Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Marş basıyor ama sadece gıy gıy sesi geliyor, motor çalışmıyor.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2017
    Merhaba,

    Motosikletim Mondial 50 HC. 1 hafta önce motosikletin kayışı kopmuştu. Dün akşam kayışı kendim taktım ama şimdi motor marş basıyor ama hiçbir şekilde çalışmıyor. Kayışı takmadan önce birkaç kez çalışıyor mu diye kontrol ettim ve hepsinde kolaylıkla çalıştı. Kayışı motora bi taktım sürekli gıy gıy sesinden başka bişey duymuyorum.

    Dün akşamdan beri buji değişti (buji piposunda elektrik var), akü şarj edildi, karbüratöre benzin gidip gitmediğini kontrol etmek için borudan üfledik ardından içindeki tüm benzini boşalttık. Yani anlayacağınız bu başlıkla açılan konulardaki herşeyi yaptım. Benim en anlamadığım ise kayışı takarken motosiklete ne yapmış olabilirim ki, 1 saat önce kopuk kayışla çalışan şey, yeni kayıştan sonra çalışmıyor.

    Ayak marşını takamadık çünkü mekanizmayı tam anlayamdık, biraz karışıktı. Bunla bir ilgisi olabilir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    sigortaları bi kontrol edin. Ayak müşürünü kontrol edin geri kalan kısmı zaten denemişsiniz.

  3. #3

    Üyelik
    31 Ekim 2017
    Motor şuan en yüksek viteste değil mi? bununla ilgisi olabilir mi çalışmamasının. Öndeki varyatörün daha arkada olması gerekmiyor mu?


    Motosiklet 50cc. Bende ayak müşürü filan yok sanıyorum çünkü ayaklık açıkken çalışıyordu motor. Sigorta derken nelere nakmam lazım?




  4. #4

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    kayış değişiminden yapmaz. havalar soğudu otomatik jikle değilse jikleyi çekip çalıştırmayı deneyin. sibop ayarından veya karbüratörden olabilir. olabilir.

  5. #5

    Üyelik
    31 Ekim 2017
    Hiç böyle bişey yapmadı bugüne kadar, daha soğuk havalar olmasına rağmen. Güneşin altına bırakıp denedim yine de çalışmadı zaten. Hatta dediğim gibi kayışı takmadan önce motor çalışıordu, çok normal bir şekilde.
    Karbüratör jikle filan oralardan pek anlamıyorum henüz, daha yeniyim motor işinde jikle filan baya karışık erlerde gördüğüm kadarıyla

  6. #6

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Kayışdan kaynaklı bir sorun değil, eğer bujiye ateşleme geliyorsa sorun benzinden, ya da benzin akışından, öyle üfleme ile de akmaz benzin, manifold dan çekim (vakum)yapması lazım, karbüratörden benzin hortumunu söküp marşa basınca, benzin kesik kesik geliyorsa sorunu başka yerde arayın, eğer marşa basınca benzin gelmiyorsa manifold daki hortum bir yerden hava alıyor ve benzin valfini açamıyor dur.

    Ayrıca kayışı değiştirmek için ön arka varyatörü söktünüzmü?, biz onları hava torklu tabanca ile söküp takıyoruz, ve sökünce varyatörün burçlarını temizleyip yağlayıp takıyoruz,
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  7. #7

    Üyelik
    31 Ekim 2017
    Alıntı Erhan Tosun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayışdan kaynaklı bir sorun değil, eğer bujiye ateşleme geliyorsa sorun benzinden, ya da benzin akışından, öyle üfleme ile de akmaz benzin, manifold dan çekim (vakum)yapması lazım, karbüratörden benzin hortumunu söküp marşa basınca, benzin kesik kesik geliyorsa sorunu başka yerde arayın, eğer marşa basınca benzin gelmiyorsa manifold daki hortum bir yerden hava alıyor ve benzin valfini açamıyor dur.

    Ayrıca kayışı değiştirmek için ön arka varyatörü söktünüzmü?, biz onları hava torklu tabanca ile söküp takıyoruz, ve sökünce varyatörün burçlarını temizleyip yağlayıp takıyoruz,
    Hortumu çıkartınca damla şeklinde akıyor. Ama marşa basmadım hortum çıkıkken. Bu kesik kesik mi demek oluor?

    Hayır sökmedim. Çok uğraştık açılmadı. Arkadaki varyatörü kıstırıp genişlettik. Kayış arkaya girince ön tarafı takmak için kayışın alt kısmını ön varyatörün dişlisine geçirdik ve varyatörü döndürdük girdi.

  8. #8

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Alıntı mehmetpara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hortumu çıkartınca damla şeklinde akıyor. Bu kesik kesik mi demek oluyor?

    Hayır sökmedim. Çok uğraştık açılmadı. Arkadaki varyatörü kıstırıp genişlettik. Kayış arkaya girince ön tarafı takmak için kayışın alt kısmını ön varyatörün dişlisine geçirdik ve varyatörü döndürdük girdi.
    Hortumu çıkarınca damlaması hortumdaki benzinden, depodan 2 hortum gelir biri karbüratör de biri manifold da, manifold daki hortum T ara parça ile başka bir pompaya da gider, karbüratörde ki hortumu çıkarın marşa basın piston her hareketinde damladan daha çok şekilde benzin basar eğer benzin çoklu şekilde geliyorsa sorun başka yerde,eğer benzin gelmiyorsa hava alıyor demektir.

    Ya da iki hortumu da çıkartın, yerlerini karıştırmayın sakın, manifold dan çıkartığnız hortumu azınızla ufak ufak emin korkmayın benzin gelmez, siz her çekişiniz de diğer hortumdan benzin geliyorsa vakum sistemi sağlam ama çekince boş hava geliyorsa hava alıyor, hortumu T bağlantıdan ayırıp depodan gelen vakum hortumunu tek olacak şekilde manifoda bağlamanız gereke bilir.

    Kayış otursun diye arka varyatörü açmışsınız ön kapanmış, motor çalışır da varyatörler dönerse kendini düzeltir, ama o şekilde takarken kayış hasar görürse çabuk kopar.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  9. #9

    Üyelik
    31 Ekim 2017
    Alıntı Erhan Tosun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hortumu çıkarınca damlaması hortumdaki benzinden, depodan 2 hortum gelir biri karbüratör de biri manifold da, manifold daki hortum T ara parça ile başka bir pompaya da gider, karbüratörde ki hortumu çıkarın marşa basın piston her hareketinde damladan daha çok şekilde benzin basar eğer benzin çoklu şekilde geliyorsa sorun başka yerde,eğer benzin gelmiyorsa hava alıyor demektir.

    Ya da iki hortumu da çıkartın, yerlerini karıştırmayın sakın, manifold dan çıkartığnız hortumu azınızla ufak ufak emin korkmayın benzin gelmez, siz her çekişiniz de diğer hortumdan benzin geliyorsa vakum sistemi sağlam ama çekince boş hava geliyorsa hava alıyor, hortumu T bağlantıdan ayırıp depodan gelen vakum hortumunu tek olacak şekilde manifoda bağlamanız gereke bilir.

    Kayış otursun diye arka varyatörü açmışsınız ön kapanmış, motor çalışır da varyatörler dönerse kendini düzeltir, ama o şekilde takarken kayış hasar görürse çabuk kopar.
    İlk dediğiniz yapıcam çünkü ikinci biraz karışık geldi )Teşekkür ederim. Sabah tamirciye götürücem zaten. 2 gündür deli etti beni.

    Varyatör somununun açılmamasına öyle sinir oldum ki kayışın kopmasını göze alarak bu yöntemle taktım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------

    Sorun kayışın 1.vitese dönememesiymiş. Varyatörü açıp kayışı normal pozisyona getirince çat diye çalıştı. Yardım eden herkese teşekkürler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)