Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ankarada Bobber Ustası Aranıyor (Danışabilecek biride olur)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Merhaba arkadaşlar:
    3 yıldır 1994 Model Kawasaki Vulcan 750 sahibiyim.. çok klasik olduğu için şeklinden sıkıldım ve Bobber yapmaya karar verdim.

    Çalıştığım iş yerimde her türlü alet edevat var.. kesici aletlerden taşlamaya, boyahane, boru büküm, Kaynak vb.

    Benimle Hobi olarak yada Profesyonel olarak ilgilenecek arkadaş/lar arıyorum.

    Her fikir ve görüş benim için değerlidir. lütfen paylaşmaktan çekinmeyin.




    Planladığım tip bu yada benzeri.. serbest bir çalışma olabilir..



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Mart 2017
    O seleyi caferacer selesi yapsan 10 numara 5 yıldız olur :D

  3. #3

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    yakıt deposu geniş.. caferacer selesi zayıf kalabilir..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------

    Alıntı Monty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O seleyi caferacer selesi yapsan 10 numara 5 yıldız olur :D
    birde bu öneri, lahmacun isteyene döner vermek gibi.. yani tarz ve zevki farklı.. yinede fikriniz için, teşekkür ederim..

  4. #4
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Tamamen zevk meselesi, fakat bence orjinali daha güzel, Monty nin dediği gibi, sadece seleye dokunarak ayrı bir hava katabilirsin, şahsen yerinde olsam, daha çirkin bir motor bulur onunla bu işe girişirdim.
    allegromod bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen zevk meselesi, fakat bence orjinali daha güzel, Monty nin dediği gibi, sadece seleye dokunarak ayrı bir hava katabilirsin, şahsen yerinde olsam, daha çirkin bir motor bulur onunla bu işe girişirdim.
    ya sıkıldım.. birazda macera arıyorum.. zaten plan ve tahminime göre; Sele değişikliği, kuyruk kesimi ve gidon değişikliği yeterli olacak biri..
    ama kuyruk nereden kesilir koltuk nasıl restore edilir (bunun koltuğun altında akü vb var) ..

    kafada deli sorular.. hata yapıp çirkin ördek çıksın istemem..

  6. #6
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Chopper ve cruiser sevmem, ama iyi bir çalışma sonucu ortaya çıkan bobberları severim, ayrıca Vulcan 750 de hoşuma giden nasir modellerden, ve ayrıca Türkiye de fazla yok, değerini bil yani bence.

  7. #7

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Chopper ve cruiser sevmem, ama iyi bir çalışma sonucu ortaya çıkan bobberları severim, ayrıca Vulcan 750 de hoşuma giden nasir modellerden, ve ayrıca Türkiye de fazla yok, değerini bil yani bence.
    evet çok çok güçlü bir motor.. fakat kararlıyım.. bu amerikan yapımı bir model. sağlam ve agresif.. cruiser kalmasını istemiyorum artık..

  8. #8
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum motoru yaz kış kullanıyorsan o çamurluğu kesmek, hayatında yapacağın en büyük yanlış olur. yaptım ordan biliyorum

    bu arada önemli hatırlatma araç muayeneden geçemezsin bu haliyle. motorun ruhsatında 2 kişilik yazıyorsa 2. kişinin oturabileceği bir koltuk yada koltuk parçası olmalı. bunu göz önünde bulundur.

    ha ben sadece yazları caddede turlar geri dönerim diyorsan okey. ama tekrar söylüyorum. giymişsin açık mavi renk keten gömleği, geziyorsun sıcak havada püfür püfür, yola biri bir su dökmüş oy oy oy. hayırlı olsun sırttan dikine gri çamur çizgili bir gömleğin olur.

    ön çamurluğa hele sakın dokunma dostum. biliyorum güzel duruyor ama gözünün içinden toz toprak çıkarırsın. o derece zordur. çamurluk çok önemli.

    ayrıca ayag peglerini geriye almadan gidonu o şekle getirmek sadece ve sadece sana inanılmaz sırt ağrısı olarak geri döner. ayrıca stock aynaları da değiştirmen gerekir ki bu yeni gidonla sadece kollarını ve göğsünü görürsün. onu da hesaba katmak gerek. ayna kullanmam benim arkada da gözüm var diyorsan o ayrı tabi. ayna bir motorda olmazsa olmaz bir şeydir. zaten bilincindesindir de yine de söylemiş olayım.

    şimdi gelelim nasıl yapacağına. şahsi tavsiyem şöyle olur;

    koltuğu çıkarırsın. çamurluğu da çıkarırsın (kesme sakın kalsın yerine atölyen varmış orada ince sac dan yeni çamurluk yap yada yaptır. sonra çok pişman olursun) yeni çamurluğu sağdan ve soldan birer yada ikişer dikmeyle arka maşaya tutturman gerek ki lastik değmesin (maşaya sabitlemezsen şu an içindeki boşluk payı ile içerde hareket eder kasiste çukurda ama alttaki resimdeki gibi yakın çamurluk ilk kasiste lastiğe takılır ve bam. dikkat o noktaya)

    bu arada stop lambası ve sinyaller ayrıca plakalık takılacak. onları yeni çamurluk üzerinde bir yerlere oturtman gerekecek.

    geri kalan sele kısmı yine sanayide kestireceğin bir levha üzerine kalın güderi (içerisine sert sünger koyulmuş) kenarlarını perçinleterek sabitleyebilirsin. köseleyi ıslatıp birkaç gün kalıp almasını sağlayıp sonra rahatça koltuğu yapabilirsin. altına yay takmayı da unutma titreşimden alzheimer olursun 2 km içinde

    şimdilik bunlar. illa yapıcam diyorsan sen başla biz yolda sana yetişiriz dostum

    kolay gelsin.

  9. #9
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    resimdekinin aynısı mı olacak ?

  10. #10
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Ankarada Bull Choppers var. En temizi orayla biraz fikir alışverişi yapıp parçaları atölyenizden temin edin. Montaj ve montajla ilgili fikirleri onlardan alın.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  11. #11
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    ben olsam sadece öne eğimli yüksek gidon yaparak üzerindeki depo çamurluk gibi orjinal parçalara dokunmadan aynılarını bulup onları boyar takardım.. kesme biçme işine girmezdim

  12. #12

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum motoru yaz kış kullanıyorsan o çamurluğu kesmek, hayatında yapacağın en büyük yanlış olur. yaptım ordan biliyorum

    bu arada önemli hatırlatma araç muayeneden geçemezsin bu haliyle. motorun ruhsatında 2 kişilik yazıyorsa 2. kişinin oturabileceği bir koltuk yada koltuk parçası olmalı. bunu göz önünde bulundur.

    ha ben sadece yazları caddede turlar geri dönerim diyorsan okey. ama tekrar söylüyorum. giymişsin açık mavi renk keten gömleği, geziyorsun sıcak havada püfür püfür, yola biri bir su dökmüş oy oy oy. hayırlı olsun sırttan dikine gri çamur çizgili bir gömleğin olur.

    ön çamurluğa hele sakın dokunma dostum. biliyorum güzel duruyor ama gözünün içinden toz toprak çıkarırsın. o derece zordur. çamurluk çok önemli.

    ayrıca ayag peglerini geriye almadan gidonu o şekle getirmek sadece ve sadece sana inanılmaz sırt ağrısı olarak geri döner. ayrıca stock aynaları da değiştirmen gerekir ki bu yeni gidonla sadece kollarını ve göğsünü görürsün. onu da hesaba katmak gerek. ayna kullanmam benim arkada da gözüm var diyorsan o ayrı tabi. ayna bir motorda olmazsa olmaz bir şeydir. zaten bilincindesindir de yine de söylemiş olayım.

    şimdi gelelim nasıl yapacağına. şahsi tavsiyem şöyle olur;

    koltuğu çıkarırsın. çamurluğu da çıkarırsın (kesme sakın kalsın yerine atölyen varmış orada ince sac dan yeni çamurluk yap yada yaptır. sonra çok pişman olursun) yeni çamurluğu sağdan ve soldan birer yada ikişer dikmeyle arka maşaya tutturman gerek ki lastik değmesin (maşaya sabitlemezsen şu an içindeki boşluk payı ile içerde hareket eder kasiste çukurda ama alttaki resimdeki gibi yakın çamurluk ilk kasiste lastiğe takılır ve bam. dikkat o noktaya)

    bu arada stop lambası ve sinyaller ayrıca plakalık takılacak. onları yeni çamurluk üzerinde bir yerlere oturtman gerekecek.

    geri kalan sele kısmı yine sanayide kestireceğin bir levha üzerine kalın güderi (içerisine sert sünger koyulmuş) kenarlarını perçinleterek sabitleyebilirsin. köseleyi ıslatıp birkaç gün kalıp almasını sağlayıp sonra rahatça koltuğu yapabilirsin. altına yay takmayı da unutma titreşimden alzheimer olursun 2 km içinde

    şimdilik bunlar. illa yapıcam diyorsan sen başla biz yolda sana yetişiriz dostum

    kolay gelsin.
    selam.. değerli görüşlerin için çok teşekkür ederim.. çamurluğu yarım kesmeyi düşünüyorum.. en büyük sorunum sele ve gidon olacak sanırım..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    resimdekinin aynısı mı olacak ?
    aynısı derken, benzer bir model de olabilir.. aklımdaki bu.. fakat ön çatal nasıl o kadar genişler, güvenli olurmu kafam karışık..

  13. #13
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Katil olmamak elde değil
    Size 1 sorum olacak;Bukadar sabırlı olmayı nasıl başardınız.
    Sizdeki sabır,peygamberde bile yoktur,peygamberdeki sabır bile hikaye kalır
    30 Kasım 2015, tarihinden beri uğraştığınız motosikletin son durumunu merak ettim
    Geçmiş olsun

  14. #14
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Hocam arka salıncağı softtail ya da hardtail yapamayacaksan Bobber işine hiç girme..

    Arka salıncağı olduğu gibi bırakacaksan özür dilerim ama ne yaparsan yap çok çirkin olacak..

    Eğer salıncağı değiştireceğim diyorsan bobber işine gir, değiştirmeyeceksen Cafe Racer fikrine iyice ısın bence..
    Sebasti bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katil olmamak elde değil
    Size 1 sorum olacak;Bukadar sabırlı olmayı nasıl başardınız.
    Sizdeki sabır,peygamberde bile yoktur,peygamberdeki sabır bile hikaye kalır
    30 Kasım 2015, tarihinden beri uğraştığınız motosikletin son durumunu merak ettim
    Geçmiş olsun
    sağlık olsun.. kardeş şimdi (bugün) bir usta ile görüştüm. iddialı bir usta (diğerleri gibi) önümüzdeki hafta içinde gelip bakacak.. .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam arka salıncağı softtail ya da hardtail yapamayacaksan Bobber işine hiç girme..

    Arka salıncağı olduğu gibi bırakacaksan özür dilerim ama ne yaparsan yap çok çirkin olacak..

    Eğer salıncağı değiştireceğim diyorsan bobber işine gir, değiştirmeyeceksen Cafe Racer fikrine iyice ısın bence..
    selam.. öncelikle arka salıncak neresi tam olarak hardtail ve softail adını çok duydum ama farklılıkları neler bilemedim.. google görsellerede baktım anlayamadım..

  16. #16
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Arka tekerlerin bağlantısı hocam.

    Softtail şunun amortisörlüsü, hardtail de ise amortisör yok, arka salıncak komple şasiye kaynaklı..

    Softtail:



    Hardtail:


    Seninkisi ise bu :


  17. #17

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka tekerlerin bağlantısı hocam.

    Softtail şunun amortisörlüsü, hardtail de ise amortisör yok, arka salıncak komple şasiye kaynaklı..

    Softtail:

    http://img.jpcycles.com/zoom/700-076_A.jpg

    Hardtail:
    https://washingtonchoppers.com/jpg/K...mes/k16001.jpg

    Seninkisi ise bu :

    http://i.ebayimg.com/images/a/(KGrHq...g~~/s-l300.jpg
    ha yok amortisör olsun .. çünkü malüm her asfalt iyi değil.. kasılmak gerilmek istemem...

    bu arada gönderdiğin son fotoğrafta benimkinin neresi oluyor? tanıyamadım..

    kısacası hardtail seviyor, softail istiyorum

    ne yapmalıyım?

  18. #18
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Şaseye müdahale edilecek. Ya hazır kit softtail salıncak (ingilizcesi swingarm) bulup, şasene uydurtacaksın, ya da 2. el mevcut bir softtail salıncak bulacaksın o monte edilecek. Ama dediğim gibi kesime biçme işlemleri olacak ve dengesi jig te ayarlanıp montajlanacak.

  19. #19

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaseye müdahale edilecek. Ya hazır kit softtail salıncak (ingilizcesi swingarm) bulup, şasene uydurtacaksın, ya da 2. el mevcut bir softtail salıncak bulacaksın o monte edilecek. Ama dediğim gibi kesime biçme işlemleri olacak ve dengesi jig te ayarlanıp montajlanacak.
    illa şasinin değişmesi mi gerek anlamadım şimdi..

  20. #20
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Israrla bobber istiyorsa, şaseye müdahale etmen gerekir.

    Senin salıncak bu:



    Müdahale etmezsen böyle bir şey ortaya çıkar:



    Hardtail yapılmış hali de bu:




1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler