CBF 150 SÜBAB AYARI KARARSIZLIĞI.
Reklamlar
-
Merhabalar Sevgili kardeşlerim Abilerim. Forumda Yeniyim ilk mesajımda konu açtiğim için özür dilerim.
34.000 km De 2009 model cbf 150 motosikletim var.
Yokuş yukarı giderken tahmini 3 bin devirde düdük sesine benzer bir ses geliyordu ve sıcak havalarda zor calısıyordu Bu şekilde subap sesi ile ilgili bir şakayetim yoktu ve işe koyuldum.
Subab ayarı için motorun üst kapağini açıp senteye aldım Manuelinde Emme subapı : 0.008 Egzoz subapı: 0.012 yazıyordu kontrol amacı ölçtüğümde sentete emme 0.003 egzoz 0.006 Manual e göre güzel bir şekilde ayarladım ( motor sogukken ) çalıştırdım 3. dakikadan sonra barız belli bir şekilde şıkır şıkır ötmeye başladı. yarım saat soğumasını bekleyip tekrar kontrol amacı ile soktum senteye alıp ayarlar doğru bu sefer emmeyi 0.006 egzoz 0.010 yaptım ses biraz daha azaldı ama sorunum hala devam ediyor. Bu konuyu sorduğum kimseden net bir cevap alamadım.Sizde bilirsinizki sıkı subapın ne zaman kesileceği belli olmaz eski şekline bilerek getirmedim... Söylenenler Subab uzamıştır dediler , Subap eğilmiştir diyen var , Subabları iten yayların bilyalar bozulmustur diyen var. Bu konuda bilgiye sahip abilerim ve kardeşlerimden yardımlarını bekliyorum.
orjinal subab takımı 45 tl alıp değiştireyimmi sorun başka yerdemidir.
İlgi ve alakanızdan dolayi teşekkür ediyorum ÖMER ÇAKMAK
Reklamlar
-
dostum sayılarda bir sorun olabilir. ayrıca sen 0.003 senteyi nasıl yapabilirsin mikroskobik ölçü o.
cbf için değerler şunlar değil mi?
Emme subabı : 0,08 mm.
Egsoz subabı : 0,12 mm.
sen acaba inch değerlere bakıyor olmayasın.
ayrıca sente için yandaki büyük vida gibi olan yerleri açıp "T" kısmına getiriyorsun değil mi Top Dead Center de olacak.
sanırım değerler şöyle olacak;
genelde ölçüm yaptığın sente çakısında 0.05 ve katları olarak ilerler. emmeyi (karbüratör tarafında olanı) 0.05 e göre ayarla. egzoz olanı da 0.1 yaparsan sanırım sorunun çözülür. zaten tekrar ediyorum elindeki sente çakısında 1.0 dan sonra sadece bu iki değer var. aralıkları yok. eğer daha milimetrikleri varsa bilemiyorum.
fazla şıkırtı bol olmasından kaynaklanır. çok sıkı olsa çalışmaz motor zaten. genelde tr de ustalar el ile yaparlar. en iyisi sente kullansa standart 5 e 10 yapar gönderir. hoş kötü bir değer midir hayır değildir ama kitaba uygun olacaksa eğer ona uygun sente çakısı bulman gerek. zor birşey onu buralarda bulmak
-
Merhabalar hocam zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam aldığım sentil cakisi bu
http://s.aliexpress.com/RVZFfyIR
Sente ayari icin alyan ile orayi acip 23 circir ile cevirip t isaretini bulamadim fakat egzantirik dislisinde 2 adet cizgi var onlari yatay ust kapagin baastigi yere paralel yaparak 2. Turda subablarin 2sininde bosaldigini fark edip oyle yaptim bir kac kez degistirdim sentede yapmamis olsam motor calismaz degilmi.orda caki da içerisinde
inç:
0.005 / 0.006 / 0 .008 / 0.009 / 0.010 / 0.011 / 0.012 /
0.013 / 0.014 / 0.015 / 0 .016 / 0 0,017 / 0.018 / 0.019 / 0.020
metrik (mm):
0 0,127 / 0.152 / 0 .203 / 0.229 / 0.254 / 0.279 / 0.305 / 0.330 /
0.356 / 0.381 / 0.406 / 0.432 / 0.457 / 0.483 / 0.508
Yazıyor 0.008 emmeye 0.012 eksoz a uyguladım sentil cakisi daha ince ayar içinmi acaba ilginize teşekkür ederim saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------
Şu anda fark ettim ki ben cakidaki inç değerine göre yapmişim ama sentil cakisindaki en düşük mm değeri 0.127 yani bu eksoz subab ı için uygun sanırım :( dogrumuyunlm
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------
Dostum sana ne kadar teşekkür etsem azdır ben gerçekten inç değerine göre yaptim yani emmeye 0 .203 mm
Egzoz 0.305mm yaptım bu cakiya göre.. bu cakidaki değerler ile bu motoru ayarlayamayacagim sanırım :( gerçekten çok teşekkür ederim
-
ta2omer adlı üyeden alıntı
Merhabalar hocam zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam aldığım sentil cakisi bu
http://s.aliexpress.com/RVZFfyIR
Sente ayari icin alyan ile orayi acip 23 circir ile cevirip t isaretini bulamadim fakat egzantirik dislisinde 2 adet cizgi var onlari yatay ust kapagin baastigi yere paralel yaparak 2. Turda subablarin 2sininde bosaldigini fark edip oyle yaptim bir kac kez degistirdim sentede yapmamis olsam motor calismaz degilmi.orda caki da içerisinde
inç:
0.005 / 0.006 / 0 .008 / 0.009 / 0.010 / 0.011 / 0.012 /
0.013 / 0.014 / 0.015 / 0 .016 / 0 0,017 / 0.018 / 0.019 / 0.020
metrik (mm):
0 0,127 / 0.152 / 0 .203 / 0.229 / 0.254 / 0.279 / 0.305 / 0.330 /
0.356 / 0.381 / 0.406 / 0.432 / 0.457 / 0.483 / 0.508
Yazıyor 0.008 emmeye 0.012 eksoz a uyguladım sentil cakisi daha ince ayar içinmi acaba ilginize teşekkür ederim saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------
Şu anda fark ettim ki ben cakidaki inç değerine göre yapmişim ama sentil cakisindaki en düşük mm değeri 0.127 yani bu eksoz subab ı için uygun sanırım :( dogrumuyunlm
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------
Dostum sana ne kadar teşekkür etsem azdır ben gerçekten inç değerine göre yaptim yani emmeye 0 .203 mm
Egzoz 0.305mm yaptım bu cakiya göre.. bu cakidaki değerler ile bu motoru ayarlayamayacagim sanırım :( gerçekten çok teşekkür ederim
rica ederim dostum işin görülsün önemli olan o.
sanırım onunla yapamayacaksın bence de. 20 tl gibi bir rakama sanayi sitelerinde civata satan yerlerden metrik olanı bulabilirsin. şöyle bişey olacak;
buradaki 1.0 ın yanındaki 0.05 ile emme ayarla, 0.10 ile de egzoz ayarla hallolmuş olur umarım.
kolay gelsin.
-
Dostum çok teşekkür ederim gerçekten beni büyük bir sıkıntıdan kurtardın yanlız emmedeki 0.05-0.08 =0.03 mm (ekzoz için ) 0.12-0.10 = 0.2mm Eksik olması bir sorun yaratmaaz değilmi ? Çok teşekkür ediyorum çok sağol :=)
-
Bir adet ustura jileti ile çok güzel ayarlanır. 0.10 sentile denk geliyor. Egzozuda emmeyide aynı yapabilirsin sıkıntı yaratmaz
-
cevabın için teşekkür ederim bora kardeşim usülüne göre yapalım daha sağlıklı olur heralde
-
Dostum o kadar dan bisey olmaz. Sen 5 e 10 yap zaten farkedeceksin oldugunu. Ustteki vidayi siktiginda sentil icinde tatli sert hareket edecek. Ona dikkat et. Sikismayacak iceri girip icinde hareket edebilecek.
Ayni olmasin 10 a 10 emme icin yuksek olur. Cok verimli olmaz.
Kolay gelsin. Islemden sonra sonucu yazarsan baskalari da faydalanir.
-
Tabiki hocam yapar yapmaz yazacağım sonucu eyw ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------
Merhabalar
Gün içerisinde hırdavatcıdan İZELTAŞ Sentil Filler Çakısı aldım.
23:30 civarı işe koyuldum üzerinde 0.05 , 0.10 ve 5 in katları olarak gidiyor.
Emme subabını : 0.05 rahat girecek ve 0.10 un oraya girmeyeceği şekilde ayarladım.
Eksoz subabını : 0.10 rahat girecek ve 0.15 in oraya girmeyeceği şekilde ayarladım Ve işlem tamama.
Sıkıntısız saat gibi oldu. motor 15 dakika ısıttıktan sonra hava ayarını komple kapatip 3 tur açtım ve sonrasında rolantiyi ayarladım.
Şu anda herşey yolunda..
Bu konuda bana desteği olup bana yardımcı olan ''diablof'' Dostuma teşekkür ediyorum.. Saygılarımla
-
Ben daha önce denedim boşa para verme diye söyledim jileti. Emme yi sıkı geçen şekilde hatta zorlayacak derecede ayarlayıp egzozuda biraz daha normal ayarlayıp deneyebilirdiniz.
-
Eyw bora kardeşim sentil cakisi 10 tl bisi sıkıntı yok illaki denenmislikler ve tecrübe vardır fakat usulüne yapalım istedim. Yardımların ve fikirlerin için sanada teşekkür ederim ;) saygılar
-
gençler bu cbf 150 nin uzmanı olan bir arkadaş cevap verirse çok memnun kalıcam.
1. Subap ayalarını yaptım ama tam verim alamadım. Çünkü tam net değerlere getiremiyorum.
2. Subap ayarını yapmak için söktüğümde eksantrik zincirin iyice bollaştığını farkettim. Acaba bu benim sübap ayarlarımın tutmamasında etkili olur mu ?
-
emrenakipogl adlı üyeden alıntı
gençler bu cbf 150 nin uzmanı olan bir arkadaş cevap verirse çok memnun kalıcam.
1. Subap ayalarını yaptım ama tam verim alamadım. Çünkü tam net değerlere getiremiyorum.
2. Subap ayarını yapmak için söktüğümde eksantrik zincirin iyice bollaştığını farkettim. Acaba bu benim sübap ayarlarımın tutmamasında etkili olur mu ?
eksantrik zincirin ömrünü tamamlamış olabilir.değiştirmeni tavsiye ederim.yada gergilerini bi kontrol et.onlarda deforme olmuş olabilir.subab ayarlarına etkisi olurmu bilmiyorum ama sana şöyle bir sıkıntısı olabilir. her hangi bir viteste giderken devir artınca yada atıyorum 4 yada 5 nci viteste yolda giderken 70-80 lere tam çıkacakken sanki birisi seni arkadan tutup tutup bırakıyormuş gibi olacaktır.motor kendini bir kasacak bir bırakacak.başıma geldiği için biliyorum.eksantrik zinciri ni değiştirdim motorum tabiri yerindeyse canavar gibi olmuştu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)