İyi haftalar arkadaşlar,
2000 model BMW R 1150 GS sahibiyim... Motorun ağır bakımlarını geçtiğimiz haftalarda yaptırdım. Bu kapsamda;
Bujiler
Hava-Yağ Filtresi
Difransiyel, Motor, Şanzuman yağı
Final Drive rulmanları
Debriyaj Balatası (debriyaj tası ve diğer elemanların kumlama işlemleri)
Tüm fren diskleri ve balataları
Elektrik tesisatının kontrolü
Hava ve TPS ayarları
Sağ ve Sol gaz teli değişimi Orta gaz teli bakımı
Benzin Filtresi ve Depo tezmiliği
Akü geçen sene bu aylarda alınmıştı.
Arka jant akord işlemi
Marş motoru bakımı ve temizliği
Krank kayışı
(Bu arada saydığım bu ürünlerin tümünü ORJİNAL olarak temin ettim
)
gibi gibi, aynı zamanda mekanik veya elektronik olmayan öteki görsel durumlar. Anlayacağınız olmayan tüm varlığımı bu işe adadım. Sebebi ise üzerine mantıklı oranda kredi çekip alabileceğim tek motor xtz660 ve transalp 700 dü. Yani alacağım motor bir 1150 gs den teknik ve diğer alanlarda kesinlikle daha tatmin edici olmayacaktı.
Gelelim zurnanın zart dediği yere. Genelde forumda yazdığım uzun yorumlar pek dikkat çekmiyor. Başlık umarım ilginizi çekmiştir... Motoru bakıma bırakmadan 2 öncesinde e-5 karayoluna yan yoldan 3. viteste dahil olup devamında 4. ve 5. viteslere geçiş yapmak istedim. Sonuçta motor 4 bin devire geldiğinde gitmemeye olduğu sürat ve devirde saymaya başladı. Allah Allah diyip 5. atıp tekrar yüklendim. Biraz daha süratlendim fakat 4 bin devir ve civarında makina yine aynı tepkilere büründü. Bu durumu yaşadıktan sonra ustama olayı anlattım. Hava ayarlarından olacağı düşüncesindeydi. Bakım zamanı geldi varsayılan tüm değişmesi ve düzeltilmesi gerekenler düzeltildi
Motoru aldım heyecanla yürüdüm. Durum yine aynı. Hatta daha fena. Makina bu sefer tüm viteslerde aynı tepkilerde ve yokuş aşağı bir yolda 120 km yi geçemiyor. 120 km hıza ise 6. vites dışında başka bir vites ile ulaşmak zaten mümkün değil. Magirus minibüsler gibi zırt pırt vites değiştiriyoruz 100 km ye çıkmak için.
Arkadaşlar eli alet tutan, merak eden, böyle bir sorun ile aynı mekanda bir araya gelmiş, olası bir görüşü olan kimseler var ise, değerli düşüncelerini paylaşmalarını isterim.
Benim en son aklıma benzin pompası ve filtresi teşkilatı geliyor... Ama bunun dışında motor bir süre sonra fazlası ile çiğ yakıyor. Devir düşük çalışıyor, fazlasıyla titriyor ve vuruntulu çalışıyor. Düşük devirlerde motoru ilerletmek epey debriyaj hareketi gerektiyor. Normalde makina 2 bin devire kadar 6. vitesi kaldırabilir durumda. Diğer viteslerde de yine 2 bin devirde kendine idare edebiliyor ve gaz açtığında tepkisini eksik etmiyordu. Şuan resmen takaya biniyorum.
Değerli görüşlerinizi bekliyorum. Usta da önerebilirsiniz. Herşeye açığım. Saygılar.