arkadaşlar motorda şaft olurmu arabalardaki gibi , bi abimizle görüşürken zincir iyi değil şaft daha iyi dedi bi sorayım dedim. olursa nasıl olur bilgi verirseniz sevinirim.
arkadaşlar motorda şaft olurmu arabalardaki gibi , bi abimizle görüşürken zincir iyi değil şaft daha iyi dedi bi sorayım dedim. olursa nasıl olur bilgi verirseniz sevinirim.
Son celsede boşadım aşkımı , tadilatta kalbimin boş beyaz sarayları !!
hali hazırda birçok motor üreticisi aktarma olarak zincir yerine şaft kullanıyor. en bilindik modellerden biri de dragstar ve bmw'nin birkaç modelidir (f650CS scarver gibi) muhtemelen.
en avantajlı yanlarının zincir gibi bakım gerektirmemesi, ömrünün zincir kadar kısa olmaması ve gücü zincire oranla daha iyi aktarması olarak biliyorum. yalnızca değişim zamanı geldiğinde masrafı daha fazla oluyor.
Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
Ben, crato’yum.
Şaftlı motorlarda kalkışlarda vs zincire binen yük sebebiyle zincirde oluşan gerilme sözkonusu değil. Biliyorsunuz bu gerilmeler sebebi ile zamanla zincirde deformasyonlar oluşuyor ve zincir değiştirmek zorunda kalıyorsunuz. Zincir de eğer motor iyi bir motorsa baya pahalı. Şaftlı motorlarda bu gibi bir sorun yok.
Ayrıca zincir dış etkilere açık bir aktarma organı olduğundan çamur, su ya da dışarıdan gelebilecek her türlü etki ve darbeye açıktır. Şaft kapalı bir sistem olduğundan daha güvenlidir.
Şaftın en buyuk dezavantajı beygır kaybına neden olması performans ıstenıyorsa sayet zıncır daha ıyı aynı onden cekısle arkadan cekıs araba gıbı dusunebılırsınız o saft grubunu cevıren motorda ıster ıstemez guc kaybı oluyor.
birde en kötü yanı arka lastik patladığında zincirli motorlardaki gibi çabucak işinizi halledemiyorsunuz lastiği sökmek ve tamir etmek için bayağı bir uğraşabiliyorsunuz.
benim favori şaftlı motorlarım shadow wt 750,Honda cbf 1000 Deauville..
YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR
Birşey de ben eklemek istiyorum.
şaft zincir gibi esnek olmadığı için hatalı vites değişimleri, motoru yığma gibi durumları hiç affetmiyor. Arka tekeri çabuk kilitliyor.
Ayrıca şaft dişlilerinden birisi kırılıp sittemi kilitlediğinde hiç hoş olmuyor.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
Yavuzcuğum, hata bulmak gibi olmasın da, BMW F 650 CS de şaft yok. Özel bir kayış kullanılıyordu ( üretimi durduruldu artık ), Hyosung GV650 de de olduğu gibi...crato adlı üyeden alıntı
Ayrıca şaftın değişim zamanı diye bir durum yok, önemli bir hasar veya bozukluk olmadıkça tabii.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
ledo adlı üyeden alıntı
estagfirullah abi ne demek, hatta teşekkür ederim. ben şaft diye biliyordum.
Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
Ben, crato’yum.
Burgman 400 2003 yılından sonra şafta geçti ve nexus da şaftlı nadir scooter lar arasında.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
www.ataturk.com
BMW nin eski modellerinin çoğu (1950-70 arası sanırım) şaftlı şaft için bir artı da ben ekleyeyim; birçok motorcu abimizin kıl olduğu zincir şıkırdaması veya temizlemek için zincir spreyilerine para vermenize gerek yok.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Zincir sesinden kurtulursunuz kesin ama guc kaybi oluyor ve arka teker kitlenmesi cok gorulebilir. Dragstar en populer ornegi aslinda.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Burda bir genelleme var ama yanlış anlama olmasın. BMW'de BMW Motorrad Paralever sistem arka süspansiyon kullanıldığından lastik söküp takmak inanılmaz kolaydır. BMW'nin 1980 sonrası motorlarının çoğu böyledir. Diğer markalarda sökmek zordur doğrudur ama BMW'de inanılmaz kolay. Şaft direkt gücü verir ve bana göre zincire göre çok daha iyi. Dezavantaj olarak ağırlığını söyleyebilirim. Ama bakım kolaylığı ve sürüş konforunu değişmem. Benim oyum şafttan yanadır. Bu arada ömrüde uzundur. Bakımlı bir şaft 2 motor ömründen fazla sorunsuz çalışabilir.Şaftın en buyuk dezavantajı beygır kaybına neden olması performans ıstenıyorsa sayet zıncır daha ıyı aynı onden cekısle arkadan cekıs araba gıbı dusunebılırsınız o saft grubunu cevıren motorda ıster ıstemez guc kaybı oluyor.
birde en kötü yanı arka lastik patladığında zincirli motorlardaki gibi çabucak işinizi halledemiyorsunuz lastiği sökmek ve tamir etmek için bayağı bir uğraşabiliyorsunuz.
İşte BMW'nin extrem motoru HP2 nin arka yapısı görülmekte.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Benim motorum da şaftlı. Şaft çok nadiren arıza yapar genellikle düşük devirli yüksek torklu motorlarda tercih ediliyor. Vites geçişleri zincire göre daha sert olur tıpkı otomobillerdeki gibi debriyajı hızlı bırakırsanız şöyle bir sallar. Onun dışında hiç derdi yoktur. Rutin bakımı yoktur. Lastik değişiminde zorluk yaratmaz. Onbinlerce kilometre boyunca hiçbir sorun yaşamadan kullanabilirsiniz. Chopper, cruiser, enduro ve touring kullanıcıları için ideal çözümdür.
yucika abimizin dediği gibi lastik değiştirmek bu eski model BMW de de çok kolay yanlış hatırlamıyorsam göbektek, mili söküp şaftın aksi istikameti tarafına çekince teker boşa çıkıyor ve burdan lastiği rahatça geri alabiliyorsunuz. bu 1956 R26 da böyle. Ancak daha önce kullandığım Yamaha nouvo nun arka lastiğini sökmek tam bir işkence. önce egsoztu sök ondan aonra egssoztun arkasındaki salıncak gibi parçayı sök en son lastiği çıkar. tamir edince de tekrardan topla. geçen sürede BMW nin motoru bile indirilir walla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Selamlar, benim anlamadığım birşey var. Hyosung Gv650 deki kayışın üretimi artık yapılmıyor mu? Birde zincir yerine kayış kullansak, zincirden ve şafttan avantajı ne olur? Çünkü Hyosung Gv650 bildiğiniz gibi kayışla güç aktarıyor.
@dex_cooler
Kayışın en büyük faydası bakımsız, sessiz, hafif, daha ucuz ve ömrünün zincir kadar olması diyebilirim.
*Zincir dişlileri aşındırıp yerken, kayış kayış yatağını yemez.
*Hafif olması toplam motor ağırlığını düşürür ve bu size akselerasyon ve yakıt ekonomisi olarak geri döner.
*Zincire göre daha hesaplıya gelir çünkü zincir değiştirdiğinizde genelde dişlilerde de aşınma vardır ve onuda değiştirirsiniz ama kayışta sadece kayışı değiştirirsiniz.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
hasanıma bak be döktürmüş yine...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
bu cümlenin aynısını alıp azıcık değiştire bilirim dimiBBRR adlı üyeden alıntı
hasan abiye bak be döktürmüş yine
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
konuya baya gec geldim ama olsun gelecek nesillere mirasımız olsun
Bende şaftlı motorsiklet kullanmaktayım kullanmaya başlamadan öncede şaftın ne kadar iyi bir sistem olduğuna ne kadar rahat olduğuna az cok aşinaydım heleki uzun yıllar zincirli sistemlerin o pisliğini ve zorluğunu cektikten sonra şaftlı sisteme gecince tescillemiş oldum tabi kişisel tecihe göre değişir kullanım amacları ve yerlerini saymıyorum kendi bildiğim ve tercihim şaftlı sistemlerin neredeyse hic bakım gerekmediği motoru aldınız ve arıza vermediği sürece uzunca yıllar neredeyse 80 90 bin km dönüp bakmanızın bile gerek olmadığı bir sistem zincirli sistemlerde haftalık bakım yapmak zorundaydım ve kullandığım motorda gevşeme cok fazla oluyordu sürekli yağlamak gerekiyordu tozu toprağı görünce garanti temizlemek şarttı zincirin ömrünü uzun tuta bilmek icin ama ne kadar bakarsan bak her şeyin olduğu gibi zincirinde bir ömrü var ama kısa bir ömür motorsikleti aktif sürekli kullanan biriyseniz kelebek ömrü diye biliriz şaftlı sistemde öyle değil söylediğim gibi arıza vermediği sürece 80 90 bin km de yağını değiştirirsiniz benim motorum 250 ml yağ alıyormuş ilk yağ değişiminden sonra bu 40 50 bin km lere düşüyor ama mühim değil sürüşte hic bir zorluk yaşamadım kendine has bir uğultulu sesi var biraz gürültü cıkarır ara ara ve söylenildiği gibi tahrikte motordan gelen gücü zincir kadar az kayıpla iletmez ve gercekten sağlam bir arıza yaptığında yada bir arıza cıkarttığında zincir kadar ucuza patlamaz benim motorun şaft sandık komlesi cıkması 15 bin tl diye duydum ama düzgün kullanıldığında motorunuz artık biter hurdaya ayırırken şaftı sağlam diyip sökersiniz ayrıca şu şekilde düşünürsek zincire yapılan masrafla zaten şaftın arıza cıkarttığı km lerde hemen hemen aynı paraya gele bilir toplasanız belki aynı cıkmaz ama birbirine yakın cıka bilir fiyatlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)