sogukken 2500rpm, sıcakken ortalama 2000rpm, olması gereken 1200rpm, kelebeğin vidalarıyla oynadım düşüremedim genede yüksek devirde kaldı, sorunu çözemedim
sogukken 2500rpm, sıcakken ortalama 2000rpm, olması gereken 1200rpm, kelebeğin vidalarıyla oynadım düşüremedim genede yüksek devirde kaldı, sorunu çözemedim
Egzantrik, subaplar, egzantrik zinciri bunlarda herangi bir sorun varsa enjeksiyon motoru stop etmemesi için rölantiyi yüksek tutuyor olabilir.
evet bunlar aklıma gelmemiştir hep sensörlere falan baktım ama onlar için benim yapabileceğim bir şey yok, en fazla onların arasında egzantrik zincirini gerdiren parçayı söküp bakarım otomatik gergi çalışıyor mu diye, yanii motor kısmından bir sorun varsa çözemicem demektir :( ama gene bakılabilecek her şeye bakmak istiyorum, birde kontrol etsem bile anlayamadığım şeyler var mesela;
iacv sensörü "Idle Air Control Valve" rölanti hava kontrolü valfi, şimdi ben bunu söktüm baktım iyi güzel, fişini çekince arıza lambası yanıyor tamamdır direncini kontrol ediyor o da tamamdır servis manueldeki gibi, bir sorun da gözükmüyor bende spreyle yıkadım ve motorda düzgünce geri taktım ama şimdi belki o sensör arızalı içindeki devreler sağlam belki ama işte ne biliyim içindeki bir tel falan yamuk o yüzden yanlış çalışıyor ve devir yüksek kalıyor olabilir
insta: veli_montana_
Bi tane sentil al. Külbütör kapağını sök. Hem egzantrik zincirini kontrol et. Hem subap ara ölçülerini. Kitapçıkdaki değerlerle karşılaştır. Elin 8 lokma anaharı tutuyosa bunları yapabilirsin.
Bide şöyle bir sağlama yapabilirsin. Motoru 3. vitese al. her devirde motoru sabit götürmeye çalış.
Devirde dalgalanma var mı ona bak. Dalgalanma olmasa bile minik teklemeler olabilir onları dinle.
hocam dalgalanma rölantide var ama giderken yok, dediğiniz gibi minik küçük bir teklemeler varmı bilmiyorum hiç hissetmedim giderken sorun yok ama özellikle dinlemedim, motoru bu haliyle toplayıp hafta sonu bu testi yapıcam,
ben motor kısmından hiç anlamıyorum dış etkenleride servis manuelin yönlendirdiğini anladığım kadarıyla bakıyorum, külbütör kapağı dediğiniz gaz kelebeğinin orasını diyorsunuz sanırım, şuan oraya kadar geldim sadece daha fazla sökmedim, subap ayarını yapabilir miyim hiç bilmiyorum , egzantrik zincirini nasıl kontrol edicem motorun üst kapağını sökmek gerekmiyor mu onun için
insta: veli_montana_
Boşver unut külbütör kapağı işini. Elinde kalmasın motor. Sadece devir stabilitesini test et. 4 silindirli motorda çalışma dengesizliğini anlayabilmek için güzel kulak lazım. Sadece devri sabitleyip saatten dalgalanmalara bak. Kulağında eksozda olsun. minik gaz kesintisi gibi teklemelerden söz ediyorum.
insta: veli_montana_
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)