Debriyaj. (Motor Isınınca Vitesler Zor Geçiyor)
Reklamlar
-
21 Ağustos 2017, 23:44
#1
Merhabalar. 2015 model Bajaj Discover 150F marka/model motosikletim var. 9500 km'de.Bakımını da yeni yaptırdım. Sorunum şu: Motor soğukken vitesler gayet güzel sorunsuz geçiyor, 5-10 km gittikten sonra (motor ısındıktan sonra) debriyaj ayırmıyor. Işıklarda debriyaj sıkılı dururken motor ileri gitmeye çalışıyor, vitesler aragaz vermeden geçmiyor (ne aşağı ne yukarı). Servis baskı balata değişecek dedi bakmadan. Ben bilgisi olan, aynı problemi olan vardır diye düşünüyorum. Baskı balata bitse motor kavramaz, gitmez, gitse de tat vermez diye biliyorum. Motorun çekişinde hiç düşme yok. Yağı vs. yeni değişti. (Eski yağ Castrol 20-50, yeni yağ Repsol 20-50). Teşekkürler.
Reklamlar
-
22 Ağustos 2017, 00:15
#2
Şuan tam olarak bende sizin yaşadığınız sorunun aynısını yaşıyorum. Motor soğukken debriyaj da bir sıkıntı yok ancak motor ısındıktan sonra debriyaj tam bir eziyete dönüşüyor. Debriyaj tam çekili iken hala motorun tık tık tık diye ileri doğru hareket etmesi,boşa geçmemesi, vites değiştirirken vitesin takılması,motorun titreyerek kalkması,debriyajın hissizleşmesi vb. Kısacası aynı problemi bende yaşıyorum halbukü 100-150 km öncesine kadar böyle bir problemim yoktu. Aslında ben debriyaj ayarından diye düşünüyorum ancak denedikten sonra anlayabilirim. Bu arada motorum mondial drift 2016 model 3600 km' de yağ olarak 10 40 kullanıyorum.
-
22 Ağustos 2017, 00:50
#3
Motor ısındıktan ve debriyaj ayirmamaya başladıktan sonra deb. levyesinin telindeki somunu 1 2 tur sıkmayı denediniz mi?
-
22 Ağustos 2017, 07:29
#4
Evet, ayar kısmı ile ilgili her şeyi denedim.
-
22 Ağustos 2017, 08:42
#5
yağını kontrol et yağ çok ince kalıyor olabiliriz ısınınca o zamanda ayırmada sıkıntı yaşarsın
-
22 Ağustos 2017, 09:56
#6
20 50 repsol var. Kullanma klavuzunda da 20 50 kullanin demis. Gerci repsol un yagina da hic guvenmiyorum. Daha 100 km olmadi atali da. Shell advance 4t 20-50 ile degistirip denesem mi? Kendim söküp baski balatayi degistireyim diyorum, ama imkansiz 9500 de baski balata mi biter ?
-
22 Ağustos 2017, 16:17
#7
Shell advance 4t 20-50 kullanıyorum. 2011 apachem var. vites geçişleri yağ gibi değil ama en azından ısınınca sorun çıkaran bir yağ değil. özellikle adana da olduğumu düşününce sizi de memnun edecektir.
-
22 Ağustos 2017, 16:36
#8
Denedikten sonra görüşlerimi burdan yazarım. Servisler gercekten el yakıyor, hiç bakmadan baskı balatan bitmiş işçilik 120 lira artı malzeme diyor ki bir de olup olmayacağının garantisi yok. Gercekten 9500 de baskı balata bitiren var mı?
-
22 Ağustos 2017, 17:02
#9
Hani motor kısmının olduğu yerde debriyaj teli var ya onu vida ile ayarliyarak manet deki gerginliği arttirin niye dersin çünkü benimde CBR da manetin ordaki somon yalama yapmış habire gevsiyor bu seferde debriyaj sıkıldı halde motor 2-3 kmh hızla gitmeye çalışıyor ben bu şekilde rahat kullanıyorum her seferinde ayarlıyorum olsun ama sen direk dediğim yerden hallet abi geçmiş olsun Castrol kullan bence yağ olarak servise de bakma valla bana da debriyaj bitti dedi halbuki ki oraya gitmeden önce 30km önce kaliteli taktirmistim 0. Debriyaj bitik der kimseye de güven olmuyor ki dün yolda kalan birini gördüm (elektrik kablosu şasi yapmış tamirci 90₺ +30 da parça parası istemiş 0.75 Kr a bı elektrik bant i bitti
-
22 Ağustos 2017, 20:04
#10
Haklisin valla bir daha bakima da goturmem. Kendim yaparim. Dedigim gibi ayari en sona getirdim zaten , maneti cekince debriyaji sonuna kadar cekiyor. Ama isininca vitesler beton oluyor. Hani hic debriyaj kullanmadan gitsem yeri.
-
1 seneye yakın olmuş ama aynı sorunu yaşıyorum 2014 model yeni restore olmuş orijinal 150CC motosiklete sahibim restoreden önce böyle bir sıkıntı yoktu,nasıl çözdünüz acaba
-
Kullanımla alakalı 50 100 kmdede balata bitebilir, veya bazı hareket ve denemelerde balata yanabilir.Balatanın bitmesi sadece yolda giderken kaçırmasından değil vitese girip çıkmasındanda anlaşılabilir.Her motorda yağ ısınınca akkşkanlığı azalır incelir, bitik veya deforme olmuş balatanın balata kısımları karşı saçlara yapışmaya başlar, motor döngüsünü şanzumandan ayırmaz.İkinci sorun sizin debriyajınızın teli içeriden kopuk olabilir sarılı çelik tellerin birkaçı kopmuş olabilir.Ayarsız veya yanlış debriyaj maneti levyeside balatayı erkenden bittirebilir.
-
-
Bu soruna sebep olabilecek birkaç şey var.Debriyaj balataları, debriyaj levyesi ve teli ,motorun yağı.
Eğer elin yatkınsa bi kapağı söküp balataları ve saclarını kontrol et.Isınınca ayırmamasının başka bir sebebi olabilir.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)