NT 700 elektrik arızası ile ilgili
Reklamlar
-
Merhaba,
Geçen gün motosikletimin kontağını kapattıktan hemen sonra tekrar çalıştırmayı denedim, kontağı çevirdiğimde elektrik gelmedi, hiç bir gösterge çalışmadı. Akü kutup başları ile ilgili oksitlenme sorunu olduğunu düşündüm, zımpara ile temizliğini yaptım yine çalışmadı. Sigortaları atmıştır diye düşündüm sigortaların hepsini kontrol ettim, hepsi sağlamdı. Ana sigortanın olduğu bölümde birkaç kontrol yaptım, kontağı çevirdiğimde elektrik geldi. Marş motoruna bastım motor çalıştı fakat bu kez göstergelerin hiç biri çalışmıyordu. Sonrasında kontağı kapattığımda tekrardan aynı problem oldu, kontağı çevirdiğimde elektrik gelmiyordu. Bugün yine ana sigortanın oldupu bölümü kurcalarken kontağı çevirdim, elektrik geldi. Çalıştırdım, göstergeler yine çalışmıyordu. Kornaya bastım cılız bir şekilde korna çalıştı. 4 lü flaşörler çalışmadı. Selektör yaptığımda kontağı çevirince olduğu gibi analog göstergeler sona doğru gidip geliyordu.
Sizce sorun nedir, bu halde binerek tamirciye götürülebilir mi yoksa pick up vs ile mi götürmeliyim?
Videosu da burada;
https://youtu.be/2LkVehXGmE8
Reklamlar
-
gösterge ve kontak grubunun kabloları kontrol edilmeli, kablolarda kısa devre veya kaçak olabilir.
kontak kısmına vd-40 sıkmayı deneyin, sigorta kutularınada aynı şekilde.
motoru yağmurda çok kullandınız mı?
-
Nc700 ile buna benzer sorun yaşıyordum. Bi elektrik işlerinden pek anlamam bir oto elektrikçiye gittim baktı etti aküden dedi aküyü değiştirdi. 1-2 gün sonra yine aynı sorunu yaşamaya başladım başka bir elektrikçiye gittim elcik korumalar ledli olduğu için ona bağlanan kablolardan birinin kaçak yaptığını söyledi kabloyu değiştirdi sorunu çözdü. 2 aydır kullanıyorum ve bir sıkıntı yaşamadım.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
gösterge ve kontak grubunun kabloları kontrol edilmeli, kablolarda kısa devre veya kaçak olabilir.
kontak kısmına vd-40 sıkmayı deneyin, sigorta kutularınada aynı şekilde.
motoru yağmurda çok kullandınız mı?
Yağmurda kullanmadım, aslında uzun zamandır değişik yaptığım tek şey motosikleti orta sehpaya almak belki de
Bir kaç arkadaş konjektör bağlantısında problem olabileceğini söyledi. Konjektör bağlantısında kısa devre olabileceği fikri bana da mantıklı geliyor. Çünkü akünün yanında ana sigortanın olduğu yerdeki kutuyu ve bağlı olan kabloları biraz kurcalayınca kontağı açtığımda elektrik geliyor ve marşa basınca çalışıyor fakat aynı gösterge çalışmama problemi devam ediyor. Motosikletimin elektrik tesisat şeması gibi birşey nerden bulabilirim?
-
noctalica adlı üyeden alıntı
Yağmurda kullanmadım, aslında uzun zamandır değişik yaptığım tek şey motosikleti orta sehpaya almak belki de
Bir kaç arkadaş konjektör bağlantısında problem olabileceğini söyledi. Konjektör bağlantısında kısa devre olabileceği fikri bana da mantıklı geliyor. Çünkü akünün yanında ana sigortanın olduğu yerdeki kutuyu ve bağlı olan kabloları biraz kurcalayınca kontağı açtığımda elektrik geliyor ve marşa basınca çalışıyor fakat aynı gösterge çalışmama problemi devam ediyor. Motosikletimin elektrik tesisat şeması gibi birşey nerden bulabilirim?
motosikletinizin service manuelinde belki olabilir.
-
Direksiyonun ordan geçen kablolar; direksiyonu her cevirdiginde araya bir yere sıkısip kesilmiş olabilir...
Akuye yakin bir yerlerde sorun var diyorsan da; depo, koltuk, hava filtresinj söküp motor ciril ciplak edip kablolari kontrol edeceksin... kolay gelsin...
-
Yazdiklariniza gore yorumluyorum, baska motorlarda da olabilen genel bir sorun sanki; sigorta bacaklarinda oksitlenme ve temassizlik gibi geldi bana.
-
Honda Deauville'de marş rölesinin oralar çok narin. Ben sorunu marş rölesinin oralardan bir yerlerden kaynaklandığını düşünüyorum. Marş rölesi'de koltuğu söktükten sonra sol kapağı açınca hemen orda üstünde yeşil sigorta olan bir parça. Oraları bir kontrol edin derim. Eğer üstünde sis farı gibi eklentiler varsa onları da kontrol etmekte fayda var.
-
23 Ağustos 2018, 01:20
#9
Merhaba arkadaşlar benim makinede de aynı soruna benzer bir durum var. Motor calsiyor ancak göstergeler de hareket ışık yok. Tüm sigortalar sağlam bayram günü her taraf kapalı ne yapacağımı şaşırdım. Yardımcı olurmusunuz.
-
23 Ağustos 2018, 06:02
#10
Basima gelse yapacagim seyler sunlar olurdu
Birtane avometre alirdim
Akunun suan kac volt oldugu degeri
Akunun motor calisirken urettigi akim degeri
Konjektoru sokup soketlerini olcmek
Motorun karenajlarini sokup egerki motor calisirsa o anki statorun konjektore giden kablosonu sokup statorun urettigi akimi olcmek
Sigortalarin hepsini sokup kisa devre olcumu yapmak
Motora bagli olan ekstralarin hepsini devre disi birakmak cakar far alarm vb.
Sonrasinda bunlarin motorun akusu ve statoru yorup yormadigini
Mars rolesinin sigortasini olcmeyi
Suan aklima gelen bunlar
-
23 Ağustos 2018, 17:14
#11
Teşekkür ederim. Sigorta ve ana sigortalari kontrol ettim. İşin ilginç olanı far kısa ve uzun calsiyor korna da çalışıyor. Gösterge de sadece immobilezer ve uzun far ışığı yanıyor. Ne kontağı açında selamlama yapıyor nede göstergeler aktif oluyor benzin hararet hız devir hiç bir şey yok alt gösterge aydınlatma ışığı da yok. Top case led ışıkları şase yapmış olabilir diye soktum bir kaç kablo açığa çıkmıştı çünku ama yine yok. Deli olmamak içten değil. Sigortalar atmadan beyine zarar vermiş olabilirmi. Yada panelin altında başka sigorta varmidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------
Yada göstergeye giden elektrik için kullanılan bir role olabilirmi. Varsa nerededir ki
-
24 Ağustos 2018, 04:41
#12
Oncelikle Akünün volt degerini avometre ile ölçmeni isterim
motor kapali kontak kapali sekilde 12.7 volt gormen gerekiyor en az 12.6 bile etkileyebilir gostergeni
Ancak motor her ne kadar suan kendi akusu ile calisiyor olsa bile
Takviye ile calistir
Ilkten takviye kablolarini once - sonra + tak senin motorunun akusu sarj olsun bekle 3 dk kdr
Sonra takviye aldigin motorun kontagini ac calistir 3 4dk bekle rolantide calissin
Sonra kendi motorunun kontagini ac mars yap calissin rolantide dursun 3 4dk sonra biraz turla kontagi kapat ve ac bakalim gostergeler ne alemde
Akunun suan sagladigi az enerji ile motoru calistirdigi ancak gostergeleri tam calistirmadigini dusundum
Denemekte fayda var
suan aklima bu geldi
-
25 Ağustos 2018, 20:07
#13
Bugün takviye yaptım yine gösterge de tık yok. Servise gittim oto elektrikciye göster dedi ama kuşadasinda hiç bir elektrikci bakmadı. Anlamıyorum korna farlar calsiyor ama sinyal gösterge calismiyor deli olacağım. Sharkspeedr2 çok tesekkurederim ilgine. Başka bir tavsiyen varsa yazarmısin lütfen. Bir haftadır böyle biniyorum motora. İnşallah başka sorun açmaz.
-
25 Ağustos 2018, 21:37
#14
Motorunuzda aküden en baba akımı çeken cihaz marş motorudur. Hatta enerjiyi ikiye bölelim yarısını marş motoru kullanırsa kalan yarısını motordaki tüm herşey anca kullanır. Ne demek istediğiml sanırım anlamışsınızdır. Eğer akünüz marşa rahatlıkla basabiliyorsa elektrik göstergeye yetmiyor demek abesle iştigal olır. Yani olmaz öyle şey.
Göstergenizin kabloları kopmuş olabilir,soketi yerinden oynamış olabilir,elekronik plakette bir lehim kopmuş olabilir,ekrana elektrik geldiğinde her eleman aynı voltajla çalışmaz,voltajı ayarlayan bir direnç patlamış olabilir,diyot ömrünü tamamlamış olabilir..
Daha o kadar çok yazılabilir ki...
Öncelikle kablolarda sorunu arayın eğer yoksa saatin içi açılıp tüm bağlantı lehimlerine ve elemanlarına bakılmalıdır.
-
25 Ağustos 2018, 21:56
#15
Bende şunu ekleyeyim, sharkspeedr2 yazdığı gibi akü voltajının 12.6 veya 12.7 Volt olması hatta 11 V. gösterge gibi cihazların çalışmasına etki etmez, Honda bu hatayı yapmaz diyelim.
Motorunuz normal çalışırken bunları gözlersiniz zaten. Mesela; Uzun süreli marş basarken akü gerilimi 10.5-11 Volt'lara kadar inebilir, bu sırada göstergeleriniz kapanmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
cansin09 adlı üyeden alıntı
.......Servise gittim oto elektrikciye göster dedi ama kuşadasinda hiç bir elektrikci bakmadı. .....
Servis herhalde Honda değildi. Nasıl elektrikçiye git diyebilir.
-
25 Ağustos 2018, 23:54
#16
Honda serviydi. Bizde kalırsa bir hafta uğraşırım sonunda kabloyu tesisatı değiştiririm En güzeli oto elektrikci çözüm bulur dedi. Biraz önce aliexpres ten mars otomatiği satın aldım.yani ana sigortanin olduğu bağlantiyi. Makine de ana sigorta daha önce erimiş ve ilk sahibi tarafından dışarıdan kablo ile sigorta bağlamışlar. Aklıma gelen bu oldu belki roleden elektrik gitmiyor olabilir diye düşündüm. Olmadı regülatöre baktiracagim ama ilk önce bakan birini bulmam lazım. Pazartesi günü Yamaha ve suzuki servislerine de gideceğim.
-
25 Ağustos 2018, 23:56
#17
Bence en guzeli gostergenin baglantilarini avometre ile olcmek nereye elektrik geliyor nereye kadar elektrik geliyor bi bakmak lazim birde video cekip youtube a yuklermisin ilgilenmek istiyorum belki cozebiliriz
0551 128 37 41 eklersen bi konusalim yardim etmek istiyorum aklima bir suru ihtimal geliyor
-
25 Ağustos 2018, 23:58
#18
sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı
Bence en guzeli gostergenin baglantilarini avometre ile olcmek nereye elektrik geliyor nereye kadar elektrik geliyor bi bakmak lazim birde video cekip youtube a yuklermisin ilgilenmek istiyorum belki cozebiliriz
0551 128 37 41 eklersen bi konusalim yardim etmek istiyorum aklima bir suru ihtimal geliyor
Teşekkür ederim. Numaranızı kaydedip sizi arayacağım. Hatta siz müsait olunca irtibata geçebiliriz 05324936223
-
27 Ağustos 2018, 13:30
#19
cansin09 adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim. Numaranızı kaydedip sizi arayacağım. Hatta siz müsait olunca irtibata geçebiliriz 05324936223
Arkadaşlar avometre bulamadımama sharkspeedr2 yönlendirmesi ile arabamda bulunan lambalı kontrol kalemi ile sigortaları ölçtüm ve sonuç olarak sigorta kıl kalınlığında bir yerden atmış. sigortayı değiştirince her şey normale döndü. sharkspeedr2 arkadaşıma ilgisi için cok teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)