Kaynak makinası ile araca akü takviyesi
Reklamlar
-
Arkadaşlar, 3-4 aydır yatan tata telkoline aracımın aküsü bitmiş. Aldığım duyumlar doğrultusunda kaynak makinesi ile takviye yapmayı denedik, akabinde 3-4 adet sigortası attı ve çalışmadı. Sonraki gün sigortaları değiştikten sonra farklı bir araç ile takviye denedik. Dakikalarca marşa basmama ramen aracı çalıştıramadık. Ayrıca aracın yağ lambası ve 4x4 lambası devamlı yanmaya başladı ve silecek motorundan kendi kendine ses geliyor ve çalışmıyor. Sizlere sorum acaba aracın acaba başka biryerlerinede zarar vermiş olabilirmiyim ve aracı nasıl çalıştırabilirim?
Reklamlar
-
Marşa basarken hava filtresine eter sık. Yada parfümde olur. Azar azar. Dizelse tabi araba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------
Tesisatın baya zarar görmüştür. Kaynak makinası kimin fikriydi
-
Aracın elektroniklerine hasar vermişsiniz. Kaynak makinası genelde 34-42 volt çıkış verir. 100 amper ile de başlar. Sana o fikri veren aptaldan hasarını ödemesini iste.
-
kaynak makinası ac ve dc olarak ayrılır dc ler 50 volt filan verir
-
Araçta kaynak yaparken bile kutup başını sökerler ki şasi üzerinde dönüp dolaşan kaynak akımları aracın elektrik sistemine zarar vermesin. Siz öyle birşey yapmışsınızki doğrudan Kaynak problarını kutup başlarına bağlamışsınız. Keşke bunu denemeden önce bir voltmetre yardımıyla kaynak makinesinin çıkışındaki gerilimi ölçseydiniz.
Kaynak makineleri Boştayken ortalama 60-70 gerilim üretirler. Kaynak anında ise bu gerilim 25V lara kadar düşer. Dolayısıyla Siz Aracın 12V luk elektrik sistemine 60V gerilim uyguladınız. Ne diyelim Geçmiş olsun. Biraz Masrafınız olacak.
ECU arızalanmış olabilir. Araç üzerindeki çeşitli sensörler arızalanmış olabilir. Bunların hepsi kontrol edilmeli.
-
Sadece 3-5 sigorta ile kurtulması zor. ECU yandıysa bittiniz zaten, yurtdışı fiyatları 1300Euro falan. Aracı iyi bir elektrikçiye götürün baksın ne olmuş ne olmamış. Tabi yürütemezsiniz çekici çağırmanız lazım.
-
İlk olarak Ana sigortayı kontrol edin, sigorta kutusunda tahminen 100A veya 120A bir sigortadır, yedeğini bulması zordur uyarayım. Eğer sorun onda ise değiştirip çok ucuza (o sigortaya 200-400 TL isteyebilirler) atlattınız demektir. Eğer onunla kurtaramadıysanız aracınızı zorlamayın, çekici ile ECU (elektronik beyin/ elektronik kontrol ünitesi v.s.) tamiri yapan bir dükkana yakın iyi bir oto elektrikçiye çektirtin. Malesef bilinçsizce de yapmış olsanız resmen aracınıza suikast benzeri bir harekette bulunmuşsunuz. Şimdiden masraflara açık olun, kendinizi hazırlayın.
-
-
beyler neler oluyor böyle :D
-
Kaynak makinası ile akü takviyesi mi?Aklıma direk şu geldi;
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Marşa basarken hava filtresine eter sık. Yada parfümde olur. Azar azar. Dizelse tabi araba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------
Tesisatın baya zarar görmüştür. Kaynak makinası kimin fikriydi
Fikir daha önce aynı şekilde bir pikabı çalışyırdığını söyleyen bir arkadaşmın fikriydi.
Mucit23 adlı üyeden alıntı
Araçta kaynak yaparken bile kutup başını sökerler ki şasi üzerinde dönüp dolaşan kaynak akımları aracın elektrik sistemine zarar vermesin. Siz öyle birşey yapmışsınızki doğrudan Kaynak problarını kutup başlarına bağlamışsınız. Keşke bunu denemeden önce bir voltmetre yardımıyla kaynak makinesinin çıkışındaki gerilimi ölçseydiniz.
Kaynak makineleri Boştayken ortalama 60-70 gerilim üretirler. Kaynak anında ise bu gerilim 25V lara kadar düşer. Dolayısıyla Siz Aracın 12V luk elektrik sistemine 60V gerilim uyguladınız. Ne diyelim Geçmiş olsun. Biraz Masrafınız olacak.
ECU arızalanmış olabilir. Araç üzerindeki çeşitli sensörler arızalanmış olabilir. Bunların hepsi kontrol edilmeli.
Gerilimi 10sn lik periyodlarla uyguladık biryerleri yakmamak için ama iş işten geçti galiba. Teşekkürler.
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
İlk olarak Ana sigortayı kontrol edin, sigorta kutusunda tahminen 100A veya 120A bir sigortadır, yedeğini bulması zordur uyarayım. Eğer sorun onda ise değiştirip çok ucuza (o sigortaya 200-400 TL isteyebilirler) atlattınız demektir. Eğer onunla kurtaramadıysanız aracınızı zorlamayın, çekici ile ECU (elektronik beyin/ elektronik kontrol ünitesi v.s.) tamiri yapan bir dükkana yakın iyi bir oto elektrikçiye çektirtin. Malesef bilinçsizce de yapmış olsanız resmen aracınıza suikast benzeri bir harekette bulunmuşsunuz. Şimdiden masraflara açık olun, kendinizi hazırlayın.
Takviye işleminden sonra farkettimki, sonradan bir adet daha sigorta atmış buda bence enerjinin ana sigortadan geçip yardımcı sigortaları attırdığını gösteriyor. Yani dediğiniz ana sigorta sağlam olabilir, ama bu işten biraz başım ağırıcak gibi, saolun.
-
ana sigorta atık olsa araçta hiç bir şejilde elektrik olmaması gerekmezmi silecek motoru ve gösterge lambalarında varmış geçmiş olsun
-
Sigorta , yüksek gerilimde ( voltaj) değil yüksek akımda ( amper) devreye girer. Yani 10 amperlik bir sigortanın bağlı olduğu devreden 10bin volt 1 amperlik bir akım geçirebilirsiniz ve sigorta atmaz. Kaynak makinesinin yüksek akımı bazı sigortaları attırmış olabilir.
-
Sonuçta ne olmuş ne kadarlık masraf çıktı buraya da yazarsan biz cevap verenler olarak merak ediyoruz.
-
Biz de kullandık kaynak makinesi ama, sadece kablolarını... hep kıskaçlı olduğu hem de o gerilim ve voltajı kaldırdığı için. Bence birisi bir yeri acayip yanlış anlamış ya da anlatmış.
-
Gouranga adlı üyeden alıntı
Biz de kullandık kaynak makinesi ama, sadece kablolarını... hep kıskaçlı olduğu hem de o gerilim ve voltajı kaldırdığı için. Bence birisi bir yeri acayip yanlış anlamış ya da anlatmış.
Benimde aklıma bu gelmişti. Kaynak makinası kablosunu duymuş onu kaynak makinası olarak anlamış olabilirler. Kablo aynı zaten.
-
Kaynak makinesiyle akuyu sarj mi ettiniz yoksa kaynak makinesi paralel olarak akuye bagliyken marsmi yaptiniz, eger ikincisini yaptiysaniz gecmis olsun, yok ilkini yaptiysaniz sorun daha kolay cozulebilir hatta bazi araclarda ikinci yontem sorun bile cıkarmaz. Ilk yontem her aracin elektrik aksamina zarar verir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------
Hatta bazi araclarda ikinci yontem sorun cikarmaz yazmisim orasi yanlış olmus 2.yontem her araca zarar verir ancak ilk yontem sadece akuye zarar verir tabi akunun aracla baglantisi cikarilmis vaziyetteyken.
-
geçmiş olsun marş çeviriyor mu çevirip çalışmiyorsa ecu sensör vs arızalanmıştır. birde pompanın üzerinde stop müşürü var onu kontrol edin çalışmazsa fazla kurcalamadan elektrikciye götürün
bu arada kaç model Tata
-
Arkadaşlar cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim. Hep beraber bir çok yeni bilgi daha öğrendik. Tata 2009 modeldi, çok şükür çalıştırdık ve çok şükür şimdilik hiçbir masraf açmadan kurtartık. 2 enjektör sökülüp havaları alındıktan sonra hava filitresinden eter sıkarak çalıştırdık normal bir araçtan akü takviyesi ile. Bu arada kaynak makinası ile takviye yaparken, kaynağın + ve _ uclarının direk araca bağlı olan akünın kutup başlarına 10 saniyelik periyotlarla deydirmiştim, neyseki bir kaç sigorta ile yırttık.
-
büyük geçmiş olsun diyelim artık.bir de kulağımıza küpe
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)