Mondial KT 125 Krank vurma sesi
Reklamlar
-
16 Haziran 2017, 02:07
#1
Selamün aleyküm arkadaşlar motordan anlayan abilerim bi bakabilir mi , Bende mondial 125 KT var 2006 model o vakit bu vakit motorun içi hiç acılmadı işte son muayenesini yaptırdım falan filan son 5-6 aydır acayip fazla bi şekilde yağ yakmaya başladı ve motorcu arkadaslarım var onlara sordugumda krank vurma sesi geliyor dediler bi göster falan filan dediler böyle tank tank tank rölantideyken arada tak tak tak ses geliyor gidiyor 1-2-3 tur gezip geldiğinde ise takırtı daha cok yükseliyor ve motor bi süre sonra belli bir hızı geçmiyor önceden 100 yapardım mesela şimdi yırtınıyor motor 100 yapacagım diye bide arkadan cıkardığım dumanı görseniz sanki 2 zamanlı motorsiklet kullanıyorum egsoz agızları kapkara oldu şimdi bunu yaptırsam sizce bana kaça paraya mal olur ? sorun krank'ta mıdır yoksa egzantiriktemi sorun vardır ?
Örnek olarak bu gibi vurma sesi var : https://www.youtube.com/watch?v=9n2K4wKzfVw
fakat bu kadar ince değil tabi ilk basta motordan tok ses geliyor ardından ses inceliyor bu şekilde sübab değil sübab tam ayarlı ona baktırdım ama motoru açmayada para istiyorlar öğrenciyim fazla geçirmesinler diye size bir danışmak istedim yardımcı olursanız sevinirim iyi sahurlar arkadaslar
Reklamlar
-
16 Haziran 2017, 02:27
#2
Piston silindir segman , egzantirik zinciri, krank bu parçaların fiyatlarını hesapla üstüne kaç para alıcakta işçilik ekle. Maliyet biraz fazla çıkabilir. Çinliye göre
-
16 Haziran 2017, 03:39
#3
eksantrik zinciri gergileri işlevini görmüyor olabilir.bu durumda zincir tam gergin olmaz yada zincir bollaşmıştır bloğun içinde bloğa sürtünmeye,değmeye başlar.neticede zincirin blok içindeki sürtünme sesini şakır şakır diye duyarız.yolda giderken pek anlamayabilirsin ama motoru ilk çalıştırma rolanti halindeyken daha çok anlarsın bu sesi.eksantrik zinciri arızalarında genelde son hızda gözle görülür düşüş başlar.neredeyse yarı yarıya.yüksek devire çıkınca motor kendini bi kasar bi bırakır.fiyat konusuna gelince en az 100.00 TL yi gözden çıkarabilirsin.
-
16 Haziran 2017, 16:46
#4
.::YaRGıÇ::. adlı üyeden alıntı
eksantrik zinciri gergileri işlevini görmüyor olabilir.bu durumda zincir tam gergin olmaz yada zincir bollaşmıştır bloğun içinde bloğa sürtünmeye,değmeye başlar.neticede zincirin blok içindeki sürtünme sesini şakır şakır diye duyarız.yolda giderken pek anlamayabilirsin ama motoru ilk çalıştırma rolanti halindeyken daha çok anlarsın bu sesi.eksantrik zinciri arızalarında genelde son hızda gözle görülür düşüş başlar.neredeyse yarı yarıya.yüksek devire çıkınca motor kendini bi kasar bi bırakır.fiyat konusuna gelince en az 100.00 TL yi gözden çıkarabilirsin.
Ustam video çektim bazı ustalar fazla ücret almak için şişiriyorlar fiyatı bugun 1.000 lira fiyat istediler : buyrun motorun kendisi :
-
16 Haziran 2017, 17:02
#5
HALOBASKAN adlı üyeden alıntı
Ustam video çektim bazı ustalar fazla ücret almak için şişiriyorlar fiyatı bugun 1.000 lira fiyat istediler : buyrun motorun kendisi :
http://youtu.be/89RY2lHGEpQ
motoru bi an önce söktür. mümkünse marşa dahi basma masraf büyür. Motor açılmadanda masraf net belli olmaz.
-
16 Haziran 2017, 18:50
#6
matrax33 adlı üyeden alıntı
motoru bi an önce söktür. mümkünse marşa dahi basma masraf büyür. Motor açılmadanda masraf net belli olmaz.
benim anlamadıgım şey motorsiklet yağ yakıyor diye neden hemen motor komple bitik diyor belki sekmanlardan kacırıyor olmadı takımı 80 lira ne pistonu cartu curtu ben anlamadım hiç bişey KT'si olan abim biz cok yaptık öyle motoru açmadan onun arızasını bilen adam kimmiş öyle diye soruyor bu kocaelide kime açtırayım ben motoru güvenilir usta ?
-
16 Haziran 2017, 18:53
#7
HALOBASKAN adlı üyeden alıntı
benim anlamadıgım şey motorsiklet yağ yakıyor diye neden hemen motor komple bitik diyor belki sekmanlardan kacırıyor olmadı takımı 80 lira ne pistonu cartu curtu ben anlamadım hiç bişey KT'si olan abim biz cok yaptık öyle motoru açmadan onun arızasını bilen adam kimmiş öyle diye soruyor bu kocaelide kime açtırayım ben motoru güvenilir usta ?
şöyle anlaş tamirciyle. usta bu motor komple sökülüp toplanacak ne kadar işçilik istersin?
parçaları ben kendim alacağım diyeceksin. ustanın verdiği listeye göre parçaları kendin temin et. 150 liradan fazla olmaması gerek işçilik.
sadece segmanla falan olacak iş değil senin motorun bitik. sökülmüşken piston silindir yenile krank'dan da ses geliyor kol dağılmış büyük ihtimalle. subopların durumunada bakmak gerek.
yani sökülmeden ne olacağı belli olmaz.
-
17 Haziran 2017, 00:34
#8
matrax bu konuya son noktayı koydu.aynen onun dediğini yap.parçaları kendin temin et.motor açılmadan ne olacağı belli olmaz.sende başında ol.sonucuda buraya belirt ki kimin başına gelirse fikir edinmiş olur.
-
18 Haziran 2017, 04:33
#9
matrax33 adlı üyeden alıntı
şöyle anlaş tamirciyle. usta bu motor komple sökülüp toplanacak ne kadar işçilik istersin?
parçaları ben kendim alacağım diyeceksin. ustanın verdiği listeye göre parçaları kendin temin et. 150 liradan fazla olmaması gerek işçilik.
sadece segmanla falan olacak iş değil senin motorun bitik. sökülmüşken piston silindir yenile krank'dan da ses geliyor kol dağılmış büyük ihtimalle. subopların durumunada bakmak gerek.
yani sökülmeden ne olacağı belli olmaz.
aynen abi senin dediğin gibi yaptım bir usta buldum 100 lira işçilik dedi parçaları sen toplarsın dedi ben motoru açıp toplarım dedi pazartesi götüreceğim hadi bakalım inşAllah toplanır motor
-
18 Haziran 2017, 15:05
#10
Kt lerde eksantrik zinciri olmaz. Eğer elim anahtar tutar dersen tarif ederim sana bizde parçada var uygun fiyatla parçanı gönderir motoru yapmana yardım ederim
-
18 Haziran 2017, 21:15
#11
mterayes26 adlı üyeden alıntı
Kt lerde eksantrik zinciri olmaz. Eğer elim anahtar tutar dersen tarif ederim sana bizde parçada var uygun fiyatla parçanı gönderir motoru yapmana yardım ederim
Özel mesaj atayım o zaman size olur mu öğrenciyim zaten elimiz alet edevat tutuyor
-
24 Temmuz 2017, 19:56
#12
Beyler aynı sorunu olan arkadaşlar için yazıyorum sorun krank değil piston fazla hararetten dolayısıyla silindirin bir kısmını komple sıyırmış ve çizmiş sorunu silindir seti değiştirmeyle çözdüm
-
24 Temmuz 2017, 21:47
#13
"şık şık" dedikleri subap sesi bu, ben kendi motorumun subabını gevşek yaptım ve aynı bu ses geldi ve sonrada sentil çakısının yokluğunda A4 kağıdı ile idarettik ve yinede sesi kesmeye yetti düşünün artık
senin subap bayağı gevşekmiş herhal ve piyanodan yediği dayaklara dayanamayınca kırılmış olmalı.
-
24 Temmuz 2017, 21:55
#14
Dostum geçmiş olsun bugün yaşadığım durum ile ayrı durumdasin.Ben yağ ilave ederek kullandım bir müddet fakat ne zayik ki hata yapmışım.Sakın ola ki benim yaptığım gibi yapma,belli bir zaman sonra motor iyice kendini kazmaya başlayacak ve belli bir devirin üzerinde stop edecek.Bu gün ise giderken stop etti ve su anda çalışmıyor
Büyük bir ihtimal ile piston,silindir,segman,krank allah ne verdiyse yenilenmesi gerek.Senin durumda ayni benim makina da ayni bu şekilde çalışıyor şu anda,daha dogrusu calismak istiyir ama yapamiyor.Sanirisin traktör kullanıyorum.
Ama benim merak ettiğim.şey şu motora belli ki sıfır motor yapicaz,buraya kadar tamam,peki sıfır motor yapınca tekrar rodajdaymis gibi mi davranicaz motora
-
24 Temmuz 2017, 22:21
#15
Dark-ghost adlı üyeden alıntı
Dostum geçmiş olsun bugün yaşadığım durum ile ayrı durumdasin.Ben yağ ilave ederek kullandım bir müddet fakat ne zayik ki hata yapmışım.Sakın ola ki benim yaptığım gibi yapma,belli bir zaman sonra motor iyice kendini kazmaya başlayacak ve belli bir devirin üzerinde stop edecek.Bu gün ise giderken stop etti ve su anda çalışmıyor
Büyük bir ihtimal ile piston,silindir,segman,krank allah ne verdiyse yenilenmesi gerek.Senin durumda ayni benim makina da ayni bu şekilde çalışıyor şu anda,daha dogrusu calismak istiyir ama yapamiyor.Sanirisin traktör kullanıyorum.
Ama benim merak ettiğim.şey şu motora belli ki sıfır motor yapicaz,buraya kadar tamam,peki sıfır motor yapınca tekrar rodajdaymis gibi mi davranicaz motora
Aynen öyle başkan 500km rodaj yeterli oluyor madem komple değiştireceksen elimde çıkma parçalar var kt 125 için ben cc yükselttiğim için bunlar kaldı elimde orjinal krank ve silindir var elimde 125
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------
fatih.met adlı üyeden alıntı
"şık şık" dedikleri subap sesi bu, ben kendi motorumun subabını gevşek yaptım ve aynı bu ses geldi ve sonrada sentil çakısının yokluğunda A4 kağıdı ile idarettik ve yinede sesi kesmeye yetti düşünün artık
senin subap bayağı gevşekmiş herhal ve piyanodan yediği dayaklara dayanamayınca kırılmış olmalı.
Öyle olunca en sonunda subap yerinden çıktı ve pistonu ortadan erik gibi deldi işte elimde kaldı 1200kmde ahah
-
24 Temmuz 2017, 22:39
#16
[QUOTE=HALOBASKAN;4187932]Aynen öyle başkan 500km rodaj yeterli oluyor madem komple değiştireceksen elimde çıkma parçalar var kt 125 için ben cc yükselttiğim için bunlar kaldı elimde orjinal krank ve silindir var elimde 125[COLOR="Silver"]
Benim motor ile daha önce eski sahibi oynamış 200 cc yapmış.Ya sorucam 200 cc yapicam yada orijinaline dönüp 1500 cc ye çeviricem...125 cc çok düşük kalır zaten motorun çıplak ağırlığı 180-190 kg civarında. Yetersiz gelir yani kağnı gibi giderim sonra...
-
24 Temmuz 2017, 22:42
#17
[QUOTE=Dark-ghost;4187946]
HALOBASKAN adlı üyeden alıntı
Aynen öyle başkan 500km rodaj yeterli oluyor madem komple değiştireceksen elimde çıkma parçalar var kt 125 için ben cc yükselttiğim için bunlar kaldı elimde orjinal krank ve silindir var elimde 125[COLOR="Silver"]
Benim motor ile daha önce eski sahibi oynamış 200 cc yapmış.Ya sorucam 200 cc yapicam yada orijinaline dönüp 1500 cc ye çeviricem...125 cc çok düşük kalır zaten motorun çıplak ağırlığı 180-190 kg civarında. Yetersiz gelir yani kağnı gibi giderim sonra...
Haklısın başkan bende 150cc yaptım fakat yanlış subab ayarı yüzünden 1200kmde subab yerinden çıkıp pistonu deldi şimdi tekrar para harcayacagım için 200cc yapıcam üst kapak olarak ne kullanıyorsun 200ccde? Çift çıkışlı mı tek çıkışlımı marka banada önersene
-
25 Temmuz 2017, 00:30
#18
[QUOTE=HALOBASKAN;4187948]
Dark-ghost adlı üyeden alıntı
Haklısın başkan bende 150cc yaptım fakat yanlış subab ayarı yüzünden 1200kmde subab yerinden çıkıp pistonu deldi şimdi tekrar para harcayacagım için 200cc yapıcam üst kapak olarak ne kullanıyorsun 200ccde? Çift çıkışlı mı tek çıkışlımı marka banada önersene
Benim aldığım eleman tek çıkış yapmış normalde 150 cc çift çıkış olması lazim dedi benim motorcu,bi sorun olur mu dedim egzoz yetersiz gelir biraz yorar dedi ama ben pek bir şey hissetmedim o ağırlıkta 5. Viteste son bizim 110-115 km gördüm dialiyi orjinala çevirdim tabi 43 yaptık.Simdi bakalım eğer olursa çift çıkış yaptirayim diyorum ama para biriktiriyordum.Sıkıldım artik bundan sürekli bir şey çıkıyor.Gv250 almayı düşünüyorum bi 4000 TL kadar açığım var iste.Eğer çift çıkış yaparsam biraz daha fazla masraf tutacak,ayrıca bu defa da ona gore egzoz bulmam gerek oda artı bir masraf.Bakalım daha karar vermedim
-
25 Temmuz 2017, 00:53
#19
[QUOTE=Dark-ghost;4187997]
HALOBASKAN adlı üyeden alıntı
Benim aldığım eleman tek çıkış yapmış normalde 150 cc çift çıkış olması lazim dedi benim motorcu,bi sorun olur mu dedim egzoz yetersiz gelir biraz yorar dedi ama ben pek bir şey hissetmedim o ağırlıkta 5. Viteste son bizim 110-115 km gördüm dialiyi orjinala çevirdim tabi 43 yaptık.Simdi bakalım eğer olursa çift çıkış yaptirayim diyorum ama para biriktiriyordum.Sıkıldım artik bundan sürekli bir şey çıkıyor.Gv250 almayı düşünüyorum bi 4000 TL kadar açığım var iste.Eğer çift çıkış yaparsam biraz daha fazla masraf tutacak,ayrıca bu defa da ona gore egzoz bulmam gerek oda artı bir masraf.Bakalım daha karar vermedim
Başkan bence pek performanslı olmamış o ben zaten 150 ile 120 yapıyorum Kocaeli Yalova yolu arasında ama motorun kafası acayip sallanıyor , çift çıkış üst kapak bulursam o zaman 200cc öyle yaparım ben
-
25 Temmuz 2017, 00:57
#20
[QUOTE=HALOBASKAN;4188011]
Dark-ghost adlı üyeden alıntı
Başkan bence pek performanslı olmamış o ben zaten 150 ile 120 yapıyorum Kocaeli Yalova yolu arasında ama motorun kafası acayip sallanıyor , çift çıkış üst kapak bulursam o zaman 200cc öyle yaparım ben
Peki sence motorun şaseli kaldırırmı sonra ortadan ikiye bölünmesin.Yani 150 cc de bile o derece bi sarsıntı varsa bence biraz tehlikeli olabilir.Ben orijinali bozmaktan yana değilim pek.Ama benim makinanın cüssesine bakınca 150 cc sanki biraz komik gibi kalmış. Motosiklet zealsun zs150-19.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)