Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Açık hava filtresi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi Griso (2007) HD Sportster XL (1997)
    Herkese yine merhaba. Geçenlerde 1200lük Grisonun açık hava filtrelerini gördüm. Benzer uygulamayı bende yapmak istiyorum. Sizlere artılarını eksilerini sormak istiyorum. Şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hava yakıt karışım ayarı değişiyor böyle açıl filtre takınca, böyle derken komple hava filtresi kutusu iptal olmuş oluyor, kutudan aldığı hava miktarına göre enjeksiyonlar yakıt veriyor veya karbüratör, normalde değişiklik-modifiye yapınca giriş çıkışı buna oranla power commander dynojet diye isimlendirken beyin araya bağlanıp dynoda test yapılıp (önce ve sonrası) çıkan değerlere göre A/F yani hava /yakıt oranı tutturuluyor program yazarak.Bunlara hiç aldırış etmeyip egzost ve açık filtre takanlar var, uzun ömürlü sağlıklı değildir, ve normalde rastgele olmaz.Karbüratörlülerde ise jet yani ana meme bir boy büyültülür normalde bunuda egzost sıcaklığı ve hava yakıtı ölçülmeli normalde ama

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------

    Düzgün bahsettiğim gibi yapılırsa gerçekten motoruna göre +5 +15 arası beygir alınabilir.Tabiki ivme çekiş ve torktada bariz artış olur.Çoğu kimse ses olsun görüntü olsun diye takar aslında onun için takılmaz.
    sarph35 bunu beğendi.

  3. #3
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    kutu içi bmc filtre kullanıyorum 1000km de açıp bakınca toz toprak kir içinde

    bide açık olsa demekki 100-200 km de bir temizlemek gerekicek


    bu arada temizlik kiti 120 lira
    sarph35 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi Griso (2007) HD Sportster XL (1997)
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava yakıt karışım ayarı değişiyor böyle açıl filtre takınca, böyle derken komple hava filtresi kutusu iptal olmuş oluyor, kutudan aldığı hava miktarına göre enjeksiyonlar yakıt veriyor veya karbüratör, normalde değişiklik-modifiye yapınca giriş çıkışı buna oranla power commander dynojet diye isimlendirken beyin araya bağlanıp dynoda test yapılıp (önce ve sonrası) çıkan değerlere göre A/F yani hava /yakıt oranı tutturuluyor program yazarak.Bunlara hiç aldırış etmeyip egzost ve açık filtre takanlar var, uzun ömürlü sağlıklı değildir, ve normalde rastgele olmaz.Karbüratörlülerde ise jet yani ana meme bir boy büyültülür normalde bunuda egzost sıcaklığı ve hava yakıtı ölçülmeli normalde ama

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------

    Düzgün bahsettiğim gibi yapılırsa gerçekten motoruna göre +5 +15 arası beygir alınabilir.Tabiki ivme çekiş ve torktada bariz artış olur.Çoğu kimse ses olsun görüntü olsun diye takar aslında onun için takılmaz.
    Evet bir nebze olsun gücünde artış istiyorum. Ama bildiğim tek nokta o boğazlara filtre takabilmek. Onun dışında bilgim sıfır Yani Power commander falan hiç bilemedim şimdi

  5. #5
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum ben 26 yaşında honda ya açık hava filtresi takmıştım. tek silindir 125 cc

    karbüratörlü olunca yapman gereken tek şey hava ayarını yeniden ayarlamak. yoksa normalde çektiğinden daha fazla hava çekecek ona göre ayarı yenilemek gerek.

    ama tabi ki çok daha fazla toza, silindir gömleğini kılcal da olsa çizecek pisliğe açık hale geliyor. ama sesi çok tatlı o karbüratörün hava çekerken ıslıkvari sesi inanılmaz.

    enjeksiyonlu motordan anlamam. üstad anlatmış yapılması gerekenleri. HD ye düşünüyorsan, ben olsam 19 yaşında makinaya acımam

    sargı soruyordun naptın sardın mı? sarmayacaksan atılmasın çöpe )

    kolay gelsin.

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    K N nin hava filtreleride öyle havayı normal kağıt ve sünger filtre gibi süzmüyor, bi motordan sökmüştüm bakım için kn çıktı kutu içi komple leş toz toprak, kn nin lif yoğunluğu az, yani bi tül perde düşünün birde bez düşünün hangisi daha iyi süzer?Kn performans için hava akışını hızlandırır bir nebze fakat dediğiniz gibi 200 300 km de bir temizlenip yağlanmalı.

    Power commander vs elektronik kutu gibi parça beyin gibi, netten bakabilirsiniz orjinal beyinle enjektör arasına bağlanıyor kablo tesisatıyla.

  7. #7
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    K&N para tuzağı.Orjinal tak geç

  8. #8

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi Griso (2007) HD Sportster XL (1997)
    Harley'i sattım ama buradan silmeyi unutmuşum. MotoGuzzi ye takıcam ama uygun parçaları bulmak zor olacak sanırım. Hele ki İzmir'de iyice zor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler