ZX-6R Kompresyon yapmıyor motor çalışmıyor yardım
Reklamlar
-
Öncelikle herkese merhaba 2-3 gün kadar önce 1996 model bir zx6r aldım.Motor rektefe edilmiş 1 yıl kadar önce değişen parçaların evrakları vardı pistonlar , krank,sübablar ve bir kaç önemli aksam daha.Aldığım motorun gidişinde herhangi bir sorun yoktu hatta bir çok üst modelinden daha ciğerli bir çekişi gidişi vardı fakat soğukken zor çalışıyordu sahibi hava ayarından kaynaklı dedi mantıklı gelmişti bana ve orta devirlerde bi pıtırdı gaz yemede bi gidip gelme yapıyordu düşük veya yüksek devirlerde bu sorun olmuyordu.Motoru bir gün otoparka braktım 3 gün sonra çalıştırmayı denediğimde çalışmadı ustam subap ayarı bozuk olabileceğini söledi.Götürdü subap için üst tarafı söktü baktı sübap ayarı gayet iyi duruyor dedi fakat motor çalışmak için gerekli olan sıkıştırmayı yapmıyor dedi yani Kompresyonu özellikle 2 silindir de dedi.Net bir şey söylemek için motoru açmamış lazım diyor ve baya masraflı olma ihtimali var dedi piston erimiş veya üst kabak zarar görmüş olabilir diyor 3 bin tl civarında bir masraf olabilir dedi tabi başka bir tarafa zarar vermediyse bu durum sizce sorun nedir acaba çünkü açtırmak bile motoru bayabi ücret benim için neyle karşılaşırım daha yeni rektefe olmus bir motor piston eritebilirmi motoru hiç zorlamadım hararet yaptırmadım.Rektefe edilen yerdeki ustayla görüştüm motorun üst kapagın bayagı bir eski oldugunu söledi belki ordan bi sıkıntı yaratmış olabilir diyor Yardımcı olabilecek varsa az çok fikir verebilecek çok makbule geçer yani demek istediğim ney olmuş olabilir hangi kısımlar zarar görmüş neden kaynaklıdır sizce bu durum.Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Sorunları okurken aklıma önce subaplar geldi. Subap ayarlarında sorun yoksa üst kapakta sorun var. Ya kaçıran subap var ya üst kapak çatlak yada conta patlak. Söküp bakmadan bilinmez.
Sorunun kaynağı, sen motora hararet yaptırmamışsan önceki toplayan ustanın beceriksizliği veyahut masraftan kaçınma.
Tipik şu senaryo olmuş olabilir. "Usta sen bunu çalışır vaziyete getir ben hemen okuturum bunu."
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:53 ----------
Bu kadar kısa sürede eline aldığına göre motoru seni sağlam tezgaha getirmişler.
-
ilk akla gelen segman, ust kapak contasi ve kapakta hasar. Rektifiyede uyumlu piston kullanimi ve gömlekteki yipranmayi katmiyorum. Kisacasi o motor açilmadan bunu bilmek çoklu ihtimal, Diger acidan zincir ve disli takiminda sorun varsa kompresyonu yapmasina buda engel olur. şanzimana yeterli negatif guc binmez, binmezsede tabiki kompresyon olmaz. Tabiki şanz. saglam ise...
-
şanzımanla kompresörün ne alakası var :S
-
habili adlı üyeden alıntı
Öncelikle herkese merhaba 2-3 gün kadar önce 1996 model bir zx6r aldım.Motor rektefe edilmiş 1 yıl kadar önce değişen parçaların evrakları vardı pistonlar , krank,sübablar ve bir kaç önemli aksam daha.Aldığım motorun gidişinde herhangi bir sorun yoktu hatta bir çok üst modelinden daha ciğerli bir çekişi gidişi vardı fakat soğukken zor çalışıyordu sahibi hava ayarından kaynaklı dedi mantıklı gelmişti bana ve orta devirlerde bi pıtırdı gaz yemede bi gidip gelme yapıyordu düşük veya yüksek devirlerde bu sorun olmuyordu.Motoru bir gün otoparka braktım 3 gün sonra çalıştırmayı denediğimde çalışmadı ustam subap ayarı bozuk olabileceğini söledi.Götürdü subap için üst tarafı söktü baktı sübap ayarı gayet iyi duruyor dedi fakat motor çalışmak için gerekli olan sıkıştırmayı yapmıyor dedi yani Kompresyonu özellikle 2 silindir de dedi.Net bir şey söylemek için motoru açmamış lazım diyor ve baya masraflı olma ihtimali var dedi piston erimiş veya üst kabak zarar görmüş olabilir diyor 3 bin tl civarında bir masraf olabilir dedi tabi başka bir tarafa zarar vermediyse bu durum sizce sorun nedir acaba çünkü açtırmak bile motoru bayabi ücret benim için neyle karşılaşırım daha yeni rektefe olmus bir motor piston eritebilirmi motoru hiç zorlamadım hararet yaptırmadım.Rektefe edilen yerdeki ustayla görüştüm motorun üst kapagın bayagı bir eski oldugunu söledi belki ordan bi sıkıntı yaratmış olabilir diyor Yardımcı olabilecek varsa az çok fikir verebilecek çok makbule geçer yani demek istediğim ney olmuş olabilir hangi kısımlar zarar görmüş neden kaynaklıdır sizce bu durum.Şimdiden teşekkürler.
burda önemli konu şu 1996 model motoru alıp revizyona sokmadan kullanıyorsanız zaten sıkıntınız çok büyük ölmediğinize dua etmelisiniz. Bukadar güçlü ve bukadar eski motosikletler almadan önce mutlaka iyi bir ustayla kafa kafaya verip etraflıca eksiği gediği ne sıkıntıları ne neresinden ne ses geliyor bakılması lazım. Kompresyon yapmayan makinada daha dünya kadar sıkıntı oluşmuş olabilir kullanıma bağlı olarak. Burada yazmak yerine 4 silindir üzerine çalışan iyi bir ustadan destek ve fikir almalısınız.
-
senin ustaların gayet güzelce söylemiş, bizimkiler vasat dayaklık sadece para alsınlar yeter, kompresyonu özellikle 2 silindirde olayını anlamadım, motor çalışmak için gerekli sıkıştırma yapmıyoru da anlamadım nasıl yanii?, motorun iç kısmından anlamıyorum, senin biraz bilgin ve kapalı alanın varsa boş vaktin ve başka vasıtan da varsa vee motorla uğraşmaktandaa zevk alıyorsaan kendin sök her türlü ustadan daha ucuza gelir parçayı değiştirsen bile, önemli olan işciliği zaten o motoru söküp takarken giden zaman, zor olduğu için değilde çok parça olduğu için zaman alıyor
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
senin ustaların gayet güzelce söylemiş, bizimkiler vasat dayaklık sadece para alsınlar yeter, kompresyonu özellikle 2 silindirde olayını anlamadım, motor çalışmak için gerekli sıkıştırma yapmıyoru da anlamadım nasıl yanii?, motorun iç kısmından anlamıyorum, senin biraz bilgin ve kapalı alanın varsa boş vaktin ve başka vasıtan da varsa vee motorla uğraşmaktandaa zevk alıyorsaan kendin sök her türlü ustadan daha ucuza gelir parçayı değiştirsen bile, önemli olan işciliği zaten o motoru söküp takarken giden zaman, zor olduğu için değilde çok parça olduğu için zaman alıyor
o iş yaş. Şu forumda zxr'ın üst kapağını söküp toplayabilecek adam sayısı parmak sayısını geçmez. Öyle karbüratör söküp toplama gibi kolay değil o iş.
Bu acil diye başlık atanlar nedense konuyu açıp çarpıya basıyolar bi daha foruma girmeye tövbe ediyolar.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
o iş yaş. Şu forumda zxr'ın üst kapağını söküp toplayabilecek adam sayısı parmak sayısını geçmez. Öyle karbüratör söküp toplama gibi kolay değil o iş.
Bu acil diye başlık atanlar nedense konuyu açıp çarpıya basıyolar bi daha foruma girmeye tövbe ediyolar.
zxr a özel bir durummu bu? neden o kadar zor?
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
zxr a özel bir durummu bu? neden o kadar zor?
Yok 4 silindirli motorun sentesi var zinciri var egzantriği var hepsinin ayarı var keplerinin torku var. Subaplarının şimleri var şimlerinin ölçüsü var.
Öyle herkesin kafası basacağı işler değil. Deneme yanılma yapılarakta ancak motorunu öldürürsün. Ciğerini soldurursun. 4 silindirli motoru elletecek doğru düzgün piyasada usta yokken 0 bilgiyle kendi kendinize söküp toplamaya çalışmak motoru gözden çıkarmak demek.
Ha ben makina mühendisliği okudum, iyi kötü teorik bilgim var. Öğrenmek istiyorum motor bozulsada önemli değil dersen sök uğraş kendin.
-
18 Aralık 2017, 00:31
#10
matrax33 adlı üyeden alıntı
Yok 4 silindirli motorun sentesi var zinciri var egzantriği var hepsinin ayarı var keplerinin torku var. Subaplarının şimleri var şimlerinin ölçüsü var.
Öyle herkesin kafası basacağı işler değil. Deneme yanılma yapılarakta ancak motorunu öldürürsün. Ciğerini soldurursun. 4 silindirli motoru elletecek doğru düzgün piyasada usta yokken 0 bilgiyle kendi kendinize söküp toplamaya çalışmak motoru gözden çıkarmak demek.
Ha ben makina mühendisliği okudum, iyi kötü teorik bilgim var. Öğrenmek istiyorum motor bozulsada önemli değil dersen sök uğraş kendin.
dediğin gibi zor iş, usta bile yokken bizim yapmamız zor, bende motorun her tarafıyla ilgileniyorum ama şimdiye kadar hiç motor açmadım, yalnız ilerde tek silindirli ucuz bir motoru evde söküp toplamak istiyorum
-
18 Aralık 2017, 00:39
#11
Geçmiş olsun, bir düdüklenme olayı olmuş.Üzülmeyin bu ilk değil sonda olmayacak.O motoru yürütmek için deli paralar dökmek gerek.İki haneli rakamlara ulaşabilir..
-
18 Aralık 2017, 00:41
#12
Hangi şehirdesin? Mesaj atarsan bi yardımcı olmaya çalışırım en azından sağda solda düdüklenip paranı rezil etmeden hallettirmiş olursun motorunu...
-
18 Aralık 2017, 01:38
#13
4 silindir yürütmek bizim işimiz. Eskişehir özgün motor motorun hasar ve arızalı parçasına göre 0 ila 7000 TL ye kadar para harcayabilir. 7000 TL derken herşeyi elden geçtiğini varsayalım diyorum. 05072097747 öğleden sonra ara derdini anlat abimle konuşayım somut bir şeyler yapılır.
-
18 Aralık 2017, 05:07
#14
1996 model racing motor nasıl alıyorsunuz anlamiyorum 10 sahibi oldu belkide peki sen o motora güvenip yüksek hizalara nasıl çıkıyorsun çok saçma
-
18 Aralık 2017, 22:39
#15
nicksizbro adlı üyeden alıntı
1996 model racing motor nasıl alıyorsunuz anlamiyorum 10 sahibi oldu belkide peki sen o motora güvenip yüksek hizalara nasıl çıkıyorsun çok saçma
30 dan fazla el değiştirmiştir, 2017 modelde hava yastığımı var?, aynı şey saçma olan sizin büyük motordan anlamadan yorum yapmanız
-
18 Aralık 2017, 22:52
#16
Ben kawasaki klr topladim bugun bitti şükür. Tek silindir bile bi yerde sikiyo, daha once deneyiminde yok. kendin ugrasma içinden cikamazsin.
ben netten kitapcigini indirip topladim ama 4 silindiri oyle toplamak zor.
-
26 Aralık 2017, 10:14
#17
Arkadaşlar öncelikle herkese cevapları için teşekkür ederim.Sonunda güvendiğim bir ustayla motoru açtık baktım sorun sübapların bitik olmasıyla alakalı bir durummuş nerdeyse tamamen bitmiş.Diyer kısımlarda herhangi bir arıza veya zedelenme görünmüyor.Son olarak emme sübabları ve açılmışken egzantrik zinciri contaları deiştiriyorum ve elektirik tesisatı kötü durumdaydı komple elden geçiyor fiyat olarak bana 2.600 tl gibi bir paraya maal oldu işçilik dahil takılıcak parçalar orjinal yurt dışından sipariş ettik gelmesi 20-30 günü bulur dedi bakalım ilerleyen zamanlarda ne gösericek.Herkese ilgi ve yardımı için teşekkür ederim.
-
26 Aralık 2017, 12:38
#18
geçmiş olsun oluyor böyle şeyler, umarım usta iyidir de bir daha açılmak zorunda kalmaz, tabi açılırsa garantili olması gerekir, benim motorunda rölantisini bir türlü düşüremedim açtım uğraştım kapattım şimdi daha kötü :D
-
26 Aralık 2017, 13:11
#19
habili adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle herkese cevapları için teşekkür ederim.Sonunda güvendiğim bir ustayla motoru açtık baktım sorun sübapların bitik olmasıyla alakalı bir durummuş nerdeyse tamamen bitmiş.Diyer kısımlarda herhangi bir arıza veya zedelenme görünmüyor.Son olarak emme sübabları ve açılmışken egzantrik zinciri contaları deiştiriyorum ve elektirik tesisatı kötü durumdaydı komple elden geçiyor fiyat olarak bana 2.600 tl gibi bir paraya maal oldu işçilik dahil takılıcak parçalar orjinal yurt dışından sipariş ettik gelmesi 20-30 günü bulur dedi bakalım ilerleyen zamanlarda ne gösericek.Herkese ilgi ve yardımı için teşekkür ederim.
üst kapağa çatlak testi muhakkak yaptırın. Subaplar bitikten kastı nedir ? Kaçırıyor mu?
-
27 Aralık 2017, 17:22
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)