Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Piaggip Beverly 500ie performans yardım...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    alivefoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha FZ1
    Merhaba arkadaşlar motorum 2011 model olup 14600km'dir. Motoru 1 ay önce aldım ilk sürüşümde karşılaştığım kalkış sırasındaki titreşim ve alt devirlerin çok yavaş olması ve ısınınca kayış kaçırması beni çok üzdü.

    İnternette biraz araştırdım jcosta ön varyatörün bu sorunlardan tireşim ve alt devir yavaşlığını çözdüğünü okudum.

    Satın almak için araştırdım sahibindende 2.el 5000km kullanılmış buldum ve aldım sıfırını bulamadığım için 2. el aldım.

    Jcosta ön varyatör titreşim sorununu çözdü ama alt devir halen çok yavaş ve ısınınca kayış kaçırıyor malesef. Honda Sh300ie ile 300-400 metre kalkış denedik sh300ie 2motor boyu fark atıyor.

    Bu motoru çok sevdiğim için aldım arkadaşlar tmax tavsiyesi eden çok arkadaş oldu ama ben bu makinayı seviyorum. Benim için son hız önemli değil arkadaşlar istediğim 0-120 nin çok seri olması. Bunu nasıl sağlayabilirim? Bu makine üzerine ciddi masraf yapmaya hazırım yardımcı olursanız çok sevinirim arkadaşlar.

    Cümleten kazasız belasız sürüşler inşallah.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    varyatör kayışı değişti mi? Ancak yanlış yaptığınız şey kalkış yapmak. Scooterlarda öyle ani kalkmamanız lazım yavaş yavaş gaz vereceksiniz varyatörün çalışma mantığına zararlı bir kullanış şekli. Hızlı kalkarsanız kayışı yer zamanla kaçırma yapar tabi.
    alivefoto bunu beğendi.

  3. #3
    alivefoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha FZ1
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    varyatör kayışı değişti mi? Ancak yanlış yaptığınız şey kalkış yapmak. Scooterlarda öyle ani kalkmamanız lazım yavaş yavaş gaz vereceksiniz varyatörün çalışma mantığına zararlı bir kullanış şekli. Hızlı kalkarsanız kayışı yer zamanla kaçırma yapar tabi.
    İlginize teşekkürler evet varyatör kayışı değişti ama malesef yine kaçırıyor. Arka varyatör debriyaj yaylarını değiştirmeyi düşünüyorum bulabilirsem.
    Ön varyatördeki bagaların ağırlığıda önemliymiş sanırım ama Fethiye küçük yer malesef bu işlerin ustasını bulmak çok zor.
    Hala öğreniyorum...

  4. #4
    trattataa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    PCX 125
    Kalkıştaki titreme her scooterda az çok olur ki 😊
    Her bakıma goturdugunde varyatorü temizletirsin.
    fakat 300-500 km sonra başlar yine.
    Allah kaza beladan korusun.
    Boşver alisirsin.
    En büyük derdin o olsun
    sdirer ve alivefoto bunu beğendiler.

  5. #5
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Bende nexus vardı , aynı motoru kullanır ikisi. Kalkarken aynalar zangır zangır oynardı. 42 nm tork üreten bir motordur o. ve tek silindir. Zaten italyan motorları çok atmosferiktir, ve kamyon gibi çalısırlar. Ben olsam orjinalliğini dahi bozmaz, sadece tahrik kayışını değiştirir öyle kullanırdım.
    alivefoto bunu beğendi.

  6. #6
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    J.costa yı uzun yıllar kullandım,içindeki misketler çok hafiftir, alt devirlerde motor yürümez,
    1 veya 2gr misketleri ağırlaştırın, kalkışlar hızlanır,
    Lakin ağır misketler daha hızlı bir şekilde erir,
    5000km de bir kontrol ettirin.
    alivefoto bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Bana kalırsa sizin araçtaki sorun debriyaj yada karşısında çalışan tasın yanmış olması bu kalkışta ki kaçırmayı ve sesi yapıyor. Orijinal 5 pabuçlu balata ve tası değiştirirseniz sorun kalmayacaktır ama öncesinde muhakkak söktürüp baktırın.
    alivefoto bunu beğendi.

  8. #8
    alivefoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha FZ1
    Alıntı astrofizik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    J.costa yı uzun yıllar kullandım,içindeki misketler çok hafiftir, alt devirlerde motor yürümez,
    1 veya 2gr misketleri ağırlaştırın, kalkışlar hızlanır,
    Lakin ağır misketler daha hızlı bir şekilde erir,
    5000km de bir kontrol ettirin.
    Hepinize ayri ayrı teşekkürler arkadaşlar.

    Kesinlikle haklısınız motor alt devirlerde hiç yürümüyor gaza birden yüklenince tork
    hiç tatmin etmiyor malesef sh300ie deki tork yok malesef.

    Misketleri nasıl ağırlaştırabilirim acaba rica etsem yazabilirmisiniz?
    Hala öğreniyorum...

  9. #9
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    yalnız arkadaşlar benim bildiğim bagalar ağırlaşınca tork düşer. Hafifleyince tork artar. Bunun kullanıcıya yansıması ise kalkışta ya serilik sağlar (hafif baga) ya da son sürat artar (ağır baga) Şayet dediğiz gibi kayışın kaçırdığından eminseniz tası kontrol edin yanık var mı ve çok fazla çizik var mı? Belki sorun kayış değil kavramadadır. Ya da gerçekten bu motosikletin sürüş karakteri bu şekildedir
    alivefoto bunu beğendi.

  10. #10
    alivefoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha FZ1
    Alıntı freewill adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yalnız arkadaşlar benim bildiğim bagalar ağırlaşınca tork düşer. Hafifleyince tork artar. Bunun kullanıcıya yansıması ise kalkışta ya serilik sağlar (hafif baga) ya da son sürat artar (ağır baga) Şayet dediğiz gibi kayışın kaçırdığından eminseniz tası kontrol edin yanık var mı ve çok fazla çizik var mı? Belki sorun kayış değil kavramadadır. Ya da gerçekten bu motosikletin sürüş karakteri bu şekildedir
    Cevabınız için teşekkürler yine forumda başka bir konuda baga ağırlaştığı zaman kalkış seri olur diye okumuştum tam emin olmadan sipariş vermek istemiyorum. En ağır sanırım aşağıda linkini paylaştığım bagalar.

    http://www.jcostavariators.com/index.php/jc16031023014m.html

    Bilgisi olan bir arkadaş bizi aydınlatır umarım ayrıca Türkiyede bulmamız biraz zor olucak sanırım.
    Hala öğreniyorum...

  11. #11
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Alıntı alivefoto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevabınız için teşekkürler yine forumda başka bir konuda baga ağırlaştığı zaman kalkış seri olur diye okumuştum tam emin olmadan sipariş vermek istemiyorum. En ağır sanırım aşağıda linkini paylaştığım bagalar.

    http://www.jcostavariators.com/index.php/jc16031023014m.html

    Bilgisi olan bir arkadaş bizi aydınlatır umarım ayrıca Türkiyede bulmamız biraz zor olucak sanırım.
    Orijinal olandan 2gr kadar ağır almanız yeterli gelir,
    Yurtdışına gerek yok buraya getiren kişi Burak Ertem adında bir arkadaş,
    Nette var telefonu ,
    Piaggio yetkili servisi "Kadıköy motor"da montajın yapıldığı yer, arayın direk orda takarlar misketleri.
    Ne o , ne bu , ne her ikisi , nede hiçbiri...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)