Motor kendi kendine çalışıyor! Yardım lütfen
Reklamlar
-
Merhabalar arkadaşlar. Öncelikle söyleyeyim, ilgili forum grubu aktif değil, cevap gelmiyor. O yüzden yeni konu açtım...
Lifan lf250b modeli motorum var. Sıfır olarak aldım 2016 model. 12bin km'de. Motor iki gündür çalışmıyor. Problem şu: Geçen gün kontağı çevirdiğim anda motor kendi kendine "çalışmaya çalıştı". Sanki biri marşa basıyormuş gibi. İşin ilginci, kontağı kapatmama rağmen bu "çalışmaya çalışma" fiili durmak bilmedi. Nihayet akü kutup başlarından birini sökünce durdu. Aküyü geri takınca KONTAK KAPALI OLMASINA RAĞMEN tekrar aynı işlem durmaksızın devam ediyor. Kontağı çevirdiğimde de aynı şey devam ediyor ve hatta üstüne üstlük marş düğmesine sanki basılı tutuyormuş gibi "cır cır" ediyor. Bütün bu işlemler ancak akü sökülünce duruyor. Nihaayetinde akü bitene kadar bu iş böyle sürdü. Akü mü zayıf acaba diye soranlar için söylüyorum, arabadan aküye takviye yaptığım anda motor yine aynı şekilde "çalışmay çalışıyor". Kimileri marş rolesi-marş motoru bozulmuştur diyor. Problemin ne olduğunu bilen varsa acil yardım edebilir mi?
Not: Bu arada motoru yağmurlu havalarda kullanmıyorum, uzun zamandır da yıkamadım. Yani ıslaklıktan dolayı olma ihtimali çok az çünkü iki gün geçti, aküyü takınca yine aynı şey tekrar ediyor...
Yardımlarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
yüzde doksan marş motoruna gelen enerji kablosunda kaçak var kontak kapalıyken bile yapıyorsa budur.
-
Başlığa bakınca, kendi kendine elektrik üreten motordan sonra bizim dahi Türk mücitlerin yeni icadı sandım.
-
Marş rölesi ya da röle ye gelen tesisat da kısa devre var, röle bağlı olduğu yerden çıkıp şaseye temas ediyor olabilir de.
-
kendi kendine çalışıyorsa iyi lan, bakkala markete gönderirsin arada.
-
Aküyü söküp vurdurarak çalıştırmayı dene. Tamirciye gidene kadar idare eder.
-
marş ile alakalı tüm elektrik tesisatının kontrol edilmesi lazım. Motor karbratörlü ise aküyü söküp vurdurabilirsin mustafa_325 in dediği gibi.
değilse kendin kontrol ederek kaçağı bulman lazım yoksa marş motoruna zarar verirsin.
-
çalışsa sorun çalışmasa sorun oluyor yazık valla bu motorlara
-
Marş otomatiğinde sorun var, net olarak.
-
Kontağı kapattığında devam ettiğini göz önünde bulundurarak sorunun marş rölesinde olduğu düşünüyorum, sen kontağı açınca marş rölesi takılı kalmış ve bir daha kontaklarını kapatmamış olabilir bu durumda kontağı kapasanda marş motoru aküye doğrudan bağlı olduğu için çalışmaya devam edecektir.
-
Kendi benzinini de bulabiliyor mu? Eğer öyleyse karışamazdım şahsen. Gerçi alıp başını gidebilir. Ama bi yandan da haklı. Sonuçta burada "ailemi nasıl ikna edebilirim" başlığı açanlardan daha olgun demektir...
-
dostum bu şekilde vurdurup yada çalıştırıp ustaya vs gitmeye çalışma benim şahsi fikrim. İmkanın varsa motosikleti bir çekici yardımıyla bir ustaya götür marş tesisatını bi incelesinler kaçak vs olabilir. Bu durumda motosikleti kullanmanda sağlıklı olmaz. Görmeden buradan yorum yaparak problemini çözmek yapılacak en zor iş.
-
Önce kola gelen marş düğmesine giden kabloyu sök takviye at. Düzelmezse marş dinamasunun kablosunu sök bak. Birleştiriyor bi yerde kabloyu. Nerde birleşiyorsa bul. Tahminim marş düğmesi basılı kalmış. Yani dıştan belli olmasada içi temas halinde kalmış.
-
Marş rolesindendir diye söküp bir tamirciye götürdük. Usta kontrol etti, sağlammış. Marş motorundan değil. Tahminlerimiz ya dediğiniz gibi ya tesisatta bir asıkıntı var, yahut kontakta bir sıkıntı var. Düğmenin basılı kalmış olması ihtimal dışı çünkü basılı kalmış olsa yalnızca kontak açıkken yapması lazım. Kontak kapalıyken bile yapıyorsa sanırım bir kabloda kaçak var. Bakalım yarın ustaya götüreceğim inşallah. Haberdar ederim.
-
O zaman marş rölesine bir şekilde enerji geliyor, yakınlarda olsan yardımcı olurdum ama buradan bu kadar umarım çok başını ağrıtmadan halledersin.
-
thepope adlı üyeden alıntı
O zaman marş rölesine bir şekilde enerji geliyor, yakınlarda olsan yardımcı olurdum ama buradan bu kadar umarım çok başını ağrıtmadan halledersin.
teşekkür ederim dostum. ben de büyükçekmecedeyim. çok uzağız. yine de sağolasın. yarın icabına bakmaya çalışacağım inşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------
dün söküp marş motorunun bozuk olmadığını test edip anlamıştık. bu sabah geriye taktım, aküyü şarj ettim bu arada. marş motorundan çıkan bir kabloyu elime aldığımda kolayca çıkmıştı. onu düzgünce taktım geri. sonra aküyü taktım aynı şeyi yapmadı. sonra kontağı açtım yine yapmadı. ve sonra motoru çalıştırdım, düzgün çalıştı. sanırım kablo bağlantısı biraz gevşemiş ondan olmuş yahut bilemiyorum söküp takınca düzeldi
ama yine de bir ara servise gidip abi şuna bakın, kablolarına falan diyeceğim.
NOT: Bu arada bu motorsikletin parçaları dandik değil, ama kablo bağlantıları adi. Alacak olanlar yahut kullananlara uyarı olarak söylüyorum. Genel olarak fiyat/performans olarak pek çok muadili Çinlilerden daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Ben genel olarak memnunum. 12 bin km boyunca sadece iki kere ufak sorunu oldu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)