YAMAHA R6 Motor sönme sorunu. Yardım Lütfen..
Reklamlar
-
Merhaba 2007 model bir r6 sahibiyim. Motoru biraz ucuz alacağız diye ve biraz daha bilgisizlikten kötü niyetli satıcının eline düşüp. Sorunlu bir motorsiklet aldım... Motor'u aldıktan sonra 1 hafta geçmediki akü problemi oldu motor çalışmadı daha sonra aküyü takviye ettik çalıştı. aradan 3 gün geçti yeniden motor çalışmadı. Bir ustaya gittim bana akü bitik dedi. Akü aldık 2 gün sonra aynı sorun. Gittim ustaya o zaman konjektör bozuktur dedi. Fiyat sorduk 700 TL orjinal yenisi. Ben dedim nasıl bişe yaparız usta daha ucuz nasıl kurtulurum bu sorundan. Bana alman malı bir konjektör var bunu kimse bilmez biz tüm racing'lere takıyoruz. Saat gibi çalışıyor dedi. dedim ne kadar işçilik ile birlikte 300 TL tamam dedim ve takıldı. Arada 3 gün geçti motor yolda giderken tüm ekran gitti önce sonra boğuldu stop etti ve çalışmadı bidaha.. Ustaya gittik dedi demek orjinal olmayınca olmuyor. Dedim usta neden takdın o zaman. Lafı geçiştirdi. Sonra ben internet üzerindne 200 TL ye taivan malı bir konjektör aldım onu takdırdım. 3 haftadır herhangi bir problem yok ekü şarj etmesi konusunda. Yalnız motoru aldığum günden bu yana motor rolantide iken düzgün çalışmıyor tabiri caiz ise ( hın hın hın ) şeklinde yani sürekli saymıyor motor. Sanki stop edecekmiş gibi oluyordu. Bugün tam az gezim dedim motorla. Yeniden motor gazı kesince stop etti. çalışıyor ama gazı kesince stop ediyor ( birden değil , 5-6 saniye çalışıyor ama stop ediyor ) Dedim akü bitti herhalde yine gittim ustaya aküyü şarja bağladım. Baktım akü dolu. Farklı bir sorun. Ustaya sordum dedim bu senin motor en başdan beri rolantide 2 yada 3 göz çalışıyor dedi. Şuanda ondan stop ediyor dedi. Şİmdi bana bujiler değiecek, buji kafaları kontrol edilecek ve subap ayarı yapılacak dedi. Benim sizlere sormak istediğim bu tarz bir sorun yaşayan varsa nasıl sorunu çözdü önerilerinizi paylaşın lütfen. En azından ustaya şunu yap bunu yap diyeyim. İnanın motor'dan soğudum artık sürekli bir sorun ve çözemiyorlar buradaki ustalar. Halen kara düzen çalışıyorlar. Bu arada motor üstünde spor egzoz var. Egzoz valfi olmadığı için bende motor lambası yanıyor. Ben onu internetten bir video izyelerek iptal ettim. artık motor lambasıda yanmıyor. Yardımlarınızı bekliyorum. tşekkürler.
Reklamlar
-
Servise niye gitmiyorsunuz?Usta bozuntularına para kaptırmayın.
-
Bulunduğum ilçede servis yok, İl'deki servise gittim motoru alacakken check ettirmek için adam granjı kırdı. oradaki vidayı fazla sıkmış.
-
Egzostan benzin atıyor mu makina? Stop etme oluyor mu?
-
Keşke manisa'da olsaydın? 2007 Kırlangıç'ın en deli olduğu yıllar.Ciğerini sökmüşler belli ki, yazık.
-
sen o ustaya gitme, ya işi bilmiyor yada seni soymaya niyetli.
-
oklawa adlı üyeden alıntı
Egzostan benzin atıyor mu makina? Stop etme oluyor mu?
Hayır Egzoz'dan benzin atmıyor . Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim . Konu ile ilgili teknik bilgi sahibi arkadaşlar'da yorum yazarsa sevinirim. Tşekkürler
-
Anlattığına göre sanki motor 3 piston çalışıyor. bunuda değişik sebebleri olabilir. ama insanın aklına ilk gelen tabiki buji kablolar bobin vs...
-
-
astorojna adlı üyeden alıntı
Anlattığına göre sanki motor 3 piston çalışıyor. bunuda değişik sebebleri olabilir. ama insanın aklına ilk gelen tabiki buji kablolar bobin vs...
Bugün 4 tane iridyum buji sipariş ettim istanbul'dan 2 gün içinde elimde olacak sonra ustaya götüreceğim. Buji'leri değişecez. Bu buji kablolarının bozuk olduğunu nasıl anlarım ? Yani bugün ben orada idim. Buji'leri sipariş ettim ben kendim dedim. Onun verdiği fiyat farklı idi ben 180 TL^ye buldum. SOnra orada birisi hemen buji kabloları ölü olabilir. ustada var tanesi 75 TL 'dedi .. Dedim önce bujileri bir takalım. Bide ben bazı forumlarda okuduğum benzin pompası yapabilirmiş bunu onuda temizlemek lazım. Bide sökülmüşken hava filtresine bakacam eğer ölü ise onu'de değiştirecem. başka ne gibi kontrol'ler yapılmalı yazabilirseniz sevinirim ..
Bide 2006 model r6 'da rolanti ayarı nasıl yapılır. Bide usta Hava ayarı dedi bunun nasıl yapılacağı konusunda bilgi verirseniz sevinirim.
-
Anlattıklarına göre sorun şu an için sadece rölanti gibi geliyor bana. Nereden yükseltildiğini bilmiyorum R6'da. Ancak servis manuel'inden bulabilirsin kolayca. Ustaya gitmeden önce rölantiyi yükselt bir de öyle kullan derim. Ayrıca bu kitapçıkta rölanti devrinin kaç olması gerektiği de yazıyordur mutlaka. Orada yazan devre göre ayarla.
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Anlattıklarına göre sorun şu an için sadece rölanti gibi geliyor bana. Nereden yükseltildiğini bilmiyorum R6'da. Ancak servis manuel'inden bulabilirsin kolayca. Ustaya gitmeden önce rölantiyi yükselt bir de öyle kullan derim. Ayrıca bu kitapçıkta rölanti devrinin kaç olması gerektiği de yazıyordur mutlaka. Orada yazan devre göre ayarla.
r6'larda rolanti ayarı yokmuş sanırım bir çok yerde araştırdım. Elektronik olarak yapıyormuş. Ne yapmam lazım bilemiyorum. Bu benzin temizleyicilerden alacam yarın deniyecem
-
Ustaya bak hizaya gel diyorum.
-
rolantide istop etme ve motorun sesinde değişme varsa ki var diyorsun, sorunun silindirin birisinin çalışmaması buraya yazıyorum. eğer motoru zorladıktan sonra filan başgöstermişse subaplarına elveda demişssindir yok eğer durduk yere oldu filan diyorsan buji bobin gibi sorunun vardır. ustaya götürdüğünde direkt açıp anlaması gerekir, ucuza kaçmanın bazen zararları bu şekilde tecrübe oluyor parasını düşünmeyip anlayan birisine göstermek en mantıklısı kolay gelsin
-
Tps sensöründen de olabilir bi baksın ustan
-
2006 600f te hemen hemen ayni sorunu yasadik,silindirlerden birisi calismiyordu
-
rolantide çalışırken buji kablolarını tek tek çıkar , bir silindiri çıkardığında hiçbir anormallik olmuyorsa o silindir çalışmıyordur, buji kablolarını ve bobinleri yer değiştirerek aynı çıkar tak uygulamasını tekrar yap, bu sefer farklı silindir tepki vermiyorsa kabloda veya bobinde sorun vardır,
rolanti ayarı manuel değilse elektronik regülatör vanası vardır, kirli olabilir yada hiç çalışmayabilir,
hava filtresi bağlantısını motor çalışırken sök devir artıyor vede teklemeden çalışıyorsa arızalı olduğunu söyleyebilirim, map sensörü, tps sensörü gibi gördüğün soketli kablolara kontak spreyi sıkıver, belki çok basit çözümü olan oksitlenme sorunu vardır..
-
yurtdışında olsa bozuldu deyip atarlardı
-
oklawa adlı üyeden alıntı
Tps sensöründen de olabilir bi baksın ustan
TSP sensörü dediğiniz nedir tam olarak açıklarmısınız nasıl kontrol edilir ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------
Zippo's adlı üyeden alıntı
2006 600f te hemen hemen ayni sorunu yasadik,silindirlerden birisi calismiyordu
Nasıl çözdünüz hocam sorunu ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
rolantide çalışırken buji kablolarını tek tek çıkar , bir silindiri çıkardığında hiçbir anormallik olmuyorsa o silindir çalışmıyordur, buji kablolarını ve bobinleri yer değiştirerek aynı çıkar tak uygulamasını tekrar yap, bu sefer farklı silindir tepki vermiyorsa kabloda veya bobinde sorun vardır,
rolanti ayarı manuel değilse elektronik regülatör vanası vardır, kirli olabilir yada hiç çalışmayabilir,
hava filtresi bağlantısını motor çalışırken sök devir artıyor vede teklemeden çalışıyorsa arızalı olduğunu söyleyebilirim, map sensörü, tps sensörü gibi gördüğün soketli kablolara kontak spreyi sıkıver, belki çok basit çözümü olan oksitlenme sorunu vardır..
Kontak spreyi dediğiniz şey yerine wd40 iş görürmü hocam ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------
tian adlı üyeden alıntı
kardeşim ustanda iş yok kusura bakma
bence biraz bekle işlerini ayarla bir çekici yada uygun bir araçla motoru başka bir ustaya götür
ama bence de silindirlerden biri yada birkaçı çalışmıyor gibi geldi
sorunu tespit edince acele etmeyip ucuza çözüm üretmeyin sonrasında yine aynı yada faklı bir sıkıntıya sebebiyet verebilir tamiri canınızı çok yakabilir
Aynen usta ile alaklı bir sorun ama ben buradan sizlerden bişeler öğrenip olmaz ise kendim müdahale etmek istiyorum. Edebileceğim kadar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------
okan4037 adlı üyeden alıntı
rolantide istop etme ve motorun sesinde değişme varsa ki var diyorsun, sorunun silindirin birisinin çalışmaması buraya yazıyorum. eğer motoru zorladıktan sonra filan başgöstermişse subaplarına elveda demişssindir yok eğer durduk yere oldu filan diyorsan buji bobin gibi sorunun vardır. ustaya götürdüğünde direkt açıp anlaması gerekir, ucuza kaçmanın bazen zararları bu şekilde tecrübe oluyor parasını düşünmeyip anlayan birisine göstermek en mantıklısı kolay gelsin
Teşekkürler.. Yarın buji değişimi yapılacak ve popinleri kontrol edeceğim. Harici olarak hava filtresini kontrol edeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:45 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
rolantide çalışırken buji kablolarını tek tek çıkar , bir silindiri çıkardığında hiçbir anormallik olmuyorsa o silindir çalışmıyordur, buji kablolarını ve bobinleri yer değiştirerek aynı çıkar tak uygulamasını tekrar yap, bu sefer farklı silindir tepki vermiyorsa kabloda veya bobinde sorun vardır,
rolanti ayarı manuel değilse elektronik regülatör vanası vardır, kirli olabilir yada hiç çalışmayabilir,
hava filtresi bağlantısını motor çalışırken sök devir artıyor vede teklemeden çalışıyorsa arızalı olduğunu söyleyebilirim, map sensörü, tps sensörü gibi gördüğün soketli kablolara kontak spreyi sıkıver, belki çok basit çözümü olan oksitlenme sorunu vardır..
Hocam soketli kabloları açıp wd40 sıkacağım onu anladım eğer wd40 olur ise, Elektronik regülatör vanası nedir tam olarak r6'da nerede bulabilirim. teşekkürler
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)