Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Elektronik ve mekanik zincir yağlama cihazı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    chopper250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul -Emirğan
    Motosikleti
    Seyhan 100 cc ve mondial mct 250
    Sevgili motorseverler.ilk önce açtığımız zincir yağlama topiği biliyorsunuzki çözüme ulaştı.Birşey dikkatimi çekti. biz burada zevkli bir konu yakaladık galiba beynimizi kullanarak ve birbirimize destek ve fikir vererek bir şeyleri paylaşıyoruz ve öğreniyoruz. bence devam edelim.günün stresinden belki burada oluşturmaya çalışacağımız şeyleri düşünerek kurtulabiliriz.mesela ne yapalım.? birimiz bir düşüncesini ortaya koysun ve hepimiz bu nun üzerine ne gibi fayda sağlar,nasıl yapılabilir yada satılabilen bir şeymi(yağlama aleti gibi )gibi daha bir sürü seçenekleri kullanabilir ve belkide onu hayata geçirebiliriz.inanın çok keyif alırız.ben hep böyle bir TV programı yapılmasını istemiştim.ülkemizde o kadar kıymetli yaratıcı insanlar varki kim bilir bakarsınız onlardan biri veya bir kaçı bizim topiğe gelir isterseniz başlayalım bence.eminimki bu vesile ile çok güzel dostluklarda kurabiliriz.hepinize sevgi ve saygılar ..reha soysal.:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    amore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Grand Eagle 250
    hocam güzel bi düşünce ama bildiğim kadarıyla mesela yaz aylarında zinciri çok daha ender yağlamak gerekiyor. bazı özel durumlardaysa fazlaca yağlamak. şimdi kafama takılan soru şu:
    bu cihaz kontak her açıldığında yağlama yaparsa aşırı yağlamayla beraber bi zarar vermicek mi yada tam tersi durumlarda (mesela sağanak yağmur sonrası yada tozlu bir yol ertesi) yağlama yeterli olabilecek mi? yani standart bi yağlama bu işi çözer gibi gelmiyo bana sanırım ona göre bi de sensör üretmen lazım olabilir.

  3. #3
    chopper250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul -Emirğan
    Motosikleti
    Seyhan 100 cc ve mondial mct 250
    Alıntı amore adlı üyeden alıntı
    hocam güzel bi düşünce ama bildiğim kadarıyla mesela yaz aylarında zinciri çok daha ender yağlamak gerekiyor. bazı özel durumlardaysa fazlaca yağlamak. şimdi kafama takılan soru şu:
    bu cihaz kontak her açıldığında yağlama yaparsa aşırı yağlamayla beraber bi zarar vermicek mi yada tam tersi durumlarda (mesela sağanak yağmur sonrası yada tozlu bir yol ertesi) yağlama yeterli olabilecek mi? yani standart bi yağlama bu işi çözer gibi gelmiyo bana sanırım ona göre bi de sensör üretmen lazım olabilir.
    öncelikle konuya ilginden dolayı teşekkür ederim.eğer bu çihaz yapılabilirse yağlamayı kendi yapacak. bu doğru. miktarınıda biz ayarlıyacağız. yağmurda veya tozlu yerlerde de istersek kapatabileceğiz. çok basit.sensorda kullanılacak bunlar çok basit aslında ama dediğim gibi katılımcıların artması lazım.saygılar sunarım...

  4. #4
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Ben pek anlamam bu işlerden ama abim makina teknikeri. Motosikletle de baya ilgili sorayım bakayım bi şeyler düşünsün. Oldukça mantıklı bir fikir gibi. Bence yapılabilir.

  5. #5
    chopper250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul -Emirğan
    Motosikleti
    Seyhan 100 cc ve mondial mct 250
    Alıntı GÖKTAX adlı üyeden alıntı
    Ben pek anlamam bu işlerden ama abim makina teknikeri. Motosikletle de baya ilgili sorayım bakayım bi şeyler düşünsün. Oldukça mantıklı bir fikir gibi. Bence yapılabilir.
    teşekkür ederim.
    haydi arkadaşlar elektronikçi ,makinacı ve dizaynırlar ve yaratıcı arkadaşlar. katılın bu topiğe.

  6. #6
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Eyvallah. İnşallah ortaya bi şeyler çıkarabiliriz.

  7. #7
    speedygonzales - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2006
    Şehir
    EsKiŞeHiR
    Motosikleti
    :-(
    ben elektrik teknikeriyim, istediğin gibi bi şey yapılabilir ama bunun otomatik olması kilometre sayacına bağlanacak bi müşürle olabilir ama bence gereksiz en güzel çözüm manuel olarak direksiyona bi anahtar takarak olabilir.(böylece diyelim 100 km.de bir yağlama yapacağına ihtiyacımız olduğunda yaparız)

  8. #8
    chopper250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul -Emirğan
    Motosikleti
    Seyhan 100 cc ve mondial mct 250
    Alıntı speedygonzales adlı üyeden alıntı
    ben elektrik teknikeriyim, istediğin gibi bi şey yapılabilir ama bunun otomatik olması kilometre sayacına bağlanacak bi müşürle olabilir ama bence gereksiz en güzel çözüm manuel olarak direksiyona bi anahtar takarak olabilir.
    en güzel çözümü tartışarak bulacağız ve ortaya mükemmel bir alet çıkacak. fikrin ve ilgin için sağol.devamınıda bekliyoruz.sağol

  9. #9
    speedygonzales - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2006
    Şehir
    EsKiŞeHiR
    Motosikleti
    :-(


    Çalışma Prensibi; yağlama anhtarına basıldığında, yağlama motoru devreye girer (ağlama motoru 'a' pozisyonundan Bkz şekil-1,, 'b' pozisyonuna geçer bkz. şekil 2 ) böylece kapak telinin yardımıyla yağ tankının kapağı açılır ve zincir biz elimizi anahtardan çekinceye kadar yağlanır.

    Chopper250 senin dediğin gibi otomatik bi sistemde kurabiliriz, bunun için kilomatra sayacına (örnğ her 100 km de yağlama yapmak için) müşür, kapak hemen bırakmasın diye bi zaman rölesi lazım, bunuda kurmak basittir, ancak bence ilk yöntem daha iyi böylece istediğimiz an zinciri yağlayabiliriz üstelik bu yöntemin maliyeti daha ucuz..


    Bi de kusura bakmayın çizimler için elimde gerekli malzeme yoktu çizimleri iki kalem ve 25 lirayla yaptım. eğer iş ciddiye binerse size profosyonel çizimleri çizer- yollarım..

  10. #10
    chopper250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul -Emirğan
    Motosikleti
    Seyhan 100 cc ve mondial mct 250
    Alıntı speedygonzales adlı üyeden alıntı


    Çalışma Prensibi; yağlama anhtarına basıldığında, yağlama motoru devreye girer (ağlama motoru 'a' pozisyonundan Bkz şekil-1,, 'b' pozisyonuna geçer bkz. şekil 2 ) böylece kapak telinin yardımıyla yağ tankının kapağı açılır ve zincir biz elimizi anahtardan çekinceye kadar yağlanır.

    Chopper250 senin dediğin gibi otomatik bi sistemde kurabiliriz, bunun için kilomatra sayacına (örnğ her 100 km de yağlama yapmak için) müşür, kapak hemen bırakmasın diye bi zaman rölesi lazım, bunuda kurmak basittir, ancak bence ilk yöntem daha iyi böylece istediğimiz an zinciri yağlayabiliriz üstelik bu yöntemin maliyeti daha ucuz..


    Bi de kusura bakmayın çizimler için elimde gerekli malzeme yoktu çizimleri iki kalem ve 25 lirayla yaptım. eğer iş ciddiye binerse size profosyonel çizimleri çizer- yollarım..
    sağol dostum işte konu ne güzel bir hal alıyor.bu çizimi daha belirgin hale getirebilirmisin. belki üzerine bi şeyler ekliyebiliriz

  11. #11
    speedygonzales - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2006
    Şehir
    EsKiŞeHiR
    Motosikleti
    :-(
    Alıntı chopper250 adlı üyeden alıntı
    sağol dostum işte konu ne güzel bir hal alıyor.bu çizimi daha belirgin hale getirebilirmisin. belki üzerine bi şeyler ekliyebiliriz

    dostum ayrıntılı akşam çizerim,sabah ta eklerim (gerçi teknik resimim oldum olası kötüydü ama yinede idare etcez)

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Zincirin yağlanmadan önce temizlenmesi gerekir. Aksi taktirde zincir üzerindedi toz o ringler arasına iyice girecek ve yağlama işlemi zincir ömrünü uzatmak yerine kısaltacaktır. Önce bu soruna bir çözüm bulmanız gerekli.

    İkinci problem seyir halindeki motorun zincirine yağ sıkılması. Bildiğiniz gibi sprey yağlar yapı itibari ile sıkıldıklarında akıcı olur bir süre sonra zincir üzerinde katılaşarak daha uzun süre yağlama yapmak üzere tasarlanmışlardır.

    Yüksek devirle dönen bir zincire yağı püskürttüğünüz anda yağı sıçratarak motoru mahvedecek ve haliyle yağın yüzeyde katılaşması için gereken zaman oluşmadan yağ gittiği için beklenen yağlama olmayacaktır.

    Saygılar


    Not: şu linke bir gözatın

    http://www.pro-oiler.com/
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  13. #13
    speedygonzales - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2006
    Şehir
    EsKiŞeHiR
    Motosikleti
    :-(
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
    Zincirin yağlanmadan önce temizlenmesi gerekir. Aksi taktirde zincir üzerindedi toz o ringler arasına iyice girecek ve yağlama işlemi zincir ömrünü uzatmak yerine kısaltacaktır. Önce bu soruna bir çözüm bulmanız gerekli.

    İkinci problem seyir halindeki motorun zincirine yağ sıkılması. Bildiğiniz gibi sprey yağlar yapı itibari ile sıkıldıklarında akıcı olur bir süre sonra zincir üzerinde katılaşarak daha uzun süre yağlama yapmak üzere tasarlanmışlardır.

    Yüksek devirle dönen bir zincire yağı püskürttüğünüz anda yağı sıçratarak motoru mahvedecek ve haliyle yağın yüzeyde katılaşması için gereken zaman oluşmadan yağ gittiği için beklenen yağlama olmayacaktır.

    Saygılar


    Not: şu linke bir gözatın

    http://www.pro-oiler.com/


    link ingilizce pek bişey anlamadım ama zinciri temizlemek içinde aynı metoda benzer bi metod bulabiliriz, sen bize nasıl zincir temizlenir tarif edersen tabii??

    Bi de belki çok faydalı bi buluş olmayacak ama hep birlikte bi şey yaratacağımız için bu topice değer veriyorum ( ve yoktan bişeyleri imal etmek inanılmaz zevkli bi durum sizede yardım etmeyi tavsiye ederim zevk alacaksınız))

  14. #14
    H@S@N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    YAMAHA FZ6 N
    Süpersiniz yaa yapın ilk müşterinizde ben olayım yaaw bi unutuyorum şunun zincirini yağlamayı bi üşeniyorum sonuçta yağlanmıyor çok ta pahalı adi meret 200 ytl imiş q ringli olduğu için hadi arkadaşlar acele edin bekliyorum
    CBR 125 R

  15. #15

    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Arkadaşlar bir sorum olsun size zincir gün içerisinde toz toprak olacak.
    Peki biz bu zinciri temizlemedinmi yağlayacaz

  16. #16
    ozturk_sertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2006
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    sizin elle çiziminizi şematik olarak hemen yapayım dedim. Daha aktif katılmak isterdim ama işlerim çok yoğun bu ara ve şu andada... Size kolay gelsin çok güzel bir beyin fırtınası olur inşallah...

    SERTAC OZTURK
    BMW F 650 GS/2006 *B Rh (+)*

  17. #17
    fener1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul / G.O.Paşa
    Motosikleti
    Keeway KW250-H SUPERSHADOW
    Arkadaslar
    Haybusaların son moellerinde boyle bir sistem var.Bir araştırın

  18. #18
    ozturk_sertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2006
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    adamlar yapmışlar.... resminide koymuşlar.... :(
    http://www.ta-deti.de/ta/scomount.html
    SERTAC OZTURK
    BMW F 650 GS/2006 *B Rh (+)*

  19. #19
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Dostum uzulme ama bu senin dedigin var olan bir icat ve 70 Euro ya racing dahil tum motorlara takiliyor. Aramaya girersen bulacaksin o topigi. Biraz gec kaldin bu icat icin sorry
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  20. #20
    speedygonzales - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2006
    Şehir
    EsKiŞeHiR
    Motosikleti
    :-(
    madem 70 euro en iyisi satın almak


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler