Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Aprilia Rs 125 Sabahları zor çalışma

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Aprilia Rs 125 Extremea
    cümleten iyi geceler. 2 zamanlı 2009 model Aprilia Rs 125 sahibiyim. Motoruma dışarıdan baktığınızda ne kadar çok sevdiğimi ne kadar titiz kullandığımı ne kadar özen göstereceğimi anlayacağınız kadar temiz bir motorum var. Bu problem 1 ay önce başladı ve tamir edicem derken daha beter oldu. 4 tane ustaya gitti motor hepsi kazıkladı haram zıkkım olsun boğaz'larında kalsın.
    Sorunum şu ; motosiklet ısındığında hiç bir sorun yok tek marş alıp çalışıyor. Soğukken çalıştırmak adeta bir işkence Marş basmaktan çoğu zaman akü bitiyor haydi itekle derken sonunda bel fıtığı olacak kış ayında terletiyor ama sonunda illaki çalışıyor...
    DENENEN ÇÖZÜMLER
    komple piston sekman değiştirildi Kompressör el koyamayacak düzeye geldi ÇÖZÜM OLMADI
    karbüratör 3 kere temizletildi. karbüratör temizleme sonrası tek marş olmasada 4 5 marş da aldı çalışıp tekrar soğuyunca yine aynı sorun ÇÖZÜM OLMADI
    Karbüratör komple 34 mm ile değiştirildi tps sensörü yan tarafa sonuna kadar açılıp cırtla sabitlendi (yen'i karbüratör üzerinde tps spketi olmadığından eskisinin soketi sökülerek metale sabitlendi ) ÇÖZÜM OLMADI fakat 34mm karbüratör de performans arttı 34 olduğu için sanırım soğuyunca yine aynı problem)
    ALT motor komple temizlendi içinde su çıktı ondandır dedik su pompası yenilendi yine çözüm yok
    ÇÖZÜM OLMADI
    Pahalı yağ aldık kpyduk ÇÖZÜM OLMADI
    Benzin aldığım yeri değiştirdim ÇÖZÜM OLMADI
    Şimdi ki düşüncelerim ;
    1 )
    Tps sensöründen olduğunu düşündüm ona herhangi bir çözüm henüz bulamadım mt ekibi yani siz ondandır derseniz komple tps değiştiricem.
    2 ) yağın karbüratör içinde dibe çöktüğünü düşünüyorum soğuyunca
    3 ) ateşleme sisteminde bir sorun olduğunu düşünüyorum

    cevaplarınızı bekliyorum saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Zamanında Japonlar İtalyanlara bi büyü yapmış ama...

    Geçmiş olsun. Hiç bir fikrim yok malesef. Enjeksiyona laga luga yapan arkadaşların kulağı çınlasın.

  3. #3
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Benimde hiç bi fikrim yok fakat jikle diyesim var sadece hepsi bu böyle motorunu seven ya da motor demeyeyim malını seven, özenle bakan herkesi sevmişimdir. Umarım çözüme en kısa sürede ulaşırsın dostum. Herşeyi geçtimde bu tarz olaylar insanı soğutuyo dimi?

  4. #4
    Omer Ugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    Merhaba,

    Benzer bir sorun benimde başıma gelmişti. Tabi benim motosikletim 4 zamanlı ve TPS yok. Ben bazı adımları yaptıkça çözüme daha yaklaştım ve en son çözümü bulduğumu düşünüyorum.

    Ben sizin yerinizde olsam denemeye şu adımları kontrol ederek başlardım(Kolaydan zora doğru):
    1. Akünüz yeteri kadar dolu mu ve sağlam mı? Motoru kranklayacak gücü marş motoruna verebiliyor mu?(Bunu birisinden takviye yaparak deneyebilirsiniz.)
    2. Bujiniz sağlam mı ve motosiklet için üreticinin tavsiye ettiği buji mi?
    3. Karbüratör rölanti ve hava ayarınız düzgün mü?
    4. Eksantrik zincirinizin ve supapların durumu nedir? Supap ayarı yapılmış mı?(Benim problemin çözümünü bulmamda en etkili yol bu oldu. Zincir aşırı bollanmış, gergisi hiçbir işe yaramaz durumdaydı. Değiştirince tek marşta almaya başladı. Ben supap ayarı yapmadım çünkü bunu gerektiren bir belirti görmedim ancak siz açmışken bunu da yapabilirsiniz kafanızın rahat olması açısından. Ancak bu ihtimali en sona yazdım çünkü bana göre en uğraştırıcı bu işti.)

    Bu denemeleri ör. buji değişimi, supap ayar mesafelerini vs servis kitapçığı gibi bir kaynaktan bakarak yaparsanız yada yaptırırsanız motosikletiniz için daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Ustalar elbette çok tecrübe sahibi ancak motosikletler de belli tasarım girdileri ile çalışıyor. Bu bağlamda üreticinin verdiği/tavsiye ettiği değerlere bakmanın en sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

    Aklıma gelenler bunlar. Tabii bir usta değilim, söylediklerim yanlış da olabilir. Ancak benim tecrübe ettiklerim bu şekildeydi.

    Umarım en kısa zamanda çözüme ulaşırsınız.

    Kolay gelsin,
    Ömer

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    2 zamanli motorda eksantrik zinciri ve supap yok...

    "Power valve" diye birsey var ama bildiginiz anlamda subap degil. Ama o da hareketini kranktan aliyor, ama disliyle bildigim kadariyla.

  6. #6
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Karışım sıkıntısı çekiyorsun bence.Biraz daha zengin karışıma alın.Yaz gününde performans veren ayar tutmaz şimdi.
    Jetleri değiştirerek deneyin

  7. #7
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    *Bujiyi değiştirin
    *Bujinin düzgün çalıştığından emin olun..
    allegromod bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    iyi birr bujiye ihtiyacı var gibi piyasada sahte çok bilinen markanın sahtesi cok oluyor az bilinen markanın iyi bir bujisini al ve tırnak aralığını biraz açabilirsin öyle de dene.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Hocam bende de benzer problem vardı. Motor ısındıktan sonra tek marşta alan motor sabahları ya da birkaç saat bıraktıktan sonra marş almıyordu ve ayak marşı kullanarak motoru çalıştırıyordum. Akü değerleri de normal gözüküyordu. Başka bir ustaya götürdüm, akü değişince sorunun çözüleceğini söyledi. Gittim yeni akü aldım. Sorun çözüldü, bir daha da aynı sorunu yaşamadım.

  10. #10
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    klepe patlak.

    https://www.adrenalin-pedstop.co.uk/...25cc-3807.aspx


    şu parça karbüratörle motor bloğu arasında.

    Bunu anlamayacak ustanında ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------

    Gavurlar reed valve diye tanımlıyor.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)