Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bu ülkede Garanti Koşullari Neye Göre Belirlenir?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    entellektüel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial Zat 150 Yakında Yamaha 1200 cc Chopper
    Uzayda yaşamıyoruz Türkiye'de yaşıyoruz.Bilindiği gibi ülkemiz teknolojik malzeme kullanma özürlülerin bol olduğu bir ülke...Mondial Motor sahibi olduğum için Zaman zaman Mondial'in kurumsal web sitesine girerim. Bir motorun bujisi, gaz teli, aynası, marş kolu, vs gibi malzemeleri garanti kapsamındamıdır yoksa değilmidir? Mondial Sitesinde garanti koşullarında şu ibareler var....
    Sayın Tüketici,
    İmalatçı ve/veya distribütör, satın almış olduğunuz araçları aşağıdaki koşullar dahilinde garanti eder.

    1-GARANTİ KAPSAMI
    .Garanti süresi, Garanti Belgesinde yazılı bulunan teslim tarihinden itibaren başlar.
    .Garanti Mamulün bütün parçaları dahil olmak üzere fabrikasyon ve işçilik hatalarına karşı imalat, montaj ve malzeme hataları yüzünden çıkabilecek arızaların giderilmesi, tamiri mümkün olmayan parçaların değiştirilmesi veya tamir edildiğinde tekrar kullanılabilecek olan parçaların onarılıp tekrar kullanılmasını kapsar.
    .Garanti, yetkili servis tarafından parçaların tamiri veya değiştirilmesi ve garanti kapsamında ortaya çıkan soruna bağlı olarak yapılan işçilik ücretini de kapsar.

    GARANTİ KAPSAMI DIŞINDA KALANLAR:

    a-) Ücretsiz/ücretli bakımda yapılması gereken işler:
    Kontrol sıkma, motor ayarı, ayar yapma, temizleme vb. işlemler garanti kapsamı dışında ücreti mukabilinde yapılacaktır.

    b-) Ücretsiz/ücretli bakımda değiştirilebilecek parçalar:
    Buji, yağ ve hava filtreleri, kondenserler, sigortalar, fren ve debriyaj balataları, ampuller, tahrik kayışı ve tüm kumanda telleri, kablolar, rulmanlar, gibi zamanla aşınması doğal olan parçalar ücreti mukabil yapılacak/giderilecek /değiştirilecektir.

    c-) Zaman kaybı, zarar, ziyan, gelir kaybı, motosikletin arızalı yerden alınıp başka bir araç ile götürülmesi gibi ortaya çıkan ziyanlar da garanti kapsamı dışındadır.

    2-GARANTİ SÜRESİ:
    Garanti süresi ürünün teslim tarihinden itibaren başlar. Garanti süresi 4077 sayılı kanun kapsamına giren tüketiciler için 2 yıl veya 30.000 km. (hangisi önce dolarsa).dır. Ticari ve mesleki araçlar için alınan araçlar ile 4077 sayılı kanun kapsamına giren tüketici statüsüne giren bir alım olmasına rağmen daha sonradan ticari maksatla kullanılan araçlar için garanti süresi 1 yıl veya 20.000 Km .(hangisi önce dolarsa).dır. Garanti süresi içerisinde değiştirilen mamullerde garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.

    a) Mamulün arızalanması sonucunda bakım, onarım ve değiştirme için tamirde geçen süre garanti süresine eklenecektir. Tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre, servis istasyonuna ve değiştirilmesi için üretici/distribütör firmaya yapılan başvuru tarihinde başlar. Ancak, tamir edildiği bildirildiği ve/veya teslim alacağı tarih önceden bildirildiği halde teslim alınmayan ürünler için tamirden sonra serviste geçen süre garanti süresine eklenmeyecektir.

    b) Mamulümüzün garanti süresi içerisinde, gerek malzeme, gerekse imalat ve montaj hatalarından dolayı arızalanması sonucu ilgili servis istasyonlarımızda bakım, onarım ve işçilik masrafı ve parça bedeli alınmaksızın ücretsiz olarak yapılacaktır.

    c) Satışa arz edilen mamullerimizin garanti süresi içerisinde arızalanıp, onarımı mümkün olmaması haline servis istasyonlarımızca verilecek rapor doğrultusunda değiştirme işlemi yapılabilecektir.

    d) Garanti süresinin devam edebilmesi için, ücretsiz ve ücretli periyodik bakımların yetkili servislere yaptırılması ve ilgili yerlerin kaşelenip, imzalanması gerekir.

    e) Garanti süresi içinde arızalanması halinde araç sahibi yetkili servise Garanti Belgesi ve Bakım Kartı ile başvurmalıdır.

    f) Garanti uygulaması yalnızca imalatçı /distribütör firmanın yetkili servis istasyonlarında yaptırılması halinde geçerlidir.

    3- 14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazete de yayınlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik yükümlülüklerimizi yerine getirmediğimiz taktirde ise durum Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü?ne müracaat etmesi gerekmektedir.
    4- Tüketiciler, bakım ve onarım ile ilgili servis istasyonları ile aralarında meydana gelen anlaşmazlık durumlarını, servis istasyonlarının ilgili olduğu imalatçı/ithalatçı kuruluşlara mektup veya telefonla bildirmek durumundadırlar.

    5- Tüketicinin mağdur olması durumunda Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü2ne müracaat etmesi gerekmektedir.


    6- AŞAĞIDAKİ DURUMLARDA MAMÜL GARANTİ KAPSAMI DIŞINDADIR

    a) Orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması veya kullanma kılavuzunda tavsiye edilen nitelikte yağların dışında başka yağların kullanılması sonucu ortaya çıkan arızalar.

    b) Aracın amaca uygun olmayan şekilde kötü kullanılması ve bu kötü kullanımdan dolayı meydana gelen arızalar.

    c) Araca istiap haddinin üzerinde aşırı yük konulması.

    d) Distribütör / Üretici firma ve yetkili kuruluşlardan yazılı izin alınmadan araç üzerinde değişiklik yapılması.

    e) Aracın spor müsabakalarında kullanılması.

    f) Aracın arızalanması durumunda kullanıcı tarafından veya yetkili olmayan tamirciler tarafından sökülmesi ve tamir edilmesi.
    g) (400-800 km ücretsiz) ve ücretli periyodik bakımların yetkili servislerde ve zamanında yaptırılmaması.

    h) Kullanma kılavuzunda belirtilen önerilere aykırı kullanım sebebi ile oluşacak arızalar.

    ı) İmalatçı / ithalatçının kontrolü dışındaki faktörler ile oluşan hasarlar;

    v Hırsızlık, ayaklanma, yangın, çarpışma v.b. kazalar
    v Asit yağmuru, çevreden kaynaklanan yüzey korozyonu
    ( kimyevi maddeler ağaç öz suyu v.b.)
    v Dolu, fırtına, sel, şimşek ve diğer tabii afetler
    v Kozmatik şartlar, boyadaki çizikler.

    7- Garanti süresi içerisinde arızaların garanti kapsamında giderilmesi için garanti belgesi ile birlikte yetkili servis istasyonlarımıza başvurulmalıdır.


    ARAÇ TESLİMATI

    Mondial araçları imal ettirirken bir dizi kalite kontrolüne tabi tutturduğu gibi, bayiinizden de aracınızı teslim ederken kapsamlı bir test yapmasını istemektedir.

    Aracınızı size tam olarak tanıtacak ve aracınızı test etmenizi sağlayacak
    Garanti belgesindeki ilgili kaynakları, araç sahibi ve araçla ilgili bilgileri anlatacak
    Araç kullanma kılavuzunu verecek, bakım ve servis hizmetlerini anlatacak.



    ARAÇ SAHİBİNİN SORUMLULUKLARI

    Araç sahibi, ?Garanti Belgesi? ve ?Kullanma ve Bakım El Kitabı?nda belirtilen açıklamalara uygun hareket ederek aracın periyodik bakımlarının düzenli yapılmasından sorumludur. Her bakım kontrolünden sonra, gerekli imza, tarih, kilometre kayıtlarının yapılıp, servis kaşesinin vurulduğundan emin olunmalıdır. Böylece bu işlem araç bakımının yapıldığını belgelemiş olacaktır. Eğer grenajlarda çizik, çentik gibi hasar tespit ettiyseniz bunları hemen teslim anında bayiye bildiriniz ve o halde aracı teslim almayınız.

    Bunlar aynen mondialin garanti koşulları. Ancak ne ücretli ne ücretsiz bunlar belirgin değil...Kullanma kitapçığındaki ile çelişkiler var. Bu arada her bakımda 50 - 80 - 25 - YTL ödeme yapacaksak neden biz bu motorun garanti koşullarına bağlanalım. Değişim ihtiyacı gösteren parçalara ödeme yapılacaksa, Bunu mahalledeki tanıdık usta 20 -25 YTL ye yapıyor... Bence bizler Benim motorum seninkini döver tartışması yerine, Biz nasıl örgütleniriz ve tüketici olarak kendimizi İthalatçı firmalara ve Servislerine kendimizi yem etmeyiz? onu tartışalım. Her birimizin motoru olduğuna yada çoğumuz motor almayı düşündüğümüze göre, Bu araçların üzerinde kendimizi Görme özürlü, ve trafik cahillerinin cirit attığı trafik magandaları ile dolu bir ülkede olduğumuza göre ya kaza yapıp, yada başka bir şekilde muhakkak servise gideceğiz. Bu nedenle İthalatçı yada imalatçıları susarak disipline edemeyiz... Boş vercilikten haklarımızı aramamaktan bu ülkede insanlar bu kadar pervasız davranabiliyor... Benzine Zam ses yok... Vergiye Zam Ses yok... Motor çalınır ses yok... Belediye yollarla ilgilenmez bana ne ...Ses yok!... 30.000 üyesi olan sitemiz bir güç değilmi? bir çağrıda 30.000 Protesto mail'i çok şeyler yapar... Motorun gücünü kullanırken sitemizin ve diğer sitelerinde gücünü kullanmamız gerekir...Mesela ben Adana'dayım Adana MT ile henüz tanışma olanağım olmadı... Oturalım Adana'daki servisleri değerlendirelim...Yani haftanın belli bir günü açık panel yapalım...
    Yolları, trafik magandalarını tartışalım. Bir pazar da gezi yapacağımıza Benzin zammını protesto sürüşü yapalım... Taşıt Pulu konusu bile belli değil... Motosikletlerinde taşıt pulu almak için maliyeye para bayılması gerekiyor. Hemde senede iki kez... Dönemini kaçırdınmı cezalı tahsilat var...Bunları tartışalım... Motosikleti yeni alanlar Niye sıfır alırlar? garanti koşullarından yararlanmak için...2 Yıl neye göre garantilidir? aramızda Hukukçular hukuk bilgisi olanlar var... Bizi aydınlatabilirler...eee hadi o zaman buyrun Türkiye'nin en dürüst, tüketiciye en saygılı sektörel kurumlarını seçelim ve ilan edelim... Mesela en garantili motor hangisi? En iyi Servis kim? Hadi gelin yılın Teknik servisini, İthalatçısını, imalatçısını seçelim... Tüketici olmanın gücünü yaşayalım. Hilton Oteller Zincirini kuran Mösyö Hilton " Bizim Patronumuz müşterimizdir...Onlar para ödemezse biz sizin maaşlarınızı ödeyemeyiz... İşimizi dönüştüremeyiz... Bütün İş Adamları Karl Marks'ın "Das Capital" kitabını okumalı bence... Napolyon'un, Bismarc'ın Başucu Kitabı yaptığı Maxyavelli'nin Prens eseri gibi onlarda Kapital'i okuyup düşünmeliler bence... Biz satın almazsak, biz problemlerini ve zaaflarını ortaya koyarsak bunlar bu motorları kime satarlar? Kim alır garantili olduğu halde servise her götürdüğünde hizmet bedeli ödeyeceği malı... Bence Servise bu parayı İthalatçı ödemeli çünkü serviste işini yapıp hak ettiği ücreti alacaktır... Ama yeni bir malın hizmet bedeli vs nedenlerle her bakımında ve servisinde, para ödeyen müşteriler kendisini Aptal gibi görür... Zaten Türkiye sanayisi bu nedenle gelişmemiştir... Sanayici Tüketiciyi hep aptal gibi görmüştür... Tüketici de hep susmuştur...Hakkını aramamıştır...Bu nedenle Türkiye'den Dünya markası çıkmamıştır. Robert Boch " Aldatılan her Müşteri Kaybedilen bir servettir" anlayışıyla dünya markası olmuştur... Kısacası "benim patronum müşterimdir" diyen işletmeler yaratacaktır Dünya Markalarını...
    Çindeki işçi 30 Usd ile, Neredeyse bir mahkum gibi gün yüzü görmeden çalışmaktadır. Japon Mucizesi nasıl oldu sizce? Fotoğraf Makinem arızalanmıştı Japonyaya mail atmıştım fabrikasına Br ay sonra Postacı Bir paket getirdi Benim arızalı makinemin aynısını göndermişler ve kutunun içine de bir özür mektubu koymuşlardı..."Bahsettiğiniz arızayı mühendislerimiz incelemiş olup, makinedeki arızanın, imalatımızda gözümüzden kaçan bir nokta olduğunu sayenizde anlamış olup, bundan sonraki imalatlarımızda bu tür arızaların oluşmaması için önlem almamızı sağladığınız için teşekkür ederiz..." şeklinde bir yaklaşımdı... Şimdi o markayı gözüm kapalı alırım ve tavsiye ederim...İşte Garanti budur... Aslında en büyük garanti dürüstlüktür...Markaya güven markaya sahip çıkmakla, tüketicinin şikayetlerini ciddiye almakla, ve Parça kırıldıysa acaba kullanım hatası mı montaj hatasımı yada kullanıcı hatasımı diye araştırdığımızda belki o malzemenin başka bir teknikle yapılması halinde dayanıklılığı arttırılabilir diye düşünerek koşulsuz müşteri memnuniyetini en iyi uygulayan firmalar kazanıp büyürler... Öteki firmalar ise arkalarında kendilerini lanetleyen tüketicilerin beddualarını alarak kaybolup giderler...Boyunlarında güvensizlik yaftalarıyla...Bu ülke de hepimiz yaşıyoruz... Çocuklarımız ve torunlarımız için susmamalıyız...Haklarımızı aramalıyız...Yaşamı birbirimiz için kolaylaştırırsak, bunu çevremizden başlayıp ülkemize yayarsak yaşam keyfini ve huzuru sağlayabiliriz...Bu bir insanlık görevidir... Kurtuluş savaşında şehit olanlar, gazi olanlar, olmasaydı...Özgürlük olurmuydu? Önderimiz Mustafa Kemal olmasaydı bu destan yazılırmıydı?... Nazım Hikmet Bu destanı yazabilirmiydi? Hadi o zaman oturalım yararlı işler yapalım...Motosiklet kültürünü, hep birlikte yaratalım...
    [B][I][COLOR="Red"]Yanlışlarıyla Mutlu olanları, Doğrularınızla Rahatsız etmeyiniz...[/COLOR][/I][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    evet çok faydalı bi başlık umarım bir çok kişiye yardımcı olur
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #3
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    bilgiler için teşekkürler. önemli olan servislerin garantiyi müşteriye yansıtmaları tabi. 2 yıl garanti var motorlarda çoğu kişi servisten şikayetçi.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  4. #4
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    sadece 50 küsür kişi okumuş biraz güncel tutalım
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler