Yuasayi ornek olarak verdim illaki bir suru kaliteli akü vardir, ayni amper, sadece yuasa daha uzun ömürlü mü?
Yuasayi ornek olarak verdim illaki bir suru kaliteli akü vardir, ayni amper, sadece yuasa daha uzun ömürlü mü?
Basitçe kaliteli akü deyince uzun ömürlü olması değil, elektriksel dalgalanmalar yapıp beyni elimize aldırmayan aküyü anlıyoruz.
Bunun fiyatla bir ilgisi var mı bilmiyorum.
Ama beyni ya da diğer elektrikle çalışan parçaların başını yakarsak fiyatla çok ilgili oluyoruz.
Amper depolama farkı olur birde anlık verdiği akımın yüksekliği olur, başka fark olmaz.
aynı amper aynı boyutta oluyor çok ucuzlara, anlık verdiği akım önemli değil zaten her türlü çalıştırıyor, o zaman pahalı akünün tek artısı uzun ömür sağlamlığı falan kalıyor,
ama acaba dedim ucuz aküde 7amper yazıyor ama 7 amper değilde 3-5 falan oluyor mu acaba diye sorayım dedim
2 akü ile ayrı ayrı şu testi yap
Motosiklete akü takılı iken marşa bas ve bu sırada akü üzerinden voltajları ölç.
Ucuz akü nereye kadar yığılma yapıyor, yuasa nereye kadar yığılma yapıyor bi bak.
Bunu 10 defa tekrarla. Zaten burada kararını vereceksin
Şu da var ki ne kadar kaliteli olursa olsun akünün ömrü dolduğunda seni yolda bırakcak
Ya da ilk hissettiğin anda aküyü yenilemen gerekecek.
aynı amper olabilir ama deşarj kapasitesi yüksek aküler daha pahalıdır , Yuasa nın da ucuz tip aküsü var piyasada , üzerindeki kapasite yazıları beyazdır , yüksek deşarjlı olanlar kırmızı yazılıdır ve fabrika çıkışı bu aküler kullanılmakta , kendimde şahit olduğum üzere sıfır motorun üzerinden , bahsettiğimiz 500-600 liralık aküler çıkarılıp 150 liralık aynı amper aynı marka akü takılabiliyor Türkiye de , bunu yapanda motoru teslimden önce toplayan servis elemanı !
Çok da abartmayın.
Yuasa yerine boyut bulabilirseniz kaliteli İnci veya başka markalar kullanabilirsiniz.
Yuasanın bazı akülerinin burada üretildiğini duymuşdum. Kesin bilgi değildir.
http://www.incigsyuasa.com/
eğer çok kullanmıyorsanız yani güneşi gördüm mü ben çıkarım abi tadımlık sürerim olayındaysanız zaten sık sık akünüz biticekdir ve şarj ediceksiniz.. yuasada alsanız ucuz bir markada alsanız o aküyü yiyiceksiniz..
randımanlı her gün yada sık sık motor kullanıyorsanız zaten motorda asla ucuza kaçmayın ne akü ne lastik ne diğer şeylerde..
Ben farkını bilmem, fakat motorumda ki Yuasa 4 senelik, iki kere marşa pek bastığımı pek hatırlamam.
Motorunda ayak marşı ( kickstart) varsa alabileceğin en ucuz aküyü alabilirsin. Ama yoksa iyi akü almak zorundasın zira çalıştıramazsın, vurdurmak da her zaman mümkün olmayabilir.
Madem aküden konu açıldı bende sorayım, motoru 5-6 gün çalıştırmayınca ilk marş basarken gösterge komple sönüyor motor çalışınca geri geliyor. Aynı şeyi fan açık marşa basınca yapıyor. Şimdi bu aküyü sarj mı ettireyim yoksa değiştireyim mi ?
Akün büyük ihtimalle son demlerini yaşıyor.
Motor da en fazla güç tüketen anlıkta olsa marş motorudur.
Göstergenin çektiği güç az, çalışır. Marşa basmaya başladığınızda akü gerilimi düşerek, göstergenin çalışma gerilimlerinin altına düşer, göst. kapanır. Marş, akü gerilimi ~10 Volta kadar çalışır.
Marşı kestiğinizde gerilim yükselerek gösterge çalışmaya başlar.
Eğer marş bastıktan sonra kısa süreli sürüşler yapıp, motoru kapatıyorsanız yeterli şarj yapılmıyor. Yoksa akü değişecek.
Akü kaç yıllık?
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
şu akü şarj etme olayını anlamıyorum, akü zaten motor giderkende şarj olmuyor mu uzun yolda falan aynı anlama gelmiyor mu sadece kısa yol git gel yapanlar için birşey mi acaba
Marş, araçlarda en fazla güç çeken elemandır.
Marş bastın,bir km. sonra park ettin. Aküden çektiğini geri koyamadın.
Bunu tekrarlarsan sonuç da akü gerilimi düşecektir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)