Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ayni amper ucuz akü ile yuasa farki nedir?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    akü şarj etme olayını en çok askerde görürdüm orda mantıklıydı bende garajda şöför olduğum için sık sık kademeye giderdik orda akü şarj odası vardı aküleri bağlardık uzun süre şarja bırakırdık orda çok normaldi sonuçda askeriyede verimlilik ön plandadır zırt pırt akü alamazlar ama sivilde zaten bitik bir aküyü şarj etmek sadece bitik bir aküyü üç beş gün fazla kullanmak demekdir en ufak bir günlük beklemede bile boşalıcakdır yeniden. askeriye gibi bedavadan devamlı sık sık götürebiliceğin elinin altında bir kademe yoksa sadece zaman kaybı ve yolda kalırsan para kaybıda olucaktır.. yeni akü almak en iyisidir ..

    yeni nesil motorlarda immo,alarm yada digital bazı unsurlar var arka planda çalışan hoş gerçi immo 2002-2003 motorlarda bile var bunlar motor kapalı olsa bile aküden devamlı şarj çeker o yüzden motora randımanlı binmiyorsanız aküsü bitmesi doğal ama akü bittimide her şarjda aküden sağlam yersiniz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...

    yeni nesil motorlarda immo,alarm yada digital bazı unsurlar var arka planda çalışan hoş gerçi immo 2002-2003 motorlarda bile var bunlar motor kapalı olsa bile aküden devamlı şarj çeker o yüzden motora randımanlı binmiyorsanız aküsü bitmesi doğal ama akü bittimide her şarjda aküden sağlam yersiniz.
    Akü, çok uzun süre kullanmazsanız boşalacaktır. Sallıyorum, 6-12 ay gibi.
    Immo, digi. devreler uyku modunda çok düşük akımlar çekerler.
    Mikro amper hatta piko amperler.

  3. #23

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü, çok uzun süre kullanmazsanız boşalacaktır. Sallıyorum, 6-12 ay gibi.
    Immo, digi. devreler uyku modunda çok düşük akımlar çekerler.
    Mikro amper hatta piko amperler.
    ben çok yaşadım bunu hatta eski motorlarımda hiç arka planda çalışan bir şey olmamasına rağmen soğukda 10-15 gün kaldığında akümün boşaldığını bilirim.. akülerimde yenidir bitmesini beklemem en ufak bir titremede ışık gidip geldiğini görsem üç beş marşda sorun olmaya başlasa değiştiririm o riske girmem.. lastiklerim içinde bu geçerli km ye bakmam zaten o lastik km ömürlerini yapamam hiç bir motorumun üstünde 2 yıldan fazla lastik tutmam çok nadir 3 yılı gördüğüm lastik vardır..

  4. #24
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Haklı olabilirsiniz.

    O tip elekt. devreleri az çok bilirim. Genellikle, bir işlem yapmıyorken bir süre sonra uykuya yatarlar. Uykuda çok az akım çekerler.
    Mesela, siz anahtarı taktıktan sonra uyanır kodu alır, doğrulama yapar.

    Başka akım çeken devreler olabilir.
    Mikro-kontrolörler son yıllarda çok gelişti. Hızlar çok arttı, çektikleri güçler azaldı.

  5. #25
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Akü hiç bir cihaza bağlı değilse bile durduğu yerde yavaş yavaş güç kaybeder, eğer motor kullanılmayacaksa ara sıra şarja bağlamak akünün ömrünü uzatır.

  6. #26
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben farkını bilmem, fakat motorumda ki Yuasa 4 senelik, iki kere marşa pek bastığımı pek hatırlamam.
    Motosikletimi 2015 Nisan ayında sıfır aldım. 15 gün önce akü gitti. Aküyü çıkardığımda Yuasa olduğunu gördüm. 3. seneyi tamamlayamadı. Önceki motosikletimdeki akü de Yuasa'ydı. Ben üç seneden fazla kullanıp sattım, tek marşta çalıştırıyordu. Bu biraz da şans işi galiba. Şimdi aldığım akü de VLM markalı.

  7. #27

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    çin malı ucuz 80 tl lik akü aldım ve eski akümden fazla farkı yok daha hiç çalıştırırken bitmedi ama bariz belli dörtlüler ve uzunlar açıkken fazla doldurmuyor sanki

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:09 ----------

    yanii çalıştırırken belli ediyor yavaş döndürüyo ben bitiğim diyor, ama şimdi 300 tl ye yuasa da var başka markalarda var ben nerden anlicam hangisi daha iyidir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:12 ----------

    Alıntı aquarist4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletimi 2015 Nisan ayında sıfır aldım. 15 gün önce akü gitti. Aküyü çıkardığımda Yuasa olduğunu gördüm. 3. seneyi tamamlayamadı. Önceki motosikletimdeki akü de Yuasa'ydı. Ben üç seneden fazla kullanıp sattım, tek marşta çalıştırıyordu. Bu biraz da şans işi galiba. Şimdi aldığım akü de VLM markalı.
    peki nasıl vlm eski yuasaya göre

  8. #28

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    300 tl ye yuasa olsa olsa kamyon aküsü falandır .. motorsiklet de ben duymadım 300 tl lik yuasanın aküsü biz arkadaşa daha yeni aldık mt03 için 160 tl ye ..

  9. #29
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    benim cub var 6 yıldır akü orj üzerinde çin malı akü var
    nc 700 vardı km 30000 olmadan elimize aldık 3 kişiydik 3 motorda akü performansı aynı üzrinde yuasa var
    şimdi tenere var km 43000 orj akü
    arkadaşta tenere var km 610000 orj akü YUASA
    yani yuasa var yuasa var hondanın kullandığı yuasa yamaha nın kullandığı yuasa dan daha dandik hemde fark yarı yarıya

  10. #30

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    300 tl ye yuasa olsa olsa kamyon aküsü falandır .. motorsiklet de ben duymadım 300 tl lik yuasanın aküsü biz arkadaşa daha yeni aldık mt03 için 160 tl ye ..
    bazı sitelerde 400-500-600 tl isteyenler bile var cbr1000rr
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim cub var 6 yıldır akü orj üzerinde çin malı akü var
    nc 700 vardı km 30000 olmadan elimize aldık 3 kişiydik 3 motorda akü performansı aynı üzrinde yuasa var
    şimdi tenere var km 43000 orj akü
    arkadaşta tenere var km 610000 orj akü YUASA
    yani yuasa var yuasa var hondanın kullandığı yuasa yamaha nın kullandığı yuasa dan daha dandik hemde fark yarı yarıya
    illaki her markanın iyi kötü modeli vardır ama biz bilmiyoruz ve doğal olarak ustalarımızda bilmez sanmıyorum bizde bunu bilenler olduğunu yanii tamam amper farkıyla anlıyoruz içinin kapasitesini ama gerisi nerede, bende aynı değerde amperli çin malı akü aldım halbuki

  11. #31

    Üyelik
    22 Ekim 2017
    merhaba

    bilgisayar ups'sinde kullanıyorum Yuasa. Elektrik kesilince aynı amper Çin malı'ndan 3 kat fazla götürüyor ve 9 ayda bir akü değiştireceğime 4 senede bir değiştiriyorum(abartmıyorum) İlk alırken pahalı Yuasa ama kendini çıkarıyor. İşe yarıyor çünkü.

    n11'den bazen kampanya vs nispeten makul fiyata bulabilirsiniz.

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    300 tl ye yuasa olsa olsa kamyon aküsü falandır .. motorsiklet de ben duymadım 300 tl lik yuasanın aküsü biz arkadaşa daha yeni aldık mt03 için 160 tl ye ..
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı sitelerde 400-500-600 tl isteyenler bile var cbr1000rr
    900cc Hornet'in Yuasa aküsünü en ucuza $110'a bulmuştum, 2007'de. Çoğu yerde $125 civarındaydı. Dolar kurundan hesabınızı yapın.

    Araba akülerinden pahalı, çünkü içi sıvı değilmiş. Yatarken ve ivmelenirken performansı korumak için jel kıvamındaymış. Zaten içi açılmıyor. Harley aküleri öyle değildi mesela.

  13. #33

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    dediğinizi anlıyorum ama bunlar biraz satış politikaları yani harleydavidsonım var dedinizmi cbr1100rr ım var dedinizmi siz bu lafı dediğinizde zaten kendi kalenize ilk golü atıyorsunuz..

    çünkü ya karşı satıcı hepsi değil tabiki dürüst samimi satıcıları tenzih ederim ama ne yazık ki çoğu bu paralı kaymak müşteri deyip elindeki pahalı malı satmaya çalışıyor yada motorunuz için üretilmiş aslında normal bir aküden farkı olmayan orjinal aküyü vermeye çalışırki genelde bu akülerde çok pahalıdır..

    işin özü motorunuzun akü kodunu ordanda yola çıkarak muadil kodlarını öğrenmenizdir .. biz arkadaşa akü ararken mt03 lerin akülerinin duke ve bir kaç markayla ortak aynı akü olduğunu öğrendik sadece kodları farklı hatta yabancı sitelerde ortak kod altında satılıyordu bir akü ama bizde farklı farklı kodlar altında farklı fiyatlara satılıyordu..

    Neyse kısaca ben o fiyatlara çıksam şayet gider lithium ion akü alırdım kesinlikle ne yuasa ne başka bir şey..

  14. #34

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Guncellllllllll


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler