Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Jinlun 250cc Sente Piston Ayarı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Motorumun şanzuman dişlisini değiştirdim. Bir kaç sahtekar usta nedeniyle buna yöneldim iyide oldu her gün yeni şeyler öğreniyorum. Ama tabi bilmediğim sente ve piston ayarı. Motor çift piston pistonlar aynı anda hareket ediyor. şimdi benim öğrendiğim kadarı ile piston üst ölü noktada iken ekzantirik mili hiç bir sibop basmıyor. yarım tur yine siboplara baskı yok. senteyi milimetrik ayarladığımı düşünüyorum. şimdi piston ayarını yapıyorum. emmeler 0.08 mm eksoz 0.10 mm şeklinde ayarlıyorum. lakin yarım tur sonra diğer pistonun patlama anı sibop ayarı bozuluyor tam turda yine doğru. Yani sağ ve sol piston ekzantrik mili sol pistona göre ayar yaptığımda sağ pistona gelince sibop ayarı bozuk sola geldiğnde tekrar doğru. Bu konuda ne yapmam gerek acaba senteye getiremedimmi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Motorda piston ayarı diye bir şey yok. Eksantrik zincirini doğru taktıysanız. Subap ayarı yapacaksınız.

  3. #3
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Bahsettiğiniz motorun aynısı arkadaşımda vardı, anladığım kadarıyla valf ayarlarından bahsediyorsunuz, benim bildiğim o motorun silindirleri sıralı olarak çalışıyor o nedenle önce bir pistonun üst ölü noktasına getirip ayar yapacaksınız sonra diğeri üst ölü noktadayken ayar yapacaksanız. Arkadaşıma bu şekilde yapmıştık ve sorun yaşamadık.
    klayt bunu beğendi.

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    pope dostum hakli. sirali cift silindir motorlarda ikisi de ayni anda yukarda yada asagida olmaz. biri ust olu noktadayken digeri tam tersi asagidadir. zaten motorun icini actiginda krank ta bunu gormus olmalisiniz.

    simdi yapmaniz gereken su;

    once bir pistonun ust olu noktasi yani pistonun tam en ustte oldugu noktayi bulun. o silindirin ustundeki supap ayarini buna gore yapin. sonra diger pistona gecip en ust noktasina getirin. ve onun da ayni sekilde supap ayarini yapin. bu kadardir.

    ust olu noktalari notorun yanindaki buyuk vidalari acarak bulabilirsiniz. daha kolay yolu bujileri cikarin. silindir yatagina tornavidayi sokun. kranki cevirin. tornavida yukari cakacak. bir noktada duracak. sonra tekrar asagi inmeye baslayacak. bu durma ve tekrar asagi inmeye baslama noktalarinin tam arasi ust olu noktadir.

    bu ayari yaparken motorun aoguk olmasi cok onemli. buraya dikkat.

    kolay gelsin.
    yasdal bunu beğendi.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    her pistonun sentesi farklıdır , birini senteye getirip bütün silindirlere valf ayarı yapılamaz , valf ayarı için senteyi milimetrik hesaplamanada gerek yok , motoru çevirirken valflerini ayarlayacağın silindirin emmesi kapanıp piston alt ölü noktadan yukarı doğru biraz haraketlendiğinde o silindir valf ayarına hazırdır..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......bir pistonun ust olu noktasi yani pistonun tam en ustte oldugu noktayi bulun. o silindirin ustundeki supap ayarini buna gore yapin. sonra diger pistona gecip en ust noktasina getirin. ve onun da ayni sekilde supap ayarini yapin. bu kadardir.......

    böyle valf ayarı yapılmaz zira pistonun üst noktaya her gelişinde senteyede gelmiş olmaz..

  6. #6

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Şimdi bu motosiklette pistonlar aynı anda hareket ediyor bunu belirteyim. iki piston da üst ölü noktaya geliyor. aynı anda iniyor ve aynı anda çıkıyor. grank bir tur döndüğünde iki pistonda aşşaya inip yukarı çıkıyor. ekzantirik mili ise bu sırada yarım tur dönüyor. aynı anda yukarı çıkan pistonlardan soldaki patlıyor diyelim iki pistonda aşşağı inip çıktığında sağdaki patlıyor. yani subaplar bir pistona patlayıp ikisinide yukarı çektiğinde diğerine patlıyor. jinlun, skygo, seyhan motorlarda böyle. ben şimdi iki pistonda üst ölü noktada iken subap ayarını yapıyorum soldaki piston subapi emme ve ekzos subaplarına doğru basıyor. sağdaki patlayacağı zamanda ona göre ayrı subap ayarı yapıyorum. ama soldaki subaplar bu esnada subap boşluğu çoğalıyor. gerçi patlamadığı için sorun yok bugün birdaha deneyim daha detaylı yazacağım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)