Merhaba.
Motorum komple ailcak alt motorun orta contası üst kapak ve alt conta tüm contalar kısaca degisicek servisten garanti kapsamından bu motorun açılması bana bir sorun yaratır mı ileriye dönük?
Merhaba.
Motorum komple ailcak alt motorun orta contası üst kapak ve alt conta tüm contalar kısaca degisicek servisten garanti kapsamından bu motorun açılması bana bir sorun yaratır mı ileriye dönük?
yaratır. kullanıcı hatasına bağlı bi problem değilse komple sandık motor iste. vermezlerse mahkemeye ver.
Ne gibi problemlerle karsilasirim?
Orjinaliiği bozulmuş piyasa tabiri ile kellesi yarılmış bir motorun olur.
Sanırım yağ kaçağı var.Yağ kaçağı için hiçbir firma sandık motor takmaz, takılmazda zaten gerek yok.
Büyük bir işlem de değil, motor indirilip conta takımı değişip toplanacak anladığım kadarıyla.Servis ustasının titiz temiz olması önemli.Çok düşünülecek bir konu değil.
Kendi servisi garantiden yapıcak terleme oldugundan
contaların sızdırması küçük bi problem değildir. Blokların yüzeyinde bir uyumsuzluk olduğunu düşünüyorum. Motorunuz kısa vadede büyük problemler çıkarmaz fakat performans olarak muadillerinden geri kalacaktır. Motorun açılması da alelade geçiştirilebilecek küçük bi problem değildir. Motor bloğu açıldıktan sonra fabrika değerlerinde toplayabilecek usta sayısı türkiyede yok denecek kadar azdır.
Sizin motorunuz ayıplı maldır. Sandık motor isteyin vermezlersede mahkemeye verin. Ben eski motor tamircisi olarak nacizane önerim budur. Motor sizin, kendiniz bilirsiniz.
Bence 0 km bi pulsar isteyin plaka ruhsat masrafları onlara ait olsun :D
Motoru servis yapsın tekrar aynı sorun olursa sandık motor isticem bakalım
Boş muhabbetlere girmeyin kapak açılır conta değişir toplanır takılacak birşey yok paşa paşa binin kazasız belasız Motorun tekeri patlasa hemen yeni motor isteyin diyecek arkadaşlar milleti malından soğutmaya birebir yorum yapıyolar Siz çok takmayın ne kadar konu açarsanız o kadar problem çıkıyor ve aracınızdan soğuyosunuz benden demesi çokta araştırmamak lazım kafa bulanmasın ) Ben şahsen öyle yapıyorum aklıma bir motor geliyor , parça kalitesine bakıyorum , fiyatlarına bakıyorum gidip alıyorum . Sorduğum zaman 10 tane daha extra marka sokuyolar şu şöyle bu böyle bilende bilmeyende motora yorum atıyor vazgeçiriyor yoksa
benim eski discover 125 te de terleme vardı, silindir blok arasındaki contadan terleme yapıyordu ,sıkıntı çıkaracak şekilde yağ eksiltmiyordu, olsun dedik garantiden yapılsın dedik, 1 hafta yattı motor sonuç daha çok terleme ve yağ eksiltme olarak geri döndü ,ciddi bir terleme yoksa, motoruna ellettirme, bir arkadaş yeni motor iste demiş, yorum yapmıyorum istenebilir de ama diğer dediğide mantıklı ,parçaların uyuşmazlığı varsa, istediğin kadar yeni conta yaptır ,genede kaçırır, yüzeyde pürüzlülük varsa traşlanması lazım, motorun iyi toplanması gerek, yoksa boşuna uğraşılmış olur, başıma gelen örneği yazdım ,birde yağ ve filtre değişiminde vidalar contalar gerekli itina ile sökülüp takılmıyor ,adam sanki kamyon lastiği bijonu sıkar gibi ,yağ boşaltma ve filtre vidalarını sıkıyor, yalama yaptırıyor yada contaları eziyor sonra kaçırmaya başlıyor ,benim 100 kere söktüğüm taktığım bijonu, somunu ,malesef bazı ustalar 1 kerede yalama yaptırıyor, elinin ayarları olmayan bazı ustalara bu laflarım, başıma geldiği için yazdım, kolay gelsin
Vay vay ya...Contaların sızdırması küçük bi problem değilmiş, diğer motosikletlerden perfrmans olarak geri kalacakmış.
Sevgili kardeşim, senin zihniyetin yüzünden bu ülkedeki motorlar erken bitiyor. Adam 70 bine gelmiş Fazer'ın eksantriğini değiştirmiyor. Sırf anahtar değmesin diye, sonuçta açılınca conta da değişecek. Sonra motor bitiyor.
Hocam conta değişmesi çok kolay ve önemli bi işlemdir. Motora hiç bir şey yapılmasa bile contadan terleme yapıyorsa mutlaka değiştirilmelidir. Conta değiştikten sonra performansın geri kalma gibi bir durum yoktur. Önemli olan motoru toplarken usta sente ayarını ve sübap ayarını DOĞRU yapsın. İYİ yapsın demiyorum. Bunun iyisi kötüsü yoktur, doğru veya yanlış yapılır.
Bu işlem için de sandık motor gerekmez. Motosikletler açılıp, değiştirilmesi gereken parçalar değiştirilsin diye mühendisler oraya civatalar koymuşlar. Böyle ufak şeyde kenara atılacak olsa civataları olmazdı blokların.
Ayrıca üye engelleme butonunu bulunca ilk iş seni engelleyeceğim, insanları yanlış bilgilendiren birisin.
0 km motorun bloklardan yağ sızdırması normal değildir.
rutin bakım aralıkları gelmiş motorun sökülüp takılmasına bişey demedim. hiç bir rutin bakımda da motorun ana blokları sökülmez. subap ayarı egzantrik zinciri değişir. çok uzun km yapmışsa da silindir piston değişir. Bu bakımların hiç birinde bloklar yarılmaz.
yağ sızdıran şanzıman kapağı değil, motorun ana blokları.
o civataları mühendis koymuşta hepsinin sıkma tork ayarları var türkiye'de kimsenin bilmediği veya dikkate almadığı.kitapcığındaki değerlere göre toplanılmazsa fabrika çıkışlı performansla fark olur. milimetrenin 10/1 i kadar hava alması motorda performans düşüklüğü demektir.Bizim ustalarımız basarlar sıvı contayı 1 sene sonra kalmaz orda conta falan. hangi servis fabrika ayarlarında motor topluyomuş türkiye'de ?
Ben motoru elletme söktürme demedim aksine imalat hatalı satılmış motorun sağlamını talep etmesini istedim. adam parasını verdiği motorun en iyisine binmeyi hakediyor.
Asıl senin zihniyetinde bilgi sahibi olmayan, hakkını aramayı bilmeyen, mekanikten anlamadan motorun ciğerini söndüren sürücüler yüzünden türkiyede motorlar 5 senede ölüyor.
Avrupalı 20 sene biniyor aynı motora.
Herkes motorunu istediği gibi kurcalatmakta özgür.
pulsar 200ns kronık terleme yapması servıs motor ıyı toplandıktansonra pronlem olmaz bakalım 2 3 kısıyle konustum yaptırdıktan sonra problem kalmamıs pazartesı motorumu alıcam tekerınız duz bassın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)