tamam dostum. ayarı o 0,05 ve bir yanındaki 0,10 la yapacaksın. sorun olmaz merak etme.
sen açma işlemine devam et bakalım neler çıkacak içerden. türk usta işi parça arttırmayacak şekilde sök, söktüğün parçaları belirli sıra ile sakla. hepsini bi torbaya doldurma aman diyeyim sonra aranır durursun.
bu arada fotoğraflamayı da unutma. güzel bir konu olacak. ihtiyacı olan faydalanır buradan.
kolay gelsin.
üstad fotoğraflamayı bende düşünüyorum ayak üstü baskı balata kısmını söktüm ve iki kırık parça çıktı.nerenin belli olmuyor.birde büyük bir pul çıktı.onları bulmak için parçalamaya devam edicem.kırık parçaların resimlerini bugün yükleyeceğim kısmetse.birde çıkardığım her parçaya dikkat ederek çıkarıyorum sonradan sorun olmaması için
üstadlar silindiri söktüm ve ilk gördüğüm şey pistonda ki segmanların genişlemiş olmasıydı.pistonda sorun yok biraz kurumbağlamış o kadar.sadece segman takımı aradım bulamadım herhangi bir 250 cc motorun segman tkımını alıp kullansam sıkıntı çıkar mı? kırılan parçaların yerini bulamadım.birde subaplar görüntü itibariyle sağlam ama elimle bastırıp aşağı hareket etmesini sağladığımda çok zor aşağı hareket ediyor bu normalmidir?
dostum devam edeceksin sökmeye. şanzuman onun da aşağısında. silindirde sorun yoktur zaten ama açmışken segmanları değiştirmende fayda var.
silindiri çıkardıktan sonra motor yarma denilen şeyi yapacaksın. debriyaj kapağını çıkarmıştın yanlış hatırlamıyorsam. şimdi sökme işlemine devam edip (ki debriyaj tarafında ufak parçalar çıkmıştı büyük ihtimalle şanzıman dan geldi onlar) şanzımanı çıkarıp dişlileri kontrol etmen gerek.
ezcümle, sen sökmeye devam et. segman ile şimdilik bir işin yok. toplarken lazım olacak yenisi sana.
silindiri al git parçacıya buna uygun segman verin bana de ordan alırsın. genelde standart şeylerdir. milim milim büyüyen yapıları yok. 250cc tek silindir her yerde aynı neredeyse. sorarsın gittiğinde de motorun markasını söyleyerek. yardımcı olurlar.
kolay gelsin.
Hondanin kucuk motorlarinda intake subab arasi kabul edilebilir mesafe 0.08 mm ila 0.2 mm arasi... Goz karariyla olcuyor demek ki o mesafeyi cebindeki sentil cakisini cikarmaya uşenen "saygideger ustam"... nasil bir goz varsa artik... belki de malum oluyordur...
Baska bir deyisle ne yaptiklari iş, ne de gozunuz gibi baktiginiz motosikletiniz, umurlarinda bile degildir.
Ustune bir de yaptiklari ustunkorulugu, utanmadan sayginlikmis gibi pazarlayip keklerler milleti...
http://outdoorpowerinfo.com/engine_s...valve_gaps.asp
dostum sanırım şundan lazım sana;
https://www.dokuyucu.com.tr/asp/prod...TATOR-CEKTIRME
burada da nasıl çıkarılacağı var.
https://www.youtube.com/watch?v=rOs9nB2z4wE
kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
ya da sadece şöyle bir şey le statör kapağını sökebilirsin;
Usta senin sıkıntı üst tarafta altını açma boşuna takım segman al paran varsa subaplarida değiştir eskisinden iyi çalışır
4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali
Yağ tapasinda mıknatıs var açma boşuna zor toplarsin cok capak varsa gaz yagi bulamazsan mazot kat rolantinde calsitir gaz verme 20 sn calissin yeter ayrı segman satarlar piston ile silindiri goturki ona göre versin ben 150 cc için 20 tl ye aldım konyada
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)