Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung GT250R Sorun

    REKLAM ALANI
  1. #1
    yusufdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2017
    Merhabalar motorum ile bir sorun yasiyorum yardimci olursaniz sevirim. 2014 model gt250r kullaniyorum buji pipo ateşleme vs kablolarini full degistim motorum isininca rolantide tekliyor 5000devire kadar gittigim zaman tekleme yapiyor ve egzosdan tuhaf tuhaf patlamalar meydana geliyor neden kaynakli bir sorun olabilir acaba?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Egzozda patlama oluyorsa çiğ yakıt atıyor olabilir makine.

  3. #3
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    hava ayarı ile çözebilirsin sanırım. hava ayarını motor sıcakken yapmalısın. soğukken yapılan hava ayarı ile motor ısınınca tekleme yaşaman muhtemel.

    aslında direk şöyle yapabilirsin. hava ayar vidasını tam kapat. 2,5 tur aç. bir dene bakalım motoru ısıtıp. genelde optimal değer 2-2,5 tur aralığında oluyor.

    eğer stabiliteyi tutturamazsan şöyle yap. motor ısınsın. rölantiyi yükselt. başla hava ayar vidasını açmaya. bir noktada motorun çalışmasının düzensizleştiğini hissedeceksin. orda kal ve kaç tur döndürdüğünü sayarak tersine çevir vidayı. yine bir yerde hafif titreme ve düzensizlik olacak. o noktada diyelim 3 tam turda mı geldin oraya. 1,5 tur geri çevir. işte en optimal yakıt hava karışımı budur.

    kolay gelsin.

  4. #4
    yusufdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2017
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava ayarı ile çözebilirsin sanırım. hava ayarını motor sıcakken yapmalısın. soğukken yapılan hava ayarı ile motor ısınınca tekleme yaşaman muhtemel.

    aslında direk şöyle yapabilirsin. hava ayar vidasını tam kapat. 2,5 tur aç. bir dene bakalım motoru ısıtıp. genelde optimal değer 2-2,5 tur aralığında oluyor.

    eğer stabiliteyi tutturamazsan şöyle yap. motor ısınsın. rölantiyi yükselt. başla hava ayar vidasını açmaya. bir noktada motorun çalışmasının düzensizleştiğini hissedeceksin. orda kal ve kaç tur döndürdüğünü sayarak tersine çevir vidayı. yine bir yerde hafif titreme ve düzensizlik olacak. o noktada diyelim 3 tam turda mı geldin oraya. 1,5 tur geri çevir. işte en optimal yakıt hava karışımı budur.

    kolay gelsin.
    Merhaba motorum enjeksiyon lu bu anlattiginiz benim motorumda olabiliyor değil mi

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı yusufdj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba motorum enjeksiyon lu bu anlattiginiz benim motorumda olabiliyor değil mi
    hayır yapamazsınız enjeksiyonda, sanırım siz facebookta bir gruptada sordunuz bunu çözüme ulaşamadınız yanlış mıyım?

    ben olsam tüm ateşleme sistemini yeniden gözden geçirirdim, bujileri değiştirirdim. bir yerde bir terslik var kesinlikle.

    anlattığınız belirtiler buji piposu çatlağı belirtileri, aynı zamanda bujinin kendisinden de yapabilir.

  6. #6
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    çikle sensörü salaklaşmiş olabilir f1 hatasi arada aliyorsan cikle aciyor olabilir . gaz telin biri hafif uzamiş olabilir . bujilerden önce şu cikle sensörünü bir gözden geçir derim
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )

  7. #7
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı yusufdj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba motorum enjeksiyon lu bu anlattiginiz benim motorumda olabiliyor değil mi
    arkadaşlar da söylemiş ama yok başkan enjeksiyonluysa yazdıklarımı unut.

    kerem arkadaşın bahsettiği mantıklı geldi bana. belirli bir yere kadar zengin de olsa yakıyor ama sonrasında yakamayacak kadar zenginleşiyor olabilir karışım. jikle kontrol edilebilir. bazen açık unutulabiliyor yada bir sorun çıkarabiliyor.

    oğuz arkadaşın bahsettiği de mantıklı. ama kuru havada pek yapmaz diye biliyorum eğer çatlak çok büyük değil ise. ama yağmurda felan çok tekleme yapar eğer buti piposu, kablo bobin taraflarında bir kaçak varsa. ama yine kontrol etmekte fayda var.

    zaten mantık olarak ta bunları kontrol ettikten sonra sorun yoksa eğer enjeksiyon yada ateşleme beynine bakmanız gerekiyor. ama umarım bu dostların yazdıklarıyla hallolur.

    kolay gelsin. sonuç alırsanız buraya yazın ki ilerde faydalananlar olsun.

  8. #8
    yusufdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2017
    Verdiginiz cevaplar icin teşekkürler bugün tekrar kullandim yaklasik 30km yol yaptim düşük devirlerde tekleye tekleye ve bugünde fark ettim ki 30km sonunda halilye çok isinan motor stop ettim tekrar calistirmak icin marsa bastim 3.5 defa ne yaptiysam çalışmadi sorunu bulamadim doğru düzgün motordan anlayan olmadigi icinde dımdızlak ortada kaldim.

  9. #9
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı yusufdj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verdiginiz cevaplar icin teşekkürler bugün tekrar kullandim yaklasik 30km yol yaptim düşük devirlerde tekleye tekleye ve bugünde fark ettim ki 30km sonunda halilye çok isinan motor stop ettim tekrar calistirmak icin marsa bastim 3.5 defa ne yaptiysam çalışmadi sorunu bulamadim doğru düzgün motordan anlayan olmadigi icinde dımdızlak ortada kaldim.
    dostum bujini bir çıkartıp kontrol edebilir misin? eğer siyah ve ıslaksa büyük ihtimalle zengin karışım sebebiyle kirlendi ateşleme yapamıyor. sil temizle güzelce tekrar tak bir dene bakalım.

    eğer böyleyse motorun zengin karışım veriyor demektir. bu da motorun yakıtı tam yakamayıp, boğulma yapmasına sebep oluyordur.

    kolay gelsin.

  10. #10
    yusufdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2017
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum bujini bir çıkartıp kontrol edebilir misin? eğer siyah ve ıslaksa büyük ihtimalle zengin karışım sebebiyle kirlendi ateşleme yapamıyor. sil temizle güzelce tekrar tak bir dene bakalım.

    eğer böyleyse motorun zengin karışım veriyor demektir. bu da motorun yakıtı tam yakamayıp, boğulma yapmasına sebep oluyordur.

    kolay gelsin.
    Hocam varsayalım sizin dediğiniz gibi zengin karışım yapıyor, peki bunun düzelmesi için ne yapmamız gerekecek? fakat anlamadığım ısındıktan sonra saçmalamaya başlıyor motor. Verdiğin cevap için teşekkür ederim. Böylede ilgili video çektim çalışması ile ilgili.

    İlgili video.

  11. #11
    ssates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    V strom
    Egzantrik zincirinin yanlış pozisyonda olması yapar. Kullandığın motosiklet efi enkekenjeksiyonlu. Sistemde elektronik ağrıza olsa fi ışığı yanardı. Kuvvetle muhtemel ön yada arka silindir daha az ısınıyordur. Çiğ benzin atan silindir. Üst kapağı açıp kontrol ettirebilirsiniz.

  12. #12
    yusufdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2017
    Merhabalar bugün grenaji soktum birsey sormak istiyorum motorun kisminda olan gaz kelebekleri var ya dostlar ondeki kelebekten tek gaz verince motor gaz yiyor fakat arkadaki kelebekten gaz verince gaz yemiyor boğuluyor ?

  13. #13
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    FI lambası yandı mı hiç.

    Olabilecek sorunları belirtiyoruz ama motosikletin bilgisayara bağlanması gerekli

    Ben 2012 modelini kullanırken , motor sıcaklık sensöründen dolayı ateşleme yapmıyordu motor.
    Servisi sağolsun çıldırtana kadar uğraştı zar zor cihaz getirtebildim.
    zonta bunu beğendi.

  14. #14
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    bu tarz arızalarda ilk önce motorun statörden başlayarak konjektör ve aküye kadar kontrol et..statörden gelen 3 adet sarı kablo var. bunları multimetreden alternatif akım özelliğini açıp tek tek sarı kabloların çıkışlarını kontrol etmelisin.

    statörü kontrol ederken motor çalışır durumda olsun. multimetrenin + kablosunu statörden gelen sarı kablo çıkışlarına (tek tek) siyah kablosunuda motorun şase alan bir yerine deydirip gelen voltaja bak.rölantide 30 40 volt orta devirde 75 volta kadar bir değer alman gerekiyor. almıyorsan statörün sorunludur ki ben en çok bu ihtimal üzerinde dur derim..

    statöründe sorun görmüyorsan direk aküyü rölantide multimetrenin doğru akım özelliğini açıp kontrol et. rölantide 13 ile 14 volt arası bir değer alman gerekiyor. motor çalışırken aküyü test ettiğinde 13 volt altına düşmemeli.

    ÖNEMLİ
    statör arızalandı ise akü ile birlikte değiştirmen lazım ki statör akım göndermediği için konjektörün aküyü doldurmaya çalışmayı bırakıp sağlam kalacaktır.ama bu sefer motorun aküden yemeye çalışacaktır ve akünün dibini gördüğünde akü ben artık yokum der ve oyundan çıkar. statörün sağlam ise akün bittiyse konjektörün sürekli bitik akünü doldurmaya çalışacağı için kısa sürede yanacaktır yani sorun akü ise konjektör ile birlikte değişmen gerekecektir..

    tek bir şeyi değiştirerek sorunu çözdüğünü sanma çok uzun olmayan bir km de yine cebinden para çıkarırsın..

  15. #15
    yusufdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2017
    Bu sıcaklık sensörü tam olarak nerede? yerini bulabilsem söküp bakacağım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------

    Alıntı Chronix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tarz arızalarda ilk önce motorun statörden başlayarak konjektör ve aküye kadar kontrol et..statörden gelen 3 adet sarı kablo var. bunları multimetreden alternatif akım özelliğini açıp tek tek sarı kabloların çıkışlarını kontrol etmelisin.

    statörü kontrol ederken motor çalışır durumda olsun. multimetrenin + kablosunu statörden gelen sarı kablo çıkışlarına (tek tek) siyah kablosunuda motorun şase alan bir yerine deydirip gelen voltaja bak.rölantide 30 40 volt orta devirde 75 volta kadar bir değer alman gerekiyor. almıyorsan statörün sorunludur ki ben en çok bu ihtimal üzerinde dur derim..

    statöründe sorun görmüyorsan direk aküyü rölantide multimetrenin doğru akım özelliğini açıp kontrol et. rölantide 13 ile 14 volt arası bir değer alman gerekiyor. motor çalışırken aküyü test ettiğinde 13 volt altına düşmemeli.

    ÖNEMLİ
    statör arızalandı ise akü ile birlikte değiştirmen lazım ki statör akım göndermediği için konjektörün aküyü doldurmaya çalışmayı bırakıp sağlam kalacaktır.ama bu sefer motorun aküden yemeye çalışacaktır ve akünün dibini gördüğünde akü ben artık yokum der ve oyundan çıkar. statörün sağlam ise akün bittiyse konjektörün sürekli bitik akünü doldurmaya çalışacağı için kısa sürede yanacaktır yani sorun akü ise konjektör ile birlikte değişmen gerekecektir..

    tek bir şeyi değiştirerek sorunu çözdüğünü sanma çok uzun olmayan bir km de yine cebinden para çıkarırsın..
    Bu anlatiklariniz sicakken yaparmi? Çünkü motor sogukken yapmiyor isindiktan sonra rolanti duzensizlesiyor ve 5000devire kadar tekleme yapiyor. Sanki elektirik kesiliyor birden bi geliyor gidip gibi birsey
    serkanADH13 bunu beğendi.

  16. #16
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    İki silindirin orta kısmında bir yerde. Şuan tam aklıma gelmiyor. Ama dediğim gibi fI lambası filan yanıyorsa bu şekilde bulman zor.
    yusufdj bunu beğendi.

  17. #17
    yusufdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2017
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki silindirin orta kısmında bir yerde. Şuan tam aklıma gelmiyor. Ama dediğim gibi fI lambası filan yanıyorsa bu şekilde bulman zor.
    fI lambası yanmıyor.

  18. #18
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    O zaman tüm sensör ve soketleri elden geçir , ummadığın birşeyden çıkar bazen sorun

  19. #19

    Üyelik
    16 Nisan 2019
    Merhaba aynı sorun bende se var çözdünüz mü çözdüyseniz neredeymiş sorun

  20. #20

    Üyelik
    26 Aralık 2021

    Hyosung gt250r

    Merhaba iyi akşamlar benim de hemen hemen aynı problemim var 2000 devirde çalışıyor bazen düşüyor bazen çok az yükseliyor gaz verip 8000 devirde tutmaya çalıştığım da 6000 7000 arası düşüyor sonra tekrar 8000 yükselip tekrar düşüyor yolda giderken tekliyor 3.viteste 8000 devirde düşüp gaz yemiyor egzoz patlatıyor bazen sonra birden gaz yiyor buji bobinleri yeni değişmişti anlam veremedim yardımlarınızı istiyorum bazende çalışmakta güçlük çekiyor bujimde kararma ve ıslaklık var ön silindirin ordakin de (çift silindir enjeksiyonlu 2007 model) şimdiden teşekkür ederim hayırlı akşamlar yeni yılınız kutlu gönlünüzce olsun inşallah


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)