Marş esnasında çıkan değişik ses ve rölanti yükselmesi
Reklamlar
-
Arkadaşlar öncelikle başlıkta belirttiğim 2 sorun birbirinden bağımsız, marş sorunum sürekli var, marş esnasında neredeyse her marşta böyle videodaki gibi ciyaklama sesi geliyor, neden kaynaklandığı konusunda fikri olan var mı. Ayrıca motoru sabah çalıştırıyorum her şey normal fakat 10 km falan yol yaptıktan sonra rölanti bir anda yükseliyor 3-5 dakika öyle kalıyor sonra tekrar normal hale dönüyor bu bir sorun mu yoksa normal bir şey midir, videoda rölanti yükselmiş durumda. Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Enjeksiyonlu mu karbüratörlü mü o
-
-
O bip sesi motordan mı geldi😲
-
Ciyaklama sanki dişli kaçırıyor gibi. Rölanti işide hava ayarıyla alakalı olabilir. İki zamanlı Otoser var bende. Aynı sorun vardı hava ayarından sonra düzelmişti. Hatta benimki rölantide bazen gazı sonra dayıyordu.
Motor sıcakken bi hava ayarı yap ona.
-
1- marş dişlisi başta sıyırıyor. pek önemli olmasada ilerde sıyırma artabilir.
2- subap ayarlarını yaptır. motor davul zurna çalıyor.
3- yağın iyisinden kullan.
-
Cevap için sağ olun, valf ayarlarını sentil çakısıyla kendim yaptım Regal DD250 lerin hepsinde o ses var, rölanti artma olayı büyük ihtimalle hava ayarıyla alakalı ama ayar tutmuyor galiba karbüratör.
-
thepope adlı üyeden alıntı
Cevap için sağ olun, valf ayarlarını sentil çakısıyla kendim yaptım Regal DD250 lerin hepsinde o ses var, rölanti artma olayı büyük ihtimalle hava ayarıyla alakalı ama ayar tutmuyor galiba karbüratör.
valf ayarlarını tekrar kontrol et. Bitanesini kontra yaparken kaçırmış olabilirsin. Fazla sıkı olmuş olabilir. Sıkı olanda motorun sıcaklığına göre rölanti ayarını dengesizleştirir.
Yakın tanıdıklarından birinde aynı motordan varsa karbüratör değiştirerek sağlama yapabilirsin ama ben karbüratörden olacağını sanmıyorum.
-
içini tekrar açmamak için epey uğraştım hassas ayarladım, bu ilk yapışım değil daha öncede farklı motorlara valf ayarı yaptım bunda durum bu şekilde, he piyanolarda sorun olabilir o kadar bilgim yok. Bu rölanti artma olayı ben motoru ilk aldığımda da vardı ve motor epey titriyordu, valf ayarlarından sonra titreşim sorunu düzelse de rölanti dengesizliğini düzeltemedim.
-
Marş basarken ki ciyaklama, rubleden geliyor. Kaçırıyor.
-
Bugün şüphelenip termostatı kontrol ettim ve iptal edilmiş içindeki yayını sökmüş benden önceki sahibi direk, soğuk sıcak fark etmeksizin su devir daim yapıyor rölanti dengesizliği bununla alakalı sanırım.
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
1- marş dişlisi başta sıyırıyor. pek önemli olmasada ilerde sıyırma artabilir.
2- subap ayarlarını yaptır. motor davul zurna çalıyor.
3- yağın iyisinden kullan.
Hocam bu marş sesi sorunun çözmeye karar verdim fakat sorunun tam olarak kaynağından emin olmadan sipariş vermek istemiyorum, marş debriyajını değiştirmem yeterli mi, bu ciyaklama tarzındaki sesi motor sadece soğuk havalarda ilk çalışmada yapıyor, motor 30-40 dereceye geldiğinde ses çıkarmadan sorunsuz çalışıyor.
-
Bilgisizligimi maruz görünüz, marş debriyaji nedir ?
-
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Bilgisizligimi maruz görünüz, marş debriyaji nedir ?
Aşağıdaki videodaki parça, sanırım bisikletlerin arka dişlileri gibi bir sistem, pedalı çevirince tekerleğin dönmesine rağmen tekerleğin dönmesinin pedalı çevirmemesini sağlayan dişli sisteminin marş motoruna uygulanmış hali.
-
Arkadaşlar marşdaki ciyaklama sesi marş motorundan kaynaklanıyormuş, rubleyle bir alakası yokmuş ilerde karşılarşırsanız ilk motordan şüphelenin, benim rublede sorun vardı ama onla alakası yokmuş sesin.
-
thepope adlı üyeden alıntı
Bugün şüphelenip termostatı kontrol ettim ve iptal edilmiş içindeki yayını sökmüş benden önceki sahibi direk, soğuk sıcak fark etmeksizin su devir daim yapıyor rölanti dengesizliği bununla alakalı sanırım.
devir daim yaparken rölantinin oynaması ne alaka
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
devir daim yaparken rölantinin oynaması ne alaka
Sürekli devir daim yaptığı için motor çok geç ısınıyor bu nedenle karbüratörlü bir motor olduğu için ısınana kadar dengesiz çalışıyordur diye düşünmüştüm, hala öyle kullanıyorum rölanti çok nadirde olsa 1-2 dk yükselip sonra eski haline geliyor.
-
thepope adlı üyeden alıntı
Sürekli devir daim yaptığı için motor çok geç ısınıyor bu nedenle karbüratörlü bir motor olduğu için ısınana kadar dengesiz çalışıyordur diye düşünmüştüm, hala öyle kullanıyorum rölanti çok nadirde olsa 1-2 dk yükselip sonra eski haline geliyor.
geç ısınmasının dengesizlik yaratıcağını sanmıyorum çünkü çok karbüratörlü motor var sogukken düzgün çalışan, bunu usta da kolay kolay yapamaz sanırım, benim yüksek rölanti sorunumda devam ediyor bir sonraki sökmemde biraz daha aşşağıya inicem bakalım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)