CG 125 Isınınca stop ediyor.Çalıştırmak istediğimde hemen çalışıyor.
-
CG 125 Isınınca stop ediyor.Çalıştırmak istediğimde hemen çalışıyor, gaz vermezsem tekrar stop ediyor. genellikle durmaya çalışırken veya durduğumda stop ediyor. Motosiklet sabahları soğukta tek marşta çalışıyor, motosiklet ısınıncaya kadar stop etme problemi yok,iki kez karbüratör değişti, subap ayarı yapıldı,ustalar tek marşta sorunsuz çalıştığı için subaplarda sorun olmadığını düşünüyorlar, elektirik arızasından şüpheleniyorum, dış bobin, buji piposu, aldım ,cdi beyin almayı düşünüyorum. Motosiklet standart CG 125 herhangi bir yeri oynanmadı. Ancak motosikleti 2. el satın aldım. Tecrubeli arkadaşların fikir ve yardımlarını rica ediyorum.
Reklamlar
-
orkunozturk adlı üyeden alıntı
CG 125 Isınınca stop ediyor.Çalıştırmak istediğimde hemen çalışıyor, gaz vermezsem tekrar stop ediyor. genellikle durmaya çalışırken veya durduğumda stop ediyor. Motosiklet sabahları soğukta tek marşta çalışıyor, motosiklet ısınıncaya kadar stop etme problemi yok,iki kez karbüratör değişti, subap ayarı yapıldı,ustalar tek marşta sorunsuz çalıştığı için subaplarda sorun olmadığını düşünüyorlar, elektirik arızasından şüpheleniyorum, dış bobin, buji piposu, aldım ,cdi beyin almayı düşünüyorum. Motosiklet standart CG 125 herhangi bir yeri oynanmadı. Ancak motosikleti 2. el satın aldım. Tecrubeli arkadaşların fikir ve yardımlarını rica ediyorum.
yav o kadar bişey yapmana gerek yok ki. senin jiklen açık kalmış. jikle, motorun soğukta kolayca çalışmasını sağlar fakat ısınınca motorun çalışmasını zorlaştırır hatta stop bile ettirir. jiklenin çalışma prensibi aslında çok basit.Biz jikleyi açtığımızda hava filtresinden gelen havayı keserek sadece benzin yakmasını sağlar. eğer karbüratörünüzün dışında veya elciklerin oralarda küçük bir kol var ise ordan ayarlamayı deneyin. eğer zaten elektrik arızası olsaydı motor ya çok zor çalışırdı yada hiç çalışmazdı. hayırlı olsun motosikletiniz.
-
Rolentiniz sıcakken kaç devirde? Dalgalanma var mı?
-
Jiklem kapalı,Devir saatim arızalı çalışmıyor.Ancak rolantiyi yükseltsem dahi durmaya çalışırken veya durunca stop ediyor.Rölanti dalgalanması yok birden stop ediyor, motosikleti iki farklı ustaya gösterdim motosikletin düzenli çalıştığını sorun gözükmediğini söylüyorlar. İkinci el aldığım motosikletin karbüratörü ile oynamış hava ve filtresini iptal etmişlerdi. Orjinal sevdiğim için yeni karbüratör aldım ve taktım, hava filitresini standart hale getirdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------
samet bey ilginize teşekkür ederim.
Jiklem kapalı,Devir saatim arızalı çalışmıyor.Ancak rolantiyi yükseltsem dahi durmaya çalışırken veya durunca stop ediyor.Rölanti dalgalanması yok birden stop ediyor, motosikleti iki farklı ustaya gösterdim motosikletin düzenli çalıştığını sorun gözükmediğini söylüyorlar.
Motosikletin önceki sahibi karbüratörle oynamış ve hava filitresini iptal etmişti. Hava filitresini standart hale getirip, yeni karbüratör alıp taktım ve hava ayarı kurcalanmadı.ilk aldığım karbüratöre hava ayarı da yaptılar sonuç değişmedi.
Yeni karbüratörü almamla subap ayarı yatırmam aynı zamana denk geldi ve sorunum başladı, motosikleti satın aldığımda bu tarz bir sorunum yoktu. Motosikletin gaz yemesi normal,yağ yakma eksiltme yok, buji izolatör ucu olması gerektiği gibi.
-
Bana subap ayarı sıkı gibi geldiotor isininca subaplar acik kaliyor ve stop etme sorunu oluyor sogukkende subapta bosluk olmadigi icin daha kolay calisiyor
-
subap ayarı lazım. net. aynısı bendede oluyordu.
-
dostum rolantiyi hafif yukseltsen duzelmiyor mu? yani cok basit gibi gozukuyor ama rolantiyi hafif yukselttiginizde de eger stop etme var ise,
supap ayarlariniz buyuk ihtimalle motor sogumadan yapildi, o yuzden sogukken rahat calisiyor ama isininca duzensizlesiyor. bu da stop etme sorunu olusturur. motor sogukken ayar yapilmasi gerek.
ama yine de rölanti ayari ile cozulebilecegini dusunuyorum.
kolay gelsin.
-
Rolantiyi yükselttiğimde sorun kısmen çözülse de tamamen düzelmiyor ve stop eden motosiklet jiklesiz çalışmıyor. Subap ayarı yapılması için akşamdan bırakmıştım sabaha kadar soğusun adam gibi subap ayarı yapılsın diye mersin de usta tavsiye edebilecek varsa rica edeceğim.
-
Dostum selamlar,foruma yeni katıldım,bu konuda bilgili olduğumu düşünüp bilgimi açık uçlu bırakıyorum, Küba,mondial tarzı motorlarda tek piston 4 emme sistemi ile çalıştığı için soğukken ve sıcakken farklılık görülür ancak sende olay tam tersi,öncelikle hava filitresinden,manifolddan kaçak olmadığına emin ol,beyinle alakası bir temazsızlık olabilir,ve motora soğukken orta jiklede bir rolanti ve hava ayarı yaptır sorun hava ayarı olabilir,daha sonra yazarsan konuşabiliriz iyi forumlar.
-
Elektirik tesisatı motosikletin eski sahibi tarafından çok oynanmış. Düzgün bir usta bulup tekrar subap ayarı,buji,buji pipo ve kablosu,cdi değişimi yaptırıp rolantiyi de biraz yükseltmeyi düşünüyorum.Allahtan parça fiyatları çok ucuz.İnşallah çözeriz.
-
Motosiklette frene bastıp durmaya çalıştığımda devrin düşüp stop ettiğini tespit ettim, rolantiyi yükselttiğimde motosiklet çok titreşimli ve yüksek devirde çalışıyor. Ustalardan fikir rica edeceğim yanlış subap ayarı olabilir mi.
-
orkunozturk adlı üyeden alıntı
CG 125 Isınınca stop ediyor.Çalıştırmak istediğimde hemen çalışıyor, gaz vermezsem tekrar stop ediyor. genellikle durmaya çalışırken veya durduğumda stop ediyor. Motosiklet sabahları soğukta tek marşta çalışıyor, motosiklet ısınıncaya kadar stop etme problemi yok,iki kez karbüratör değişti, subap ayarı yapıldı,ustalar tek marşta sorunsuz çalıştığı için subaplarda sorun olmadığını düşünüyorlar, elektirik arızasından şüpheleniyorum, dış bobin, buji piposu, aldım ,cdi beyin almayı düşünüyorum. Motosiklet standart CG 125 herhangi bir yeri oynanmadı. Ancak motosikleti 2. el satın aldım. Tecrubeli arkadaşların fikir ve yardımlarını rica ediyorum.
Hocam çok eski bir konu ama tıpatıp aynı sorun bende de var çözüm bulamadım artık kafayı yemek üzereyim soğukken sorun yok saat gibi çalışıyor km yapıyor sıcakken bazen viteste bazen boşta ışıklarda motor stop ediyor subap ayarı diyecek çok insan var subaplar ayarlı ayarlı olmasa tek marşta saat gibi alıp çalışmaz karbüratörü yeni değiştirdim beyin değişti bobin değişti geriye elektrik tesisatı(oto elektrikçi tesisatta kopukluk var demişti) tesisattan olma ihtimali varmıdır akü değeri konjektor değeri normal hatta denemek için avometre bağladım 15.11v stabil değer görüyorum sorunu çözemedim gitti parça değiştirmekten gına geldi düzen tutmuyor acaba kronik mi anlayamadım rolantiden de değil açsamda stop ediyor tek sorun kalıyor tesisat ama emin olmak istiyorum bu yorumu gören başına daha önce böyle olay gelen varsa yardımcı olursa çok sevinirim
-
suskun2oo4 adlı üyeden alıntı
Hocam çok eski bir konu ama tıpatıp aynı sorun bende de var çözüm bulamadım artık kafayı yemek üzereyim soğukken sorun yok saat gibi çalışıyor km yapıyor sıcakken bazen viteste bazen boşta ışıklarda motor stop ediyor subap ayarı diyecek çok insan var subaplar ayarlı ayarlı olmasa tek marşta saat gibi alıp çalışmaz karbüratörü yeni değiştirdim beyin değişti bobin değişti geriye elektrik tesisatı(oto elektrikçi tesisatta kopukluk var demişti) tesisattan olma ihtimali varmıdır akü değeri konjektor değeri normal hatta denemek için avometre bağladım 15.11v stabil değer görüyorum sorunu çözemedim gitti parça değiştirmekten gına geldi düzen tutmuyor acaba kronik mi anlayamadım rolantiden de değil açsamda stop ediyor tek sorun kalıyor tesisat ama emin olmak istiyorum bu yorumu gören başına daha önce böyle olay gelen varsa yardımcı olursa çok sevinirim
Cg'lerde elektrik ürettiği sürece kolay kolay kesilmez, Cg'ler zaten geneli karbüratörlü bu tarz problemleri elektriksel yaşamak için enjeksiyona sahip olması gerekmektedir ki sensörlerden dolayı arıza verip stop etsin. Emme manifoldundaki contalar sıcaktan genleşip hava alıyor olabilir ve hava/yakıt karışımını bozacağı içinde stop ediyor olabilir veya motosiklet stop edeceği sıcaklığa ulaştığı zaman karbüratör ayarını o zaman gerçekleştirin o zaman çözülme ihtimalide olabilir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Cg'lerde elektrik ürettiği sürece kolay kolay kesilmez, Cg'ler zaten geneli karbüratörlü bu tarz problemleri elektriksel yaşamak için enjeksiyona sahip olması gerekmektedir ki sensörlerden dolayı arıza verip stop etsin. Emme manifoldundaki contalar sıcaktan genleşip hava alıyor olabilir ve hava/yakıt karışımını bozacağı içinde stop ediyor olabilir veya motosiklet stop edeceği sıcaklığa ulaştığı zaman karbüratör ayarını o zaman gerçekleştirin o zaman çözülme ihtimalide olabilir.
Hava ayarını hiç bozasım gelmiyor ayarlaması eziyet birde karbüratör gaz iğnesi orta kademenin altındaydı orta kademeye aldım sorun hala devam ediyordu manifold contasına bi göz atayım tesisattaki kesiklik nedeniyle ateşleme bağlantısı var mı yani motor çalışıyor ama kafasına göre stop ediyor
-
suskun2oo4 adlı üyeden alıntı
Hava ayarını hiç bozasım gelmiyor ayarlaması eziyet birde karbüratör gaz iğnesi orta kademenin altındaydı orta kademeye aldım sorun hala devam ediyordu manifold contasına bi göz atayım tesisattaki kesiklik nedeniyle ateşleme bağlantısı var mı yani motor çalışıyor ama kafasına göre stop ediyor
Hava ayarı bahsettiğiniz gibi zor bir şey değil motor sıcakken maksimum 2 dakika alır . Eğer giderken gaz yemesinde bir problem yoksa ateşlemeyi elemek doğru olacaktır.
-
rolantide dalgalanma v.s varsa manifold un hava alıyordur, yoksa tesisatında bir sorun yoksa ilk bobine bak genelde ısınınca sapıtmalar stoplar bobinden kaynaklanır.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Hava ayarı bahsettiğiniz gibi zor bir şey değil motor sıcakken maksimum 2 dakika alır
. Eğer giderken gaz yemesinde bir problem yoksa ateşlemeyi elemek doğru olacaktır.
Gaz yemede soğukken gitmede sorun yok arada yapıyor sıcakken diye tahmin ediyorum ama 1 2 dakikalık binmede bile yapıyor bazen viteste bazen boşta elektrikçi tesisatta kopukluk var dedi olmazsa bide tesisat değiştireyim motorda ekstra 12 adet parmak led var mavi onlarda şase olabilir mi diye düşündüm sorun yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------
SerdarC adlı üyeden alıntı
rolantide dalgalanma v.s varsa manifold un hava alıyordur, yoksa tesisatında bir sorun yoksa ilk bobine bak genelde ısınınca sapıtmalar stoplar bobinden kaynaklanır.
Rölantide dalgalanma yok tesisatta kopukluk var demişti elektrikçi olmazsa birde tesisatı değiştirip deneyim
-
Ateşleme okuyucusuda problem yapıyor olabilir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Ateşleme okuyucusuda problem yapıyor olabilir.
Yeni değiştirdim bobini kalitesiz mi acaba
-
suskun2oo4 adlı üyeden alıntı
Yeni değiştirdim bobini kalitesiz mi acaba
Bahsettiğim bobin değil, bahsettiğim parça volanın dışındakini çentiği okuyan parça. O parçada statöre bağlı olan bir parçadır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)