra sorun tas veya plakalardadır diye komple ybr tası ve baskı plaka seti taktım onuda 2 ay sonra sıyırdı.Ybr performans balatası ve saçlarını taktım yine sıyırdı bir iki haftaya .Ardından orjinal xt debriyaj tası ve ve balata takımlarını geri takıp yaylara ekstra pul attım 3 ay idare etti şimdi yine sıyırdı. İşin garip tarafı motor soğukken kavrama yok ısınıncada en azından motor kalkıyor devir yükseltmediğim sürecede gidiyor .
Şimdi Sorun ne olabilir. En son orjinal plakalardan ve yaylarından alıp aynı tas ile deneyeceğim. Yahut sıfır ybr debriyaj takımı alıp deneyeceğim.Neden bu kadar sıyırır anlamış değilim. 65 bindir kullanıyorum motoru. Her vidasına kadar kendim söküp topluyorum ama şu debriyaj sorununu çözemedim deliricem artık. Daha önce böyle peş peşe sıyıran arkadaşlar var ise yahut fikir yürütecek arkadaşlar aydınlatırsanız sevinirim.
Reklamlar
-
Benim de başıma geldi, debriyaj balatasını değiştirdikten sonra sorunum çözüldü. Motor sıfır 5k kilometrede yedi balatayı. Ancak sorunun yanlış yağ kullanımından kaynaklandığını düşünüyorum. Servis yazın 40 derece sıcağında 15-45 yağ koymuştu. Zaten balata değişiminden sonra tekrar kaçırmaya başladı. Servisi aradım, abi ona orjinal taktık biz dedi, salladı yani anlayacağınız. Ben de gidip yağı 10/40 ile değiştirdim kaçırma geçti. Değişimden sonra çıkan balatala da tamamen yanmıştı bu arada.
Siz yine şanslısınız parçayı bulmuşsunuz, benim motor hero karizma, parçası bir dert, servisleri ayrı dert.
Kullandığınız yağı değiştirmeyi denediniz mi?
-
Dostum sürekli kullandığım yağ hiç değiştirmedim. Motul 5100 kullanıyorum bir dönemde ipone kullandım.İşin garibi benim motora uyumlu ybr setide takmama rağmen aynı şeyi yaşıyor oluşum. Debriyaj ayarıda olması gerektiği gibi olmasına rağmen hemde.Kullanımdan yanada bir yanlışım yok. Tekniği neyse onu uyguluyorum .Yağ değiştirdiğim ayrıca bu sorunu çözmek adına yine aynısını yaşadım . Yağdan olabilme ihtimalini eledim kafamdan.
Bu arada haklısın parça sorunu büyük sıkıntı ya. Allah kolaylık versin. Ben herhangi bir sorunu gerek orjinal gerek ybr parçasıyla çok rahat çözebiliyorum.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
O tasın içindeki yaylar tam olarak baskı uygulamıyorsa debriyaj kaçırıyordur. Tıpkı yarı debriyajda gitmek gibi çok kısa sürede balatayı bitirir.
-
Evet onların eskisine pul attım sertleştirdim ama tabiki kesin sonuç alıcaz değil . Fakat yeni yaylardada aynısını yaptı.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
Ahmanamra adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. SOn 6 aydır sürekli debriyaj sıyırıyorum. Motorum Yamaha XT 125 R. Aşama aşama yaptıklarımı anlatayım öncelikle. İlk sıyırdığında balata değiştirdim 3 hafta sonra yine patladı. Sonra sorun tas veya plakalardadır diye komple ybr tası ve baskı plaka seti taktım onuda 2 ay sonra sıyırdı.Ybr performans balatası ve saçlarını taktım yine sıyırdı bir iki haftaya .Ardından orjinal xt debriyaj tası ve ve balata takımlarını geri takıp yaylara ekstra pul attım 3 ay idare etti şimdi yine sıyırdı. İşin garip tarafı motor soğukken kavrama yok ısınıncada en azından motor kalkıyor devir yükseltmediğim sürecede gidiyor .
Şimdi Sorun ne olabilir. En son orjinal plakalardan ve yaylarından alıp aynı tas ile deneyeceğim. Yahut sıfır ybr debriyaj takımı alıp deneyeceğim.Neden bu kadar sıyırır anlamış değilim. 65 bindir kullanıyorum motoru. Her vidasına kadar kendim söküp topluyorum ama şu debriyaj sorununu çözemedim deliricem artık. Daha önce böyle peş peşe sıyıran arkadaşlar var ise yahut fikir yürütecek arkadaşlar aydınlatırsanız sevinirim.
Merhaba benim motorumda da benzer bir sorun halledebildinizmi problemi acaba.....
-
yayları sırayla birer tur döndürerek mi siktiniz yoksa birer birer hepsini sonuna kadar mi siktiniz? Ayrıca yayları tutan vidanin tork değeri de önemlidir tork değerinde veya tork anahtarı yoksa el ile tork değerine yakın sıkılmalı.
Birde balatalari incelediniz mi? Hepsi yüzey olarak esit miktarda mi asiniyor yoksa biryeri az asinip diğer yeri fazla mı aşınmış halde?
-
21 Ağustos 2019, 11:42
#8
Sorunu kendi debriyaj setiyle çözemedim gittim ybr debriyaj takımı taktım. Muhtemelen sorun debriyaj tasındaydı .Şimdi bir sorun yok.
-
21 Ağustos 2019, 13:52
#9
Ahmanamra adlı üyeden alıntı
Sorunu kendi debriyaj setiyle çözemedim gittim ybr debriyaj takımı taktım. Muhtemelen sorun debriyaj tasındaydı .Şimdi bir sorun yok.
Gerçi sorunu çözdüğünüzü söylemişsiniz ancak ben yine de sorunun tekrarlanması ihtimalinde yapılması gereken basit bir detayı yazmak istedim.
Debriyaj seti değiştirecekseniz debriyaj balatalarını bir önceki günden temiz motor yağı içine bırakın. Ardından balataları yağdan çıkartıp disk balata sıralamasına göre tasa dizip o şekilde monte edin.
Yağ emmeden montajı yapılan ıslak kavrama balatalarında rastlanılan bir durumdur. Belirtmek istedim.
-
21 Ağustos 2019, 14:20
#10
Kesinlikle haklısın genelde öyle değiştiriyorum zaten ve kesinlikle öyle yapılmalı hatırlatma için teşekkür ederim.Benim debriyaj tasım muhtemelen 80 binlerdeydi zaten altındaki dişli ile tasta boşluk oluşmuş 1 mm kadar oynama yapıyordu. Garanti olsun diye ybr takım alıp taktım. Bizimkilere göre biraz küçük çapı ama olsun çekişte bi sorun yaşamadım tek kişi. Arazidede kayıp yok gibi ama iki kişi sanki biraz sıkıntı oldu. Lakin komp. düşüklüğüde etkili bu konuda onun için sadece ybr debriyaj takımındandır diyemem.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)