Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ZX-6R Kompresyon yapmıyor motor çalışmıyor yardım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    habili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    2001 CBR 600F4i
    Öncelikle herkese merhaba 2-3 gün kadar önce 1996 model bir zx6r aldım.Motor rektefe edilmiş 1 yıl kadar önce değişen parçaların evrakları vardı pistonlar , krank,sübablar ve bir kaç önemli aksam daha.Aldığım motorun gidişinde herhangi bir sorun yoktu hatta bir çok üst modelinden daha ciğerli bir çekişi gidişi vardı fakat soğukken zor çalışıyordu sahibi hava ayarından kaynaklı dedi mantıklı gelmişti bana ve orta devirlerde bi pıtırdı gaz yemede bi gidip gelme yapıyordu düşük veya yüksek devirlerde bu sorun olmuyordu.Motoru bir gün otoparka braktım 3 gün sonra çalıştırmayı denediğimde çalışmadı ustam subap ayarı bozuk olabileceğini söledi.Götürdü subap için üst tarafı söktü baktı sübap ayarı gayet iyi duruyor dedi fakat motor çalışmak için gerekli olan sıkıştırmayı yapmıyor dedi yani Kompresyonu özellikle 2 silindir de dedi.Net bir şey söylemek için motoru açmamış lazım diyor ve baya masraflı olma ihtimali var dedi piston erimiş veya üst kabak zarar görmüş olabilir diyor 3 bin tl civarında bir masraf olabilir dedi tabi başka bir tarafa zarar vermediyse bu durum sizce sorun nedir acaba çünkü açtırmak bile motoru bayabi ücret benim için neyle karşılaşırım daha yeni rektefe olmus bir motor piston eritebilirmi motoru hiç zorlamadım hararet yaptırmadım.Rektefe edilen yerdeki ustayla görüştüm motorun üst kapagın bayagı bir eski oldugunu söledi belki ordan bi sıkıntı yaratmış olabilir diyor Yardımcı olabilecek varsa az çok fikir verebilecek çok makbule geçer yani demek istediğim ney olmuş olabilir hangi kısımlar zarar görmüş neden kaynaklıdır sizce bu durum.Şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Sorunları okurken aklıma önce subaplar geldi. Subap ayarlarında sorun yoksa üst kapakta sorun var. Ya kaçıran subap var ya üst kapak çatlak yada conta patlak. Söküp bakmadan bilinmez.

    Sorunun kaynağı, sen motora hararet yaptırmamışsan önceki toplayan ustanın beceriksizliği veyahut masraftan kaçınma.

    Tipik şu senaryo olmuş olabilir. "Usta sen bunu çalışır vaziyete getir ben hemen okuturum bunu."

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:53 ----------

    Bu kadar kısa sürede eline aldığına göre motoru seni sağlam tezgaha getirmişler.

  3. #3
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    ilk akla gelen segman, ust kapak contasi ve kapakta hasar. Rektifiyede uyumlu piston kullanimi ve gömlekteki yipranmayi katmiyorum. Kisacasi o motor açilmadan bunu bilmek çoklu ihtimal, Diger acidan zincir ve disli takiminda sorun varsa kompresyonu yapmasina buda engel olur. şanzimana yeterli negatif guc binmez, binmezsede tabiki kompresyon olmaz. Tabiki şanz. saglam ise...

  4. #4
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    şanzımanla kompresörün ne alakası var :S
    cenkito bunu beğendi.

  5. #5
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı habili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese merhaba 2-3 gün kadar önce 1996 model bir zx6r aldım.Motor rektefe edilmiş 1 yıl kadar önce değişen parçaların evrakları vardı pistonlar , krank,sübablar ve bir kaç önemli aksam daha.Aldığım motorun gidişinde herhangi bir sorun yoktu hatta bir çok üst modelinden daha ciğerli bir çekişi gidişi vardı fakat soğukken zor çalışıyordu sahibi hava ayarından kaynaklı dedi mantıklı gelmişti bana ve orta devirlerde bi pıtırdı gaz yemede bi gidip gelme yapıyordu düşük veya yüksek devirlerde bu sorun olmuyordu.Motoru bir gün otoparka braktım 3 gün sonra çalıştırmayı denediğimde çalışmadı ustam subap ayarı bozuk olabileceğini söledi.Götürdü subap için üst tarafı söktü baktı sübap ayarı gayet iyi duruyor dedi fakat motor çalışmak için gerekli olan sıkıştırmayı yapmıyor dedi yani Kompresyonu özellikle 2 silindir de dedi.Net bir şey söylemek için motoru açmamış lazım diyor ve baya masraflı olma ihtimali var dedi piston erimiş veya üst kabak zarar görmüş olabilir diyor 3 bin tl civarında bir masraf olabilir dedi tabi başka bir tarafa zarar vermediyse bu durum sizce sorun nedir acaba çünkü açtırmak bile motoru bayabi ücret benim için neyle karşılaşırım daha yeni rektefe olmus bir motor piston eritebilirmi motoru hiç zorlamadım hararet yaptırmadım.Rektefe edilen yerdeki ustayla görüştüm motorun üst kapagın bayagı bir eski oldugunu söledi belki ordan bi sıkıntı yaratmış olabilir diyor Yardımcı olabilecek varsa az çok fikir verebilecek çok makbule geçer yani demek istediğim ney olmuş olabilir hangi kısımlar zarar görmüş neden kaynaklıdır sizce bu durum.Şimdiden teşekkürler.
    burda önemli konu şu 1996 model motoru alıp revizyona sokmadan kullanıyorsanız zaten sıkıntınız çok büyük ölmediğinize dua etmelisiniz. Bukadar güçlü ve bukadar eski motosikletler almadan önce mutlaka iyi bir ustayla kafa kafaya verip etraflıca eksiği gediği ne sıkıntıları ne neresinden ne ses geliyor bakılması lazım. Kompresyon yapmayan makinada daha dünya kadar sıkıntı oluşmuş olabilir kullanıma bağlı olarak. Burada yazmak yerine 4 silindir üzerine çalışan iyi bir ustadan destek ve fikir almalısınız.

  6. #6

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    senin ustaların gayet güzelce söylemiş, bizimkiler vasat dayaklık sadece para alsınlar yeter, kompresyonu özellikle 2 silindirde olayını anlamadım, motor çalışmak için gerekli sıkıştırma yapmıyoru da anlamadım nasıl yanii?, motorun iç kısmından anlamıyorum, senin biraz bilgin ve kapalı alanın varsa boş vaktin ve başka vasıtan da varsa vee motorla uğraşmaktandaa zevk alıyorsaan kendin sök her türlü ustadan daha ucuza gelir parçayı değiştirsen bile, önemli olan işciliği zaten o motoru söküp takarken giden zaman, zor olduğu için değilde çok parça olduğu için zaman alıyor

  7. #7
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin ustaların gayet güzelce söylemiş, bizimkiler vasat dayaklık sadece para alsınlar yeter, kompresyonu özellikle 2 silindirde olayını anlamadım, motor çalışmak için gerekli sıkıştırma yapmıyoru da anlamadım nasıl yanii?, motorun iç kısmından anlamıyorum, senin biraz bilgin ve kapalı alanın varsa boş vaktin ve başka vasıtan da varsa vee motorla uğraşmaktandaa zevk alıyorsaan kendin sök her türlü ustadan daha ucuza gelir parçayı değiştirsen bile, önemli olan işciliği zaten o motoru söküp takarken giden zaman, zor olduğu için değilde çok parça olduğu için zaman alıyor
    o iş yaş. Şu forumda zxr'ın üst kapağını söküp toplayabilecek adam sayısı parmak sayısını geçmez. Öyle karbüratör söküp toplama gibi kolay değil o iş.

    Bu acil diye başlık atanlar nedense konuyu açıp çarpıya basıyolar bi daha foruma girmeye tövbe ediyolar.

  8. #8

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o iş yaş. Şu forumda zxr'ın üst kapağını söküp toplayabilecek adam sayısı parmak sayısını geçmez. Öyle karbüratör söküp toplama gibi kolay değil o iş.

    Bu acil diye başlık atanlar nedense konuyu açıp çarpıya basıyolar bi daha foruma girmeye tövbe ediyolar.
    zxr a özel bir durummu bu? neden o kadar zor?
    insta: veli_montana_

  9. #9
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zxr a özel bir durummu bu? neden o kadar zor?
    Yok 4 silindirli motorun sentesi var zinciri var egzantriği var hepsinin ayarı var keplerinin torku var. Subaplarının şimleri var şimlerinin ölçüsü var.

    Öyle herkesin kafası basacağı işler değil. Deneme yanılma yapılarakta ancak motorunu öldürürsün. Ciğerini soldurursun. 4 silindirli motoru elletecek doğru düzgün piyasada usta yokken 0 bilgiyle kendi kendinize söküp toplamaya çalışmak motoru gözden çıkarmak demek.

    Ha ben makina mühendisliği okudum, iyi kötü teorik bilgim var. Öğrenmek istiyorum motor bozulsada önemli değil dersen sök uğraş kendin.

  10. #10

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok 4 silindirli motorun sentesi var zinciri var egzantriği var hepsinin ayarı var keplerinin torku var. Subaplarının şimleri var şimlerinin ölçüsü var.

    Öyle herkesin kafası basacağı işler değil. Deneme yanılma yapılarakta ancak motorunu öldürürsün. Ciğerini soldurursun. 4 silindirli motoru elletecek doğru düzgün piyasada usta yokken 0 bilgiyle kendi kendinize söküp toplamaya çalışmak motoru gözden çıkarmak demek.

    Ha ben makina mühendisliği okudum, iyi kötü teorik bilgim var. Öğrenmek istiyorum motor bozulsada önemli değil dersen sök uğraş kendin.
    dediğin gibi zor iş, usta bile yokken bizim yapmamız zor, bende motorun her tarafıyla ilgileniyorum ama şimdiye kadar hiç motor açmadım, yalnız ilerde tek silindirli ucuz bir motoru evde söküp toplamak istiyorum
    insta: veli_montana_

  11. #11
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Geçmiş olsun, bir düdüklenme olayı olmuş.Üzülmeyin bu ilk değil sonda olmayacak.O motoru yürütmek için deli paralar dökmek gerek.İki haneli rakamlara ulaşabilir..

  12. #12
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Hangi şehirdesin? Mesaj atarsan bi yardımcı olmaya çalışırım en azından sağda solda düdüklenip paranı rezil etmeden hallettirmiş olursun motorunu...

  13. #13

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    4 silindir yürütmek bizim işimiz. Eskişehir özgün motor motorun hasar ve arızalı parçasına göre 0 ila 7000 TL ye kadar para harcayabilir. 7000 TL derken herşeyi elden geçtiğini varsayalım diyorum. 05072097747 öğleden sonra ara derdini anlat abimle konuşayım somut bir şeyler yapılır.

  14. #14

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    1996 model racing motor nasıl alıyorsunuz anlamiyorum 10 sahibi oldu belkide peki sen o motora güvenip yüksek hizalara nasıl çıkıyorsun çok saçma

  15. #15

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı nicksizbro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1996 model racing motor nasıl alıyorsunuz anlamiyorum 10 sahibi oldu belkide peki sen o motora güvenip yüksek hizalara nasıl çıkıyorsun çok saçma
    30 dan fazla el değiştirmiştir, 2017 modelde hava yastığımı var?, aynı şey saçma olan sizin büyük motordan anlamadan yorum yapmanız
    insta: veli_montana_

  16. #16
    chevy64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Motosikleti
    04 monster 620
    Ben kawasaki klr topladim bugun bitti şükür. Tek silindir bile bi yerde sikiyo, daha once deneyiminde yok. kendin ugrasma içinden cikamazsin.
    ben netten kitapcigini indirip topladim ama 4 silindiri oyle toplamak zor.

  17. #17
    habili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    2001 CBR 600F4i
    Arkadaşlar öncelikle herkese cevapları için teşekkür ederim.Sonunda güvendiğim bir ustayla motoru açtık baktım sorun sübapların bitik olmasıyla alakalı bir durummuş nerdeyse tamamen bitmiş.Diyer kısımlarda herhangi bir arıza veya zedelenme görünmüyor.Son olarak emme sübabları ve açılmışken egzantrik zinciri contaları deiştiriyorum ve elektirik tesisatı kötü durumdaydı komple elden geçiyor fiyat olarak bana 2.600 tl gibi bir paraya maal oldu işçilik dahil takılıcak parçalar orjinal yurt dışından sipariş ettik gelmesi 20-30 günü bulur dedi bakalım ilerleyen zamanlarda ne gösericek.Herkese ilgi ve yardımı için teşekkür ederim.

  18. #18

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    geçmiş olsun oluyor böyle şeyler, umarım usta iyidir de bir daha açılmak zorunda kalmaz, tabi açılırsa garantili olması gerekir, benim motorunda rölantisini bir türlü düşüremedim açtım uğraştım kapattım şimdi daha kötü :D

  19. #19
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı habili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle herkese cevapları için teşekkür ederim.Sonunda güvendiğim bir ustayla motoru açtık baktım sorun sübapların bitik olmasıyla alakalı bir durummuş nerdeyse tamamen bitmiş.Diyer kısımlarda herhangi bir arıza veya zedelenme görünmüyor.Son olarak emme sübabları ve açılmışken egzantrik zinciri contaları deiştiriyorum ve elektirik tesisatı kötü durumdaydı komple elden geçiyor fiyat olarak bana 2.600 tl gibi bir paraya maal oldu işçilik dahil takılıcak parçalar orjinal yurt dışından sipariş ettik gelmesi 20-30 günü bulur dedi bakalım ilerleyen zamanlarda ne gösericek.Herkese ilgi ve yardımı için teşekkür ederim.
    üst kapağa çatlak testi muhakkak yaptırın. Subaplar bitikten kastı nedir ? Kaçırıyor mu?
    habili bunu beğendi.

  20. #20
    habili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    2001 CBR 600F4i


    Sübabların durumu bu emme sübapları komple oturmuş bitmiş dedi usta kompresyon bundan ötürü yapmıyormuş 8 adet emme subap ı sipariş ettik 1160 tl gibi bir rakam ediyordu.Eğzantirik zinciri deişecek ve bi kaç gereken parçalar değişicek işçilik le beraber 2.600 tl ye maal oldu fakat garantisini aldım ustadan o yüzden içim rahat.



    Elektirik tesisatıda bu haldeydi baya sıkıntı çıkartıyordu tekrar en baştan yapılıcak




    Bakalım daha bi 20 gün bekleyicez en aşşa parçanın gelmesi için ilerleyen zamanlarda güzel pilanlarım var.Bu modeldeki bir motoru alma amacım normal sürmek için deil stunt için aldım bu tarz motorları seviyorum ve fiyatıda uygundu açıkcası 7 bin tlye aldım ıvır zıvır şuanki masrafımla beraber 10 bin e gelmiş olacak.Stunt demirleri döşeyeceğim motor geldiği gibi ve çalışmalara başlayacağım yaza kadarda eksiklerini gidermeyi düşünüyorum.Aslında 2004 üzeri bi model motor almak isteerdim fakat fiyatlar 20 binden aşşağı değil ve stund için motoru biraz değiştirmek gerekiyor buda + masraf ve temiz bir motoru resmen parçalıyoruz kıymak istemedim okadar paraya.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)