Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor ömrüne etki eden faktörler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Sevgili abiler, arkadaslar, kendi motorunu kendileri tamir eden güneşin altinda elinin tersi ile alninin terini silen tulum giymis kaslı dostlarim
    Bir konu var uzun zamandir beynimi yiyor.
    Basliktan da anlasilacagi uzere motosikletlerin omurleri.
    Sorularimi numaralandirayim, sizlerde cevabini bildiginiz sorularin numaralari ile cevap verirseniz daha anlasilir olacaktir.
    ------SORULAR------
    1- motosikletlerin omrunu neler etkiler? Mesela devir saatinde 15.000dv/dk yazan bi r25 , devir saatinde 8.000dv/dk yazan honda nc750x ten daha once mi tükenir?
    2- iki farkli motoru ele alalim ktm - yamaha olsun. Mesela deniliyor ki yamaha nin motoru daha saglam. Simdi bu saglamlik neye gore belirleniyor? Yamaha, silindirlerinde aluminyum harici baska bi sey mi kullaniyor? Her motor blogu aluminyum. Suzuki de ayni, yamaha da ayni. Ayni metal kullanilmasina ragmen kalite farkini ortaya cikaran durum ne?
    3- motorda uzun omur devirle mi alakali yoksa muntazam bakim, motoru isitmadan gazlamama gibi dikkatli kullanim ile mi alakali?
    4- bu soruyu %80 meraktan %20 de kendim icin soruyorum. İşim geregi turkiyemizin ücra yerlerinde yasama durumum var. Malum her yerde iyi bir servis ya da usta olmayabiliyor. Elim anahtar tutar motosikletimin rutin bakimlarini keyifle yaparim. Motosiklet arayisi icindeyim. Top speed i onemsemiyorum.kronik sorunu olmayan, kolay ariza vermeyip, uzun omurlu, tabiri caizse yagini suyunu koy ozenli kullan evladiyelik motor diyebileceginiz bir motor var mi? Ben bu kapsamda honda nc750x i düşündüm nc, bu isteklerime uygun mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    1. ne kadar yüksek devir o kadar az ömür bu yüzden r25 daha önce biter.
    2.aleminyumunda kendine gore kalite farklari vardir,ayrica muhendislikte önemlidir bu konuda.
    3.her ikisi ilede alakali cok saglam olarak bilinen motorlar bile hor kullanimda cabuk dagilir.
    4. tenere öneriyorum.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Genel olarak soruların tek cevabı , "metalurji/mühendislik/bakım/kullanım" ile doğrudan bağıntılı.

    Bazı markaların , bazı modelleri evladiyelik , hatta torunluk olabilir (eski africa twin , tenere , klr650 enduro tipleri okuduğum kadarı ile) ancak şaşırtıcı şekilde suzuki'nin şaftlı cub'u , honda'nın cub'ları , Cg'nin kendisi ve kopyaları gibi birçok ölümsüz modellerde yok değil , hasılı kelam kervan bendenizden şimdilik geçsede , tek silindirli bi enduro/adv sıfır fırsatı kaçmadan edinirdim.(ben ulaşamıyorum"şimdilik" bari bilgi isteyene yarasın).

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Maksimum torkunu düşük devirde veren, bir veya maks. iki silindirli, hacimli (>600cc.), su soğutma+yağ soğutmalı, kalitesi bilinen markalardan ne varsa alırdım.

    Böyle bir motor var mı?
    Eskiden vardı. Mesela, Africa Twin., Transalp (yağ soğ. yok.)
    Araştırılsa diğer markalardan da bulunur.
    Yeni modellerden haberim yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------

    Suzuki V-Strom'u eklemezsek ayıp olur.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW1200GS/PiaggioMedley/SymNHX125-Jet14
    devirli kullanım ve yağ değişim periyodunun uzatılması motorun ömrüne etki eden en önemli faktörler olarak herkesçe bilinsede , aslında kısa sürede motora en büyük zararı hava filtresi ve bujiler verir , özellikle silindir ısısına uygun olmayan performans tipi veya yanlış kodlu yada ömrünü tamamlamış bir buji kısa sürede çok büyük hasar verebilir , yüksek hava geçirgenliği olan serbest hava filtreleri veya aşırı tıkanmış bir hava filtreside çok kısa sürede motorun iç yapısına zarar verir , yağ filtresi tıkandığında veya yağsız kalan motor ikaz yakarak sizi bilgilendirirken , maalesef hava filtresi ve buji için ikaz sistemi yoktur..

    motorunuzda sekteli çalışma veya belirgin şekilde çekiş düşüklüğü varsa mutlaka buji ve kablosunu vede hava filtresini katalog kodu uygun parçalarla yenileyin , kendiniz yapmıyorsanız ustanıza uygun parçalar için hatırlatmada bulunun ,

    maalesef ustalarımız , özellikle buji değişirken bütün bujiler her motora vida oluyor ya sorun olmaz diye düşünmekte !

  6. #6

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. ne kadar yüksek devir o kadar az ömür bu yüzden r25 daha önce biter.
    2.aleminyumunda kendine gore kalite farklari vardir,ayrica muhendislikte önemlidir bu konuda.
    3.her ikisi ilede alakali cok saglam olarak bilinen motorlar bile hor kullanimda cabuk dagilir.
    4. tenere öneriyorum.
    peki r25 15.000 devir ama motoru %80 olarak 7-9 bin devir araligi kullansak daha uzun km ler gorebilmek mumkun mu?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------

    Alıntı ramazan_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. ne kadar yüksek devir o kadar az ömür bu yüzden r25 daha önce biter.
    2.aleminyumunda kendine gore kalite farklari vardir,ayrica muhendislikte önemlidir bu konuda.
    3.her ikisi ilede alakali cok saglam olarak bilinen motorlar bile hor kullanimda cabuk dagilir.
    4. tenere öneriyorum.
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genel olarak soruların tek cevabı , "metalurji/mühendislik/bakım/kullanım" ile doğrudan bağıntılı.

    Bazı markaların , bazı modelleri evladiyelik , hatta torunluk olabilir (eski africa twin , tenere , klr650 enduro tipleri okuduğum kadarı ile) ancak şaşırtıcı şekilde suzuki'nin şaftlı cub'u , honda'nın cub'ları , Cg'nin kendisi ve kopyaları gibi birçok ölümsüz modellerde yok değil , hasılı kelam kervan bendenizden şimdilik geçsede , tek silindirli bi enduro/adv sıfır fırsatı kaçmadan edinirdim.(ben ulaşamıyorum"şimdilik" bari bilgi isteyene yarasın).
    honda nin nc750x modeli nasil sizce?

  7. #7
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Bir motosiklet yüksek devir çeviriyor olsa bile malzemesi buna uygun ise uygun olmayan ve düşük devir çeviren başka bir motordan çok daha uzun ömürlü olabilir.

  8. #8
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    1- Sürtünme, sıkıştırma oranı, soğutma sistemi ve yağlanma, taşınan yük vs gibi değişkenler devreye girdiğinde cevap motosikletten motosiklete değişebilir fakat en basit hali ile r25 uzun ömürlülük konusunda nc750 gibi bir potansiyel taşımıyor.

    2- En başında KTM'nin Yamaha'dan kalitesiz olduğuna inanmak pek mümkün gelmiyor bana. "Birbirine denk 2 motoru aynı yolda milyon km kullandık ve bir sonuca vardık" şeklinde bir test yok. Subjektif kullanıcı yorumları bunlar. Yabancı kaynaklarda Reliable (Güvenilir) Markalar şeklinde listeler çıkıyor ancak Honda'nın 1. olması NC750'nin R1200'den daha iyi olduğu anlamına gelmeli mi bilmiyorum. Hem yoruma hem motosiklet modeline göre değişiklik gösterir bu.

    3- İkisi de günün sonunda aşınma faktörünü tetiklediği için ikisi ile de alakalı. Göstergede sıcaklığı 1 çubuk ve üzeri gördükten sonra motoru yük altında sıkıştırmadan ısıtmak idealdir.

    4- Bakım aralıkları uzun bir motordan bahsediyorsunuz. Servis kitapçığı, ingilizce, youtube, boş alan ve gerekli ekipman ile yağ, filtre, hava filtresi, buji, senkron, balata, zincir, hidrolik değişimi, lastik değişimi gibi işleri yapabilirsiniz. Motoru iyi saklar elektronik bir arıza yaşamazsanız zaten 50-60000'de supap ayarlarına kadar ustaya ihtiyacınız olmaz diye tahmin ediyorum. Tabi bayağı zaman ve sabır gerektirebilir

  9. #9
    mc-hot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Eski honda africa twin motorunun seri üretimden kaldırılma nedeninin hiç arızalanmadığı bu yüzden yedek parça satışı olmadığı için durdurdulduğunu duymuştum.

    aklıma böyle bir şey geldi

  10. #10
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Genel olarak motor ömrünü etkileyen en önemli faktörlerden birisi periyodik bakımlar. periyodik bakımları aksatmadan, tabloya uygun şekilde yaparsan çok uzun yılar başın ağrımaz

  11. #11
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    debriyajı sıkıp boşta gaz verip vuttuututtu yaptırmak motrun ömründen ömür alıyor. Sokakta caddede bu sesi duydukça benim ciğerim sökülüyor motora ne oluyodur bilmem artık.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    sakin kullanırsan,ve sürekli yağ değiştirirsen uzun zaman götürür.

  13. #13
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Kurye değilsen hiçbir motorun ömrünün sonunu göremezsin.Benzin olmuş 5.30 100.000 kmlerden bahsediyorsunuz
    54RR bunu beğendi.

  14. #14
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Bence en önemli faktör Motorun kullanıcısıdır. Kullanıcı ne kadar iyi bakarsa motor o kadar uzun ömürlü olur. Kullalıcısı Apache olduktan sonra en sağlam motor bile olmadık yerde catlayabilir. sen motoru üzme motor seni üzmesin felsefe bu

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Birincisi bu işin marka ile bir alakası yok. Tüm markalar ne malzeme kullanılacağını biliyorlar. Öyle yüz farklı segman, piston ve silindir malzemesi de yoktur. Ne kadar hafif ve dayanıklı olursa malzemeler de o kadar pahalı oluyorlar. Ancak aşınmaya dayanıklılık konusunda hiçbir firma kendini riske atmaz. Yani çok dandik Çin motorları dışında malzeme konusunu geçiniz. Soğutma konusu da firmanın tercihidir ve asıl malzeme etkisi burada ortaya çıkabilir. Hava soğutma su soğutmaya göre dezavantajlı gibi gözükse de, hava soğutma kullanan iyi markalar bu motorları ısıya daha dayanıklı alaşımlardan üretiyor olabilirler. O yüzden dev firmaların tercihlerini çok sorgulamamak lazım. Motor ömrüne asıl etki eden şey ise motor devridir. Bir R25'in motoru ömrü boyunca büyük cc bir cruiser motosikletin belki üç katı daha fazla yol (piston yolu) yapacaktır. Bu oranda da ömrü kısa olacaktır. Sadece bu değil, krank ve biyel kolları da hem aşınacak, hem zorlanacak, hem de yorulacaktır. Peki pratikte bu ne ifade ediyor ? Bana gore hiçbir şey. Aramızda R25 alıp 100000 km veya 15 sene kullanmayı düşünen var mı ? Olsa bile 15 sene sonra R25, yüzüne bakılacak halde olur mu ? Mümkün değil. Şu anda 2005 model CBR125R motorlar ne haldelerse, o da öyle olacaktır. Plastik aksamları da bunu kaldıracak kalitede değil çünkü.

    O yüzden yakıt tüketimi dışında bir şeye takılmadan istediğin motoru al. NC750X güzel seçim ve R25'ten çok daha uzun ömürlü olacaktır.

  16. #16

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    en çok etki eden faktör kullanıcı tabiiki, insan ömrüne etki edicek faktörlerse salak mal insanlar

  17. #17
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    4 ybr diyorum taş gibi motor

  18. #18

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birincisi bu işin marka ile bir alakası yok. Tüm markalar ne malzeme kullanılacağını biliyorlar. Öyle yüz farklı segman, piston ve silindir malzemesi de yoktur. Ne kadar hafif ve dayanıklı olursa malzemeler de o kadar pahalı oluyorlar. Ancak aşınmaya dayanıklılık konusunda hiçbir firma kendini riske atmaz. Yani çok dandik Çin motorları dışında malzeme konusunu geçiniz. Soğutma konusu da firmanın tercihidir ve asıl malzeme etkisi burada ortaya çıkabilir. Hava soğutma su soğutmaya göre dezavantajlı gibi gözükse de, hava soğutma kullanan iyi markalar bu motorları ısıya daha dayanıklı alaşımlardan üretiyor olabilirler. O yüzden dev firmaların tercihlerini çok sorgulamamak lazım. Motor ömrüne asıl etki eden şey ise motor devridir. Bir R25'in motoru ömrü boyunca büyük cc bir cruiser motosikletin belki üç katı daha fazla yol (piston yolu) yapacaktır. Bu oranda da ömrü kısa olacaktır. Sadece bu değil, krank ve biyel kolları da hem aşınacak, hem zorlanacak, hem de yorulacaktır. Peki pratikte bu ne ifade ediyor ? Bana gore hiçbir şey. Aramızda R25 alıp 100000 km veya 15 sene kullanmayı düşünen var mı ? Olsa bile 15 sene sonra R25, yüzüne bakılacak halde olur mu ? Mümkün değil. Şu anda 2005 model CBR125R motorlar ne haldelerse, o da öyle olacaktır. Plastik aksamları da bunu kaldıracak kalitede değil çünkü.

    O yüzden yakıt tüketimi dışında bir şeye takılmadan istediğin motoru al. NC750X güzel seçim ve R25'ten çok daha uzun ömürlü olacaktır.
    tesekkur ederim cok guzel aciklamissiniz

  19. #19
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    motor ömrüne etki eden en önemli factor: motoru zorlamaktır. ortalama devir üzerinde zorlanan motor, çok çabuk bir şekilde yıpranır. zorlanma sonucu birçok parça etkilenir. hata payı yükselir.

    ikinci factor "bakım"dır. periyodik bakımı ihmal edilen motor çabuk bozulma eğilimi gösterir.

    motorunuzu zorlamayınız. periyodik bakımını tam zamanında yapınız.

  20. #20

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor ömrüne etki eden en önemli factor: motoru zorlamaktır. ortalama devir üzerinde zorlanan motor, çok çabuk bir şekilde yıpranır. zorlanma sonucu birçok parça etkilenir. hata payı yükselir.

    ikinci factor "bakım"dır. periyodik bakımı ihmal edilen motor çabuk bozulma eğilimi gösterir.

    motorunuzu zorlamayınız. periyodik bakımını tam zamanında yapınız.
    teşekkür ederim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)