Scooterda son hızda motor kilitlenirse arkatekerde bir süreliğine kilitlenirmi ?
-
Mesala Bir arkadaş 150cclik çin malı scooteriyle
yokuş aşağı hız denemesi yapıyor ,
Devir olmuş 8000 motor zanğır-zanğır sallanıyo !
Adam motorun halini anlamadan devir göstergesini dayıyo 9000'e !
Motor aniden o hızda mesala 130 kmde patlayıpta kilitlense !
Ne olur ?
Reklamlar
-
üzerindeki kişi bence dua etmeye başlasın..
-
pıston kıtler arka teker kaymaya baslar kesınlıkle donmez adam dengede durup motoru durdurabılırse ne kadar ıyı bunu scooterda basaramaz savrulur yuzde 90 agır yaralanır ve ya olur bıde arkasından araba gelıyorsa arabanın carpma ıhtımalı yuksek benım 10 larca kes basıma geldı ama 103 de ama sans scooterda yapılmaz bence ama kolay kolay kıtlemez cunkı oyun yapılmadı surece kendı devrını gecmez devrını gecerse o zaman kıtler grang ve pıston bıde 4 zamanlı motor zor kıtlemesı hava sıcak olursa belkı
-
scooterla 200 yapsa ne deişecek abicim.. tabiki kilitlenir.. ve çok tehlikeli..
-
birincisi motor küt diye kitlemez önce yığmaya başlar kendini ordan anlaşılır zaten anlamasanızda yinede birden olmaz olay yığılır ve durur motor
ikincisi motorun küt diye durması için şanzımanın kitlemesi lazım ki mavi şehir içi minibüslerde belki denk gelmişsinizdir bu olaya ben iki kez şahit oldum bi senede
üçüncüsü ilk yazdığımda olmaz aslında scooterlar otomatik vites olduğu için belli bi devirin üstünde kavrama yapar debriyaj belli bi devirin altında motorla arka tekerlek arasındaki iletim yoktur motor kitlerse motor dönmüyodur dolayısıyla devir o sınır değerin altında olduğu için devriyaj balataları kavrama yapmıyodur fakat bu kitleme durumu esnasında kavramayala alakalı organlarda zarar görfüğünden genelde motor tam olarak olmasada kavrar durumda oluyo biraz
sonuçta direk bi kitleme olacağını zannetmiyorum motor yığılarak istop eder hatta bu olay olmadan önce baya bi gaz yemeyerek ve hiç performans göstermeyerek kendini belli eder
her şey mümkün değil
hiç bir şey de imkansız
-
Süper Moderatör
Emin değilim ama mentığım teker kitlenmez diyor. Çünkü scooter larda zincir ceya şaft gibi direk aktarım yoktur, aktarım iki adet konik disk üzerinde serbest bir şekilde (gergili değil) hareket eden varyetör kayışı ile olur. Doğal olarak bu kayışın gücü aldığı birinci nokta kitlense bile gücü aktardığı ikinci nokta kayış üzerinde serbest kayma yapacaktır yada kayış gücü aldığı birinci nokta üzerinde tekerden aldığı güç ile dönecektir. Umarım anlatabilmişimdir
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
-
Kitlenmez. Çünkü kavrama motorun devirle savurmasına göre varyatör kasnağını tutar. Varyatörde buna göre konik diskleri ileri geri götürerek kayış oranlarını belirler. Sönen motorda kavrama boşa düşer ve motor boş boş gider. Direkt bir aktarım ve kavrama olmadığı için kitlenmelerde aktarmayı frenleyen bir şey yok.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
hııı oyle dıyın ya ne kıtlenmesı korkutmayın ınsanı artık yoldadamı gıdemıcez kıtlenecek dıye ben kıtlenme dıyosam kıtlenmez
Yeni yine yeniden
-
21 Temmuz 2006, 11:50
#10
Motor kitletse bile kayış kopar arka teker serbest kalır yani.(tabi şaftlı olan Burgman 2003 sonrası ve Nexus hariç onları bilemem)
Ha bide bisiklet şeklinde race kullanıcağıma scooter kullanırım daha iyi.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
www.ataturk.com
-
21 Temmuz 2006, 11:57
#11
makina adlı arkadasımız çok güzel bir açiklama yapmış tebrik ediyorum kendisini bravo
-
21 Temmuz 2006, 12:00
#12
Forumdan Uzaklaştırıldı
Eyong adlı üyeden alıntı
Çünkü scooter larda zincir ceya şaft gibi direk aktarım yoktur,
Eminmisin??(En azından bazılarında???)
S&S
-
21 Temmuz 2006, 12:12
#13
Süper Moderatör
Eminim, scooter larda zincir veya şaft gibi direk aktarım yoktur.
Bazı maxi scooter lar da şaft vardır
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
21 Temmuz 2006, 12:21
#14
Forumdan Uzaklaştırıldı
Eyong adlı üyeden alıntı
Bazı
maxi scooter lar da şaft vardır
Bende bunu demiştim zaten..
-
21 Temmuz 2006, 12:29
#15
altı üstü scooter
arkadaşlar altı üstü scooter iyi bi motor olsa zaten motor kilitlemez siz duydunuzmu bir r6 nın bir r1 in motor kilitlediğini hıza merk varsa biraz büyük motor almak lazım scooterlar emekli motoru yada acemi profosyoneller zaten binmezler 1
-
21 Temmuz 2006, 12:37
#16
ozgurcayenne adlı üyeden alıntı
arkadaşlar altı üstü scooter iyi bi motor olsa zaten motor kilitlemez siz duydunuzmu bir r6 nın bir r1 in motor kilitlediğini hıza merk varsa biraz büyük motor almak lazım scooterlar emekli motoru yada acemi profosyoneller zaten binmezler 1
Race motorlar kilitlenir arkadaşım(bakımsız zincir koptuğunda arka lastiğe sarar),zaten üşenmeyipte okusaydın tümünü,scooter ların zinciri yada saftı olmadığı için kilitlenmediğini idrak ederdin.Motorlar hk bilgin yoksa hiç yorum yapmada rezil olma OK.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
www.ataturk.com
-
21 Temmuz 2006, 12:58
#17
-
21 Temmuz 2006, 13:09
#18
ozgurcayenne adlı üyeden alıntı
arkadaşlar altı üstü scooter iyi bi motor olsa zaten motor kilitlemez siz duydunuzmu bir r6 nın bir r1 in motor kilitlediğini hıza merk varsa biraz büyük motor almak lazım scooterlar emekli motoru yada acemi profosyoneller zaten binmezler 1
biz scooter kullanıyoruz oluyomu hiç şimdi ne demek "altı üstü scooter" niye küçümsüyosun ki yani biz paramız olamdıgından r6 falan alamadık yoksa bizde biliyoruz r6 ya binmeyi.
-
21 Temmuz 2006, 15:54
#19
Eyong adlı üyeden alıntı
Eminim, scooter larda zincir veya şaft gibi direk aktarım yoktur.
Bazı
maxi scooter lar da şaft vardır
Şaftlı scooter bilmiyorum ama zincirli scooter Yamaha Tmax 500 dür?
Birde makine nin dediği herşeye katılıyorum ama belirli sürat üstündeki merkez kaçtan dolayı balata kavramayı bırakmaz düşük süratlerde balatalar merkeze doğru yaklaşır santrifüj belirli seviyeye ulaştığında balata merkezden çanak içinde tutunur. Scoterda merak eden varsa hiç gaz vermeden motorunu yokuş aşağı harekete geçirsin sonra 20-30 km/h süratte gazı yavaşça açsın balatanın kavramasını hissedeceksiniz işte burada siz santrifüj devrini arttırarak yerindeki balatanın hareketle tutunmasına yardımcı oluyorsunuz. Motor kitlenince yığılma hissedersiniz bu yığılma sonucunda elinizden gazdan birden çekmişiniz gibi bir etki yaratır ancak kayışın motor tarafındaki tambur kitlenirse dua edin kayış sıyırıp kopsun
2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400
>> 2023 DL800 SE
Çakma Vstrom
-
21 Temmuz 2006, 16:06
#20
konu amacına ulasmıstır herkes ısıne gucune KONUYU KİLİTLİYORUM
Yeni yine yeniden
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler