Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

20 derecelik ısı değişimi fren düzeneğini bozabilir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Lengeli Fötr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 - Suzuki V-Strom DL-650
    Herkese merhabalar. Bugün başıma ilginç bir olay geldi. Fethiye tarafında dolaşırken (sıcaklık ortalama 35 derece) babadağına çıkalım dedik. Dağın tepesi yoğun bulutlu ve zirve de ortalama 15-17 derece sıcaklığa sahipti. Yarım saat kadar kaldıktan sonra inişe geçtik. Bir kaç fren sıkmadan sonra farkettim ki arka fren pedalı yumuşadı yumuşadı yumuşadı ve nihayetinde arka fren hiç tutmaz oldu. Frenin pataladığını tüm hidrolik yağın aktığı düşündüm. Krnara çektim fren sağlam gözüküyor. Hidrolik de dolu. Görünürde hiç bir sıkıntı yok ama fren pedalı sona kadar yumuşak bir şekilde basılıyor. Dağ başında yapacak bir şey yok deyip yola 1. Viteste yavaşca indim. Yol boyunca sürekli fren pedalını pompalıyordum. Derken fren pedalı sertleşti ve fren tutmaya başladı, sevindim. Kısa bir aradan sonra fren yine boşaldı. Pompaladım sertleşti. Tekrar boşaldı ve yine sertleşti. Bir kaç defa bu böyle tekrarladı. Artık yeteri kadar indim hava tekrardan ısındı. Frende hiç bir sıkıntı olmadı hatta izmire geldim hiç bir şey olmadı.

    Diyorum ki bu sıkıntı sıcaklığın birden düşmesi sonucu olabilir mi? Hani ısınan nesne genişler soğuyunca büzüşür hesabı hidrolik de soğuktan mı etkilendi aceba


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Hitrolik sıvısını degiştir.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW1200GS/PiaggioMedley/SymNHX125-Jet14
    balataların üzerinde hidrolik yağını yüksek ısıdan koruyan plakalar bulunur (dik bir inişte 2-3 dakikalık aralıksız fren kullanımı sonucu 1000 derece ısı oluşabilir)

    sağolsun bazı ustalar balata değişirken bu plakaları eski balatadan çıkarıp yeniyle beraber montaj yapmaz ,

    yokuş aşağı uzun süre fren ile inerseniz aşırı ısınan hidrolik yağı kaynamaya başlar hava yapar , soğuyana kadar pedal yumuşar fren de tutmaz..

    hidrolik yağını yenilettirin o plakaları mutlaka taktırın , dik inişlerde ya daha düşük viteste yada ön arka freni sırayla soğumasına izin vererek kullanın..

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Hidrolik yağın veya hidrolik yağının içindeki su buharlaştığı için tutmamıştır fren. 10 derecelik fark freni etkilemez zaten diskler fren yaparken yüzlerce derece sıcaklığıa çıkıyor.

  5. #5
    Lengeli Fötr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 - Suzuki V-Strom DL-650
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş aşağı uzun süre fren ile inerseniz aşırı ısınan hidrolik yağı kaynamaya başlar hava yapar , soğuyana kadar pedal yumuşar fren de tutmaz..
    Mesele de bu zaten uzun süreli fren olmadı, bir kaç kısa süreli frenden sonra fren tutmadı. Uzun süreli olsaydı sonucunu biliyorum kafamı karıştıran kısa fren

    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hitrolik sıvısını degiştir.
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hidrolik yağın veya hidrolik yağının içindeki su buharlaştığı için tutmamıştır fren. 10 derecelik fark freni etkilemez zaten diskler fren yaparken yüzlerce derece sıcaklığıa çıkıyor.
    Sanırsam hidroliği değiştirmekte fayda var


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)