İlk silindir diğerlerine göre geç ısınıyor?
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba.
Şuan sahip olduğum Suzuki Bandit'in en soldaki yani ilk silindiri diğerlerine göre geç ısınıyor. Durum şöyle; Motosikleti çalıştırıyorum. 3 silindir de ısınıyor, bu diğeri henüz soğuk oluyor. Sonra yavaş yavaş ısınıyor diğerlerine yetişiyor. Biraz rölantiyi arttırırsam falan yani gaz vererek çalıştırırsam hemen onlarla aynı şekilde ısınıyor.
Şimdi yapılanlara geleyim; sübap ayarı yaptık, bujiyi değiştirdik. ateşlemeye baktık, buji ateşliyor.
gazlama da, gitme de hiç bir problem yok. yani herhangi bir çekişte düşüklük falan yaşamıyorum. 4ü de senkron bir şekilde çalışıyor hareket edince.
bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. teşekkürler.
Reklamlar
-
Sizin motor yağ soğutmalı sanırım. Motorda nasıl ölçüyorsunuz bir silindirin geç ısındığını?
-
sıralı motorda birinin geç birinin erken ısındığını nasıl anlıyosun ?
silindir bütün şeklinde zaten, hadi aksırma tıksırma olsa diyebilir ki bi tanesi problemli çalışıyor.
sen kuruntu yapıyosun bence.
-
Arkadaşlar 4 tane silindir çıkışı var. Egzoza bağlanan headerslar yani. Onlara dokunursanız hangisinin ısınıp ısınmadığını anlarsınız.
-
-
Belki rölantide ona yakıt gitmiyordur.
-
peki o silindirin kompresyonu ölçüldü mü ? Diğerlerinden düşük ise geç ısınıyor olabilir, % 50 çalışan silindir aksırmaya sebep olmaz ama performansı muhakkak etkiler, ilk günden beri öyle kullandıysan performans kaybını hissetmemiş olabilirsin..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
peki o silindirin kompresyonu ölçüldü mü ? Diğerlerinden düşük ise geç ısınıyor olabilir, % 50 çalışan silindir aksırmaya sebep olmaz ama performansı muhakkak etkiler, ilk günden beri öyle kullandıysan performans kaybını hissetmemiş olabilirsin..
kompresyon ölçmedik. lâkin bu benim ikinci bandit'im. ondan dolayı performansı az çok biliyorum. motosiklette herhangi bir güç eksikliği falan yok. hatta önceki banditimden iyi bile gidiyor diyebilirim. yağ eksiltme falan da yok. yani 3000 kmde 200ml gibi bir şey ekleme yaptım sadece. bu da 4 silindir için çok normal.
bujiyi yanlış model mi takıyorum, yoksa bujinin ayarı mı var gerçekten anlayamadığım bir sebep.
-
Benzin az gidiyor motor %50 çalışıyor gibi durumlar söz konusu olamaz. motor çalışıyorsa çalışıyordur. diğerlerinden kompresyon farkı varsa eğer ( tüm piston silindirlerin orjinal olduğunu varsayıyorum) motor segman kırmıştır. Bunuda kullanımda fark etmeyecek kadar motordan bi haber olabileceğinizi zannetmiyorum.
Burada tek etken kalıyor, ısı farkı oluşması için.
subap ayarlarını diğerleriyle aynı ayarda tutturamamış olmanız.
-
Hort. Soğutma sıvısı blokta ilk o silindirin olduğu yerden dolaşmaya başlıyordur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)