CG 150lik yüksek devir çevirmeme isteği
Reklamlar
-
07 Ağustos 2017, 19:11
#1
Merhaba.Mondial 100 UAG motosikletimi silindir piston + karbüratör değiştirerek 150 cc yaptırmıştım.Motosikletin düşük devirlerdeki torku süper arttı.1.viteste zor ön kaldırabiliyordum.Şimdi 2.viteste rahat kaldırabiliyorum.2 yle çıktığım yeri 3-4.viteslerle çıkıyorum.Tek sorunum motoru kesici devirlerine kadar motorun çevirmeme isteği.İstek diyorum çünkü çevirmiyor değil çeviriyor lakin performans sanki düşük devirlerde yüksek devirlerdekinden daha iyi performans gösteriyor.Motor uzamıyor vitesler çok çabuk bitiyor.Yüksek devirde motosiklet tekliyor gibi oluyor hatta tekliyor.Arkadaşımın orjinal kuba çita 150r motorunu sürdüğümde motosiklet devirlendikçe dahada performansı artıyor hırçınlaşıyor.Önceden 130 gösteren ibremle şimdi 120 zar zor görüyorum dahada gitmeye zorlamaya korkuyorum motora birşeyler olacak gibi hissediyorum sizce sorun üst kapakta mıdır ? subaplar ufak mı kalıyordur ? 150lik çita üst kapak alsam düzelir mi ? İlerde 200 lük falan yapmayı düşünebilirim.200lük üst kapak alsam sıkıntı olur mu ?
Reklamlar
-
07 Ağustos 2017, 19:23
#2
yazdığına göre sorun üst kapakta. okadar değişiklik yaptıktan sonra 100luk üst kapağı değiştirmemen hata
-
07 Ağustos 2017, 20:31
#3
Karbirator hava ayarı iyi yapildimi birde ön dişli yi büyütün ki titreşim azalsin bende 150 cc yaptım az önce 110 seri bir şekilde geldim son bastigimda 120 ile 135 km görüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
Tabi üst kapak subap yetersiz olabilir bendeki 100 cc
-
08 Ağustos 2017, 09:59
#4
1000 lik al dostum sen silindiri durumun oldukça değiştirirsin bir daha da üst kapakla uğraşmazsın.
her seferinde yazmaktan yoruldum. güzel insanlar, dostlar, onu yapan mühendis 100 cc için krank koyuyor ona. 150 lik 200 lük yaparsan tabiki zarar verirsin sıkıntı yaşarsın güçten düşer aşınır zamanla çok yakar az kaçar.
bunları çekik gözlü mühendis bilmiyor mu? elinde 150 lik silindir kalmamış ta çocuu sanayiye gönderip aldıramamış mı da o motoru 150 lik satıp daha fazla para kazanmasın?
yapmayın demiyorum. isteyen istediğini yapsın. ama 100 lük motora kapasitesinin %50 fazlası yüklenecek bir sistem kurup sonra "neden çekişten düştü bu ya canavar gibiydi" diye sormayın lütfen.
yanlış anlaşılmasın kimseye kötü bir söz söylemiyorum. sadece yapılan işlemlerin doğal sonucu motorun ömrünü bitirmektir bunu anlatmaya çalışıyorum. motoru 10 yıl kullanacakken böyle 2 yıl kullanır sonra atarsın.
kolay gelsin.
-
08 Ağustos 2017, 11:08
#5
diablof adlı üyeden alıntı
.....motorun ömrünü bitirmektir....
yahu adam 6 silindir goldwingi mi gözden çıkarmış
komple cg motoru 150-200 lira..
-
08 Ağustos 2017, 12:19
#6
Valla bende anlamıyorumki.Bu motorun parçası ucuz ve vaktim var hemde oynarken zevk alıyorum.Mantıkende herhangi bir sorunum olduğunda Teknik ve Atölye servis bölümünden konumu açıyorum ve paylaşıyorum ilgilenen arkadaşlarda cevap veriyor.Ben demiyorumki motoru 150lik cart curt yaptım şöyle böyle zararı olur mu... Sorunum şu ne yapabilirim diye soruyorum.Motorla ilgili hem deneyim kazanıyorum hemde zevk alıyorum.Bence bana bir sakıncası yoksa kimseyede yok.Ha yanlış anlamayın bende size birşey demiyorum ama benim umduğum - şu krankı takarsın , şu üst kapağı takarsın , karbüratöre bir ayar yaparsın sorunun çözülür vs. tarzı cevaplar...
-
09 Ağustos 2017, 01:10
#7
Komple cg motoru 150 200 TL ise hemen alalım günde 5 tane cg topluyorum.
Kardeşim 100 CC üst kapaktan yeteri kadar karışım çekemez zayıf patlama olunca verim düşer
-
09 Ağustos 2017, 10:09
#8
mterayes26 adlı üyeden alıntı
........Komple cg motoru 150 200 TL ise hemen alalım günde 5 tane cg topluyorum......
http://urun.n11.com/yedek-parca/sili...B&gclsrc=aw.ds
buyur ustam
-
09 Ağustos 2017, 22:56
#9
Komple motor diyoruz silindir değil ama. ;-)
-
10 Ağustos 2017, 03:21
#10
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
komple motor diyor yani alt motor şanzıman falan filan.senin dediğin sadece silindir piston
-
10 Ağustos 2017, 04:29
#11
-
10 Ağustos 2017, 19:22
#12
kerem999 150lik üst kapak değiştirirken japon yaylarla değiştirmek mantıklı geldi.YBR 125 inki uyar mı acaba ?
-
10 Ağustos 2017, 20:34
#13
motorunda hiç bir sorun yok. Kimseye boşuna orasını burasını kurcalatma. Tüm cc yükseltilen motorlarda aynı durum söz konusu.
Sorun şanzıman dişli oranlarında. 100 cc'nin üreteceği tork ve devire göre oranlanmış dişliler.
Ön arka dişli kombinasyonunu değiştirerek bi nebze motorun rahatlayabilir.
Şu şartlarda motorun gereğinden fazla devirlerde az güç üreteceği için motorun ömrüde kısa olacak.
-
10 Ağustos 2017, 23:54
#14
matrax33 ne demek istediğini anlıyorum.Motorda zaten çok çabuk vitesler bitiyor.Ama benim demek istediğim o değil Motor sanki yüksek devirleri çevirmek istemiyor sanki zorlasam subap kesicek... Yüksek devire çıkınca tekliyor.
-
11 Ağustos 2017, 00:12
#15
Egzoza da müdahale etmiş miydin?
-
11 Ağustos 2017, 13:44
#16
Hayır.Orjinal egzos. Sesi falan baya arttı sanki susturucuyu çıkarmışım gibi ses çıkıyor cırcırımsı bi ses.Önceden normal fıtı fıtı gidiyordum.
-
11 Ağustos 2017, 14:05
#17
Eski karbüratörünü tak dene, eğer sıkıntın çözülmezse problem subaplardadir. Subap ayarını iyi ayarlarsan sıkıntını bir nebze çözebilirsin.
-
Bende motora 62 silindir piston aldım sonra üst kapak aldım motor üst devirde cok cansız eskiden 10-11 devir çok rahat çevirirdi şuan 9 anca diyor subaplar ayarlı karbüratörde ayarlı piston silindiren 2-3mm daha aşağıdaydı acaba ondan olabilirli yeterli sıkıştırma olmuyor mu
-
üst kapakla hiçbir alakası yok karbüratörü değiştirdin mi karbüratör yakıtı yetersiz kalıyor gibi görünüyor karbüratör gaz pistonunu çıkar iğnenin üstünde sekman vardır iğneyi 1 2 tık geri al yakıt çoğalsın bidaha dene yine düzelmesse elektrik arızası olabilir pickup ta sorun vardır ama büyük ihtimal karbüratörr...
-
murat682 adlı üyeden alıntı
üst kapakla hiçbir alakası yok karbüratörü değiştirdin mi karbüratör yakıtı yetersiz kalıyor gibi görünüyor karbüratör gaz pistonunu çıkar iğnenin üstünde sekman vardır iğneyi 1 2 tık geri al yakıt çoğalsın bidaha dene yine düzelmesse elektrik arızası olabilir pickup ta sorun vardır ama büyük ihtimal karbüratörr...
Yarın yapıp öyle deneyeceğim 100 cc ust kapak varken 135 felan diyordu yüksek devir gidiyordu şuan 5. Vites 9. Devire çok zor çıkıyor hatta 3. Viteste felan 10 bin demiyor bile
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------
Karbüratöru iğnesiylede oynadım fayda etmedi üst devir çevirmek istemiyor motor, gücü olmadığından degil yokuş aşağı bile bassam sanki zorlanıyor 8 devirden sonra egzoz orjinal sıkıyormu motoru acaba
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler