Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CBF250 yağ sorunsalı, bir bakarsınız mı :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Selamlar dostlar.

    CBF250'min yağ değişimi geldi, havaların aşşşırı (40-50) derece sıcaklıkta olması sebebiyle kitapçıkta da çok sıcaksa 20 50 kullanımına izin verildiği için en pahalısı olsun en güzeli olsun diye Motul 7100 20w50 yağ attım.

    Buraya kadar herşey güzel.

    Arkadaş, bu motor bu yağı hiç sevmedi iyi mi ?

    Deli gibi ısınıyor, vites geçişleri kütük oldu. Ayağım yanıyor yahu şehir içindeyken.

    Birçok kaynakta mineral yağın iyi geldiğini okudum hava soğutmalı motorlara, hem maliyet daha uygun olduğu için bunu 4000 de değiştireceksem Castrol Actevo 20w40 mineral yağı 2000'km de değiştirebilirim.

    Görüşleriniz nelerdir, Motul niye böyle bir çöküş yaptı, Bihter neden Adnan'ı sevmedi sizce ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    7100 olduğu için olabilirmi bilmiyorum.5100 deneseydin keşke

  3. #3
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Kamyon mu bu. Çok kalın yağ koymuşsun. Motul 5100 15w50 yada 15w40 yağı tavsiye ederim. Vitesler yumuşak geçiyor

  4. #4

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Sol alttaki 22 mm lik vidayi aç süzgeçi temizle

  5. #5

    Üyelik
    09 Eylül 2010
    kardeş aynı motordan bende de vardı. O yağları bende denedim. O viskositedeki yağlar bizim ülkede pek işe yaramıyor galiba. 10w - 40 yağa devam etmelisin. Bide yağ radyatörünü temizle mutlaka kardeş.

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    20w-50 yağlar kamyonlara ve yağ yakan araçlar yağ yakmasın diye koyulur. Türkiye şartlarinda 10w-40 yaģ çogu motor için yeterli hatta yeni nesil motorlara daha ince yaglari bile tavsiye ediyorlar.

    20w-40 pişmanliktır el kadar motora o kadar kalin yaģ koyulmaz

  7. #7
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Eski model ybr me bende bir ara denemek için shell 20W50 koymuştum bildiğin bal kıvamındaydı yağ motorda geç devirlenme, çekişte düşüş, aksırma öksürme tıkanmalar olunca 1000km kullanmadan motul 5100 10w40 koymuştum dünya varmış dedirtti.

    Sıcak yaz günleri için 15w50 veya 10w50 öneririm

  8. #8
    miginfly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Vergisiz
    Bildiğim kadarıyla 7100 değil 5100 yarı sentetik yağ koymanız gerekiyordu. 20w50 de çok kalın bir yağ. Ybr ye yaz ayları İzmir sıcağını göze alarak Motul 5100 15w50 yağ koydum. Vites geçişlerinde hiç problem yok gayet sağlıklı fakat motor soğukken ilk marşta çalışmazsa 2.marşta kısa bir süre yağ lambasını yakıyor. Mineral yağı ise motorlarınıza koymayın geçti o devirler

  9. #9
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    yav herkesin övdüğü yağları benim motorum beğenmiyor. benim motorun beğendiği yağı başkaları itin bi tarafına sokuyor. Her motorun sevdiği ayrı yağ olduğunu düşünmeye başladım bende.

    birde şöyle bi durum var yağ markalarının sizin motorunuza önerdiği numarada yağı bulman gerekiyor.

    Ben x markada 15-40 y markada 15-50 tavsiyesi aldım. yani yağcının sitesinden buldum.

  10. #10

    Üyelik
    11 Haziran 2014
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Aprilia RSV 1000
    Bende yeni bir cbf 250 kullanıcısıyım ustam motül 5100 iyidir dedi ve onu kullandı ama ısınma sanki banada fazla gibi geldi tabiki bunun sebebi 250cc hava soğutmalı oluşundan olabilir bilemiyorum.

    bir arkadaş yağ radyatörünü temizleyebilirsin demiş bunu denemeyi düşünüyorum nasıl yapabilirim? birde yağ radyatörünün büyükleri satılıyor farklı modeller için bunlardan kullansak fark görürmüyüz fayda sağlarmı??

  11. #11
    miginfly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Vergisiz
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde şöyle bi durum var yağ markalarının sizin motorunuza önerdiği numarada yağı bulman gerekiyor. Ben x markada 15-40 y markada 15-50 tavsiyesi aldım. yani yağcının sitesinden buldum.
    Yağ firmalarının siteleri de ayrı bir yanlış. Geçtiğimiz haftalarda 99 model Uno 70S için birçok markanın sitesinden hangi yağ öneriyor diye bakmıştım. Çoğunluğu 5w40 çıkarıyordu. Fakat elimde Orjinal kitapçık var ve 20w50 yazıyor. Kesinlikle yağ firmalarına itibar edilmemeli, motorun kullanım kılavuzu baz alınmalı.
    Alıntı ahmetyildiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende yeni bir cbf 250 kullanıcısıyım ustam motül 5100 iyidir dedi ve onu kullandı ama ısınma sanki banada fazla gibi geldi tabiki bunun sebebi 250cc hava soğutmalı oluşundan olabilir bilemiyorum.

    bir arkadaş yağ radyatörünü temizleyebilirsin demiş bunu denemeyi düşünüyorum nasıl yapabilirim? birde yağ radyatörünün büyükleri satılıyor farklı modeller için bunlardan kullansak fark görürmüyüz fayda sağlarmı??
    5100 ben kullanıyorum, fazla ısınma gibi birşey gözlemlemedim motorum hava soğutmalı olduğu halde. Arkadaş 7100 tam sentetik kullanmış, dediğin gibi yağ radyatörünü temizlemek faydalı olabilir. Daha büyük diye farklı bir radyatör kullanmak pek akıllıca değil, üzerindekini Honda yeterli görmüş sonuçta
    Tek derdi dünya olanın dünya kadar derdi olurmuş...Hz.Mevlana(r.a)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)