Scooter aldım bazı sorunlar var tavsiyeleriniz ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar selamlar yeni aldığım motor 2009 model 67 binde sym gts 250 karbüratörlü.
Karbüratörü arızalıymış , honda cbf 250nin karbüratörünü taktırmışlar . Extra birde jigle çubuğu koymuşlar gizli yere.
Motor performans olarak beni tatmin etmiyor , hızlı gidiyor ama geç hızlanıyor , düşük hızda torku biraz iyi ama deviri seri çevirmiyor , orta sehpaya alıncada aynı gaz verdiğim anda almıyor . Sanki hava benzin ayarı tam değil gibi , yokuş aşşağı inerken kompresore bindirdiğimde motoru egzosttan ufak ufak patırtılar geliyor yani hava ayarı düzgün değil gibi ..
Düşük hızlarda motorda silkeleme var kalkışta 20 km hızı geçince düzeliyor sorun yok , acaba ne gibi çözüm üretebilirim , komple arka balata 750 civarı tas hariç , tas 150 liraydı 900 lira arka taraf , 375 lira da ön taraf direk değiştirmek istemiyorum önerileriniz nedir ? Başka bir sorunum yok şuanlık
Reklamlar
-
Güncel. Yardımcı olursanız sevinirim
-
Sanayiden as900 yaprak balata alacaksın debriyajı söküp balataları çıkaracak ve zımpara ya da taş ile temizleyeceksin. Sonra ölçüye göre yaprak balatadan kesip 404 çift tüplü yapıştırıcı ile yapıştıracaksın. Debriyajın diğer parçaları sağlam ise yenisini almadan 20 tl ye halledebilirsin.
Sübap ayarlarını yapmalısın. Karbüratör farklı ilk önce çıkma ya da yeni onu değiştirmelisin. Hava benzin oranı iyi olmayabilir. Ön tarafta bulunan varyatörü söküp frezeleri yemiş mi kontrol etmelisin. Ayrıca kayış gerekli ise almalısın. Varyatör baga ve misketleri ne durumda bakmak lazım. Scooterin canı çıkıyor gitmiyorsa varyatör ve debriyaja bakmalısın. Ha devir çevirmiyor ve gitmiyor ise yakıt, karbüratör, buji vb. bakmak lazım. Ama o karbüratör o motora olmaz NET !!!
-
67binde karbüratörlü bir bela almışsın. Kendin anlamıyorsan tamirci ile kanka olursun artık.
-
artemis99 adlı üyeden alıntı
67binde karbüratörlü bir bela almışsın. Kendin anlamıyorsan tamirci ile kanka olursun artık.
İşte bu nedenle; ilk önce bir tamirci ile kanka olup, sonra motoru almak lazım.
-
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Sanayiden as900 yaprak balata alacaksın debriyajı söküp balataları çıkaracak ve zımpara ya da taş ile temizleyeceksin. Sonra ölçüye göre yaprak balatadan kesip 404 çift tüplü yapıştırıcı ile yapıştıracaksın. Debriyajın diğer parçaları sağlam ise yenisini almadan 20 tl ye halledebilirsin.
Sübap ayarlarını yapmalısın. Karbüratör farklı ilk önce çıkma ya da yeni onu değiştirmelisin. Hava benzin oranı iyi olmayabilir. Ön tarafta bulunan varyatörü söküp frezeleri yemiş mi kontrol etmelisin. Ayrıca kayış gerekli ise almalısın. Varyatör baga ve misketleri ne durumda bakmak lazım. Scooterin canı çıkıyor gitmiyorsa varyatör ve debriyaja bakmalısın. Ha devir çevirmiyor ve gitmiyor ise yakıt, karbüratör, buji vb. bakmak lazım. Ama o karbüratör o motora olmaz NET !!!
artemis99 adlı üyeden alıntı
67binde karbüratörlü bir bela almışsın. Kendin anlamıyorsan tamirci ile kanka olursun artık.
Cevap için çok teşekkür ederim arkadaşlar önceden mondial motorum varken karbüratör ayarını kendim yapıyorum hatta varyatör olsun balataları benzin otomatiği vs hep kendim değiştirdim elim yatkın kapalı depom ve hunharca malzemem mevcut dramel seti olsun jet taşı dekopaj ısı tabancası. Lokma takımı vs vs. Şuan inceledim sarsıntı daha çok motorun askı burçlarındaki körüklerden gibi geldi bana dün varyatör kayışını inceledim çatlak va yok yazılar üstündeydi yeni duruyodu. Motor düzde iyi gidiyor 120 km kadar denedim sorun yok fakat rampada iki kişi güçlü değil gaz yemesi iyi değil gibi devir çevirmiyor ama tek sorun yok. Belki isteğimi karşılamıyor önceki motor pulsar 200ns di 6 bin kmde sattım o yüzden de hantal geliyor olabilir diyeceğim fakat eniştemde sym 200 joyride evo var deli gibi gidiyor gerçi enjeksiyonlu ve hafif motor. Bizim motor 200 kg üzerine ben ve artçı binince 350 kg dik rampada normaldir öyle olması belki :/
-
Yani sorun çözüldü geçmiş olsun o zaman
-
-
Çok yıpranmış bir motor almışsın evlat. İkinci el motor almayı hiç beceremiyorsunuz yahu. O motoru elden çıkart hemen. Hiç uğraşma , bir kere ikinci elde yürüyen ve motor aksamı yani ciğeri sağlam ise alınır kozmetik kolay ben boyamıyorum bile 5 tl folyo siyah kaplama ile çözüyorum. Senin motorun her yeri sıkıntı bence hemen elden çıkar takas makas gönder gitsin evlat yaşını bilmiyorum ama ben 41
-
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Çok yıpranmış bir motor almışsın evlat. İkinci el motor almayı hiç beceremiyorsunuz yahu. O motoru elden çıkart hemen. Hiç uğraşma , bir kere ikinci elde yürüyen ve motor aksamı yani ciğeri sağlam ise alınır kozmetik kolay ben boyamıyorum bile 5 tl folyo siyah kaplama ile çözüyorum. Senin motorun her yeri sıkıntı bence hemen elden çıkar takas makas gönder gitsin evlat yaşını bilmiyorum ama ben 41
Değerli yorumun için teşekkür ederim abim , motoru bilerek aldım uygun fiyata düşürdüm çünkü yani açıksası binilecek motor yoktu bütçeme göre daha doğrusu motor için bütçe ayırmadım arabayı değişmeye niyetlendim ama vazgeçtim yaz geldi malum 2 ay önce motoru satınca daha almam demiştim ama olmadı.. Şimdi satsam 4 5 bin lira para edecek , o paraya yine motor yok çinli 150cc scooterlar 3 milyar olmuş :/ Şuan memnunum dediğim gibi çok dikkat ettiğim için takılıyorum bugun yoksa eyüpden beylikdüzüne gittim arkadaşımı aldım beşiktaş yaptım tekrar beylikdüzüne bıraktım geldim keyifli ve hacimli sorun yok fakat bunları giderirsem dahada iyi olucak , gidermesemde binilecek şekilde yinede yaş daha genç abim 25 olduk
-
Bak en önemlisi sana kaza yaptırabilecek eksikleri ilk önce halletmelisin . Sonra kesinlikle istanbul da yolda kalmayacaksın NET tedbirlerini almalısın ben Yen'i lastik diye bana verilen motorun ertesi gün lastiğini değiştirdim Mustaphalanx isimli üye şahittir frenler ve aktarma organlarını da hallettiğin zaman kozmetiği çok önemseme git aynı renk yapışkan folyo al güzel kapla üstüne sticker ohh misss mekanik önemli güvenlik için
-
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Sanayiden as900 yaprak balata alacaksın debriyajı söküp balataları çıkaracak ve zımpara ya da taş ile temizleyeceksin. Sonra ölçüye göre yaprak balatadan kesip 404 çift tüplü yapıştırıcı ile yapıştıracaksın. Debriyajın diğer parçaları sağlam ise yenisini almadan 20 tl ye halledebilirsin.
Sübap ayarlarını yapmalısın. Karbüratör farklı ilk önce çıkma ya da yeni onu değiştirmelisin. Hava benzin oranı iyi olmayabilir. Ön tarafta bulunan varyatörü söküp frezeleri yemiş mi kontrol etmelisin. Ayrıca kayış gerekli ise almalısın. Varyatör baga ve misketleri ne durumda bakmak lazım. Scooterin canı çıkıyor gitmiyorsa varyatör ve debriyaja bakmalısın. Ha devir çevirmiyor ve gitmiyor ise yakıt, karbüratör, buji vb. bakmak lazım. Ama o karbüratör o motora olmaz NET !!!
artemis99 adlı üyeden alıntı
67binde karbüratörlü bir bela almışsın. Kendin anlamıyorsan tamirci ile kanka olursun artık.
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Bak en önemlisi sana kaza yaptırabilecek eksikleri ilk önce halletmelisin . Sonra kesinlikle istanbul da yolda kalmayacaksın NET tedbirlerini almalısın ben Yen'i lastik diye bana verilen motorun ertesi gün lastiğini değiştirdim Mustaphalanx isimli üye şahittir frenler ve aktarma organlarını da hallettiğin zaman kozmetiği çok önemseme git aynı renk yapışkan folyo al güzel kapla üstüne sticker ohh misss mekanik önemli güvenlik için
Kesinlikle katılıyorum önce motor mekanik kozmetik sonra ki iş abi. Şuan yeni 2 tane michelin city grip lastikler takılı üzerinde az önce depoda ön balataları söktüm benim kullanışla bana bu seneyi çıkartır ama değiştirmekte fayda var arkaların durumu daha iyiydi. Şuan hava ayarı denemek istiyorum sadece üzerinde ki karbüratör yeni. Motor çok güzel çalışıyor rölanti sabit kıpırdamıyor ve sessiz motor sadece iki kişi dik rampada güzel gaz yemiyor gibi yada normali bu
-
Gaz yemiyor mu yoksa kayış mı kaçırıyor acaba ? Varyatör misket ve bagalarına ayrıca varyatör pervanesinin krank miline geçen dişli frezesini kontrol et kaçırıyor mu? Ön varyatör merkez krank mili somunuzu tork makinası ile tekrar sıktır kimseye güvenme git lastikçi 10 saniye de sıkar. Kapağı sök öyle lastilçiye gidebilirsin sıktırıp tekrar bağlarsın ya da benim gibi yanında aley taşı
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------
-
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Gaz yemiyor mu yoksa kayış mı kaçırıyor acaba ? Varyatör misket ve bagalarına ayrıca varyatör pervanesinin krank miline geçen dişli frezesini kontrol et kaçırıyor mu? Ön varyatör merkez krank mili somunuzu tork makinası ile tekrar sıktır kimseye güvenme git lastikçi 10 saniye de sıkar. Kapağı sök öyle lastilçiye gidebilirsin sıktırıp tekrar bağlarsın ya da benim gibi yanında aley taşı
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------
https://i.hizliresim.com/gqmPy2.jpg
Yani tek olduğumda aslında performans yeterli geliyor diyebilirim 200kg bir motor için , artçılı ise hani gaz yiyipte kaçırma durumu yok mesela kız arkadaşım arkamda denedim düz yolda ışıkta kalkıyorum gittikçe hızlanıyor 100 120 km hıza çıkıyor gaza yine asılıyorum hafif bir tork hissediyorum geriye çekiyor ama çok değil .. Aynı şekilde yokuşa gelince rampa dikleştikçe motor zayıflıyor devir çeviremiyor yığılıyor hepten zorlanıyor boğuluyor gibi yani. Malzeme konusunda elimde olmayanı yakında ustam var aracıma motor yaptırdığım onun dükkanına gidip malzeme kullanabiliyorum önceden scooterim varken gidip onun orda değiştirmiştim kendim varyatörü felan havalı tabanca ile kolay açılıyor varyatör sökme aparatı olmadan ))
-
Yahu benim 500 motor kuru 213 kg. Ne kadar ağır motor yapmışlar gitmez tabii bir de sen 140 kg 25 hp vitesli pulsar dan buna geçmişsin ondandır.
-
gts250 170 kg diye biliyorum. arkadaş 200 kg öylesine yazmış olabilir
-
Teknik özelliklerine 190 kg yazıyor ağır gerçekten ama uzun yolda güvenli olur.
-
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Sanayiden as900 yaprak balata alacaksın debriyajı söküp balataları çıkaracak ve zımpara ya da taş ile temizleyeceksin. Sonra ölçüye göre yaprak balatadan kesip 404 çift tüplü yapıştırıcı ile yapıştıracaksın. Debriyajın diğer parçaları sağlam ise yenisini almadan 20 tl ye halledebilirsin.
Sübap ayarlarını yapmalısın. Karbüratör farklı ilk önce çıkma ya da yeni onu değiştirmelisin. Hava benzin oranı iyi olmayabilir. Ön tarafta bulunan varyatörü söküp frezeleri yemiş mi kontrol etmelisin. Ayrıca kayış gerekli ise almalısın. Varyatör baga ve misketleri ne durumda bakmak lazım. Scooterin canı çıkıyor gitmiyorsa varyatör ve debriyaja bakmalısın. Ha devir çevirmiyor ve gitmiyor ise yakıt, karbüratör, buji vb. bakmak lazım. Ama o karbüratör o motora olmaz NET !!!
artemis99 adlı üyeden alıntı
67binde karbüratörlü bir bela almışsın. Kendin anlamıyorsan tamirci ile kanka olursun artık.
Kesinlikle pulsardan sonra hantal geliyor. 190 diye biliyorum motoru ben. ÜZerinde topcase dolu depo ve artçı kaskı va düz hesap 200 dedim
-
Cidden 250 cc motor için ağır sanki ???
-
şu ara benzer sorunu yaşıyorum sorun karbüratör piston valfindenmiş onu halledince düzeldi sen de bakabilirsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)