Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ön fren pistonları geri itme

    REKLAM ALANI
  1. #1
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Arkadaşlar ön fren neredeyse yok gibiydi bende balatalara bakmak için açayım dedim, internetten birkaç video izledikten sonra fren merkezini zar zor çıkardım, disk in balataya denk gelen kısmı erimişti, tam köşesi iç kısımlara göre daha kalındı bu neden le biraz zor çıktı, sonrasında baltaları söküp pistonları temizlemek için frene bastım pistonların biri çok fazla açıldı geri de gitmiyor biraz zorlayarak ittirdim bu sefer öbürü çıkıyor nasıl düzelir arkadaşlar yardımcı olur musunuz.
    mesut hoca bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mesut hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT660 r-honda CBF - SUZUKİ GW 250 İNazuma
    dostum geri itmeden önce wd40 ile temizle ve arasına torna vidayı sok kanırtarak geri itebilirsin, hiç birşey olmaz, bu arada balatayıda yenile yoksa disk'e zarar verirsin,selamlar
    thepope bunu beğendi.
    - HAYAT GEZİNCE GÜZEL -

  3. #3
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Wd40 sıkmayın diyorlar, balata spreyi ilet temizledim fakat nedense pistonlar çok sıkı geri tornavida değil farklı bir yöntemle birini geri itiyorum diğeri çıkıyor, yani tornavidayı araya sıkıp kanırtmayla olmuyor, sorun mu var anlamadım zaten freni doğru düzgün tutmuyordu balatalar fena değil ancak diskin içi erimiş. Yarın tokmakla arkasına bir şey koyup tekrar itmeye çalışıcam ama olmuyor zaten internetten izlediğim videolarda fren merkezi diskten kolayca ayrılıyordu ancak benimki çok uğraştırdı pistonlar geri itilmeye karşı çok fazla direnç gösteriyor.

  4. #4

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    İkisini eşit olarak yitmen lazım, araya lama demir ya da eski balataları koy ve kastır gitmiyorsa, işkence tarzı alet kullan o zaman gider,

    Eğer fincan yerinden çıktı ise hava yapmıştır, havasını alman lazım ve geri yiterken fazla yitme, bu seferde yukarıdaki yedek hidrolik deposunda basınç oluşur, bunlara dikkat et.
    thepope bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Tekniği yazmışlar zaten. Wd40 la temizlenmez.
    Tel fırca vur üstüne balata speyi ile temizle pistonlarada katı gres sür.
    Çiçek gibi oldu bitti.
    thepope bunu beğendi.

  6. #6
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Sanırım sorun bu, frene bastığımda birisi çok fazla dışarı çıktı böyle hafiften sağa sola oynuyordu geri ittim ama dediğiniz gibi hava yaptı büyük ihtimalle, bu havasını almak için yağ değişimi mi gerekiyor yoksa içindeki yağ bir kaba boşaltıp tekrar doldurarak havası alınır mı? Bir de havasını aldıktan sonra mı geri iteyim önce mi itmeye çalışayım?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------

    Alıntı Erhan Tosun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkisini eşit olarak yitmen lazım, araya lama demir ya da eski balataları koy ve kastır gitmiyorsa, işkence tarzı alet kullan o zaman gider,

    Eğer fincan yerinden çıktı ise hava yapmıştır, havasını alman lazım ve geri yiterken fazla yitme, bu seferde yukarıdaki yedek hidrolik deposunda basınç oluşur, bunlara dikkat et.
    Öncelikle cevap verenlere teşekkürler, önce havasını alıp sonra mı pistonları itmeye çalışayım, yoksa havasını aldıktan sonra mı iteyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------

    Şu an durum bu:

  7. #7
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Pistonların dış kısmını sabunlu su ile fırçala sil, yada balata spreyi ile sil. Daha sonra pistonları geri ittirmek için 2 balatanın diske dokunan yerini birbirine değecek şekilde pistonların önüne koy ve tornavida yardımıyla geri doğru bastır. Pistonlar geri gidince hidrolik seviyesi yükselir. Daha sonrada hidroliğide değiştirebilirsin
    thepope bunu beğendi.

  8. #8
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pistonların dış kısmını sabunlu su ile fırçala sil, yada balata spreyi ile sil. Daha sonra pistonları geri ittirmek için 2 balatanın diske dokunan yerini birbirine değecek şekilde pistonların önüne koy ve tornavida yardımıyla geri doğru bastır. Pistonlar geri gidince hidrolik seviyesi yükselir. Daha sonrada hidroliğide değiştirebilirsin
    Şimdi yağ haznesine baktım herhalde dediğiniz gibi pistonlar ileri gittiğinden yağ seviyesi çok az görünüyor fakat sorun şu ki pistonları ne kadar zorlasam geri itemiyorum gitmiyorlar yani, acaba haznenin kapağı kapalı olduğu için mi geri gitmiyor pistonlar kapağı açıp mı denesem?
    Bir de araya anahtar sıkıştırıp tokmakla vurmayı denedim yine gitmediler ama bu hidroliğin geri gitmesi gerekiyorsa yavaş yavaş ittirmek bir anda tokmakla vurmaktan daha mı etkili olur? Bir de şu an 2 balata araya sığmıyor o nedenle anahtar koyup denedim yine olmadı.

  9. #9
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Tek balata koy. Balatanın diske değen yeri pistonlara doğru koy. Açık ağızlı anahtarı balatanın dışa bakan yerine yan koyarak sertçe geri ittir. Geri gider. Hidrolik kapağını açsan da açmasan da geri gitmesi lazım
    thepope bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Siz firen manetine bastıkça yağ pompalanır ve fincanlar öne çıkar, olan olmuş artık fren hortumunu sökün ve hidroliği boşaltın, fincanlar içeri doğru tek tek bastırın, o zaman biri girerken diğeri çıkmaz, fincanları temizlerken zımpara ve benzeri şeyler kullanma, fincan yüzeylerini çizmesin içeride o-ring var onları bozar, bulaşık süngerinin yeşil olan kısmı Scotch-Brite kullan, ondan sonra balataları ve alt merkezi yerine tak ve üst kısımdan hidrolik doldur, yağ seviyesine devamlı bak ve yavaş yavaş pompalayarak havasını al, akvaryum hortumu ve pet bardak kullan, hem yağ dağılmaz hemde de hava alırken geri hava basmaz.

    bu tarz videolar çok, referans olsun diye ekliyorum, buna bakarak uygulamaya çalışın.
    https://www.youtube.com/watch?v=wTQNSgUTruQ
    thepope bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  11. #11
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Erhan Tosun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz firen manetine bastıkça yağ pompalanır ve fincanlar öne çıkar, olan olmuş artık fren hortumunu sökün ve hidroliği boşaltın, fincanlar içeri doğru tek tek bastırın, o zaman biri girerken diğeri çıkmaz, fincanları temizlerken zımpara ve benzeri şeyler kullanma, fincan yüzeylerini çizmesin içeride o-ring var onları bozar, bulaşık süngerinin yeşil olan kısmı Scotch-Brite kullan, ondan sonra balataları ve alt merkezi yerine tak ve üst kısımdan hidrolik doldur, yağ seviyesine devamlı bak ve yavaş yavaş pompalayarak havasını al, akvaryum hortumu ve pet bardak kullan, hem yağ dağılmaz hemde de hava alırken geri hava basmaz.

    bu tarz videolar çok, referans olsun diye ekliyorum, buna bakarak uygulamaya çalışın.
    https://www.youtube.com/watch?v=wTQNSgUTruQ
    Öncelikle detaylı cevap için çok teşekkürler, hidrolik boşalınca pistonlar kolayca içeri girer mi şu an hiç bir şekilde geri itemedim, bu arada üst yağ haznesinden baktım yağ çok kirliydi zaten değişmesi gerekiyormuş. Fren hidroliğini tamamen boşalttıktan sonra yenisini eklesem sorun olur mu videolarda hava yapar diyorlardı sürekli üzerine eklemem gerekiyormuş galiba .

  12. #12
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle detaylı cevap için çok teşekkürler, hidrolik boşalınca pistonlar kolayca içeri girer mi şu an hiç bir şekilde geri itemedim, bu arada üst yağ haznesinden baktım yağ çok kirliydi zaten değişmesi gerekiyormuş. Fren hidroliğini tamamen boşalttıktan sonra yenisini eklesem sorun olur mu videolarda hava yapar diyorlardı sürekli üzerine eklemem gerekiyormuş galiba .
    komple boşaltırsan hava yapar. Zaten pistonları geri çekilince hidrolik seviyesi yukarı çıkar. Daha sonra balatayı yerine takınca hidrolik kapağını aç ve alttan hidrolik somununun ucuna serum hortumu takarak somunu gevset. Fren manetini yavaş yavaş sık bırak böyle yaptıkça fren hidroliği boşalır. Ama hidrolik kutusuna eksildikçe hidrolik ekle. Serum ucundan temiz hidrolik çıkana kadar böyle yap
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  13. #13
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    komple boşaltırsan hava yapar. Zaten pistonları geri çekilince hidrolik seviyesi yukarı çıkar. Daha sonra balatayı yerine takınca hidrolik kapağını aç ve alttan hidrolik somununun ucuna serum hortumu takarak somunu gevset. Fren manetini yavaş yavaş sık bırak böyle yaptıkça fren hidroliği boşalır. Ama hidrolik kutusuna eksildikçe hidrolik ekle. Serum ucundan temiz hidrolik çıkana kadar böyle yap
    Sorun şu ki pistonlar geri gitmiyor bunun baska yolu yok mu?

  14. #14

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Abicim el becerin nasıl bilmiyorum ama basit ve biraz teknik isteyen bir işlem, sen alt merkezi hortumdan ayır el ile bastığında geri gider fazla güç gerekmez, üst merkezin kapağını da sök ve üst merkezide boşalt, hortumdan kendi akar, şimdi fincanları geri yittin, balataları tak ve diske yerine yerleştir, buraya kadar basit, üst merkezin içine biraz hidrolik koy ve pompala hortumdan aksın, hortumun içi temizlenir sonra hortumu alt merkeze söktüğün yere tak ve tam sıkma, çünki hortumun içi hep hava dolu, az gevşek kalsın, üs hazneye hidrolik koy ve pompala alt gevşek yerden akmasını bekle, tam akmaya başlayınca alt cıvatayı sık, hortumda çok az hava kalır sorun değil, esas hava alt merkezin içinde, üst merkeze hidrolik takviye yap ve yavaş yavaş pompala, videodaki gibi anahtarı ve hortumu alt merkeze yerleştir, 3-5 pompada bir basılı tut ve cıvatayı gevşet, bu işlemi hortumdan temiz hidrolik ve hava kabarcıkları çıkana kadar tekrarla, işi garantiye al ve oldu galiba dedikten sonra, bir 10 kere daha tekrarla, firen manetini sıktığında sertleşiyor ve civatayı gevşettiğinde hava kabarcığı çıkmıyorsa işlem tamam, hidrolik boyayı bozar ona dikkat et yeter.
    Not: üst kapak açıkken pompalama esnasında hidrolik fışkırır üst kapağı yerine koy vidalama.
    thepope bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  15. #15
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı Erhan Tosun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim el becerin nasıl bilmiyorum ama basit ve biraz teknik isteyen bir işlem, sen alt merkezi hortumdan ayır el ile bastığında geri gider fazla güç gerekmez, üst merkezin kapağını da sök ve üst merkezide boşalt, hortumdan kendi akar, şimdi fincanları geri yittin, balataları tak ve diske yerine yerleştir, buraya kadar basit, üst merkezin içine biraz hidrolik koy ve pompala hortumdan aksın, hortumun içi temizlenir sonra hortumu alt merkeze söktüğün yere tak ve tam sıkma, çünki hortumun içi hep hava dolu, az gevşek kalsın, üs hazneye hidrolik koy ve pompala alt gevşek yerden akmasını bekle, tam akmaya başlayınca alt cıvatayı sık, hortumda çok az hava kalır sorun değil, esas hava alt merkezin içinde, üst merkeze hidrolik takviye yap ve yavaş yavaş pompala, videodaki gibi anahtarı ve hortumu alt merkeze yerleştir, 3-5 pompada bir basılı tut ve cıvatayı gevşet, bu işlemi hortumdan temiz hidrolik ve hava kabarcıkları çıkana kadar tekrarla, işi garantiye al ve oldu galiba dedikten sonra, bir 10 kere daha tekrarla, firen manetini sıktığında sertleşiyor ve civatayı gevşettiğinde hava kabarcığı çıkmıyorsa işlem tamam, hidrolik boyayı bozar ona dikkat et yeter.
    Not: üst kapak açıkken pompalama esnasında hidrolik fışkırır üst kapağı yerine koy vidalama.
    Fren merkezi bir yere sabit olmadığı için hortumun vidasını açamadım sonrada küçük tahliye vidasını açtım ve biraz zorlayınca pistonlar geri gitti zar zor yerine taktım şu anda fren kolu boşta, basıyorum tepki yok, yağ eklemeyi denedim yağ alttan çıkmıyor, videodakileri ve dediklerinizi harfiyen uyguladım fakat üst fren merkezinden yağı itecek kadar basınç gelmiyor gibi. Elimle hortumun önünü kapatıyorum ve fren koluna basıyorum çok az basınç var, freni pompaladım her şeyi denedim nafile üst fren merkezi hava mı aldı ne oldu bilmiyorum. Üst fren merkezi mi değişecek önceden motoru yavaşlatıyordu ama durdurmuyordu fren asla tekerleği kilitlemiyordu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------

    Bu da son durum ve içinden çıkan yağ:
    [/IMG]

  16. #16

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    o sıkmalar bende de var motoru geri geriye götürürken çok zorlanıyorum

  17. #17

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    hidrolik kutusundan yağ koyacan(kutunun üzerince dot3 yada dot 4 yazar ona dikkat et.başka yağ koyma)freni sıkıcan hoopp sakın freni bırakma.fren sıkılı vaziyetteyken tahliye vidasını gevşetecen biraz yağ çıkacaktır.sonra vidayı tekrar sıkıcan.şimdi freni bırakabilirsin.sonra hidrolik kutusunda ki yağ seviyesine dikket edecen.çünkü freni bıraktıkça dışarıya akan yağ kadar hortuma yağ girmiş olucak.sonra tekrar freni sık(bırakma)vidayı gevşet.yağ aksın biraz sonra vidayı sık ve freni bırak.yağ seviyesini kontrol et.azaldıysa yağ ekle.bunu böyle temiz yağ gelene kadar devamlı yap. al buda videosu. bunu dikkatli izle https://www.youtube.com/watch?v=QqS9mXS3oBY

  18. #18
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    pistonların düzensiz çalışması alt merkezin adiliginden midir nedir bilmiyorum aynı sorun bende de oluyor balatalari sök pistonları temizle tak devam ediyorum bir süre sonra yine nüks ediyor
    alt merkez zamanında kanuni servisinde garanti kapsamında değişti aynı zıkkım yine devam ediyor

  19. #19
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Üst fren merkezinden yağ gelmiyor. Fren hortumunu çıkarıyorum hazne dolu olmasına rağmen frene bastığımda hiç yağ cıkmıyor. Sadece azıcık hava sesi geliyor. Sorunum bu yani üst merkezden aşagı yağ gitmiyor.

  20. #20
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alt Fren merkezindeki pistonları geri itmenin en kolay yolu uygun boyuttaki büyük yıldız anahtardır. Eski anlatımlarımda bu konu ve resimleri olması lazım.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)