Motorumda ki sıkıntı ve tavsiye
-
Arkadaşlar, son zamanlarda benim ufaklıkta bir takım gariplikler var; İlk önce 60-70 i geçtikten sonra, özellikle ayak peglerinde çok hissedilir bir titreşim var. Hafta sonu önce buna, arkasından gs650 ye bindirm, eskiden ufaklık titreşim konusunda nerdeyse gs den bile daha rahat gibi hissettiriken, ondan inip Gs e binince kendimi evde koltukta hissettim. Motordan, sabit bir gazla giderken, şu eski arkadan itişli araçların şaft yada diferansiyel sesine benzer bir uğultu geliyor, ve motorun zorlandığı hissine kapılıyorum. Bilmiyorum tabi, bunu ölçemiyoruz, fakat yine son zamanlarda, belli mesafelerde gereğinden daha çok ısındığını düşünüyorum. Ayrıyeten son zamanlarda yakıt tüketimi 2,4 lt lerden 3 e yaklaştı.
Son bir kaç yıldır, ihtiyaç duyduğumda gittiğim bir usta vardı, baya uzak bir yere taşıdı dükkanı, motorumu herkese emanet etmek, ve sorun hakkında fikir sahibi olmadan kazıklanmak ta istemiyorum.
Şimdi sorularım şunlar, bu uğultu, zorlanma, titreşim neden kaynaklı olabilir, (tabi açıp bakmadan net bilemeyiz) 2; Kepez (Kızılarık, Eski Sanayi, Sütçüler) tarafında tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı? Uzun yıllardır, motorlarımızda çoğu işi kendimiz hallettiğimizden, eski ustaları unuttuk, yenilerini pek tanımıyoruz. Mekanik aksam olsa her türlü söker kurcalarım, fakat iş alt motora geldi mi, ııı.
Biraz araştırdım, bu uğultu ve titreşim problemi olanlar, krank rulmanından bahsediyor.
Bu arada bahsettiğim ufaklık; 2004 Ybr, 64.000 de, bakımları yeni, zincir dişli,rulmanlar yeni.
Sabredip, okuyabilip, fikir verenlere şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
dostum bakım yaparak biraz titreşimi azaltabilirsin.
bujileri, gerekirse pipolarını yenileyerek daha iyi ateşleme almaya bak. belki bobini de yenilemek istersen daha sağlıklı olabilir.
motosikletin elektrik tesisatının sağlıklı olduğunda emin ol. kaçak köçek varsa, akün, konjektörün, statörün arızalı ise ihtiyacın olan elektriği üretemeyip, gerekli ateşlemeyi gereken aralıklarda yapamaz makina ve titreşime, vuruntuya sebep olabilir.
hava filtresini kesinlikle değiştir. rahatlatacaktır motoru.
debriyaj telini bir kontrol et. zamanla debriyajı tutup titreşime sebep olabiliyor. benim başıma geldi, kırılmış bir yerinden debriyaj telinin dış muhafazası, içindeki tel de birkaçı kopmuş. mütemadiyen takılıp içteki boruya debriyaj da kaçırmaya, dolayısıyla titreşime sebep oluyordu.
ufak tefek senin yapabileceklerin öncelikli aklıma gelen tuhaf ama başa gelmiş tecrübelerim bunlar. krank rulman işin içine giriyorsa o kısmı biraz zor benim usta bilgim de yok antalyada.
kolay gelsin.
-
Metehan selamlar, bana sorarsan her şeyden önce ikitekeri orta sehpaya al, yites boşta ve kontak
kapalıyken arka tekerleği elinle mümkün olduğu kadar hızlı çevirirken arka teker rulmanlarının ses
kontrolünü yap . Arka teker rulmanlrının sağlam olduğundan emin olduktan sonra motorun içini kontrol et
ya da ustasına baktır . Bazen güzel ülkemin ÇOK USTA TAMİRCİLERİ Senin yalnızca iki teker rulmanı değişimiyle halledilebilecek probleminin yerine sana komple motor bakımı yaptırabilirler. 38 senelik arabacı aliyi bile öpenler olunca , insan sütün yanında yoğurdu da üfleyerek yemek zorunda kalıyor.
Haydi kolay gelsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)