arkadaşlar motor da uzun mesafe hiç durmaksızın gidildiğinde şişme diye tabir edilen ola oluyor.bu nedir ne değidir nasıl olur ne zaman olur niye olur??(ne soru sordum be )
arkadaşlar motor da uzun mesafe hiç durmaksızın gidildiğinde şişme diye tabir edilen ola oluyor.bu nedir ne değidir nasıl olur ne zaman olur niye olur??(ne soru sordum be )
Eğleniyor muyuz?
kerdes bak sımdı bole olunca sole oluyo sole olunca zıp zıp zıplıyo heeh
sımdı eger pıston ve sılnıdırlerın kalıtesız ıse malzemesı kalıtesızse sişme denen bır olay oluyo kı bız buna ılalalah dıyos ve motoru atıyos bır koseye soguyunca bınıyos gıdıyos
heee bıde bunu ben bole bılıyorum farklı yorumlar olabılır
Kawasaki z750s O Bir Aşk
Kısacası aşırı ısınmadan dolayı motor meteryallerinin vasıflarını kaybederek genleşmesidir...Silindir içerisinde piston genleşir ve halk dilindeki şişme oluşur.Pistonun genleşmesinin sebebi daha yumuşak maddeden yapılmış olmasıdır..Tabi burada silindirinde önemi çoktur..Piston genleştiği zaman üzerindeki sekmanlar silindir içerisini çizer..Tabiki silindir içerisinde olunmaz yaralar açılabilir...Şişmede yağında çok önemi vardır yağsız motor çok daha çabuk şişer ve klepej dediğimiz olay gerçekleşir...Klepejin çaresi yoktur ve motor açılarak parçalar yenilenmelidir..Krank milinin bağlı olduğu yataklar dahi sarabilir,,Allah muhafaza,,motor babayı yer...Sebebine gelince çoğunlukta teknolojisi eski soğutması iyi olmayan(( 2 )) iki zamanlı motorlarda daha çok olabilir,,ve yağsızlık iyi bir yağlamanın olmaması...4 zamanlı bir makinayla yağı tamsa isterse bu makina 100 cc lik olsun normal şartlarda 1,000 Km git şişmez,,klepej yapmaz..Klepej ayrıdır şişme ayrıdır...Klepej yapınca motor gümledi demektir..şişen motor dinlenip soğuduktan sonra yeniden yola gidilebilir...SIKIŞTIRMADAN..İyi bir soğutma ve iyi bir Yağlama Tabiki ayrıca 4 zamanlı Makina..Kaç cc olduğu önemli değil...
saolun ark.lar...
Eğleniyor muyuz?
motorun ideal bi çalışma ısısı vardır.normal çalışma sıcaklığını aşan bi motor üretmesi gereken gücü üretemez ve sürücüye çekiş düşüklüğü olarak hissettirir.hava soğutmalı motorlarda olması daha sık görülür.su soğutmalı motorlarda motor ısısı kontrol altında tutulabildiğinden anormal zorlamalar dışında şişme olmaz.zaten daha zorlarsa hararet yapar ve motor sizlere ömür olur hava soğutmalı bi motoru şişince soğutup yola devam etmek gerekir.harley ler bile şişer,malzeme kalitesi tabi önemlidir ama hava soğutmalı motoru kullanmak dahabi beceri ister
arkadaslar herseyı solemıs benım soylememe gerek kalmamıs
Yeni yine yeniden
moor şiserse ne yapılır üstüne işenir sakın soğuk su falan dökmeyin bu sefer motru çatlatırsınız ama sıcak ve anında bulabileceğiniz madde ürik asittir. işeyin gitsin ha biraz pis kokar etraf ama en etkin ve en hızlı çözüm yoludur
orveg adlı üyeden alıntı
işte bu..
CBR 600F Honda,
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)