Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ön amortisör arıza

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Merhabalar herkese

    Bir garip amortisör sorunu ile karşı karşıyayim.Motosikletim Rr daytona ve ön amortisörleri ters çatal.Sorunuma gelince amortisörler hava yapıyor ve gram esnemiyor.Üst tapalarını gevşettiğim de havayı dışarı atıyor ve yumuşuyor.Mesela bugün hava sıcak ve güneş altindaydı şimdi kontrol ettim gram oynama yok,iyice genleşmiş.Acaba sorun nerde veya sebebi ne olabilir.Yardim ve yorumlarınızı brkliyorum,saygılar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------

    Koca forumda bir bilen yok mu yahu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    enable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS, cbf150,xmax250ABS
    Keçelerde sorun vardır, keçeleri değiştirmeyi denedin mi?

  3. #3
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Yağ atma akıtma yok bu yüzden değişmeyi düşünmedim açıkçası.

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum sen ön amortisördeki havayı neden boşaltıyorsun ben onu anlamadım. amortisör hava yapar mı hiç.

    içerideki yağın ve yayın esnemesi için tabi ki boşluk olması gerekir. sen içindeki havayı alıp, içeride full yağ olmasını ve esnememesini sağlıyorsun. yaş esneyen bir madde değildir. tüp içindeki hava sıkışır sadece yay ile birlikte. yağ belirli bir yere kadar sıkışmasını, sonrasında durmasını sağlar.

    her motorun ön süspansiyon yağının belirli bir ölçüsü vardır. mesela benim motor için adam kitapçığa şunu yazmış "234cm2 (7.9 US OZ...)"

    öyle kafana göre ağzına kadar yağ doldurmamalısın yada içerideki havayı almamalısın. o zaman tabi ki yağ yoldan gelen basıncı absorbe etmez direk motora iletir. mantık dışı zaten.

    sen iyisi mi değerini öğren yağı boşalt yeni yağı doğru ölçüde koy. içerisinde boşluk ve hava olması gerek. yoksa nasıl hareket edecek içerideki yağ ve yay.

    ayrıca teker yere değerken bu işlemleri yapma. ön teker tamamen havada olmalı. yağını koyup tapalarını sıktıktan sonra yere otursun. öteki türlü zaten üzerinde yük olan gerilmiş bir mekanizmayı düzeltmeye çalışırsanız verimli sonuç elde edemezsiniz.

    kolay gelsin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)