Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Mondial KT 125 Krank vurma sesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Selamün aleyküm arkadaşlar motordan anlayan abilerim bi bakabilir mi , Bende mondial 125 KT var 2006 model o vakit bu vakit motorun içi hiç acılmadı işte son muayenesini yaptırdım falan filan son 5-6 aydır acayip fazla bi şekilde yağ yakmaya başladı ve motorcu arkadaslarım var onlara sordugumda krank vurma sesi geliyor dediler bi göster falan filan dediler böyle tank tank tank rölantideyken arada tak tak tak ses geliyor gidiyor 1-2-3 tur gezip geldiğinde ise takırtı daha cok yükseliyor ve motor bi süre sonra belli bir hızı geçmiyor önceden 100 yapardım mesela şimdi yırtınıyor motor 100 yapacagım diye bide arkadan cıkardığım dumanı görseniz sanki 2 zamanlı motorsiklet kullanıyorum egsoz agızları kapkara oldu şimdi bunu yaptırsam sizce bana kaça paraya mal olur ? sorun krank'ta mıdır yoksa egzantiriktemi sorun vardır ?

    Örnek olarak bu gibi vurma sesi var : https://www.youtube.com/watch?v=9n2K4wKzfVw

    fakat bu kadar ince değil tabi ilk basta motordan tok ses geliyor ardından ses inceliyor bu şekilde sübab değil sübab tam ayarlı ona baktırdım ama motoru açmayada para istiyorlar öğrenciyim fazla geçirmesinler diye size bir danışmak istedim yardımcı olursanız sevinirim iyi sahurlar arkadaslar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Rider95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2013
    Şehir
    Osmangazi/Bursa
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    Piston silindir segman , egzantirik zinciri, krank bu parçaların fiyatlarını hesapla üstüne kaç para alıcakta işçilik ekle. Maliyet biraz fazla çıkabilir. Çinliye göre

  3. #3

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    eksantrik zinciri gergileri işlevini görmüyor olabilir.bu durumda zincir tam gergin olmaz yada zincir bollaşmıştır bloğun içinde bloğa sürtünmeye,değmeye başlar.neticede zincirin blok içindeki sürtünme sesini şakır şakır diye duyarız.yolda giderken pek anlamayabilirsin ama motoru ilk çalıştırma rolanti halindeyken daha çok anlarsın bu sesi.eksantrik zinciri arızalarında genelde son hızda gözle görülür düşüş başlar.neredeyse yarı yarıya.yüksek devire çıkınca motor kendini bi kasar bi bırakır.fiyat konusuna gelince en az 100.00 TL yi gözden çıkarabilirsin.

  4. #4

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Alıntı .::YaRGıÇ::. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eksantrik zinciri gergileri işlevini görmüyor olabilir.bu durumda zincir tam gergin olmaz yada zincir bollaşmıştır bloğun içinde bloğa sürtünmeye,değmeye başlar.neticede zincirin blok içindeki sürtünme sesini şakır şakır diye duyarız.yolda giderken pek anlamayabilirsin ama motoru ilk çalıştırma rolanti halindeyken daha çok anlarsın bu sesi.eksantrik zinciri arızalarında genelde son hızda gözle görülür düşüş başlar.neredeyse yarı yarıya.yüksek devire çıkınca motor kendini bi kasar bi bırakır.fiyat konusuna gelince en az 100.00 TL yi gözden çıkarabilirsin.
    Ustam video çektim bazı ustalar fazla ücret almak için şişiriyorlar fiyatı bugun 1.000 lira fiyat istediler : buyrun motorun kendisi :

  5. #5
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı HALOBASKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustam video çektim bazı ustalar fazla ücret almak için şişiriyorlar fiyatı bugun 1.000 lira fiyat istediler : buyrun motorun kendisi : http://youtu.be/89RY2lHGEpQ
    motoru bi an önce söktür. mümkünse marşa dahi basma masraf büyür. Motor açılmadanda masraf net belli olmaz.

  6. #6

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru bi an önce söktür. mümkünse marşa dahi basma masraf büyür. Motor açılmadanda masraf net belli olmaz.
    benim anlamadıgım şey motorsiklet yağ yakıyor diye neden hemen motor komple bitik diyor belki sekmanlardan kacırıyor olmadı takımı 80 lira ne pistonu cartu curtu ben anlamadım hiç bişey KT'si olan abim biz cok yaptık öyle motoru açmadan onun arızasını bilen adam kimmiş öyle diye soruyor bu kocaelide kime açtırayım ben motoru güvenilir usta ?

  7. #7
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı HALOBASKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim anlamadıgım şey motorsiklet yağ yakıyor diye neden hemen motor komple bitik diyor belki sekmanlardan kacırıyor olmadı takımı 80 lira ne pistonu cartu curtu ben anlamadım hiç bişey KT'si olan abim biz cok yaptık öyle motoru açmadan onun arızasını bilen adam kimmiş öyle diye soruyor bu kocaelide kime açtırayım ben motoru güvenilir usta ?
    şöyle anlaş tamirciyle. usta bu motor komple sökülüp toplanacak ne kadar işçilik istersin?

    parçaları ben kendim alacağım diyeceksin. ustanın verdiği listeye göre parçaları kendin temin et. 150 liradan fazla olmaması gerek işçilik.

    sadece segmanla falan olacak iş değil senin motorun bitik. sökülmüşken piston silindir yenile krank'dan da ses geliyor kol dağılmış büyük ihtimalle. subopların durumunada bakmak gerek.

    yani sökülmeden ne olacağı belli olmaz.

  8. #8

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    matrax bu konuya son noktayı koydu.aynen onun dediğini yap.parçaları kendin temin et.motor açılmadan ne olacağı belli olmaz.sende başında ol.sonucuda buraya belirt ki kimin başına gelirse fikir edinmiş olur.

  9. #9

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şöyle anlaş tamirciyle. usta bu motor komple sökülüp toplanacak ne kadar işçilik istersin?

    parçaları ben kendim alacağım diyeceksin. ustanın verdiği listeye göre parçaları kendin temin et. 150 liradan fazla olmaması gerek işçilik.

    sadece segmanla falan olacak iş değil senin motorun bitik. sökülmüşken piston silindir yenile krank'dan da ses geliyor kol dağılmış büyük ihtimalle. subopların durumunada bakmak gerek.

    yani sökülmeden ne olacağı belli olmaz.
    aynen abi senin dediğin gibi yaptım bir usta buldum 100 lira işçilik dedi parçaları sen toplarsın dedi ben motoru açıp toplarım dedi pazartesi götüreceğim hadi bakalım inşAllah toplanır motor

  10. #10

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Kt lerde eksantrik zinciri olmaz. Eğer elim anahtar tutar dersen tarif ederim sana bizde parçada var uygun fiyatla parçanı gönderir motoru yapmana yardım ederim

  11. #11

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kt lerde eksantrik zinciri olmaz. Eğer elim anahtar tutar dersen tarif ederim sana bizde parçada var uygun fiyatla parçanı gönderir motoru yapmana yardım ederim
    Özel mesaj atayım o zaman size olur mu öğrenciyim zaten elimiz alet edevat tutuyor

  12. #12

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Beyler aynı sorunu olan arkadaşlar için yazıyorum sorun krank değil piston fazla hararetten dolayısıyla silindirin bir kısmını komple sıyırmış ve çizmiş sorunu silindir seti değiştirmeyle çözdüm
    matrax33 bunu beğendi.

  13. #13
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    "şık şık" dedikleri subap sesi bu, ben kendi motorumun subabını gevşek yaptım ve aynı bu ses geldi ve sonrada sentil çakısının yokluğunda A4 kağıdı ile idarettik ve yinede sesi kesmeye yetti düşünün artık

    senin subap bayağı gevşekmiş herhal ve piyanodan yediği dayaklara dayanamayınca kırılmış olmalı.

  14. #14

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Dostum geçmiş olsun bugün yaşadığım durum ile ayrı durumdasin.Ben yağ ilave ederek kullandım bir müddet fakat ne zayik ki hata yapmışım.Sakın ola ki benim yaptığım gibi yapma,belli bir zaman sonra motor iyice kendini kazmaya başlayacak ve belli bir devirin üzerinde stop edecek.Bu gün ise giderken stop etti ve su anda çalışmıyor
    Büyük bir ihtimal ile piston,silindir,segman,krank allah ne verdiyse yenilenmesi gerek.Senin durumda ayni benim makina da ayni bu şekilde çalışıyor şu anda,daha dogrusu calismak istiyir ama yapamiyor.Sanirisin traktör kullanıyorum.
    Ama benim merak ettiğim.şey şu motora belli ki sıfır motor yapicaz,buraya kadar tamam,peki sıfır motor yapınca tekrar rodajdaymis gibi mi davranicaz motora

  15. #15

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    Alıntı Dark-ghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum geçmiş olsun bugün yaşadığım durum ile ayrı durumdasin.Ben yağ ilave ederek kullandım bir müddet fakat ne zayik ki hata yapmışım.Sakın ola ki benim yaptığım gibi yapma,belli bir zaman sonra motor iyice kendini kazmaya başlayacak ve belli bir devirin üzerinde stop edecek.Bu gün ise giderken stop etti ve su anda çalışmıyor
    Büyük bir ihtimal ile piston,silindir,segman,krank allah ne verdiyse yenilenmesi gerek.Senin durumda ayni benim makina da ayni bu şekilde çalışıyor şu anda,daha dogrusu calismak istiyir ama yapamiyor.Sanirisin traktör kullanıyorum.
    Ama benim merak ettiğim.şey şu motora belli ki sıfır motor yapicaz,buraya kadar tamam,peki sıfır motor yapınca tekrar rodajdaymis gibi mi davranicaz motora
    Aynen öyle başkan 500km rodaj yeterli oluyor madem komple değiştireceksen elimde çıkma parçalar var kt 125 için ben cc yükselttiğim için bunlar kaldı elimde orjinal krank ve silindir var elimde 125

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "şık şık" dedikleri subap sesi bu, ben kendi motorumun subabını gevşek yaptım ve aynı bu ses geldi ve sonrada sentil çakısının yokluğunda A4 kağıdı ile idarettik ve yinede sesi kesmeye yetti düşünün artık

    senin subap bayağı gevşekmiş herhal ve piyanodan yediği dayaklara dayanamayınca kırılmış olmalı.
    Öyle olunca en sonunda subap yerinden çıktı ve pistonu ortadan erik gibi deldi işte elimde kaldı 1200kmde ahah

  16. #16

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    [QUOTE=HALOBASKAN;4187932]Aynen öyle başkan 500km rodaj yeterli oluyor madem komple değiştireceksen elimde çıkma parçalar var kt 125 için ben cc yükselttiğim için bunlar kaldı elimde orjinal krank ve silindir var elimde 125[COLOR="Silver"]

    Benim motor ile daha önce eski sahibi oynamış 200 cc yapmış.Ya sorucam 200 cc yapicam yada orijinaline dönüp 1500 cc ye çeviricem...125 cc çok düşük kalır zaten motorun çıplak ağırlığı 180-190 kg civarında. Yetersiz gelir yani kağnı gibi giderim sonra...

  17. #17

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    [QUOTE=Dark-ghost;4187946]
    Alıntı HALOBASKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle başkan 500km rodaj yeterli oluyor madem komple değiştireceksen elimde çıkma parçalar var kt 125 için ben cc yükselttiğim için bunlar kaldı elimde orjinal krank ve silindir var elimde 125[COLOR="Silver"]

    Benim motor ile daha önce eski sahibi oynamış 200 cc yapmış.Ya sorucam 200 cc yapicam yada orijinaline dönüp 1500 cc ye çeviricem...125 cc çok düşük kalır zaten motorun çıplak ağırlığı 180-190 kg civarında. Yetersiz gelir yani kağnı gibi giderim sonra...
    Haklısın başkan bende 150cc yaptım fakat yanlış subab ayarı yüzünden 1200kmde subab yerinden çıkıp pistonu deldi şimdi tekrar para harcayacagım için 200cc yapıcam üst kapak olarak ne kullanıyorsun 200ccde? Çift çıkışlı mı tek çıkışlımı marka banada önersene

  18. #18

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    [QUOTE=HALOBASKAN;4187948]
    Alıntı Dark-ghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Haklısın başkan bende 150cc yaptım fakat yanlış subab ayarı yüzünden 1200kmde subab yerinden çıkıp pistonu deldi şimdi tekrar para harcayacagım için 200cc yapıcam üst kapak olarak ne kullanıyorsun 200ccde? Çift çıkışlı mı tek çıkışlımı marka banada önersene
    Benim aldığım eleman tek çıkış yapmış normalde 150 cc çift çıkış olması lazim dedi benim motorcu,bi sorun olur mu dedim egzoz yetersiz gelir biraz yorar dedi ama ben pek bir şey hissetmedim o ağırlıkta 5. Viteste son bizim 110-115 km gördüm dialiyi orjinala çevirdim tabi 43 yaptık.Simdi bakalım eğer olursa çift çıkış yaptirayim diyorum ama para biriktiriyordum.Sıkıldım artik bundan sürekli bir şey çıkıyor.Gv250 almayı düşünüyorum bi 4000 TL kadar açığım var iste.Eğer çift çıkış yaparsam biraz daha fazla masraf tutacak,ayrıca bu defa da ona gore egzoz bulmam gerek oda artı bir masraf.Bakalım daha karar vermedim

  19. #19

    Üyelik
    16 Haziran 2017
    [QUOTE=Dark-ghost;4187997]
    Alıntı HALOBASKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Benim aldığım eleman tek çıkış yapmış normalde 150 cc çift çıkış olması lazim dedi benim motorcu,bi sorun olur mu dedim egzoz yetersiz gelir biraz yorar dedi ama ben pek bir şey hissetmedim o ağırlıkta 5. Viteste son bizim 110-115 km gördüm dialiyi orjinala çevirdim tabi 43 yaptık.Simdi bakalım eğer olursa çift çıkış yaptirayim diyorum ama para biriktiriyordum.Sıkıldım artik bundan sürekli bir şey çıkıyor.Gv250 almayı düşünüyorum bi 4000 TL kadar açığım var iste.Eğer çift çıkış yaparsam biraz daha fazla masraf tutacak,ayrıca bu defa da ona gore egzoz bulmam gerek oda artı bir masraf.Bakalım daha karar vermedim
    Başkan bence pek performanslı olmamış o ben zaten 150 ile 120 yapıyorum Kocaeli Yalova yolu arasında ama motorun kafası acayip sallanıyor , çift çıkış üst kapak bulursam o zaman 200cc öyle yaparım ben

  20. #20

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    [QUOTE=HALOBASKAN;4188011]
    Alıntı Dark-ghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Başkan bence pek performanslı olmamış o ben zaten 150 ile 120 yapıyorum Kocaeli Yalova yolu arasında ama motorun kafası acayip sallanıyor , çift çıkış üst kapak bulursam o zaman 200cc öyle yaparım ben
    Peki sence motorun şaseli kaldırırmı sonra ortadan ikiye bölünmesin.Yani 150 cc de bile o derece bi sarsıntı varsa bence biraz tehlikeli olabilir.Ben orijinali bozmaktan yana değilim pek.Ama benim makinanın cüssesine bakınca 150 cc sanki biraz komik gibi kalmış. Motosiklet zealsun zs150-19.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)