Akü kutup başlarının alev alması neyin göstergesidir ?
Reklamlar
-
Başlıktaki gibi bir sorunum var arkadaşlar. Marşa basınca akü kutup başları aşırı ısınıyor geçen hafta katot başını örten kauçuk alev aldı yandı. Marş gümbür gümbür çevirmiyor. Çoğu zaman 1 2 tur çevirip takılıyor. Serviste marş pinyonu değişti düzelme olmadı. Daha yüksek amperli akü takıldı düzelme olmadı. Vidaları çok iyi sıktığıma eminim. Marş motoru kaldı değişmeyen ama ondada bir sıkıntı yok gibi. Birşey onu çok zorluyor ama çözemedik bir türlü. Fikri olan varsa lütfen yazsın. Şimdiden teşekkürler. Motor profilimde yazan 125cc manuel çin.
Reklamlar
-
2 sebepten olabilir.
1 ) Marş motorun arızalı. Sıkışıyor ve bu yüzden marş motorun olması gerekenden fazla akım çekiyor . Bunu sonucu olarak da kutup başları çok ısınıyor.
veya
2) Kutup başları yeterince sıkı değil. veya kablo kutup başına sıkıca oturmamış gevçek kalmış. Bu durumda oluşan ark kutup başını ısıtır . ayrıca març motoruna yeterince akım gitmediğinden ( gevşeklikten dolayı) marş basmıyor.
-
Marş motorunun sargilarindaki izolasyon deforme olup kisa devreye sebep olabilir veye mars motoruna gelen + kablo saseyede temas ediyor olabilir.
-
Marş motorunu çıkarıp direk aküye bağlayın eğer bu şekilde kablolarda aşırı ısınma yoksa, marş motoru ve elektrik tesisatında sorun olmadığını anlarsınız, sonrasında marş sistemini bir kontrol edin(dişliler, ruble artık ne varsa).
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)