Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Suzuki gsxr 600 k6 sarj bobini , jenerator

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Arkadaşlar, öncelikle herkese hayırlı ramazanlar. Motorumun şarj bobini iki gün önce yandı.
    Suzuki gsxr600 k6

    Multimetre ile çıkışını olctugumde gerilim düşmüyor. 2-3 ac volt gerilim var. Şimdi sualim şu;
    Motorun şarj bobini kapağını demontaj yapmadan önce , motor yağının tamamını boşaltmak gerekirmi?
    Yağı daha iki hafta önce en kalitelisinden değiştirdim. Temiz bir kaba boşaltıp yeniden kullanmayi düşünüyorum, ne diyorsunuz?
    Birde şarj bobini bozulunca , regülatör de bozulur diyorlar, doğru mu? Değiştirmek gerekirmi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ozankan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, öncelikle herkese hayırlı ramazanlar. Motorumun şarj bobini iki gün önce yandı.
    Suzuki gsxr600 k6

    Multimetre ile çıkışını olctugumde gerilim düşmüyor. 2-3 ac volt gerilim var. Şimdi sualim şu;
    Motorun şarj bobini kapağını demontaj yapmadan önce , motor yağının tamamını boşaltmak gerekirmi?
    Yağı daha iki hafta önce en kalitelisinden değiştirdim. Temiz bir kaba boşaltıp yeniden kullanmayi düşünüyorum, ne diyorsunuz?
    Birde şarj bobini bozulunca , regülatör de bozulur diyorlar, doğru mu? Değiştirmek gerekirmi?
    şarj dinamosuyla yağ aynı yerde olmaz genel olarak yani yağlı olan taraf kavrama tarafı. gsxr 600 sökmedim hiç tam emin değilim. ama elektirik aksamıyla kavrama farklı yerde olur genel olarak.

    Eğer aynı yerdeyse bile boşalttığın yağı tekrar kullanabilirsin.

    Regülator konusunda fikrim yok. Elektirikçi abiler daha iyi bilir.

  3. #3
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum sarj dinamosu motorun sol tarafinda oluyor. kuru tarafta yani yag ile bir temas yok. soldaki kapagi cikararak statore ulasabilirsin. yanliz statoru cikarmak icin bir takim aparata ihtiyacin olacak.

    oncelikle statoru degistir. voltaji olc. eger uclardan 28 ac volt gibi bir akjm geligorsa konjektore tak. sonra konjektoru olc. orda da rolantide 12.8, gaz verince de 13,5-14,5 dc volt aliyorsan sadece stator ile kurtarirsin. yok bu degerleri alamiyorsan konjektor de alip degistirmen gerekecek.

    kolay gelsin.
    ogzcngdk bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    26 Mayıs 2017
    Sağolun . Allah razı olsun. O zaman yağı bosaltmadan kapağı açıyorum. Alet edevat var hepsi. Parça bugün gelir inşaallah. Takip ölçüm yapınca , mesaj yazarım inşallah.
    çok teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------

    Eyvallah. Sağolun.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yağın içinde çalışıyor stator sargı, evet aynen öyle yap yağı temiz kaba boşalt sonra yan ayaklıktayken düz tut biraz tekrar ayaklığa yasla bu arada kalan yağlarda dökülür iyice.Kapağı sökerken Contasını bozmamak bir daha kullanmak için nazik davranırsan tekrar üzerindeki contayı kullanabilirsin veya zar gibi incecik varsa siyah renkli sıvı conta sürersin.Yağın içinde çalışmayan statörler bazı ufak motorlarda ve iki zamanlı motorlarda olur.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler