Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CG 150lik yüksek devir çevirmeme isteği

    REKLAM ALANI
  1. #1
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Merhaba.Mondial 100 UAG motosikletimi silindir piston + karbüratör değiştirerek 150 cc yaptırmıştım.Motosikletin düşük devirlerdeki torku süper arttı.1.viteste zor ön kaldırabiliyordum.Şimdi 2.viteste rahat kaldırabiliyorum.2 yle çıktığım yeri 3-4.viteslerle çıkıyorum.Tek sorunum motoru kesici devirlerine kadar motorun çevirmeme isteği.İstek diyorum çünkü çevirmiyor değil çeviriyor lakin performans sanki düşük devirlerde yüksek devirlerdekinden daha iyi performans gösteriyor.Motor uzamıyor vitesler çok çabuk bitiyor.Yüksek devirde motosiklet tekliyor gibi oluyor hatta tekliyor.Arkadaşımın orjinal kuba çita 150r motorunu sürdüğümde motosiklet devirlendikçe dahada performansı artıyor hırçınlaşıyor.Önceden 130 gösteren ibremle şimdi 120 zar zor görüyorum dahada gitmeye zorlamaya korkuyorum motora birşeyler olacak gibi hissediyorum sizce sorun üst kapakta mıdır ? subaplar ufak mı kalıyordur ? 150lik çita üst kapak alsam düzelir mi ? İlerde 200 lük falan yapmayı düşünebilirim.200lük üst kapak alsam sıkıntı olur mu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    yazdığına göre sorun üst kapakta. okadar değişiklik yaptıktan sonra 100luk üst kapağı değiştirmemen hata
    Ali Çimen bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Karbirator hava ayarı iyi yapildimi birde ön dişli yi büyütün ki titreşim azalsin bende 150 cc yaptım az önce 110 seri bir şekilde geldim son bastigimda 120 ile 135 km görüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------

    Tabi üst kapak subap yetersiz olabilir bendeki 100 cc

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    1000 lik al dostum sen silindiri durumun oldukça değiştirirsin bir daha da üst kapakla uğraşmazsın.

    her seferinde yazmaktan yoruldum. güzel insanlar, dostlar, onu yapan mühendis 100 cc için krank koyuyor ona. 150 lik 200 lük yaparsan tabiki zarar verirsin sıkıntı yaşarsın güçten düşer aşınır zamanla çok yakar az kaçar.

    bunları çekik gözlü mühendis bilmiyor mu? elinde 150 lik silindir kalmamış ta çocuu sanayiye gönderip aldıramamış mı da o motoru 150 lik satıp daha fazla para kazanmasın?

    yapmayın demiyorum. isteyen istediğini yapsın. ama 100 lük motora kapasitesinin %50 fazlası yüklenecek bir sistem kurup sonra "neden çekişten düştü bu ya canavar gibiydi" diye sormayın lütfen.

    yanlış anlaşılmasın kimseye kötü bir söz söylemiyorum. sadece yapılan işlemlerin doğal sonucu motorun ömrünü bitirmektir bunu anlatmaya çalışıyorum. motoru 10 yıl kullanacakken böyle 2 yıl kullanır sonra atarsın.

    kolay gelsin.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....motorun ömrünü bitirmektir....

    yahu adam 6 silindir goldwingi mi gözden çıkarmış

    komple cg motoru 150-200 lira..

  6. #6
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Valla bende anlamıyorumki.Bu motorun parçası ucuz ve vaktim var hemde oynarken zevk alıyorum.Mantıkende herhangi bir sorunum olduğunda Teknik ve Atölye servis bölümünden konumu açıyorum ve paylaşıyorum ilgilenen arkadaşlarda cevap veriyor.Ben demiyorumki motoru 150lik cart curt yaptım şöyle böyle zararı olur mu... Sorunum şu ne yapabilirim diye soruyorum.Motorla ilgili hem deneyim kazanıyorum hemde zevk alıyorum.Bence bana bir sakıncası yoksa kimseyede yok.Ha yanlış anlamayın bende size birşey demiyorum ama benim umduğum - şu krankı takarsın , şu üst kapağı takarsın , karbüratöre bir ayar yaparsın sorunun çözülür vs. tarzı cevaplar...

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Komple cg motoru 150 200 TL ise hemen alalım günde 5 tane cg topluyorum.

    Kardeşim 100 CC üst kapaktan yeteri kadar karışım çekemez zayıf patlama olunca verim düşer

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ........Komple cg motoru 150 200 TL ise hemen alalım günde 5 tane cg topluyorum......

    http://urun.n11.com/yedek-parca/sili...B&gclsrc=aw.ds


    buyur ustam
    kovboy03 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Komple motor diyoruz silindir değil ama. ;-)

  10. #10

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    komple motor diyor yani alt motor şanzıman falan filan.senin dediğin sadece silindir piston

  11. #11
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    komple cg motoru 150-200 tl e alinir lazim bizim ithalatcilar daha pahaliya satiyor .
    sen kafayi degiştir ama şiş ler kısa uzun falan olursa şişleride yenileyeceksin yoksa sübap keser sin ikincisi imkanın varsa aldigin kafanın subap yaylarini iyi bir japon ile değiştir süner onlar hızlıca yine subap kesersin sonrasi kebap 15 000 20 000 km insani kulanimda yaşarsin fakat o krank rulmanlari geberecek kaçari yok teker dedigin için bunu biz 10 000 yapalim ufak bir takirdama başlar ise hemen rulmanlara saril birde olduki sübap kestin kilitlere dikkat et egzantrik dişlisine kaçar o şerefsizler bu sefer işler degişir .
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )

  12. #12
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    kerem999 150lik üst kapak değiştirirken japon yaylarla değiştirmek mantıklı geldi.YBR 125 inki uyar mı acaba ?

  13. #13
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    motorunda hiç bir sorun yok. Kimseye boşuna orasını burasını kurcalatma. Tüm cc yükseltilen motorlarda aynı durum söz konusu.

    Sorun şanzıman dişli oranlarında. 100 cc'nin üreteceği tork ve devire göre oranlanmış dişliler.

    Ön arka dişli kombinasyonunu değiştirerek bi nebze motorun rahatlayabilir.

    Şu şartlarda motorun gereğinden fazla devirlerde az güç üreteceği için motorun ömrüde kısa olacak.

  14. #14
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    matrax33 ne demek istediğini anlıyorum.Motorda zaten çok çabuk vitesler bitiyor.Ama benim demek istediğim o değil Motor sanki yüksek devirleri çevirmek istemiyor sanki zorlasam subap kesicek... Yüksek devire çıkınca tekliyor.

  15. #15
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Egzoza da müdahale etmiş miydin?

  16. #16
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Hayır.Orjinal egzos. Sesi falan baya arttı sanki susturucuyu çıkarmışım gibi ses çıkıyor cırcırımsı bi ses.Önceden normal fıtı fıtı gidiyordum.

  17. #17

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Eski karbüratörünü tak dene, eğer sıkıntın çözülmezse problem subaplardadir. Subap ayarını iyi ayarlarsan sıkıntını bir nebze çözebilirsin.

  18. #18

    Üyelik
    19 Mart 2021
    Bende motora 62 silindir piston aldım sonra üst kapak aldım motor üst devirde cok cansız eskiden 10-11 devir çok rahat çevirirdi şuan 9 anca diyor subaplar ayarlı karbüratörde ayarlı piston silindiren 2-3mm daha aşağıdaydı acaba ondan olabilirli yeterli sıkıştırma olmuyor mu

  19. #19

    Üyelik
    15 Ağustos 2011
    Şehir
    Çankırı
    Motosikleti
    Jawa 250+LEDOW 250
    üst kapakla hiçbir alakası yok karbüratörü değiştirdin mi karbüratör yakıtı yetersiz kalıyor gibi görünüyor karbüratör gaz pistonunu çıkar iğnenin üstünde sekman vardır iğneyi 1 2 tık geri al yakıt çoğalsın bidaha dene yine düzelmesse elektrik arızası olabilir pickup ta sorun vardır ama büyük ihtimal karbüratörr...

  20. #20

    Üyelik
    19 Mart 2021
    Alıntı murat682 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üst kapakla hiçbir alakası yok karbüratörü değiştirdin mi karbüratör yakıtı yetersiz kalıyor gibi görünüyor karbüratör gaz pistonunu çıkar iğnenin üstünde sekman vardır iğneyi 1 2 tık geri al yakıt çoğalsın bidaha dene yine düzelmesse elektrik arızası olabilir pickup ta sorun vardır ama büyük ihtimal karbüratörr...
    Yarın yapıp öyle deneyeceğim 100 cc ust kapak varken 135 felan diyordu yüksek devir gidiyordu şuan 5. Vites 9. Devire çok zor çıkıyor hatta 3. Viteste felan 10 bin demiyor bile

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------

    Karbüratöru iğnesiylede oynadım fayda etmedi üst devir çevirmek istemiyor motor, gücü olmadığından degil yokuş aşağı bile bassam sanki zorlanıyor 8 devirden sonra egzoz orjinal sıkıyormu motoru acaba


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler