Sakın kimyasal vs kullanmayın. Egzosu sökün,biraz kum bulun bir yerden plastik leğen gibi bişeyin içine kumu hafif ıslatıp bulaşık süngeriyle bütün pası temizleyin.Daha sonra yanmaz boya ile boyayın . Çok başarılı bizzat bu yöntemi kullanıyorum.
Bence bunun bir çözümü yok, polisaj yaparsınız, ilk günkü gibi parlar, bir ay sonra yine aynı hale gelir. Sıcak boru su ile temas ettiğinde malzeme kalitesinden ötürü yanıyor, kalitesine göre değişkenlik göstersede uzun vadede çürüyor, ya deliniyor ya da kopuyor.
Titanyum ile değiştirirseniz bir daha asla böyle bir şey ile karşılaşmazsınız, tabi bu iş biraz maliyetli
Hocam şekil bu ise o iflah olmaz, yenisine sağlık demek lazım.
Çaresi galveniz evet.
Ancak bu sorunun bir nedeni var onu atlamayalım.Çamur falan değil, buna sebep olan şey motoru yüksek devirlerde uzun süre kullanmak.Egzoz çıkışı yanıyor.İkinci el motorda ilk baktığım yerlerden birisidir. Galvaniz kaplı olanın da egzoz çıkışı rengarenk olur.Hatta bmw r serisi gs lerde çok rahat görebilirsiniz.Aynı kilometreyi yapmış motorun birisinin egzozu böyle pas içinde, diğerine bakıyorsun pas falan yok.
o pası atmak egzozun etinden yemek oluyor çok derinse hiç ellemek iyidir yoksa egzoz delinir falan filan, ama benim egzoz da pas yok da parlak değil bir gösteriyim;
http://i.imgur.com/VrrKvZp.jpg
Senin olayin arrow dan onceki kesilen orjinal kisimda sok manifoltdan git egzozcuya yapsin paslanmaz yeniden bağla. egzoz conta sini da unutma kacak yapar ben 1000 rr da arrow kunlaniyorum komple pas yok
Ya müdür çak yanmaz boyayı pırıl pırıl.
Yazın 1 defa boyaman yeter, kışında 2 olsun.
Tulpar diye konum var. Ordan bakarsan nasıl temizlediğimi eklemiştim son sayfaya
Benim de egzoslarım kapkara ama paslanmadı. Seninki artık adam olmaz. Yenisini takmanı tavsiye ederim. Fazla birşey tutacağını sanmıyorum.
manifoldu en iyi Hidroklorik asit (tuz ruhu) temizler. ince bir fırca ile sağa sola sıçratmadan birkaç defa süreceksiniz. sürdüğünüz anda pas ile tepkime başlar gazlar çıkar,fazla solumayın ve eldiven kullanın. en son herhangi bir metal pasta ile parlatın. kendim mt25 manifoldunu bu şekilde temizliyorum.
videoda "harpic" denen bir ürünü kullanıyorlar. bu ürün yoğunlaştırılmış tuz ruhudur.
@ekarademir hocam inceleyeceğim çok teşekkür ederim.
@zuluman
Kimya dersinde iyi olmamakla birlikte tuz ruhu %lik derişikliğine göre değişiyor her tuz ruhu aynı olmuyor diye biliyorum.
Alıp deneyeceğim videodakinin çeğreği kadar yapsa bile büyük bir gelişme.
Teşekkür ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)